„Szerintem értelmes ember most a magyar médiapiacra nem jön be” – Vendégünk volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatok igazgatója (Media1, 2022.08.15.)

A Media1 vendége volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, aki 22 év után azután távozott a rendkívül sikeres vállalat éléről 2014-ben, hogy a Sanoma csoport kivonult Magyarországról és itteni érdekeltségét és termékeit (például a Nők Lapját, a ma már 24.hu néven ismert Hír24-et, a Story magazint) megvásárolta a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója
Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója

Egyáltalán miért vonult ki a Sanoma Magyarországról?

Hogy lesz valakiből az ország egyik legnagyobb médiavállalatának vezérigazgatója, és hogyan tud ennek élén maradni 22 éven át? Miért hagyta el a tulajdonosváltás után Szabó György a céget?

Mi történik azután, ha vége szakad ennek a periódusnak egy tulajdonosváltás kapcsán?

Lát-e még fantáziát jelenleg a magyar médiapiacban?

Egy időben azt lehetett hallani, hogy Szabó György érdeklődik a politika is, és esetleg elvállalna valamilyen ezzel kapcsolatos, akár miniszterelnöki pozíciót is. Igaz-e ez, vagy csak kacsa? Milyennek látja a mai helyzetet, és vállalna-e valahol ezzel kapcsolatos pozíciót?

Szabó György neve a 2010-es évek közepén a legelőször akkoriban bevezetett reklámadó elleni „szervezkedés” kapcsán is bekerült a hírekbe, néhány Fidesz-közeli lapban emiatt támadni kezdték. Mit gondol az akkori történésekről, az őt akkoriban támadó sajtócikkekről és mit szól hozzá, hogy a kormány nemrég újra bejelentette, hogy 2023-tól ismét reklámadót vet ki a médiavállalatokra?

A Sanoma Media Budapest vezérigazgatójaként Szabó György még tagja volt a Budapesti Olimpiáért Mozgalomnak. Ma is támogatja-e még a budapesti olimpiai gondolatát?

Mik a tervei új pozíciójában, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójaként?

Többek között ez is kiderül a Szabó Györggyel készült beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy ne maradjon le a következő epizódokról! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Kitárgyaltuk Zuckerberg meghallgatását – DTM, 2018.04.17./2.

Tizenhat órán át tartott Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatójának a meghallgatása az amerikai kongresszus illetékes szakbizottságában. Ennek során a republikánus és demokrata szenátorok azt igyekeztek megtudni, hogy miképpen fordulhatott elő, hogy 50 millió Facebook felhasználó adatait kapta meg a Cambridge Analytica nevű cég, ami aztán az amerikai választásokat is igyekezett befolyásolni az adatok felhasználásával. Justin Viktor végignézte a meghallgatás felvételét és kiemelt néhány érdekes és fontos tanulságot a látottakból.

Greg Walden az illetékes kongresszusi bizottság vezetője, (bal oldalon) és Mark Zuckerberg, a Facebook vezetője (jobb oldalon) Forrás: a Washington Post videofelvétele a meghallgatásról a Youtube-on.
Greg Walden az illetékes kongresszusi bizottság vezetője, (bal oldalon) és Mark Zuckerberg, a Facebook vezetője (jobb oldalon) Forrás: a Washington Post videofelvétele a meghallgatásról a Youtube-on.

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó a műsor ezen részletéről:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

 

Trump és a profil alapú célzás – DTM, 2017.10.10/3.

Hogyan fordított a helyzeten Donald Trump amerikai elnök – akkor még elnökjelölt – a tavalyi választási kampány utolsó napjaiban? Milyen szerepe volt az online eszközöknek? Pintér Róbert információs társadalom-kutató érdekes fejtegetést talált a célzott Facebook marketing-témákkal foglalkozó The Pitch SEO blogon arról, hogy Trump egy évvel ezelőtti választási győzelmében mekkora szerepe volt a modern online marketing eszközeinek. Egyre finomodó eszközök állnak a kampányszakemberek rendelkezésére és nem csak mérni tudnak, hanem a választópolgárok profilját is mind pontosabban megismerve képesek célba juttatni célzott üzeneteket…

Pintér Róbert információs társadalom-kutató és Szilágyi Árpád műsorvezető
Pintér Róbert információs társadalom-kutató és Szilágyi Árpád műsorvezető

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó is van az élő műsorunkról:

Akit érdekel a teljes blogposzt az amerikai elnökválasztás és Trump győzelme kapcsán, itt találja meg.

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag