Média vs protokoll? Vendégünk volt Gáspár Ágnes protokollszakértő (Media1, 2022. 12.12.)

A protokoll és a média, az újságírás valójában elválaszthatlan egymástól – mondta el a Media1 podcast- és rádióműsorában Gáspár Ágnes címzetes egyetemi docens, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) protokoll szakirányú képzésének szakvezetője.

Gáspár Ágnes elmondta, hogy hogyan lehet a médiát jó célok érdekében, megfelelően felhasználni, de szóba került a beszélgetésben az is, hogy a médiapiac szereplői tisztában vannak-e a protokoll szabályaival, mik a leggyakoribb problémák és hogy hogyan lehet fejleszteni a hiányosságokat, hogy a médiaszereplések hatékonyak, sikeresek legyenek.

Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője
Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője

Tipikus hiba a nonverbális kommunikációban a nem megfelelő öltözködés, a grimaszolás, a mimikák, de a verbális kommunikáció, a beszédstílus terén is bőven akadnak fejlesztendő, problémás területek. A protokollszakértő szerint egyre inkább teret nyer a durvaság és a szleng, illetve a túlzott lezserség.

Gáspár Ágnes figyelmeztetett, hogy a közszereplők viselkedése sokak számára mintaképként szolgálhat, szerinte ezért is különösen fontos odafigyelni a megfelelő fellépésre. Beszélgettünk az öltözködésről, például a nyakkendőről, a rövid ujjú ingről és sok minden másról. Szóba került a külföldiekkel való kommunikáció, és a médiaszerepléseket megelőző „lámpaláz” megelőzése, kezelése és az is, hogy hogyan alakítsuk ki a médiaszerepléseink stílusát.

Beszélgettünk a sajtótájékoztatók szervezéséről, a médiakapcsolatok ápolásáról, és több más olyan témáról, ami mindenki számára hasznos lehet. Az online kommunikáció, a közösségi média és az internetes viselkedés, valamint az udvarias, ámde hatékony érdekérvényesítés is szóba került. Az interjúból kiderül az is, hogy mi magyarok hol állunk a nemzetközi udvariassági versenyben, de a tegeződés/magázódás témaköre és a protokoll fejlődése is előkerült.

A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, de akár le is tölthető.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Media1 2020.06.08.: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójával és Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség elnökével beszélgettünk

A Media1 2020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.

Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.

Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.

Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.

A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.

(A műsor visszahallgatásához a link lent.)

Hogyan érintette a járvány a PR-t?

A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.

A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!

A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.

Gép van köztünk & drónverseny & robotok a PR Akadémián – DTM, 2017.07.04/1. rész

A 2017. július 4-i Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) első részében az asztaltársaságban (pontosabban: az asztalon) beszélt egy gép, bizonyos Alexa, született Amazon Echo. Ezután bemutattuk, hogy milyen látványvilága van a Drone Racing League-nek, majd hallhattuk Szalay Dániel rövid interjúját, illetve Bruck Gábor kommunikációs szakértő véleményét arról, hogy a robotokkal szemben milyen esélyeink vannak, valamint élőben kapcsoltuk a kecskeméti PR Akadémia rendezvény helyszínét, ahonnan Szalay Dániel számolt be a digitális témákról.

 

Szalay Dániel élőben Kecskemétről, a PR Akadémia helyszínéről
Szalay Dániel élőben Kecskemétről, a PR Akadémia helyszínéről

A podcast hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videón is visszanézhető az adás, melyet ezúttal is élőben közvetítettünk YouTube Live csatornánkon.

Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád

Az asztaltársaságban ezúttal: Keleti Arthur és Skype-vonalon jelentkezett: Szalay Dániel Kecskemétről és később Czinege Levente Hajdúszoboszlóról.

Hangtechnikus és adásvezető: Orsós József

Operatőr: Gál Marcell

Adásrendező: Koczka Alíz

Szignál: LukHash zenéje (Eighties), www.lukhash.com

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag