26 év után új korszak – Interjú Kéry Ferenccel és Pintér Zoltánnal az MKSZ elnökváltásáról (Media1, 2025.06.02.)

Új elnököt választott nemrégiben a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ), miután Kéry Ferenc, az eddigi elnök 26 év után úgy döntött, átadja a szervezet irányítását.

A Media1 podcast június 2-i epizódjában a szövetség leköszönő elnöke (képünkön jobbra) és Pintér Zoltán, az új elnök (a képen balra) volt a vendégünk, akiket a váltásról, múltról, jelenről és jövőről kérdezgettünk.

Kéry Ferenc (jobbra), a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) leköszönő elnöke és Pintér Zoltán, az MKSZ új elnöke
Kéry Ferenc (jobbra), a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) leköszönő elnöke és Pintér Zoltán, az MKSZ új elnöke
Fotó: Media1.hu / Szalay Dániel

A beszélgetés során több fontos téma is előkerült:

  • (00:00) A szövetség múltja és a változások háttere, motivációja

  • (03:26) Pintér Zoltán bemutatkozása, tervei

  • (09:57) Kéry Ferenc visszatekintése az elmúlt 26 év kihívásaira és eredményeire

  • (16:12) A jövő kihívásai és lehetőségei

  • (23:04) A kkv-k alkalmazkodóképessége

  • (25:02) Konfliktusok a médiaszolgáltatókkal

  • (30:31) A kkv-k helyzete a hírközlési piacon

  • (34:40) Innováció és együttműködés a kisvállalkozások között

  • (37:34) A jogalkotás hatása és a kkv-k támogatása

  • (45:25) A kisvállalkozások életképessége és a jogszabályi terhek

Érdemes meghallgatni a beszélgetést, amiből kiderül, hogyan folytatódik a kis és közepes méretű hazai kábeltelevíziós cégeket, internetszolgáltatókat és más hírközlési vállalatokat tömörítő szakmai szervezet története a stafétabot átadását követően!

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Tudnivalók az ingatlanvagyon-értékelő és -közvetítő tanfolyamról (x)

Szeretnél egy igazán értékes szakmát szerezni? Szívesen kommunikálsz emberekkel? Nem ódzkodsz az irodai munkától, adminisztrációs feladatoktól, de azért terepen is dolgoznál? Ha fentebbi kérdésekre a válaszod igen, akkor van egy jó hírünk!

Olvass tovább

Média vs protokoll? Vendégünk volt Gáspár Ágnes protokollszakértő (Media1, 2022. 12.12.)

A protokoll és a média, az újságírás valójában elválaszthatlan egymástól – mondta el a Media1 podcast- és rádióműsorában Gáspár Ágnes címzetes egyetemi docens, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) protokoll szakirányú képzésének szakvezetője.

Gáspár Ágnes elmondta, hogy hogyan lehet a médiát jó célok érdekében, megfelelően felhasználni, de szóba került a beszélgetésben az is, hogy a médiapiac szereplői tisztában vannak-e a protokoll szabályaival, mik a leggyakoribb problémák és hogy hogyan lehet fejleszteni a hiányosságokat, hogy a médiaszereplések hatékonyak, sikeresek legyenek.

Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője
Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője

Tipikus hiba a nonverbális kommunikációban a nem megfelelő öltözködés, a grimaszolás, a mimikák, de a verbális kommunikáció, a beszédstílus terén is bőven akadnak fejlesztendő, problémás területek. A protokollszakértő szerint egyre inkább teret nyer a durvaság és a szleng, illetve a túlzott lezserség.

Gáspár Ágnes figyelmeztetett, hogy a közszereplők viselkedése sokak számára mintaképként szolgálhat, szerinte ezért is különösen fontos odafigyelni a megfelelő fellépésre. Beszélgettünk az öltözködésről, például a nyakkendőről, a rövid ujjú ingről és sok minden másról. Szóba került a külföldiekkel való kommunikáció, és a médiaszerepléseket megelőző „lámpaláz” megelőzése, kezelése és az is, hogy hogyan alakítsuk ki a médiaszerepléseink stílusát.

Beszélgettünk a sajtótájékoztatók szervezéséről, a médiakapcsolatok ápolásáról, és több más olyan témáról, ami mindenki számára hasznos lehet. Az online kommunikáció, a közösségi média és az internetes viselkedés, valamint az udvarias, ámde hatékony érdekérvényesítés is szóba került. Az interjúból kiderül az is, hogy mi magyarok hol állunk a nemzetközi udvariassági versenyben, de a tegeződés/magázódás témaköre és a protokoll fejlődése is előkerült.

A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, de akár le is tölthető.

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

A külföldi munkavállalókkal kapcsolatos tévhitek hazánkban (x)

Magyarországon jelenleg munkaerőhiány uralkodik, amit már a cégek, a gazdaság és az állam is felismertek. Hazai forrásból úgy néz ki, nem lehet teljesen megoldani a helyzetet, ezért is kell alternatív megoldást keresni, mint amilyen a külföldi munkavállalók alkalmazása. Azonban még ma is több tévhittel találkozhatunk a mindennapokban ebben a témában.

Olvass tovább

3 szuper tipp a kiegyensúlyozottabb hétköznapokért (x)

Mindenki máshoz hasonlóan bizonyára te is arra törekszel, hogy minél boldogabb és kiegyensúlyozottabb életet élj. Ez persze sokszor nem is olyan könnyű, hiszen rengeteg váratlan kihívás, stresszes helyzet akadhat. 

Olvass tovább

Okosóra vakoknak – PosztmodeM, 2018.08.14./1.

Nem csak ígéretes a Dot Watch nevű okosóra kezdeményezés, de a kitapintható Braille-írást alkalmazó karóra jól is néz ki.  Egy, a digitális esélyegyenlőséghez hozzásegíthető eszközről beszélgetett a PosztModeM csapata.

Tapintással leolvasható kijelző az óra számlapján – ez a Dot Watch karóra (forrás: dotincorp.com)
Tapintással leolvasható kijelző az óra számlapján – ez a Dot Watch karóra (forrás: dotincorp.com)

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

A műsor idevágó videós részletében működés közben is megmutatjuk az órát:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A PosztModeM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: https://www.facebook.com/PosztmodeM/

Optimális megoldás vállalati honlap üzemeltetéséhez (x)

Egy vállalati honlapot nem elég egyszer elkészíteni vagy elkészíttetni, azt bizony üzemeltetni is kell. Magától ugyanis nem fog működni, márpedig ha a honlap nem érhető el, akkor nem tud bevételt sem termelni.

Olvass tovább

Az orvoslás jövője

Dr. Meskó Bertalan
Dr. Meskó Bertalan orvosfuturológus

Jelentősen megváltozó kommunikáció az orvos és a beteg, illetve az orvos és az orvosok között; mobil alkalmazások; telemedicina; robotok; egyszerre több helyen jelenlévő doktorok; 3D nyomtatással orvosi segédeszközök és szövetek; fogba épített szenzorok; szemkamerával rögzített műtétek.

Már ebből is látszik, hogy teljesen megváltozik az orvoslás a következő néhány évben. Hogy hogyan? Arról Dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutatóval beszélgettünk.

Az interjú hangfelvétele a nyilacskás lejátszógombra indul, vagy akár le is tölthető.

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Okosít vagy butít a webvilág?

Okosodunk és elbutulunk. Felszínessé válunk és elmélyedünk a részletekben. Ez a látszólag egymásnak ellentmondó kettősség jellemzi a web és a felgyorsult kommunikáció mindennapjainkra gyakorolt hatását.

A beszélgetőpartnerem ez alkalommal egy pszichológus, egyetemi tanár, a BME Kognitív Tudományi Tanszékén tanít. Dr. Pléh Csabát hívtam fel, aki nemrég „Okosít vagy butít a webvilág?” címmel tartott előadást a Digitália 2011 konferencián.

(A hangfelvétel a nyílra kattintva indítható. Az interjú szerkesztett változata írásban is megjelent a Computerworld Online-on.)