Csak megy a pénz, az eredmények meg sehol! (x)

Talán ez a mondat a vállalkozók és a marketingesek közös rémálma. Hány és hány filmes jelenet van, amikor a főnöki irodában örlődnek a dolgozók és persze a vezetők is! Amikor öntik bele a pénzt a hirdetésekbe, de közben pedig mégsem úgy folynak be a bevételek, ahogy azt elterveztük. Már ha elterveztük.

A legtöbb esetben ugyanis nem történik pontos tervezés, inkább csak vaktában lövöldözés. Ez utóbbi még a western filmekben is veszélyes, a Google Ads esetében viszont egyenesen felér egy szakmai öngyilkossággal.

Nem azzal van a baj, ha nem értünk hozzá, hiszen valljuk be őszintén, szinte egy teljes, különálló szakma a Google hirdetéskezelő menedzselése. A gond inkább ott van, amikor nem is kérünk segítséget, mint amilyen például a Klikkmarketing Google Ads hirdetéseinek a kezelése. Semmi sem kerül többe, mint a feleslegesen kidobott pénz, és hogy ez mennyire könnyen megeshet ezen a platformon, azt mutatjuk meg a mai cikkünkben.

hirdetéskezelés

Sosem volt ilyen könnyű hibázni!

Elsőre talán szimplának tűnik a felület, adja magát minden. Ám mégis borzasztó könnyű hibákat véteni. Mutatjuk a leggyakoribbakat:

  • Nem jó kulcsszavakat használunk.
  • Nem használunk kizáró kulcsszavakat, így számtalan irreleváns keresésnél fog megjelenni a hirdetésünk.
  • Nem jó a landing oldalunk: vagy a tartalom nem releváns, vagy nincs jól felépítve, vagy hiányoznak róluk a cselekvésösztönző gombok.

Ugye, hogy mennyi hibalehetőség? Törekedni kell arra, hogy minél kevesebb legyen ebből a saját vállalkozásunkban.

Mérünk, mérünk, persze, de mit?

Bár a Google Ads nagyon professzionális szintű mérések lehetőségét teremti meg, azért jó észben tartani, hogy közel sem mindegy, hogy mit mérünk.

A felület nagyszerű lehetőséget teremt arra, hogy minél részletesebb információkat nyerjünk ki a rendszerből. Az azonban már végképp rajtunk múlik, hogy mennyire élünk vele, vagyis hogy mennyire vagyunk képesek élni vele.

Gyakori hiba, hogy csak a kattintásokat nézzük, miközben kattintásokból még soha nem folyt be pénz. Vagyis akkor, amikor konverzió is lett belőle, így aztán talán most már magától értetődő, hogy mit is kell nézni, amikor azt szeretnénk látni, hogy mire és hogyan mentek el a forintjaink.

Merjük kiszervezni!

Régebben a legtöbb vállalkozó vonakodott attól, hogy bármit is kiszervezzen, hiszen a klasszikus, régi vágású cégvezető szeret mindent a saját kezében összefogni. Ezer érvük van erre: “Csak az van jól megcsinálva, amit én csinálok meg.” Ez általában a leggyakoribb.

Csakhogy a világ változik, a vállalkozó pedig attól vállalkozó, hogy a változásokat sikerrel kezelje, hogy képes legyen alkalmazkodni és megújulni, miközben észszerű keretek között vállalja a kockázatokat is. Ha ehhez pedig az kell, hogy a Klikkmarketing szakembereinek a tudását is hadba állítsuk, akkor ne habozzunk, keressük fel őket minél hamarabb! Minden egyes nap, amikor nem jól hirdetünk, a vállalkozásunk szempontjából elvesztegetett nap!

(x) hirdetői tartalom

Media1 - Hírek a média világából
Hirdetés