Kapitány Iván filmrendező, a rendkívül népszerű A mi kis falunk és a néhány nap múlva az RTL-re megérkezőGólkirályság című RTL-es saját gyártású sorozat, valamint a tervezett HA-LCI alkotója volt a Media1 e heti vendége.
Kapitány Iván filmrendező, A mi kis falunk, a Gólkirályság és a HA-LCI című malévos sorozat alkotója a Televíziós Újságírók Díja Gálán korábban
Kapitány Iván beavatta a Media1-et egy csomó érdekes, eddig nem ismert kulisszatitokba az új focis sorozattal kapcsolatban.
Az RTL Gólkirályság címmel érkező saját gyártású sorozata
Megkérdeztük Kapitány Ivánt arról is, mikor jön már végre a már korábban beharangozott, a MALÉV bejrúti légijáratának katasztrófáját feldolgozó HA-LCI sorozat, hiszen úgy volt, hogy az még 2022-ben képernyőre kerülhet.
Beszélgettünk a mostani gazdasági körülményekről is, Kapitány Iván ezenkívül figyelmünkbe ajánlott több értékes (tőle független, általa látott) filmes tartalmat is, melyet érdemes megnézni.
Beszélgetésünk Kapitány Ivánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Ezúttal a műsorban az egyik legismertebb magyar televíziós vezetővel, Kolosi Péterrel, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk a tévézéssel kapcsolatban.
Kolosi Péter középen, balra a beszélgetésbe ugyancsak bekapcsolódó László Lilla, jobbra Szalay Dániel
Kolosi Péter többek között elmondta, hogy a különböző internetes platformok mellett aranykorát éli a televíziózás, majd kifejtette, hogy miért gondolja így.
Szó esett arról, mennyi időre kell, illetve lehet előre tervezni a különböző tévés programokat, illetve milyen arányban és mi alapján lehet megjósolni egy majdani produkció, illetve formátum sikerét.
A hamarosan a képernyőről végleg eltűnő Barátok közt című sorozatról is beszéltünk, mely a kereskedelmi televíziózás kezdetétől volt képernyőn napjainkig. Erről Kolosi Péter azt mondta, hogy sok nézőt veszített a sorozat azután, hogy Kalamár Tamás, a sorozat producerének 2015-ös távozása után lényegében visszafordíthatatlan tartalmi törés következett be a sorozatban, mivel egy idő után más lett a történet az eredetihez képest, mert Kalamáron kívül többen is távoztak a produkciótól, és ez magával hozta a változást, illetve többször rossz irányba mentek a dolgok. Négy-öt éve tartó hosszú folyamat vezetett el oda, hogy végül meghozták a döntést a sorozat leállásáról. Kolosi azt mondta, a Barátok közt nézettségének az sem tett jót, hogy konkurenciát kapott. A fiatalabb közönséghez közelebb állt az Éjjel-Nappal Budapest, így emiatt sok néző választási helyzetbe került, hogy melyik sorozatot nézi inkább. Az elmúlt három-négy évben korábban elképzelhetetlen mennyiségű fikciós sorozat jelent meg a képernyőn, például idén év eleje óta fut a Keresztanyu, de korábban például a Bátrak földje, a Drága örökösök, és így tovább. Kolosi szavai szerint mostanában már a Keresztanyu tölti be a Barátok közt korábbi funkcióját az RTL Klubon, előtte pedig a Drága örökösök.
Szó esett arról is a beszélgetésben, hogy milyen tartalmak várhatóak az őszi tévés szezonban. Lesz Házasodna a gazda és Nyerő Páros is. Nem kérdés az sem, hogy Keresztanyu is, de több más műsor is érkezik… A Kuhnya (Konyha) című formátum megvásárlásáról is szó esett a Media1 műsorában – Kolosi Péter elmondta, miből gondolja, hogy sikeres lesz.
Bár tavaly elmaradt a COVID-helyzet miatt az X-Faktor és a Survivor is, ezúttal mindkét műsor képernyőn lesz. Mindkét műsor esetében több újítás is lesz, például új műsorvezetője lesz a tehetségkutatónak, a reality-ben pedig most először mérkőznek meg egymással a civilek és a hírességek, de más újítások is érkeznek. Kolosi Péter azt is elmondta, hogy miért nem tartja rizikósnak, hogy egy kevésbé ismert műsorvezetőre, Miller Dávidra bízzák az X-Faktort.
Szó esett a Mestercukrászról, a Konyhafőnök édesszájú változatáról. Kolosi elmondta, hogy a Mestercukrász egy saját fejlesztés, melyet azért csináltak meg, mert A Konyhafőnök elképesztően sikeres, és ki akarták próbálni, hogy a sikert meg lehet-e ismételni a cukrászat, a sütik világában is. A premierre nem kell őszig várni…
A szakember beszélt arról is, hogy mi minden befolyásolja leginkább a tévénézési szokásokat, valamint Kolosi Péter elmondta azt is, mire a legbüszkébb az elmúlt időszakból.
A szakember a világban mostanában sikeres vagy sikervárományos tévés formátumokról is beszélt, és arról, hogy Magyarországnak milyen esélyei vannak sikeres formátumfejlesztővé válni.
A Media1 2021.06.14-i műsora további kérdésekkel és a részletesebb válaszokkal a lenti lejátszóval hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.
Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora
A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.
A Media12020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.
Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.
Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:
2 hónap alatt megduplázódotta felhasználók száma.
A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba
Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.
Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.
Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.
A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.
Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.
A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.
Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.
Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.
(A műsor visszahallgatásához a link lent.)
Hogyan érintette a járvány a PR-t?
A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.
A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!
A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.