E-kereskedelem trendek és kihívások – Interjú Zabari Istvánnal, az Ecommerce Hungary elnökével

Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta októberben Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.

A beszélgetésből kiderül, miért volt váltás az e-kereskedelmi szövetség élén és milyen irányt vesz a szervezet, de szó esett egy másik e-ker szövetséggel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel (DKSZ)  való viszonyról is, majd az online kereskedelem aktuális kihívásairól is beszélgettünk.

Néhány további kulcsszó a beszélgetésből: TEMU, Allegro, piacterek, technológiai újítások, mesterséges intelligencia, versenyképesség, adózás, jogdíjak, vámok, Amazon, a helyzet a COVID-járvány lecsöngése után, ügyfélszolgálatok, jogi környezet, vannak-e még betöltetlen rések a magyar e-ker piacon, online marketing…

Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa
Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa

A beszélgetés érdeklődő laikusoknak és az e-kereskedelem piac szereplőinek is érdekes! A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

Néhány korábbi kapcsolódó beszélgetést ajánljunk:

Mik a trendek manapság és mi várható az e-kereskedelemben? Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Hack-Handa Tünde (ENET) és Szeles Péter (Reacty Digital) a Media1 online kereskedelemről szóló beszélgetéssorozatában (VIDEÓVAL!)

A webshopok túlélése múlhat rajta – az e-kereskedelem logisztikai trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében

Webshopok a jog és az informatika szorításában! Media1 e-kereskedelem percek #S04

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával itt a Media1 e-kereskedelem sorozatának legújabb része!

(Az interjú október 14-én készült.)

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Kockázatok és biztosítások a jövőben (x)

Az autózás jövője már jelenleg is tartogat új kockázatokat, mely új biztosításokat vagy épp a meglévők újragondolását vonzza magával. Nézzük meg, hogy milyen tendenciákat figyelhetünk meg, ez milyen kockázatokat és izgalmakat tartogathat számunkra!

Az autózás és a gépjárműipar tendenciái

A 2020 elején kirobbant Covid-19 világjárvány hatásai az egész világra kiterjedtek, nem maradt ki belőle természetesen az autóipar sem. A gazdasági környezet pillanatok alatt megváltozott, átmenetileg csökkentek a gyártási kapacitások, az ellátási lánc bizonyos részei is megtorpantak.

Ilyen helyzetben természetes, hogy az emberek megpróbálják racionalizálni a kiadásaikat, ezzel is alkalmazkodva az új környezethez. Ennek hatására még olyanok is kerestek olcsóbb megoldásokat, akik addig nem. Ez érintette az autóeladásokat, és természetesen a gépjármű biztosításokat is.

autópálya

Mára már jól látható módon magukhoz tértek a gyártók, az ellátási lánc szereplői és maguk a vásárlók is sokkal bátrabban költenek. És hogy mire? Egyre nagyobb százalékban új elektromos meghajtású autókra.

Az önvezető autók és azok kockázata

A városok közlekedése a közeljövőben nagy valószínűséggel át fog alakulni. Ennek okai többek között az egyre jobban elterjedő okosváros projektek, valamint az önvezető elektromos autók megjelenése. Mindkettő számos lehetőséget hordoz magában!

Az önvezető autók városi közlekedési problémákat oldhatnak meg, de a megjelenésük kérdéseket is felvet. Eleve kérdéses, hogy vezetői oldalról mennyire elfogadott az irányítás átadása. Emellett természetesen visszatérő vitapont az is, hogy ilyenkor ha valamilyen káreset történik, akkor kié lesz a felelősség? Illetve hogyan működik majd a kötelező biztosítás ezekben a szituációkban?

Műszaki szempontból is izgalmas a szektor fejlődése

Nagyon komplex műszaki megoldásokra, szoftveres képességekre van szüksége ahhoz egy önvezető autónak, egy robottaxinak, hogy úgy tudjon vezetni, mint egy rutinos sofőr. Ráadásul nemcsak egy országnak, hanem többnek is ismernie kell a KRESZ szabályait, tábláit és burkolatfestéseit. Mással találkozik Magyarországon, Amerikában vagy épp Kínában.

Hogy ez milyen hatással lehet a jövőben a kötelező biztosításokra? Nem valószínű, hogy meg fognak szűnni, mivel a “károsultat kármentesíteni kell” alapelv alapján működnek jelenleg is, és a jövőben sem valószínű, hogy ez változni fog.

Ugyanakkor számos IT szakértői egyeztetésre lehet szükség a gyártók és a biztosítók között, konkrét esetekben vagy akár egyes frissítések élesítésekor is. Ehhez a feladathoz fel kell nőjenek a biztosítótársaságok. Szükségük lesz megfelelően képzett IT szakemberekre az ilyen egyeztetésekhez, valamint a robotpilóta-szoftverek működésének elemzéséhez.

Nem tudhatjuk pontosan, hogy milyen változásokat eredményeznek a fejlesztések a kockázatok és a biztosítások terén. Az viszont garantált, hogy izgalmas, ma még nem ismert jövő áll előttünk az autózás terén.

hirdetői tartalom (x)

Merre tovább média? A Media1 vendége volt Incze Kinga, a Whitereport alapítója (2021.10.04.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának e heti vendége Incze Kinga, a Whitereport vezetője és a Mediaspace.global alapítója volt. A Whitereport rendszeres jelentéseiből sok érdekes adat kiderül a magyar médiapiac aktuális helyzetével kapcsolatban, amiből sok trendet lehet kiolvasni, és értékes adatai alapján sokszor jövőbeli prognózist is felállítanak.

Többek között e trendekről beszélgettünk vendégünkkel. Szó esett a rádiók, a tévék, a digitális médiumok, a nyomtatott sajtó és azon belül a helyi (megyei) lapok helyzetéről, de még a Népszabadság 5 évvel ezelőtti bezárása és a mozik helyzete is szóba került – utóbbi a koronavírus kapcsán különösen nagy ütést kapott. Beszélgettünk a COVID-19 a médiapiacra gyakorolt hatásairól és az úgynevezett K-alakú válságról is, a műsor végén emellett a podcastok helyzete is téma volt.

Incze Kinga, a Whitereport alapítója a Media1 műsorában Szalay Dániel vendégeként
Incze Kinga, a Whitereport alapítója a Media1 műsorában Szalay Dániel vendégeként

A beszélgetés Incze Kingával az alábbi lejátszó segítségével meghallgatható, de akár le is tölthető.

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem! Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1 előző podcast epizódjának Pál Zsombor, a Kreatív volt főszerkesztője, a 24.hu új vezető szerkesztője volt a vendége. Az a beszélgetés itt érhető el. A következő adás vendége Horvát János televíziós műsorvezető, a Sport TV volt elnöke!

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizódot talál a vipcast.hu-n!

Radó András, a Wizz Air sajtófőnöke a Media1 műsorában (2021.07.12.)

A Media1 2021. július 12-i műsorának vendége volt Radó András, a Wizz Air légitársaság sajtófőnöke, aki ezt a feladatot több mint 25 országban látja el egyszerre.

Radó András, a Wizz Air sajtószóvivője
Radó András, a Wizz Air sajtószóvivője

Hogyan lehet bírni a folyamatos készenlétét? Van-e eltérés az egyes országok újságíróinak felkészültsége és hozzáállása között? Mit lehet kezdeni a szenzációhajhász újságírókkal? Milyen képességek kellenek egy ilyen sajtófőnöki pozícióhoz? Mennyire van szabad keze a sajtószóvivőnek a kommunikáció során, hiszen fontos a gyors reagálás? Hogyan kezelné a Wizz, ha rendkívüli esemény történne valamelyik járatával? Hogyan változtatta meg a COVID az életet? Miért kellett leállítani egy időre a Wizz repülőgépeken osztott fedélzeti magazint? Megfelelően kezelte-e a Rynair légitársaság, amikor nemrég kényszerleszállásra kényszerítették az egyik járatát, amelyen Raman Prataszevics újságíró utazott, mielőtt a fehérorosz hatóságok őrizetbe vették őt és párját? Hasonlóan járna-e el a Wizz? Miért kell emelt díjas számot fizetni, ha valaki a telefonos ügyfélszolgálattal akar beszélni? Biztonságos-e manapság a repülőgépes utazás, és mikorra állhat helyre a megszokott helyzet a légi közlekedésben? Mikorra térhet vissza a korábbi utazási kedv? Hogyan kezelik az álhíreket, és a közösségi médiában gyorsan elterjedő ügyeket? Hogyan zajlik egy 4000 főt foglalkoztató cégnél a belső kommunikáció, ahol a munkatársak egy része folyamatosan úton van? Hány embert kellett elküldeni a COVID-járvány alatt, és hogy jön ki a járványhelyzetből a cég?

Többek között ezekre a kérdésekre is választ kap, aki meghallgatja a Media1 műsorát, melynek vendége volt Radó András. A beszélgetés az alábbi lejátszóval indítható, vagy akár le is tölthető.

Ha önt érdekli a légi közlekedés, figyelmébe ajánljuk a Vipcast interjúját Viczián Istvánnal, az egykori MALÉV volt pilótájával, akivel még 2009 októberében beszélgettünk.

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!

 

Hogyan alakította át a pandémia a lakókörülményeinket? (x)

Az elmúlt bő egy év történései nemcsak a körülöttünk zajló világot változtatták meg, hanem a mikrokörnyezetünket is. A legszűkebb értelemben az otthonunk, ahol a mindennapjainkat éljük szintén átalakult, igazodnia kellett a vírushelyzet okozta aktuális körülményekhez. A felgyorsult digitalizáció beférkőzött otthonainkba. Az új helyzet újfajta hozzáállást kíván tőlünk és a biztosítóktól is.

Olvass tovább

Médiatorta, reklámok, podcastok, médiatrendek – Vendégünk volt Gulyás János, az MRSZ elnöke (Media1, 2021.04.26.)

A Media1 tegnapi, április 26-i műsorának vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Gulyás Jánossal átbeszéltük a nemrég megjelent médiatortával kapcsolatos adatokat. Kiderült, hogy a média egyes területeit hogyan érintette a világjárvány, hol voltak nagyobb és hol kisebb csökkenések.

Szó esett a tévés, a rádiós, a digitális, a nyomtatott médiapiacról, és több más területről is. Van-e már pénz a podcastokban? Ezt a kérdést is átbeszéltük az MRSZ elnökével, ahogy azt is, mire lehet számítani a következő időszakban.

A beszélgetés a fotó alatt lévő lejátszóval indítható.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

A Media1-nek hamarosan vendége lesz Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője. Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Média járvány idején – Vendégünk volt Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu szerkesztője (Media1, 2021.04.05.)

A Media1 április 5-i, húsvéthétfői műsorának vendége volt Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu szerkesztője.

Pintér Bence volt az ötletgazdája és szervezője annak a múlt héten publikált nyílt levélnek, amelyet 28 hazai szerkesztőség – köztük a Media1 is – aláírt, azt kérve Orbán Viktor miniszterelnöktől és az Operatív Törzstől, hogy tegyék lehetővé, hogy az orvosok nevük vállalásával is elmondhassák a gondolataikat, valamint az Operatív Törzs hozzon létre sajtóügyeletet, mely folyamatosan válaszol az újságírók által közvetített kérdésekre, továbbá engedjék meg a médiának, hogy tudósíthasson a kórházakban kialakult helyzetről, ott például felvételeket készíthessen. (A nyílt levél és az aláírók listája ide kattintva érhető el.)

Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu szerkesztője
Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu szerkesztője

Pintér Bencével átbeszéltük, mi váltotta ki a nyílt levél gondolatát, és szóba került az is, hogy miért hiányoznak egyesek az aláírók közül. A 28 szerkesztőség által aláírt nyílt levél elindítója elmondta a személyes tapasztalatait is az Operatív Törzzsel és azzal kapcsolatban, mennyire végezheti szabadon a munkáját nem csak ő, de a többi újságíró is.

Átbeszéltük azt is, mi a helyzet külföldön, hogyan viszonyul más országokban a médiához a járványügyi vezetés.

Nem csak arról esett szó, miért lenne fontos, hogy a média a jelen helyzetben is tudósíthasson, de néhány más kapcsolódó témát is érintettünk, köztük például a parlamenti tudósítók helyzetét is.

A beszélgetésben szó esett arról is, hogy a nyílt levélben megfogalmazott kéréseket a kormány szinte azonnal  elutasította. Pintér Bencétől a Media1 megkérdezte, van-e már terve a folytatást illetően,.

A Media1 2021.04.05-i műsora, benne a Pintér Bencével készített interjú teljes változata az alábbi lejátszó segítségével indítható. A play (lejátszás) ikonra való kattintással indul a hangfelvétel, de akár le is tölthető.

Hamarosan újra jelentkezik a Media1! Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1, Vujity Tvrtko és fia, Barnabás Hawaii-ról jelentkezett (2021.03.22.)

Vujity Tvrtko televíziós riporter és műsorvezető, valamint fia, Vujity-Zsolnay Barnabás volt a Media1 legutóbbi, 2021. március 22-i műsorának vendége. Tvrtkóékat 13.000 km távolságból, Hawaii egyik szigetéről kapcsoltuk, majd mintegy egy órán át beszélgettünk egyrészt arról, milyen is az ALOHA-érzés és az élet Hawaii-on, másrészt azoknak a Facebook-esteknek a szakmai tapasztalatait beszéltük át, amelyeket Tvrtko szervezett, és amelynek résztvevői Tvrtkóék közös kisfilmjeit nézhették meg fizetőkapu mögött.

A beszélgetésből kiderült, mennyire volt könnyű vagy épp nehéz rávenni az embereket, hogy fizessenek a videós tartalmakért (a műsorok jótékony célt szolgálnak), de a gyártás kulisszatitkairól is sok szó esett.

A Pulitzer-emlékdíjas ismert tévés (aki továbbra is dolgozik az ATV-nek is) elmondta azt is, milyen lesz a következő filmes est, amelyre Húsvétkor kerül sor.

Vujity Tvrtko Hawaii-on
Vujity Tvrtko Hawaii-on
Fotó: Tvrkto hivatalos oldala

Tvrtko és családja tavaly ősszel költözött Hawaii-ra, így már olyan kérdésekre is válaszolni tudott, hogy milyen a médiahelyzet Hawaii-on, és persze az is kiderült a beszélgetésből, mi a helyzet arrafelé a COVID-19 járvány kapcsán.

A beszélgetésről ezúttal rögtönzött „stúdióból” videófelvétel is készült, mely megnézhető itt.

A Media1 2021.03.22-i műsorának audio változata a lejátszó gombbal indítható, vagy akár le is tölthető.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2021.03.01.: Szigetvári József, a Szállás.hu Csoport ügyvezető igazgatója

A Media1 2021. március elsejei adásának vendége volt Szigetvári József, a Szállás.hu Csoport ügyvezető igazgatója, akit főleg a koronavírus világjárvány kapcsán elrendelt kormányzati intézkedések a turizmusra gyakorolt hatásairól és a majdani újranyitásról kérdezgettünk.

Megbeszéltük, mely szálláshelyeket érintett a leginkább érzékenyen a járvány miatti zárás (többen például nem kapnak állami kompenzációt sem),  de átbeszéltük azt is, mit tudnak tenni ilyen helyzetben a szállásközvetítő honlapok, egyáltalán miből származik ilyen helyzetben a bevételük.

Kiderült a beszélgetésből az is, hogy a szallas.hu-t miért ütötte meg „kevésbé” a mostani helyzet mint a Bookingot vagy épp az Airbnb-t, illetve az is, hogy milyen stratégiával próbálják átvészelni ezt a nagyon nehéz időszakot. Szóba került az is, mi lett a turizmusban dolgozó emberekkel, és ennek kapcsán érintettük azt is, hogy nem kell-e attól tartani, hogy az újranyitáskor esetleg munkaerőhiány lehet.

Kiderült a beszélgetésből az is, van-e még tartaléka a szálláshelyeknek arra az esetre, ha netán még a nyáron sem nyithatnak ki újra.

Szó esett a fesztiválokról (például lehet-e idén nyáron Sziget, Sound, vagy sem) és sok más kapcsolódó fontos kérdésről is.

Szigetvári József, a Szállás.hu Csoport ügyvezetője
Szigetvári József, a Szállás.hu Csoport ügyvezetője

A Media1 március elsejei adása teljes egészében visszahallgatható a lenti lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető, illetve elindítható a hangfelvétel akár különálló ablakban is.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2021.02.22: Kapitány Iván filmrendező és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezető, producer

A Media1 2021. február 22-i podcast- és rádióműsorának vendége volt Kapitány Iván filmrendező-producer és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezető, producer, a ContentLab & Factory gyártócég társtulajdonosa, ismert tévés sorozat alkotók.

Kapitányék cégének nevéhez a teljesség igénye nélkül olyan sorozatok elkészítése fűződik mint például A mi kis falunk, a Drága örökösök, a Korhatáros szerelem, a Jófiúk, a tavaly a COVID alkalmából speciális körülmények között elkészített a Segítség! Itthon vagyok című karanténsorozat vagy a Doktor Balaton.

A műsor elején arról esett szó, hogyan befolyásolta a sorozatgyárosok életét és a gyártási folyamatokat a koronavírus, vagy hogy mennyire vitte el a bevételeket a járvány, beszélgettünk arról, mi lesz a mozikkal, lesz-e tartalom, ha a járvány miatti korlátozások után újra kinyithatnak, de szó esett arról is, mikor lesz látható a tavaly ősszel beharangozott malévos sorozatuk, a HA-LCI. Ennek kapcsán elárulták, hogy van egy nagy tervük, hogy a tévé mellett Netflixen is bemutatják a szériát, amelyről a media1.hu korábban már mutatott be előzetest. Elbeszélgettünk a különféle streaming szolgáltatásokról is, így például arról, mennyiben kell másnak lennie egy streaminges tartalomnak mint amit tévében vetítenek.

Kapitányék a beszélgetés második felében betekintést engedtek idei produkciós terveikbe is, és sok más filmes és tévés témáról is beszélgettünk, érdemes visszahallgatni a teljes beszélgetést.

Kapitány-Diószegi Judit (balra, elől), Kapitány Iván (jobbra), és Szalay Dániel műsorvezető (hátul)
Kapitány-Diószegi Judit (balra, elől), Kapitány Iván (jobbra), és Szalay Dániel műsorvezető (hátul)

A Media1 műsor teljes 2021. február 22-i adása, benne a Kapitány Iván filmrendezővel és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezetővel, producerrel készült interjúval az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Korlátozott információszabadság COVID idején

A Klubrádió Hetes Stúdió című műsora kérdezett 2020.11.28-án a koronavírus-veszélyhelyzetre hivatkozva korlátozott információszabadságról.

Media1 2020.11.23., Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának vezetője és Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke

A Media1 hétfői, november 23-i esti műsorában jelentette be elsőként Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának igazgatója, hogy megújul a 24.hu. A hírportál – melyet jelentősen megerősített egyedi látogatószám tekintetében az Index nyáron lezajlott drámája – most keddre virradó éjjel újul meg, és nem is csak látványvilágában.

Fizetőkaput és támogatási programot is bevezet mostani megújulásakor a 24.hu. A fizetőkapu (paywall) lényege, hogy ha valakit zavar, hogy hirdetések vannak az oldalon, akkor egy bizonyos előfizetési díjért reklámok nélkül is igénybe veheti az oldal szolgáltatásait.

A támogatási program esetén a felhasználó hozzájárulhat, hogy több vidéki tudósítás, kézműves prémium tartalom készüljön, ezek előállítása ugyanis plusz erőforrásokat igényel.

Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója
Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója

A műsorban sok más téma mellett szó esett arról is, hogy a koronavírus hogyan érintette a Central Médiacsoport digitális termékeit, miért szűnik meg a Caféblog blogszolgáltatás, lesz-e bércsökkentés az első hullámhoz hasonlóan, vagy hogy mi van az olyan régi termékekkel mint például a Startlap és a Lap.hu, de szóba került a Nosalty nemrég történt megújulása és az is, hogy lesz-e fizetőkapu a portfólió más termékeinél is.

A műsor másik részében Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke beszélt arról, hogyan érinti a koronavírus a médiaszektort, mekkora a bezuhanás, kik az áldozatok és nyertesek, és szó esett arról is, hogy gyors, közepes vagy lassú felépülésre számít-e a COVID-19 miatti gazdasági válságból.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

A Media1 műsor 2020. november 23-i adása, benne a Bognár Bálinttal, a Central Médiacsoport digitális igazgatójával és Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével készült interjú az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint 11 évre visszamenőleg!

Rendezvénytermek légfertőtlenítése

Vége a járványnak, ismét kinyitottak a mozik, szórakozóhelyek, valamint beindult a közösségi és az üzleti élet is. Most pedig mindennél fontosabb, hogy a rendezvényhelyszín-tulajdonosok újra elnyerjék az emberek bizalmát, és azt sugározzák, hogy képesek kontrollálni a nehéz helyzetet, biztosítani a megfelelő higiéniás viszonyokat. Ehhez ajánlunk most egy különleges légfertőtlenítő módszert. (x)

Olvass tovább

Media1 2020.06.08.: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójával és Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség elnökével beszélgettünk

A Media1 2020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.

Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.

Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.

Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.

A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.

(A műsor visszahallgatásához a link lent.)

Hogyan érintette a járvány a PR-t?

A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.

A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!

A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.

Media1 2020.05.11.: Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével beszélgettünk a 2019-es reklámtortáról és arról, hogyan hat a koronavírus a magyar kommunikációs piacra

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n. A Media1 műsorban Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője mellett Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke is vendégünk volt, akivel a 2019-es reklámtorta (médiatorta, kommunikációs torta) eredményekről és arról beszélgettünk, milyen kilátások elé néz a magyar reklámpiac, illetve kommunikációs piac, beleértve a médiát is, a koronavírus (COVID-19) miatt, azaz milyen kilátásokra lehet számítani 2020-ban.

A Media1 2020. május 11-i műsorának Gulyás Jánost interjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Mivel Zoomon beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A műsor másik felében Libor Anita, a Nőklapja.hu főszerkesztője volt a vendégünk, ez a műsorrész IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.05.11.: Karanténból kapcsoltuk Libor Anitát, az egy hete indult Nőklapja.hu főszerkesztőjét

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n.

A Media1 műsor egyik vendége volt Libor Anita, a napokban indult Nőklapja.hu digitális termék főszerkesztője, akivel arról beszélgettünk, miért gondolták azt, hogy lehet létjogosultsága egy fizetőkapus (freemium) internetes sajtóterméknek, mennyiben más az új lap, mint a nyomtatott kiadás, de a beszélgetésből kiderül az is,  hogyan működik a szerkesztőség most.

Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője
Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője

A Media1 műsor 2020. május 11-i, Libor Anitát meginterjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Mivel Skype-on beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A témával kapcsolatban ajánljuk a Media1 hírportál cikkét is.

A műsor másik részének vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, akivel a járvány gazdasági hatásairól és a tavalyi médiatortáról beszélgettünk. A Gulyás Jánossal készült beszélgetés IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Hasznos tippek a videóinterjúra történő felkészüléshez

A koronavírus jelentősen átalakította az állásinterjúk lebonyolításának a menetét is, vagyis a személyes találkozók helyett most a videós felvételi beszélgetésekre kell szorítkozni. Szerencsére ennek a formátumnak is megvannak azok a sajátosságai, amelyekre kellőképpen felkészülve nagyban növelhető a siker valószínűsége. (x)

Olvass tovább

Mit kell tudni a koronavírusról a háziállatok vonatkozásában?

Aki kisállatot tart, annak óhatatlanul is megfordul a fejében, hogy a jelenleg dúló koronavírus mennyire veszélyes a kedvencére. Ezzel kapcsolatban szeretnénk helyretenni a dolgokat, hogy legalább egy átfogó képet nyújtsunk a háziállatokkal kapcsolatban. (x)

Olvass tovább