Néhány hét elteltével ismét a Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Zimon András újságíró, műsorvezető, aki a napokban indítja újra a Magyar Közöny című műsort, a Frisshírektől való távozása után, immár önállóan.
Mint arról a Media1 december elején beszámolt, távozott az ÁtlátszótólHont András újságíró, publicista és Ceglédi Zoltán politikai elemzővel közösen médiavállalatot alapított Ötmédia néven, illetve ehhez kapcsolódóan az új cég megszerezte az ÖT nevet. A napokban már el is kezdte működését az ATV és az Index partnersége mellett az Ötmédia.
A Media1 az általuk hangoztatott állításokkal is szembesítette a friss podcast epizódban Hont Andrást, aki Puzsérék több állítását is valótlannak nevezte. Hont beszélt az Öt név megszerzésének körülményeiről, a projekt létrejöttének okairól és az elképzeléseikről, és arról is, miből, hogyan lesz bevétele a cégnek – sőt mint kiderült, több kft.-ről is szó van.
Hont András az ÖT című tévéműsorban az ATV képernyőjén
Hont a beszélgetés során cáfolta, hogy a projekt a MOL-tól vagy a MOL alapítványától támogatást kapott volna, ahogy azt Tóta W Árpád és Puzsérék híresztelték. Hont elmondta, miért fordítottak 3 millió forintot (tehát a cég teljes alapító tőkéjét) arra, hogy megszerezzék az ot.hu domént. Az interjú során a Media1 rákérdezett arra is, hogy az ATV-n az ősszel egy ideig bizonytalan volt, hogy elindul-e egyáltalán az eredetileg augusztus 26-ra beharangozott ÖT című tévéműsor, de Hont azt mondta, nem emiatt döntöttek az új tartalomközpont elindítása mellett, és egyébként nem aggódott, amikor egy ideig nem tudták, folytatódik-e a műsor az ATV-n.
Szóba került a Honttal való beszélgetés során az is, hogy az Átlátszótól való távozásában volt-e szerepe abban, hogy egyes Magyar Péter-rajongók azzal fenyegették a tényfeltáró műhelyt, hogy megvonják a támogatásukat Hont miatt, aki gyakran került kemény szóváltásba Magyar Péterrel a közösségi médiában.
Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke egyébként többször is szóba került a beszélgetés során. Vele kapcsolatban Hont András elmondta, hogy Hont az Ötmédia projektet már 2022 körül, tehát jóval Magyar Péter 2024 februári színre lépése előtt elkezdte tervezni, csak akkor ennek kivitelezése egy súlyos baleset miatt elhúzódott. Hont ugyanakkor nem tagadta, hogy a projektre Magyar idei felbukkanása is serkentőleg hatott, gyorsította azt, ugyanis Honték úgy érezték, túlságosan kritikátlan Magyar Péterrel kapcsolatban a baloldali sajtó egy jelentős része. Hont az interjúban „Magyarpéterista közlönynek” nevezte az egyébként kék állami hirdetésekkel kitömött Népszavát, és bírálta, hogy több más lapban is kritikátlanul, alapos tényellenőrzés nélkül mennek át Magyar állításai. Az ÖT ugyanakkor közel sem csak Magyar Péter bírálatáról szól majd – hangsúlyozta Hont.
A Media1 megkérdezte Honttól a saját személyét ért kritikákról is, így például hogy nem érzi-e aggályosnak, hogy gyakran a „selyemmajom” kifejezést használva emlegeti Magyar Pétert: miért nem hívja inkább „volt NER-lovagnak” vagy „volt NER-kegyeltnek”, nem üt-e vissza egy ilyen rendkívül erős kifejezés használata, a selyemmajmozás? Hont a beszélgetés során többek között azt mondta erre, vállalja a saját szavait és ezért a felelősséget, egyébként Orbán Viktort is gyakran küldi el erős szavakkal, és szerinte nagyon is indokolt, hogy publicistaként ne finomkodjon Magyar Péterrel kapcsolatban sem.
A teljes podcast beszélgetésünk Hont Andrással, az Ötmédia alapítójával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
A Media1 vendége volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, aki 22 év után azután távozott a rendkívül sikeres vállalat éléről 2014-ben, hogy a Sanoma csoport kivonult Magyarországról és itteni érdekeltségét és termékeit (például a Nők Lapját, a ma már 24.hu néven ismert Hír24-et, a Story magazint) megvásárolta a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.
Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója
Egyáltalán miért vonult ki a Sanoma Magyarországról?
Hogy lesz valakiből az ország egyik legnagyobb médiavállalatának vezérigazgatója, és hogyan tud ennek élén maradni 22 éven át? Miért hagyta el a tulajdonosváltás után Szabó György a céget?
Mi történik azután, ha vége szakad ennek a periódusnak egy tulajdonosváltás kapcsán?
Lát-e még fantáziát jelenleg a magyar médiapiacban?
Egy időben azt lehetett hallani, hogy Szabó György érdeklődik a politika is, és esetleg elvállalna valamilyen ezzel kapcsolatos, akár miniszterelnöki pozíciót is. Igaz-e ez, vagy csak kacsa? Milyennek látja a mai helyzetet, és vállalna-e valahol ezzel kapcsolatos pozíciót?
Szabó György neve a 2010-es évek közepén a legelőször akkoriban bevezetett reklámadó elleni „szervezkedés” kapcsán is bekerült a hírekbe, néhány Fidesz-közeli lapban emiatt támadni kezdték. Mit gondol az akkori történésekről, az őt akkoriban támadó sajtócikkekről és mit szól hozzá, hogy a kormány nemrég újra bejelentette, hogy 2023-tól ismét reklámadót vet ki a médiavállalatokra?
A Sanoma Media Budapest vezérigazgatójaként Szabó György még tagja volt a Budapesti Olimpiáért Mozgalomnak. Ma is támogatja-e még a budapesti olimpiai gondolatát?
Mik a tervei új pozíciójában, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójaként?
Többek között ez is kiderül a Szabó Györggyel készült beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Így beszélnek ők a Sajtóklubban címmel jelent meg a napokban egy új, közel 300 oldalas könyv, melynek szerzője Gyuricza Péter, az Országos Rádió- és Televízió Testület (ORTT), a Médiatanács mai elődszervezetének volt tagja, egyetemi docens. A könyv azt mutatja be konkrét példákon keresztül, dokumumentatív jelleggel, hogyan durvult el a közélet az elmúlt időszakban a médiában.
Gyuricza Péter: Így beszélnek ők a Sajtóklubban c. könyvének borítója. A rajzot Pápai Gábor karikaturista készítette
A könyv megjelenése alkalmából Gyuricza Pétert hívtuk meg a Media1 podcastba.
A több közéleti témát is érintő beszélgetésben szó esett arról is, vajon miért nincsenek már műsor-elsötétítések, mint korábban, de szóba került az ElXrtuk című, nemrég bemutatott mozifilm is, melynek plakátjai országszerte láthatók voltak. A beszélgetésben, melyben alaposan átbeszéltük a közélet eldurvulását, többször ki kellett sípolnunk bizonyos szavakat.
A beszélgetésünk Gyuricza Péterrel az alábbi lejátszó segítségével indítható! Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem! Elérhető a podcastunk a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja mintegy 10 rádióban is hallható hétről-hétre.
A Media1 vendége Pál Zsombor, aki néhány hete távozott a Kreatív című lap éléről, hogy azután a 24.hu vezető szerkesztőjeként folytassa karrierjét – utóbbi helyen épp beszélgetésünk idején kezd.
A beszélgetésből kiderül, mért váltott egy szaklaptól a közéletre, de rákérdeztünk arra is, mire számít a közeljövőben a magyar közéletben.
Pál Zsombor, a Kreatív volt főszerkesztője, a 24.hu leendő vezető szerkesztője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
Beszélgettünk a hazai médiapiaci változásokról, és némi jövőlatolgatás is történt. Szó esett arról, mit kellene tenni a Médiatanáccsal és a közmédiával, például az MTI-vel… és persze beszéltünk Pál Zsombor új munkahelyéről, a 24.hu-ról is.
A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.
További, több évnyi podcast epizódot talál a vipcast.hu-n!
Cookie Consent
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.