Média vs protokoll? Vendégünk volt Gáspár Ágnes protokollszakértő (Media1, 2022. 12.12.)

A protokoll és a média, az újságírás valójában elválaszthatlan egymástól – mondta el a Media1 podcast- és rádióműsorában Gáspár Ágnes címzetes egyetemi docens, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) protokoll szakirányú képzésének szakvezetője.

Gáspár Ágnes elmondta, hogy hogyan lehet a médiát jó célok érdekében, megfelelően felhasználni, de szóba került a beszélgetésben az is, hogy a médiapiac szereplői tisztában vannak-e a protokoll szabályaival, mik a leggyakoribb problémák és hogy hogyan lehet fejleszteni a hiányosságokat, hogy a médiaszereplések hatékonyak, sikeresek legyenek.

Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője
Gáspár Ágnes, a Budapest Metropolitan Egyetem protokoll szak szakvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője és műsorvezetője

Tipikus hiba a nonverbális kommunikációban a nem megfelelő öltözködés, a grimaszolás, a mimikák, de a verbális kommunikáció, a beszédstílus terén is bőven akadnak fejlesztendő, problémás területek. A protokollszakértő szerint egyre inkább teret nyer a durvaság és a szleng, illetve a túlzott lezserség.

Gáspár Ágnes figyelmeztetett, hogy a közszereplők viselkedése sokak számára mintaképként szolgálhat, szerinte ezért is különösen fontos odafigyelni a megfelelő fellépésre. Beszélgettünk az öltözködésről, például a nyakkendőről, a rövid ujjú ingről és sok minden másról. Szóba került a külföldiekkel való kommunikáció, és a médiaszerepléseket megelőző „lámpaláz” megelőzése, kezelése és az is, hogy hogyan alakítsuk ki a médiaszerepléseink stílusát.

Beszélgettünk a sajtótájékoztatók szervezéséről, a médiakapcsolatok ápolásáról, és több más olyan témáról, ami mindenki számára hasznos lehet. Az online kommunikáció, a közösségi média és az internetes viselkedés, valamint az udvarias, ámde hatékony érdekérvényesítés is szóba került. Az interjúból kiderül az is, hogy mi magyarok hol állunk a nemzetközi udvariassági versenyben, de a tegeződés/magázódás témaköre és a protokoll fejlődése is előkerült.

A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, de akár le is tölthető.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Okosóra vakoknak – PosztmodeM, 2018.08.14./1.

Nem csak ígéretes a Dot Watch nevű okosóra kezdeményezés, de a kitapintható Braille-írást alkalmazó karóra jól is néz ki.  Egy, a digitális esélyegyenlőséghez hozzásegíthető eszközről beszélgetett a PosztModeM csapata.

Tapintással leolvasható kijelző az óra számlapján – ez a Dot Watch karóra (forrás: dotincorp.com)
Tapintással leolvasható kijelző az óra számlapján – ez a Dot Watch karóra (forrás: dotincorp.com)

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A műsor idevágó videós részletében működés közben is megmutatjuk az órát:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A PosztModeM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: https://www.facebook.com/PosztmodeM/

Az orvoslás jövője

Dr. Meskó Bertalan
Dr. Meskó Bertalan orvosfuturológus

Jelentősen megváltozó kommunikáció az orvos és a beteg, illetve az orvos és az orvosok között; mobil alkalmazások; telemedicina; robotok; egyszerre több helyen jelenlévő doktorok; 3D nyomtatással orvosi segédeszközök és szövetek; fogba épített szenzorok; szemkamerával rögzített műtétek.

Már ebből is látszik, hogy teljesen megváltozik az orvoslás a következő néhány évben. Hogy hogyan? Arról Dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutatóval beszélgettünk.

Az interjú hangfelvétele a nyilacskás lejátszógombra indul, vagy akár le is tölthető.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Okosít vagy butít a webvilág?

Okosodunk és elbutulunk. Felszínessé válunk és elmélyedünk a részletekben. Ez a látszólag egymásnak ellentmondó kettősség jellemzi a web és a felgyorsult kommunikáció mindennapjainkra gyakorolt hatását.

A beszélgetőpartnerem ez alkalommal egy pszichológus, egyetemi tanár, a BME Kognitív Tudományi Tanszékén tanít. Dr. Pléh Csabát hívtam fel, aki nemrég “Okosít vagy butít a webvilág?” címmel tartott előadást a Digitália 2011 konferencián.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

(A hangfelvétel a nyílra kattintva indítható. Az interjú szerkesztett változata írásban is megjelent a Computerworld Online-on.)