E-kereskedelem trendek és kihívások – Interjú Zabari Istvánnal, az Ecommerce Hungary elnökével

Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta októberben Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.

A beszélgetésből kiderül, miért volt váltás az e-kereskedelmi szövetség élén és milyen irányt vesz a szervezet, de szó esett egy másik e-ker szövetséggel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel (DKSZ)  való viszonyról is, majd az online kereskedelem aktuális kihívásairól is beszélgettünk.

Néhány további kulcsszó a beszélgetésből: TEMU, Allegro, piacterek, technológiai újítások, mesterséges intelligencia, versenyképesség, adózás, jogdíjak, vámok, Amazon, a helyzet a COVID-járvány lecsöngése után, ügyfélszolgálatok, jogi környezet, vannak-e még betöltetlen rések a magyar e-ker piacon, online marketing…

Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa
Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa

A beszélgetés érdeklődő laikusoknak és az e-kereskedelem piac szereplőinek is érdekes! A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

Néhány korábbi kapcsolódó beszélgetést ajánljunk:

Mik a trendek manapság és mi várható az e-kereskedelemben? Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Hack-Handa Tünde (ENET) és Szeles Péter (Reacty Digital) a Media1 online kereskedelemről szóló beszélgetéssorozatában (VIDEÓVAL!)

A webshopok túlélése múlhat rajta – az e-kereskedelem logisztikai trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében

Webshopok a jog és az informatika szorításában! Media1 e-kereskedelem percek #S04

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával itt a Media1 e-kereskedelem sorozatának legújabb része!

(Az interjú október 14-én készült.)

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Hatékony hirdetési taktikák a modern világban (x)

Az online marketing világában járatosak bizonyára találkoztak már az értékesítési tölcsér kifejezéssel. De vajon pontosan tudod, mit jelent? 

Sokak számára nem egyértelmű, pedig sokféle módon alakíthatja a marketingstratégiádat. Ha bármilyen termék vagy szolgáltatás értékesítésével foglalkozol, az értékesítési tölcsér a kezdetektől a vásárlásig vezethet el, a céljaid elérésében pedig sokat segíthet egy profi online marketing ügynökség

Olvass tovább

Így mérd helyesen a Facebook konverziókat (x)

Az online marketing egyik legfontosabb eleme az, hogy helyesen tudjuk mérni a konverziókat a különböző felületeken. Hiszen ezen beállítás segítségével lehetséges a hirdetések jövedelmező működtetése. Mai cikkünkben a Facebook konverziókat mutatjuk be, tarts velünk te is!

Olvass tovább

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

A japán esernyőktől a PPC marketing kampányokig (x)

Sokat és sokan vitatkoznak arról, hogy tényleg a XVII. századi Japánban használtak-e először a mai marketingkampányokhoz hasonlót. Tény, hogy reklámajándékokat – olajos papírból gyártott esernyőket – osztogattak egy márkanévvel, és színházi előadásokon fizettek szintén kifejezetten a márka nevének említéséért.

Olvass tovább

Megmutatjuk, hogyan növelheted a hirdetések konverzióját! (x)

Sokan gondolják, hogy a fizetett hirdetések csak akkor lehetnek hatékonyak, ha rengeteg pénzt költenek rájuk havonta, azonban a siker kulcsa nem ebben keresendő. Arra mutatunk példákat, hogyan, milyen módszerekkel növelheted a konverziókat.

Olvass tovább

Milyen Facebook-hirdetéseket célszerű használnod? (x)

Kevés az olyan vállalkozás ma, amelynek nem érdemes hirdetnie a Facebookon. Ha több látogatót szeretnél a weboldaladra, növelni szeretnéd az ismertségedet, vagy a márkád ismertségét, sokféle kiváló lehetőség áll előtted a Facebook-eszközök használatával, az egyik ilyen a Facebook-hirdetés.

A megfelelő hirdetéstípusokkal emelkedni fog a konverziós ráta, a rossz hirdetésekkel vagy rossz beállításokkal viszont csak szórod ki a pénzt az ablakon. Ezt a témát vizsgáljuk ebben a cikkben.

Olvass tovább

Trump és a profil alapú célzás – DTM, 2017.10.10/3.

Hogyan fordított a helyzeten Donald Trump amerikai elnök – akkor még elnökjelölt – a tavalyi választási kampány utolsó napjaiban? Milyen szerepe volt az online eszközöknek? Pintér Róbert információs társadalom-kutató érdekes fejtegetést talált a célzott Facebook marketing-témákkal foglalkozó The Pitch SEO blogon arról, hogy Trump egy évvel ezelőtti választási győzelmében mekkora szerepe volt a modern online marketing eszközeinek. Egyre finomodó eszközök állnak a kampányszakemberek rendelkezésére és nem csak mérni tudnak, hanem a választópolgárok profilját is mind pontosabban megismerve képesek célba juttatni célzott üzeneteket…

Pintér Róbert információs társadalom-kutató és Szilágyi Árpád műsorvezető
Pintér Róbert információs társadalom-kutató és Szilágyi Árpád műsorvezető

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Videó is van az élő műsorunkról:

Akit érdekel a teljes blogposzt az amerikai elnökválasztás és Trump győzelme kapcsán, itt találja meg.

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando alapítója a Media1 műsorában – EXTRA tartalommal! (2021.07.26.)

A Media1 2021. 07.26-i podcast- és rádióműsorának vendége volt Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando alapítója, a Kisvállalati Marketing Biblia szerzője, Magyarország egyik legismertebb szakmai véleményvezére, aki hétről hétre népszerű „Híradót” is készít a YouTube-ra a marketingkommunikáció újdonságairól.

Wolf Gábor kkv marketing szakértő a Media1 műsorának felvételén 2021 júliusában
Wolf Gábor kkv marketing szakértő a Media1 műsorának felvételén 2021 júliusában

A beszélgetésünkből kiderül, mik manapság a trendek a marketingben, milyen a „tuti” marketingkampány, de szó esett például arról is, hogy milyen marketingmódszerekkel próbálják rávenni az amerikaiakat az oltakozásra. Arról is beszéltünk, hogy a jog és a marketing hogyan ütközik meg egymással, és ez milyen problémákat okoz, és néhány online újdonságról is szó esett, köztük például az Instagram affiliate-ről. Wolf Gábor elárulta, hogyan építette fel saját egyéni márkáját, hogyan vált ismertté, de szó esett arról is, hogyan fejlesztette retorikai képességeit, vagy hogy hogyan is készül Marketing Commando heti híradós videója. Felidéztük, milyen volt az online marketing a Facebook-korszak előtt, és elmondta azt is, mit gondol arról, érdemes-e még offline marketingre költeni, vagy hogy átültethetők-e a nagyvállalati marketing praktikái a kkv marketingbe.

A Media1 podcast ezúttal extra hosszú: olyan részek is elérhetők a  podcastos változatban, melyek a 10 rádiós partnerünk adásában nem hangzottak el.

A Media1 műsora, benne Wolf Gáborral a lenti lejátszóval hallgatható vissza.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!