A napokban publikálta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a legújabb médiatorta és kommunikációs torta adatokat, amelyekből sok minden kiderül a magyar reklámipar és a kommunikációs ipar aktuális helyzetéről. A Media1 podcastjában felhívtuk Gulyás Jánost, az MRSZ elnökét, akivel kiveséztük az adatokat. Szóba került a reklámadó és a szektorban foglalkoztatottakról is kiderült néhány fontos adat.
Gulyás János, az MRSZ elnöke
A teljes beszélgetés elérhető az alábbi lejátszó segítségével.
A Media1 vendége volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, aki 22 év után azután távozott a rendkívül sikeres vállalat éléről 2014-ben, hogy a Sanoma csoport kivonult Magyarországról és itteni érdekeltségét és termékeit (például a Nők Lapját, a ma már 24.hu néven ismert Hír24-et, a Story magazint) megvásárolta a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.
Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója
Egyáltalán miért vonult ki a Sanoma Magyarországról?
Hogy lesz valakiből az ország egyik legnagyobb médiavállalatának vezérigazgatója, és hogyan tud ennek élén maradni 22 éven át? Miért hagyta el a tulajdonosváltás után Szabó György a céget?
Mi történik azután, ha vége szakad ennek a periódusnak egy tulajdonosváltás kapcsán?
Lát-e még fantáziát jelenleg a magyar médiapiacban?
Egy időben azt lehetett hallani, hogy Szabó György érdeklődik a politika is, és esetleg elvállalna valamilyen ezzel kapcsolatos, akár miniszterelnöki pozíciót is. Igaz-e ez, vagy csak kacsa? Milyennek látja a mai helyzetet, és vállalna-e valahol ezzel kapcsolatos pozíciót?
Szabó György neve a 2010-es évek közepén a legelőször akkoriban bevezetett reklámadó elleni „szervezkedés” kapcsán is bekerült a hírekbe, néhány Fidesz-közeli lapban emiatt támadni kezdték. Mit gondol az akkori történésekről, az őt akkoriban támadó sajtócikkekről és mit szól hozzá, hogy a kormány nemrég újra bejelentette, hogy 2023-tól ismét reklámadót vet ki a médiavállalatokra?
A Sanoma Media Budapest vezérigazgatójaként Szabó György még tagja volt a Budapesti Olimpiáért Mozgalomnak. Ma is támogatja-e még a budapesti olimpiai gondolatát?
Mik a tervei új pozíciójában, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójaként?
Többek között ez is kiderül a Szabó Györggyel készült beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Azt elemezgettük, milyen helyzetben is van most a kommunikációs ipar, illetve azon belül a média számára bevételeket biztosító reklámipar, de szó esett a beszélgetésben az iparág előtt álló időszak komoly kihívásairól is.
Tiltakozás a reklámadó ellen, melynek célja a magyarországi sajtószabadság felszámolása!
Tiltakozunk a reklámadó bevezetése ellen!
A Magyar Reklámszövetség a tegnapi napon arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz. A tegnapi felhívásra eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar, a felhíváshoz csatlakozó médiafelületek száma jelenleg meghaladja a 60-at.
A tiltakozáshoz eddig csatlakozott a TV-csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a HírTV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3, a Viasat6, a rádiók közül a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió, és a Music FM, a nyomtatott sajtótermékek közül a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a, gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu, és a 444.hu.
Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu.
A tiltakozás megkezdése előtt további csatlakozók is jelezték részvételüket:
TV-csatornák közül az ATV,
a rádiók közül az ISIS Rádió Körmend, az ISIS Rádió Sárvár, a Luxfunk Rádió, és a Nyugat Rádió Szombathely,
a nyomtatott sajtótermékek közül a Magyar Narancs és a SZÍNES ÁSZ,
az online felületek közül az audiblog.hu, az av-online.hu, a bitport.hu, a cink.hu, a digitalhungary.hu, az emasa.hu, az estihirlap.hu, a femcafe.hu, a figyelo.hu, a fototv.hu, a hocipo.hu, az Indafotó, az Indavideó, az Index Fórum, a mozgasvilag.hu, a magyarnarancs.hu, a nyest.hu, a pecsma.hu, a penzcentrum.hu, a privatbankar.hu, a sat.hu, a tozsdeforum.hu, a tuzoltosag.info, a 2424.hu és a 7ora7.hu,
Támogatóként csatlakozott továbbá a tiltakozáshoz a Hét Olajfa Egyesület és a Magyar Marketing Szövetség.
A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. A tiltakozással egyetértők az MRSZ honlapjáról letölthető template segítségével fejezhetik ki álláspontjukat a Facebook-oldalukon és honlapjukon egyaránt. Bővebben: http://facebook.com/noreklamado
A kapcsolódó hanganyag a lejátszó ikonjára kattintva indul!