Rendezvénytermek légfertőtlenítése

Vége a járványnak, ismét kinyitottak a mozik, szórakozóhelyek, valamint beindult a közösségi és az üzleti élet is. Most pedig mindennél fontosabb, hogy a rendezvényhelyszín-tulajdonosok újra elnyerjék az emberek bizalmát, és azt sugározzák, hogy képesek kontrollálni a nehéz helyzetet, biztosítani a megfelelő higiéniás viszonyokat. Ehhez ajánlunk most egy különleges légfertőtlenítő módszert. (x)

Olvass továbbRendezvénytermek légfertőtlenítése

Media1 2020.06.08.: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójával és Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség elnökével beszélgettünk

A Media1 2020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.

Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.

Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.

Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.

A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.

(A műsor visszahallgatásához a link lent.)

Hogyan érintette a járvány a PR-t?

A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.

A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!

A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.

Media1 2020.05.11.: Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével beszélgettünk a 2019-es reklámtortáról és arról, hogyan hat a koronavírus a magyar kommunikációs piacra

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n. A Media1 műsorban Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője mellett Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke is vendégünk volt, akivel a 2019-es reklámtorta (médiatorta, kommunikációs torta) eredményekről és arról beszélgettünk, milyen kilátások elé néz a magyar reklámpiac, illetve kommunikációs piac, beleértve a médiát is, a koronavírus (COVID-19) miatt, azaz milyen kilátásokra lehet számítani 2020-ban.

A Media1 2020. május 11-i műsorának Gulyás Jánost interjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Mivel Zoomon beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A műsor másik felében Libor Anita, a Nőklapja.hu főszerkesztője volt a vendégünk, ez a műsorrész IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.05.11.: Karanténból kapcsoltuk Libor Anitát, az egy hete indult Nőklapja.hu főszerkesztőjét

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n.

A Media1 műsor egyik vendége volt Libor Anita, a napokban indult Nőklapja.hu digitális termék főszerkesztője, akivel arról beszélgettünk, miért gondolták azt, hogy lehet létjogosultsága egy fizetőkapus (freemium) internetes sajtóterméknek, mennyiben más az új lap, mint a nyomtatott kiadás, de a beszélgetésből kiderül az is,  hogyan működik a szerkesztőség most.

Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője
Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője

A Media1 műsor 2020. május 11-i, Libor Anitát meginterjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Mivel Skype-on beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A témával kapcsolatban ajánljuk a Media1 hírportál cikkét is.

A műsor másik részének vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, akivel a járvány gazdasági hatásairól és a tavalyi médiatortáról beszélgettünk. A Gulyás Jánossal készült beszélgetés IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Hasznos tippek a videóinterjúra történő felkészüléshez

A koronavírus jelentősen átalakította az állásinterjúk lebonyolításának a menetét is, vagyis a személyes találkozók helyett most a videós felvételi beszélgetésekre kell szorítkozni. Szerencsére ennek a formátumnak is megvannak azok a sajátosságai, amelyekre kellőképpen felkészülve nagyban növelhető a siker valószínűsége. (x)

Olvass továbbHasznos tippek a videóinterjúra történő felkészüléshez

Mit kell tudni a koronavírusról a háziállatok vonatkozásában?

Aki kisállatot tart, annak óhatatlanul is megfordul a fejében, hogy a jelenleg dúló koronavírus mennyire veszélyes a kedvencére. Ezzel kapcsolatban szeretnénk helyretenni a dolgokat, hogy legalább egy átfogó képet nyújtsunk a háziállatokkal kapcsolatban. (x)

Olvass továbbMit kell tudni a koronavírusról a háziállatok vonatkozásában?