Kurucz Dániel: Mindenkit be kellene engedni a Kormányinfóra – Exkluzív interjú a Köztér alapítójával, a Fidelitas volt budapesti elnökével

Kurucz Dániel, a Köztér című műsor alapítója volt a Media1 podcast- és rádióműsorában Szalay Dániel vendége.

Kurucz Dániel, a Köztér alapítója, a Fidelitas volt budapesti elnöke interjút ad a Media1-nek
Kurucz Dániel, a Köztér alapítója, a Fidelitas volt budapesti elnöke interjút ad a Media1-nek

A beszélgetés során számos izgalmas, sokakat érintő témáról esett szó, többek között:

Fideszes múlt: Kurucz Dániel korábban a Fidelitas budapesti elnöke volt, és dolgozott a Miniszterelnökségen is. Hogy került a Fidesz ifjúsági szervezetéhez, miért hagyta ott, és hogyan látja most a Fidesz működését?

Partizán vs. Köztér: A sajtó szerint a Köztér egyfajta „ellen-Partizán”, Gulyás Márton műsorának kihívója. Mit gondol erről maga Kurucz?

Média és hatalom: Beszélgettünk arról, hogy a magyar kormány miért próbálja ellehetetleníteni a kormánykritikus média külföldi finanszírozását. Oroszország felé tartunk? Helyénvaló a médiumok idegen ügynöknek való titulálása?

Kormányinfó-kitiltás: Miért nem engedik be a Media1-et és több más médiumot a Kormányinfóra?

Köztér kulisszatitkok: Hogyan működik a műsor? Ki finanszírozza? Kikből áll a stáb?

A 6363-mal készített interjú utáni balhé

Wellness disznóvágás és LMBTQ-politika: Szóba került a Fidelitas elhíresült rendezvénye is, valamint a kormány LMBTQ-ellenes lépései.

Visszatér-e a politikába? Kurucz Dániel válaszolt, hogy milyen körülmények esetén térne vissza a politikába.

A beszélgetésről ezúttal videó is készült: ha csak az audio változatot szeretné elérni, a videó alatt találja.

 

Az interjú audio változata itt érhető el:

 

Iratkozzon fel a Media1 YouTube-csatornájára!

Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is, hogy mindig képben legyen a média világával kapcsolatos friss hírekről!

Vipcast powered by Media1 Spotify csatorna, ha útközben hallgatná a műsorainkat

Vipcast powered by Media1, iTunes csatorna: https://podcasts.apple.com/hu/podcast/vipcast-podcast-powered-by-media1/id327730475

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Alfa-generáció – Vendégünk volt Trunk Tamás (Media1, 2025.01.06.)

Megjelent Trunk Tamás (Dablty) legújabb, közel 150 oldalas könyve, az Alfa Guide – Minden, amit tudni akartál az alfa generációról. A könyv apropóján beszélgettünk a Media1 podcastjában a szerzővel, aki z-generációsként ásta bele magát nagyon az alfák világába és jelentette meg a könyvét, néhány nappal épp azelőtt, hogy megszülettek az elő béta generációsok.

Miben különbözik az alfa a z-generációtól? Mi határozza meg a mindennapjaikat? Milyenek a médiahasználati szokásaik? Hogyan szólíthatják meg őket a márkák? Többek között ez is kiderül a beszélgetésből, de szó esett a béta generációról és a különböző generációk közötti hasonlóságokról is.

Trunk Tamás / Dablty (a képen jobbra)
Trunk Tamás / Dablty (a képen jobbra)

A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgató meg.

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Exkluzív nagy bejelentések a Network4 vezetőitől a Media1-ben az olasz kupáról, az olasz labdarúgó-bajnokságról, az olasz szuperkupáról és más témákról

A Media1 augusztus 16-i különkiadásában jelentette be Borsány-Gyenes András, a Network4 vezérigazgatója és Varga Attila online fejlesztési és kommunikációs igazgató, hogy a cégcsoporthoz kerültek az olasz labdarúgó-bajnokság (Serie A Made in Italy), valamint az olasz kupa (Coppa Italia Frecciarossa) és az olasz szuperkupa (EA Sports FC Supercup) közvetítési jogai. A két vezető más bejelentéseket is tett a Network4 csatornáit és streamingjelenlétét illetően, és szó esett az őszi műsorkínálatról is.

A teljes beszélgetést meghallgathatják az alábbi lejátszó segítségével!

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Mit rejt a zeneipar pénztárcája? Artisjus kulisszatitkok Tóth Péter Benjámintól (Media1)

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Tóth Péter Benjámin, az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület üzleti transzformációs igazgatója, akivel a zeneiparról és a szerzői jogdíjakról beszélgettünk, de jutott idő az irodalmi jogdíjak kérdésére is: mekkora összeget kapnak azok, akiknek a novelláit felolvassák? A beszélgetés során kielemeztük, hogyan alakult át az elmúlt időszakban a zeneipar és ezzel együtt a jogdíjak kérdése.

zeneipar, podcast
Fotó: Media1 / DALL-E / AI

Vendégünk elmesélte, hogy a megváltozó világhoz hogyan igazodott az egyébként már 1906 óta, vagyis immáron közel 120 éve működő Artisjus, hogyan dolgozzák fel azt a hatalmas adatot, amelyek a zenék sok milliárd felhasználására vonatkoznak és hogyan működik a közös jogkezelés.

Tóth Péter Benjámin elárulta, mekkora bevételtől esnének el a dalszerzők, ha nem lenne mindez, illetve szó esett arról, hogy hogyan történik a különböző dalszerzők (mintegy 19 ezer ember) között a jogdíjak szétosztása. Szó esett arról, hogy az egyes előadók között milyen nagy eltérések vannak. Az Artisjus munkatársa elmondta például, hogy van körülbelül 64 dalszerző, aki kiemelt összegeket kap.

Beszélgettünk arról is, hogy a zeneipar bevételein belül mekkora szeletet tesznek ki a különböző bevételek (például fellépti díjak, merchandise stb.) mellett a jogdíjak.  Tóth Péter Benjámin elmesélte, hogy hogyan számolják ki, hogy például a Spotify, az iTunes, a YouTube Music vagy egy kereskedelmi rádió, esetleg egy közösségi rádió mekkora összeget fizet a zenei lejátszások után, illetve mi alapján határozzák meg a jogdíjakat.

Az Artisjus munkatársa elmondta, hogy milyen problémát okoz a zeneipar számára, hogy a jogdíj-tarifa inflációarányos megemelésére vonatkozó javaslatukat nem fogadta el az Igazságügyi Minisztérium, ezért beragadtak a korábbi tarifák a megelőző évi szinteken.

Rákérdeztünk, hogy milyen az együttműködés a zenemegosztó szolgáltatásokkal és megtudakoltuk azt is, hogy kell-e fizetni jogdíjat akkor, ha valaki egy podcastot indít, és abban zene is elhangzik, illetve miért vonatkoznak más szabályok arra, ha valaki Spotify-ra vagy YouTube-ra teszi fel a vonatkozó tartalmait, vagy ha egy saját szerverre helyezi el azt. A beszélgetésből kiderült, mekkora összeget kell fizetnie jogdíjként azoknak, akik online rádiót üzemeltetnek.

Érintettük a beszélgetésben az úgynevezett stockzenék kérdését is, valamint a kalózkodásról, torrentről és a zenei sikerlistákról is szó esett.

A Media1 május 6-i műsora, benne a teljes, Tóth Péter Benjáminnal készült beszélgetéssel az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Akire biztonsági őrt küldtek a Megafon sátrához, miután kérdést tett fel Trombitás Kristófnak – interjú Bogos Csabával

Nagyot mentek 2023-ban a közösségi médiában Bogos Csaba, a Pécsi Stop újságírójának videói, például az, amikor a megafonos Bohár Dániellel beszélgetett. Azzal pedig Bogos már a mainstream media híreibe is bekerült, hogy biztonsági őrt hívtak a kormányközeli Tranzit Fesztiválon a Megafon Központ sátrához, miután Bogos némi cselt alkalmazva, egy ismert ellenzéki politikus, Márki-Zay Péter közreműködésével bejutott a fesztiválra, ahová egyébként csak fideszes sajtómunkásokat engedtek be a szervezők.

Bogos a cselnek köszönhetően végre személyesen találkozhatott a korábban náci karlendítéses fotón szereplő, a történtekre magyarázatot nem adó Trombitás Kristóffal, a Megafon és a PestiSrácok ismert arcával, hogy ott kérdőre vonhassa a náci kárlendítős kép és több más kínos dolog ügyében. Hogy mi történt a Bogos-Trombitás találkozáskor és mit mondtak neki ezután a szervezők, arról emlékezetes videó is készült.

A Media1 podcast- és rádióműsorában hosszabban is átbeszéltük a témát Bogos Csabával. Bogos saját magáról és munkamódszereiről is elárult néhány dolgot.

Bogos Csaba újságíró
Bogos Csaba újságíró. A fotó forrása Bogos 112 ezer feliratkozóval rendelkező YouTube-csatornája

A szeptember 4-i podcastos beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

 

 

Biztonsági őrt riadóztattak a Megafon sátránál, amikor Trombitás Kristófot megkérdezte egy újságíró a Tranziton a náci karlendítéséről és a múltkori hírhamisításáról (Videóval)

A PestiSrácok főszerkesztője szerint Trombitás Kristóf, a lap publicistájának karlendítése nem azt jelenti, hogy vonzódik a nácikhoz

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Magyarországon is elindul az Európai Parlament képzési programja, az EP Médiatréning – Szontagh Annamáriával és Folk Györggyel beszélgettünk (Media1, 2023.10.23.)

A Media1 október 23-i podcast- és rádióműsorában arról beszélgettünk Szontagh Andrásné Annamáriával, az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája sajtóattaséjával és Folk Györggyel, az EUrologus újságíró-szerkesztőjével, hogy Magyarországon is elindult az Európai Parlament (EP) újságíróknak, szerkesztőknek és influenszereknek, valamint más média stakeholderek számára szervezett különleges képzési programja, az EP Médiatréning.

A Media1 és a Learni fővállalkozásában és az EUrologus szakmai közreműködésével, az Európai Parlament Kommunikációs Főigazgatóságának megbízásából megvalósuló képzés során az Európai Unió és az Európai Parlament működésével ismerkedhetnek meg a résztvevők szakértő előadók segítségével. A 3 napos képzés végén a résztvevők részvételi tanúsítványt kapnak, amivel növelhetik munkaerőpiaci értéküket, valamint a legjobbak Strasbourgba, az Európai Parlamentbe is eljuthatnak.

A képzés költségeit az Európai Parlament Kommunikációs Főigazgatósága fizeti, beleértve a vidékről Budapest érkezők utazását és szállását is.

Az idei első képzés november 17-től november 19-ig lesz és október végéig lehet jelentkezni rá az epmediatrening.hu oldalon, így aki siet, még bekerülhet. A képzésekre várhatóan évente kerül majd sor Magyarországon az elkövetkező 4 évben.

A kapcsolódó Media1-műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

Indul a jelentkezés az EP-Médiatréningre!

Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is.

A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:

  • Spirit FM (Budapest FM 92,9 MHz)
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Érd FM (Érd FM 101,3 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)
  • Mex Rádió (online)

Új tévécsatornát indít és külföldön terjeszkedik a Network4 – exkluzív interjú Borsány-Gyenes Andrással, a tévétársaság elnökével és tulajdonosával – (Media1, 2022.07.18, EXTRA változat)

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Borsány-Gyenes András, a Story4, a TV4, a Galaxy4, a Film4, az Arena4 és a most induló Match4 tévécsatornát működtető, luxemburgi székhelyű Network4, illetve a budapesti jegyzésű DMC / Digital Media and Communcations elnöke.

A 11 rádióban sugárzott változathoz képest extra terjedelemben érhető el a podcaston alább az exkluzív interjú.

Borsány-Gyenes András, a Network4 tévétársaság elnöke
Borsány-Gyenes András, a Network4 tévétársaság elnöke. Fotó: Linkedin

Az interjúban szó esett arról, hogy milyen tartalmakkal indul el a Match4 tévécsatorna, milyen sportjogokat és műsorokat (köztük prémium közvetítési jogokat) vesz át a DIGI Csoport megszűnő Digisport1, Digisport2 és Digisport3 sportcsatornáitól, de kérdeztük például Borsány-Gyenes Andrást a Network4 hátteréről, a tévétársaság körüli cégháló kapcsán az elmúlt években kialakult tulajdonosi háborúról, egy 180 napot meghaladó, több mint 100 milliós adótartozás keletkezésének hátteréről, okáról (a helyzetet egy nagy partnerük késedelmes fizetése és az állami adóhatóság rugalmatlan hozzáállása idézte elő) és arról, hogy ez mostanra megnyugtatóan rendeződött, ezért a Network4 hamarosan lekerül a NAV adóslistájáról, amire Borsány-Gyenes szerint egyébként is megalapozatlanul került fel, illetve van már köztartozás-mentességet igazoló hivatalos 0-ás iratuk is, de több érdekesség is kiderült Borsány-Gyenes Andrásról, aki nem csupán elnöke a tévétársaságnak, de mint a beszélgetésben elmondta, manapság már 100 százalékos tulajdonosa is, pedig nem volt ez mindig így.

Borsány-Gyenest kérdeztük a Network4 előtti pályájáról, így arról, hogy hogyan élte meg, amikor nem választották meg a Duna TV elnökének, szó esett azokról az időkről is, amikor például a Story4 csatornának még saját híradója is volt Hir24 néven együttműködésben a hir24.hu-val (a mai 24.hu, akkor még sanomás elődjével), majd a saját gyártású híradó leállításáról, de beszélgettünk arról is, miért vitték el a tévécsatornákat luxemburgi joghatóság alá a magyar helyett. Szóba került az is, hogy nem akarták-e még más tévétársaságok felvásárolni őket, illetve beszélgettünk úgy általában véve is a tévés piacról és Borsány-Gyenes személyes terveiről, ambícióiról.

A beszélgetésben többször is előkerült a Network4 nemzetközi terjeszkedése is, így például kiderült, hogy hamarosan Csehországban is lesz Story4. Borsány-Gyenes Andrással a beszélgetés az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

Érdemes feliratkozni a Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben vagy más podcast platformokon keresztül a podcastra.

 

Interjú Guttengéber Csabával, az Atmedia tévés-rádiós-online és podcast reklámértékesítő ház vezetőjével (Media1, 2022. 05. 02.)

Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai televíziós, rádiós és online reklámértékesítő ház, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Media1 podcast e heti exkluzív vendége.

45 tévécsatorna tartozik hozzájuk, köztük olyanok mint például a TV2 Csoport valamint az MTVA csatornái, a Discovery Networks, a Disney, a Viasat World, de számos rádió és online portál reklámértékesítését is ők végzik. A cég éves árbevétele meghaladja a 40 milliárd forintot.

Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója
Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója

Guttengéber Csabával sok mindenről beszéltünk, így a hazai tévés, a rádiós és online piac mellett beszélgettünk a podcastokról is, ugyanis egy ideje már podcastok reklámértékesítésével is foglalkoznak. Szó esett arról is, hogy az Atmedia épp külföldi terjeszkedésbe kezdett. (A beszélgetés felvétele után érkezett egy újabb hír is ezzel kapcsolatban, amiről a Media1 oldalán olvasatnak.)

A beszélgetés már meghallgatható a lenti lejátszó segítségével.

Ha még nem tetted, érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 hírportál napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja jelenleg már 11 rádióban is hallható hétről-hétre.

Radnai Péter (Media1, 2021.12.20.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának e heti vendége ezúttal Radnai Péter televíziós műsorvezető és kreatív producer (AMC Networks), DJ, egyetemi oktató, zenész, youtuber. Aki korábban a YouTube-on indított egy beszélgetéssorozatot Az első influenszerek címmel, benne olyan tévéseket meginterjúvolva mint például Vitray Tamás, Horvát János, Bánó András, Endrei Judit, Rózsa György, Szinetár Miklós, Benda László, Gát György, Feledy Péter, Juhász Előd.

Radnai Péter a Media1 podcastban (balra) Szalay Dániel társaságában
Radnai Péter a Media1 podcast felvételén (balra) Szalay Dániel társaságában (jobbra)

Radnai Péter a Media1 podcastjában jelentette be, hogy a beszélgetéssorozatot december 27-től képernyőre tűzi a Spektrum, sőt elárulta azt is, hogy új évad is készül belőle. Radnai azt is elárulta, hogy külföldi változat is készül, és elárulta azt is, milyen lesz a következő évad.

A beszélgetésben számos tévés és egyéb témát is érintettünk, egy kicsit el is révedtünk a múltban, de beszélgettünk a jelen tévés aktualitásairól, és például arról a korszakról is, amikor Radnai volt a Playboy főszerkesztője.

A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével indítható. Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcastunk a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 hírportál napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja mintegy 10 rádióban is hallható hétről-hétre.

 

A Friderikusz-ügyről (Media1 Podcast, 2021.11.01.)

A Media1 Podcastban és 10 rádióban is sugárzott rádióműsorában általában hétről hétre vendégekkel beszélgetünk mintegy 40-50 percben, a múlt héten például Litkai Gergellyel, előtte Horvát Jánossal, az ismert televízióssal, volt kubai nagykövettel, de hosszan sorolhatnám még, ki mindenki tisztelte meg műsorunkat korábban, a Deutsche Welle főigazgatójától, Peter Limbourgtól kezdve Kolosi Péterig, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyetteséig.

A legutóbbi, hétfői viszont a megszokottól rövidebb időtartamú és eltérő formátumú volt. Friderikusz Sándor ügyéről esett szó, még az előtt, hogy a MÚOSZ elmarasztalta őt, amiért egy tavaly elhunyt tévés rendező, Csenterics Ágnes nevét felhasználva adott ki nyilatkozatot, amit a Media1 leplezett le.

A beszélgetés a lejátszó segítségével indítható!

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcastunk a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizód található a vipcast.hu-n!

Illés Gabriella, a Toxikoma című film producere a Media1 műsorában (2021.08.02.)

A Media1 legutóbbi, augusztus 2-i műsorában exkluzív interjú volt hallható Illés Gabriella producerrel.

Illés Gabriella producer
Illés Gabriella producer

Illés Gabriella 1998–2014 között televíziósként dolgozott: olyan műsorok főszerkesztője és producere volt, mint a Megasztár, a Nagy Duett vagy a Propaganda. 2013-tól a TV2 Csoport kábelcsatornáinak kreatív vezetője is volt. Manapság saját vállalkozása van, és ő az ezekben a napokban mozikba kerülő, a Magyar Filmünnepen bemutatott Toxikoma című film producere. Utóbbi Szabó Győző regénye alapján készült.

Illés Gabi számos izgalmas érdekességet mesélt el nem csak a Toxikoma, de a televíziózás világával kapcsolatban is.

Interjúalanyunk, aki a filmezés és a tévézés mellett sok más területen is ott van, elmesélte azt is, hogy milyen újabb munkákon dolgozik most. A beszélgetés a lejátszó segítségével indítható, vagy akár le is tölthető!

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!

Újabb rádiók kezdik el sugározni a Media1 podcastműsorát

Az eddigi frekvenciás és netes elérhetőségek mellett további rádiók is elkezdik terjeszteni a Media1 hírportál podcastműsorát.

Az érintettekkel kötött megállapodások alapján ezentúl

  • a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en, az Alpha Rádióban,
  • Gyöngyös FM 92,4 MHz-en a Maxirádióban,
  • az Orosháza FM 90,2 MHz-en, a Mega Rádióban,
  • a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban,
  • a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en, a Csaba Rádióban,
  • a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en, a Mega Rádióban
  • és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban*

is hallható lesz a Media1.hu hírportál és a 2009 óta működő Vipcast.hu podcast közös sorozata, mely már eddig is számos platformon, az Apple iTunes-on, a Spotify-on, a TuneIn-ben, a Google Podcastsban, a Spirit FM-en (az elmúlt másfél évben eredetileg a Budapest FM 87,6 MHz-en, a rádió frekvenciaváltása óta az FM 92,9-en, valamint streaminggel) és a Hobby Rádióban, továbbá a vipcast powered by Media1 platformon, a Media1.hu-n, valamint korábban az azóta a kormánypárt által megszerzett Médiapiac weboldalán volt elérhető. (Utóbbi oldalon a nekik átadott archívumunk elérhetőségét is letörölték a lap tavalyi tulajdonosváltását követően, de valamennyi eddigi podcast adás visszahallgatható a vipcast.hu-ról.)

A műsorban elsősorban interjúk hallhatók a tévék, a rádiók, az online média, a nyomtatott sajtó világával kapcsolatban. A műsornak rendszeresen vendégei újságírók, médiavezetők, és egyéb ismert hazai és külföldi szakemberek.

Az egyes rádiókban eltérő időpontokban lesz hallható a podcastműsor, ezekről az adott médiaszolgáltatók adnak felvilágosítást. A bruttó 1 órás időtartamú műsorok, ahogyan eddig is, részben a Media1 saját műhelyében vagy külső helyszíneken készülnek. A transzparencia jegyében jelezzük azt is, hogy szükség esetén a Spirit FM budapesti stúdióhelyszínét kibéreljük óradíjas alapon, de a Media1 honlap vagy épp a műsor tartalmába egyetlen, a műsort reléző műhelynek, így a Spiritnek és a hozzá közelálló köröknek sincs beleszólása, mindössze arról dönthet, hogy leadja-e a kész műsort, vagy sem.

Az említett rádiókon kívül az elmúlt időszakban további rádiók is kifejezték az érdeklődésüket a podcast tartalom átvételéről, további terjesztéséről, valamint a Media1 is felvette a kapcsolatot néhány potenciális rádióval, akikkel mint lehetséges további átvevőkkel a Media1 tárgyalásokat folytat.

Fontos leszögezni, hogy a Media1 műsora (ahogyan a hírportál is) minden ezzel ellentétes rosszindulatú híreszteléssel ellentétben egy valamennyi átvevő rádiótól is önálló, független podcastműsor, annak tartalmába egyetlen szereplő, így az átvevő rádiók sem képesek beleszólni, ahogyan a Media1 sem szól bele az érintett rádiók működésébe, nem felel azok stratégiai és egyéb döntéseiért, műsorpolitikájukért, más műsoraikban elhangzó tartalmakért. Hasonló együttműködésről van szó, mint amikor a Deutsche Welle (DW) átadja tartalmait a Telexnek, a 24.hu-nak, a 444.hu-nak, az atv.hu-nak, vagy ahogyan nyilatkozták a napokban a DW-től, akár kormánypárti partnereknek is. Ugyancsak példaként említhető a BBC és az InfoRádió együttműködése (az Inforádió sugározza a BBC műsorait). A Media1 minden olyan FM-frekvenciás, vagy akár csak online elérhető rádió számára kész átadni műsorait, akik vállalják, hogy a kész műsorának tartalmát korrekten, a szakmai normák betartásával, megfelelő körülmények mentén relézik, terjesztik. Jelenleg is várjuk további rádiók jelentkezését, akik szívesen átvennék a Media1 műsorait. Érdeklődni az [email protected] email címen lehet.

* A hírünk elején említett Pannónia Rádió nem tévesztendő össze a MIÉP egykori rádiójával, melynek neve Pannon Rádió volt, illetve ugyancsak nem tévesztendő össze a vajdasági Pannon Rádióval.

Médiatorta, reklámok, podcastok, médiatrendek – Vendégünk volt Gulyás János, az MRSZ elnöke (Media1, 2021.04.26.)

A Media1 tegnapi, április 26-i műsorának vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Gulyás Jánossal átbeszéltük a nemrég megjelent médiatortával kapcsolatos adatokat. Kiderült, hogy a média egyes területeit hogyan érintette a világjárvány, hol voltak nagyobb és hol kisebb csökkenések.

Szó esett a tévés, a rádiós, a digitális, a nyomtatott médiapiacról, és több más területről is. Van-e már pénz a podcastokban? Ezt a kérdést is átbeszéltük az MRSZ elnökével, ahogy azt is, mire lehet számítani a következő időszakban.

A beszélgetés a fotó alatt lévő lejátszóval indítható.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

A Media1-nek hamarosan vendége lesz Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője. Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Ezentúl Spotify-on is

Mostantól az Apple iTunes podcast katalógusa és az andoridos, valamint RSS alapú kliensprogramok mellett a népszerű Spotify felületről is elérhetők a vipcast audiopodcastos tartalmai. A népszerű kliensprogramból nagyon egyszerűen lehet feliratkozni a podcastra, érdemes megtenni, hiszen így senki nem marad le a friss adásokról. Ehhez csak nyisd meg a Spotify-t, majd a vipcastet a keresőjével kiválasztva a Followingra kell kattintani.

A Spotify kliensprogramban a Following gombra kattintva lehet feliratkozni a vipcastre.
A Spotify kliensprogramban a Following gombra kattintva lehet feliratkozni a vipcastre.

 

Ha bármi gondotok lenne a beállítás kapcsán,  szívesen segítünk, írjatok kommentben.

DTM, 2016.02.23.

Készül a DTM 2016. február 23-i adása. Balról-jobbra: Szilágyi Árpád, Szalay Dániel, Pintér Róbert, Kovács Tücsi Mihály. Fotó: Igazi Violett
Szilágyi Árpád, Szalay Dániel, Pintér Róbert, Kovács Tücsi Mihály. Fotó: Igazi Violett

Immár olyan dobos is létezik, aki három karral dobol! A neten is megnézhető videón látható, hogy a harmadik kar természetesen nem kinövés, hanem egy robotikus fejlesztése a dobos testének – erről beszélget az asztaltársaság a műsor elején és ötletelnek is azon, hogy ki mire használna ötödik vagy hatodik végtagot. A hírösszeállításban szó esik az arcra vetítő Face Hacking technikáról (Justin Viktor), valamint a Star Wars VIII. epizódjának forgatása közben megvalósult drón-háborúról (Kovács Tücsi Mihály). Amerikában jelentősen többen hallgatnak podcast műsorokat, feltámadóban a podcastok világa – tudjuk meg Szalay Dánieltől, aki a témáról nemrégiben cikket is írt, és szó esik arról is, hogy a reklámtortából is kiveszi már a maga részét ez a médiaszegmens.

Egy Los Angeles-i kórház számítógépes rendszerét tíz napon át blokkolta egy zsarolóprogram, de halálos áldozat szerencsére nem volt – Keleti Arthurtól hallhatunk az ügy részleteiről, a veszély nagyságáról és a lehetséges megoldásokról. Húsz napig viszont életképes volt az emberi fül, amit élő sejtekből nyomtattak, majd patkányok szervezetébe beültették – Justin Viktor ezenkívül a jövő otthoni gyógyszernyomtatását is szóba hozza. Vajon miért tagadta meg az Apple – a Google-lel és a Microsofttal egyetértésben – az FBI számára, hogy egy terrorista okostelefonját feltörjék? – erről már Pintér Róberttől hallhatunk. Végül Kovács Tücsi Mihály számol be a bankkártya-leolvasók és az okostelefonok keresztezéséről, amivel a tavaszi réten vagy bármely külső helyszínen lebonyolíthatjuk a fizetést mondjuk a vattacukorért vagy a mustáros kolbászért…

DTM – A digitális világ érdekes!

A hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

A DTM hangtechnikája. Fotó: Igazi Violett
A DTM hangtechnikája. Fotó: Igazi Violett

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Észrevételed van a műsorral kapcsolatban? Megírhatod hozzászólásként.

A DTM Facebook oldala: https://www.facebook.com/netidok/

Az asztaltársaság tagjai ezúttal:

Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád

Justin Viktor – innovátor és a technológiai fejlesztések megszállottja
Keleti Arthur – az ITBN főszervezője és flippertudós
Kovács Tücsi Mihály – író, újságíró és a Nagy Testvér szakértő
Pintér Róbert – információs társadalomkutató
Szalay Dániel – újságíró és applikációkutató

Konferálás és keverés: Czinege Levente
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
Hangtechnikus és utómunka: Orsós József és Kanalas Lajos
Utómunka: Soltész Levente és Neogrády Attila
Fotók: Igazi Violett, www.facebook.com/IGAZIZOOM
vipcast.hu és Facebook oldal frissítés: Szalay Dániel, Giró-Szász Roland

Berobban a podcast?

Egyre több hír sugallja azt, hogy a podcasté a jövő a médiában. De mi is tulajdonképpen a podcast?

A podcast egy olyan szolgáltatás, ami lehetővé teszi, hogy hanganyagokat akár internetkapcsolat nélkül is meghallgassunk, okostelefonokon, táblagépeken vagy i-Podon. A podcast teljesen függetlenné tesz minket a hagyományos médiától. Mi dönthetünk arról, hogy az adott hanganyagokat hol és mikor hallgatjuk meg. A felvételeket bármikor letölthetjük, és sportolás, utazás vagy akár más tevékenység végzése mellett is meghallgathatjuk. A podcastra, az RSS-hez hasonlóan fel is lehet iratkozni, így egy egyszeri beállítást követően mindig naprakészek lehetünk. A friss hanganyagok akár automatikusan is áttöltődhetnek a telefonunkra.

A podcast tehát pontosan arra feltételezésre épült, hogy a technológiai fejlődésnek köszönhetően a meghatározott időpontban sugárzott adások felett eljárt az idő. Eredetileg egy piaci rést töltött be a szórakoztatóiparban, de mára rendkívül népszerűvé vált, többek között az egyszerű elkészíthetőségének köszönhetően. Ma már minden olyan adást, ami letölthető vagy meghallgatható online, podcastnak neveznek.

A podcast népszerűségét mutatja például az, hogy a Serial podcast sorozat az első 10-ből 9 helyet foglal el idén az iTunes leggyakrabban letöltött epizódok listáján. Ez a sorozat azért különleges, mert nem rádióműsorként indult mint a legnépszerűbb podcastok, hanem már kimondottan digitális produkcióként született. De a Serial csak egy példa a sok közül, ami arra utal, hogy a podcastnak köszönhetően a szórakoztatóiparban az üzleti modelek teljesen átalakulhatnak a közeljövőben.

Alex Blumberg – aki 2014-ben indította el saját podcast hálózatát Gimlet Media néven – nyilatkozta egy interjúban fastcompany.com „Még csak most próbáljuk kitapasztalni, hogy a podcasting hogyan segíti az innovációt”. Jake Shapiro, a PRX (Public Radio Exchange) vezérigazgatója szerint a podcast üzleti modell lényege, hogy mind a tartalomgyártásban, mind a marketingben, mind a technikai terjesztésben, mind pedig a hallgatói élményben rejlik innováció.

Podcastra hangolva

Sok vállalat a szórakoztató iparban arra használja a podcastot, hogy fenntartsák a kapcsolatot a felhasználókkal,  vagy hogy bővítsék a felhasználói bázist. Így például az év első felében a PokerStars, a népszerű online pókerterem is elindított egy teljesen új podcast szolgáltatást „EPT Not Live” néven. Ez tulajdonképpen az EPT (Európai Pókertúra) nem élő változata, egy olyan podcast platform, amely magával ragadó tartalmat biztosít arra az időre, amikor nem sugároznak élőben. A hírességekkel és a híres pókerversenyzőkkel készített interjúk, amelyek az élő versenyeken a kulisszák mögött készülnek, például podcast formájában lesznek elérhetők. Ily módon a cég fenntartja a figyelmet a közönség felé, még abban az időszakban is, amikor nincs élő versenyeken.

A podcastok hazánkban is egyre népszerűbbek. A Netidők az NRC-vel közösen készített felmérése szerint már 2012-ben a felnőtt magyar internetezők 4-5 százaléka hallgatott podcastokat, és az arány azóta is folyamatosan nő. Éppen ezért, az előbb említett, Petőfi Rádióban futó Netidők műsorból ismert csapat is elindított egy, a „Digitális Talk Show mindenkinek” című podcast műsort a tavalyi év végén a vipcast.hu-n. Az új tartalmak kifejezetten a digitális világ témáival foglalkoznak: a kütyükről, az internetről és az információs társadalomról szólnak, de geek felhasználóknak és teljesen hétköznapi embereknek egyaránt érthetőek lesznek.

Felderítetlen területek, jövőbeni akadályok

A podcast formátum, frekvencia és hosszúság terén minden más médiánál nagyobb kreativitásbeli szabadságot nyújt, éppen ezért egyre több híres előadó készít podcastokat is. A podcast készítők már felismerték azt is, hogyan lehet pénzzé tenni a népszerűséget: például a podcast műsorvezetők által beolvasott sporthírekben elrejtett reklámokkal. Egy felmérés szerint, amit a MidRoll 300 ezer podcast hallgató körében végzett, tavaly a podcast hallgatók 63%-a vásárolt azon termékek közül valamit, amit a műsor reklámozott.

Rengeteg felderítetlen terület van még podcasting terén, legyen az előfizetés, eseményhez kötődő tartalom, vagy akár különböző producerek közötti együttműködés. Még az is felderítésre vár, hogy melyek azok a tartalmak, amelyekre a közönség igazán kíváncsi. Az élő közvetítés például lehet egy jó bevételi forrás, számtalan stand-up comedy-s készít már podcastot a fellépéseiről.

A legnagyobb bevételi forrás a podcasting számára – és potenciálisan minden média számára – az appok által terjesztett tartalom. Egy-egy alkalmazás, leggyakrabban az App Store-ból letöltve, a podcast szolgáltatók számára információt nyújt hallgatóik demográfiai adatairól, lehetővé téve ezzel a célzott, és ezért jobban megtérülő reklámokat. Az alkalmazások a rajongói részvételt is segítik. Az élő chat funkcióval például a rajongók a közösségi oldalakon keresztül is bejelentkezhetnek rá.

Annak ellenére azonban, hogy az Apple a podcast korai támogatójának számít, eddig nem használta ki kellőképpen ezt a médiumot, de a jelek arra utalnak, hogy kezdi komolyabban venni. Az iOS 8 operációs rendszerben például a podcast már egy alapértelmezett alkalmazás, minden frissítés része. Az iPhone-okon így az autoszinkronizáció és a háttérben futó letöltés is lehetséges lesz, tovább könnyítve az audiotartalmak követését. Így, a podcasting felkarolásával az Apple újra megkedvelteti magát egyre több új médiaalkotóval. Könnyen elképzelhető, hogy a podcastinggal olyan sikereket fog elérni, mint annak idején az iTunes-szal.

Nyitottak a podcastokra a magyarok

Ezúttal kivételesen nem egy hangzóanyagot ajánlok a vipcast látogatóinak figyelmébe, hanem egy különleges kutatást, melyet az NRC piackutató és a Petőfi Rádióban hallható Netidők című rádióműsor közösen készített. A felmérés készítői ugyanis (részben egyébként az én személyes kérésemre) nemrég megvizsgálták a podcast technológia hazai elterjedtségét, illetve azt, hogy mennyien használnak egyáltalán podcastokat.

Bár a kutatásról a Netidők blogjában barátaim kissé talán túlzottan pesszimistára sikeredett címmel („Nem veszik az adást”) számoltak be, az eredmények láttán én közel sem vagyok olyan csalódott. Ugyanis a piackutató cég 1000 fős mintán végzett (a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében legalább hetente internetező 18-75 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívnak tekinthető) online kérdőíves kutatásából az derült ki, hogy a felnőtt magyar internetezők 4-5 százaléka szokott podcastokat hallgatni. Ez, bár százalékban kifejezve még relatíve alacsonynak tekinthető (nyilván nagyobb örömmel írnám le, hogy szinte mindenki csak podcastokat hallgat), ám ha kiszámoljuk, hogy ez ténylegesen hány embert jelent, szerintem egyáltalán nem is rossz ez a mutató, hiszen ma már viszonylag magasnak mondható az internetpenetráció, több millió ember lép fel rendszeresen az internetre. (Az NRC például a legutóbbi, még januárban publikált, internetpenetrációról szóló adatsorában  4,5 millió 15 évnél idősebb internetezőről írt.) Figyelembe véve, hogy ennek 4-5 százaléka már most is elérhető, ez több százezer embert jelent már most is. Mindez lehet, hogy kevés egy nagyobb tömegeket elérni képes rádiónak, egy kis költséggel üzemelő podcast esetében viszont izgalmas lehet.

Ráadásul benne van a potenciál, a növekedés lehetősége a jövőre nézve, hogy ahogy egyre inkább beépül a mindennapokba az internetezés az újonnan internetezők életében is, ahogy sikerül megismertetni az új emberekkel a podcast előnyeit, úgy nő meg az igényük új technológiák, például köztük a podcast kipróbálására.

De ismerve a vipcast látogatottságai adatait, vagy a podcastra állandó jelleggel feliratkozottak számát is kifejezetten pozitív bennem az összkép. Arról nem beszélve, hogy nagyon sok a külföldről érkező (feltehetőleg magyar ajkú) látogató, akikkel a piackutatás valószínűsíthetően nem számolhatott, hiszen ők nem a hazai internetpenetrációba tartoznak. Ráadásul a podcastos hallgatói táborról az is tudható, hogy vélhetően érdeklődik a technológia és a modern eszközök iránt és magasabb státuszú, ami a hirdetők szempontjából fontos. Itt ráadásul szinte nulla a reklámzaj, azaz egy-egy kampány hatékonyabb lehet, például egy podcastos interjú szponzorációja esetén.

Kifejezetten pozitív az is, hogy nem csekély azok száma, akik nyitottak az ilyen típusú médiafogyasztásra. A felmérés azon résztvevői közül, akik ma még nem hallgatnak podcastot, minden negyedik nyilatkozott úgy, hogy elképzelhető, hogy a jövőben kipróbálja a dolgot.

A kutatás készítői egyébként rákérdeztek arra is, hogy milyen eszközökről hallgatnak a magyar netesek podcastokat, de több más, a podcastokkal foglalkozó megállapítás is olvasható a Netidők blogjában.

A témáról várhatóan a közeljövőben készül egy rövid hangzóinterjúm Kurucz Imrével, az NRC kutatási igazgatójával.

Podcast – egy eltűnő vagy felfutó műfaj? (x)

A podcast aranykora jellemzően akkor volt, amikor még a képpel rendelkező videós tartalmak nem nyertek akkora teret. Manapság viszont sokan azt állítják, hogy a vizuális tartalommal gazdagított médiák válnak igazán befutóvá a jövőben is. Van ennek vajon igazságtartalma, vagy lassan újra a reneszánsz korszakát éljük, ha podcastról van szó?
Podcast – múlt és jelen. Mi változott?

Olvass tovább

Tippek a sikeres podcastek készítéséhez

A podcast műfaja egyre elterjedtebb kis hazánkban is, azonban sokan sikertelenül próbálkoznak az ilyen tartalmak gyártásával. Jó podcastet csinálni kétség kívül embert próbáló feladat lehet. Egy pár egyszerű dolog észben tartásával azonban mégis lehetséges olyan tartalmat gyártani, ami tényleg leköti hallgatókat. Lássuk tehát, mire érdemes odafigyelnünk!

Olvass tovább