„Szerintem értelmes ember most a magyar médiapiacra nem jön be” – Vendégünk volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatok igazgatója (Media1, 2022.08.15.)

A Media1 vendége volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, aki 22 év után azután távozott a rendkívül sikeres vállalat éléről 2014-ben, hogy a Sanoma csoport kivonult Magyarországról és itteni érdekeltségét és termékeit (például a Nők Lapját, a ma már 24.hu néven ismert Hír24-et, a Story magazint) megvásárolta a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója
Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója

Egyáltalán miért vonult ki a Sanoma Magyarországról?

Hogy lesz valakiből az ország egyik legnagyobb médiavállalatának vezérigazgatója, és hogyan tud ennek élén maradni 22 éven át? Miért hagyta el a tulajdonosváltás után Szabó György a céget?

Mi történik azután, ha vége szakad ennek a periódusnak egy tulajdonosváltás kapcsán?

Lát-e még fantáziát jelenleg a magyar médiapiacban?

Egy időben azt lehetett hallani, hogy Szabó György érdeklődik a politika is, és esetleg elvállalna valamilyen ezzel kapcsolatos, akár miniszterelnöki pozíciót is. Igaz-e ez, vagy csak kacsa? Milyennek látja a mai helyzetet, és vállalna-e valahol ezzel kapcsolatos pozíciót?

Szabó György neve a 2010-es évek közepén a legelőször akkoriban bevezetett reklámadó elleni „szervezkedés” kapcsán is bekerült a hírekbe, néhány Fidesz-közeli lapban emiatt támadni kezdték. Mit gondol az akkori történésekről, az őt akkoriban támadó sajtócikkekről és mit szól hozzá, hogy a kormány nemrég újra bejelentette, hogy 2023-tól ismét reklámadót vet ki a médiavállalatokra?

A Sanoma Media Budapest vezérigazgatójaként Szabó György még tagja volt a Budapesti Olimpiáért Mozgalomnak. Ma is támogatja-e még a budapesti olimpiai gondolatát?

Mik a tervei új pozíciójában, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójaként?

Többek között ez is kiderül a Szabó Györggyel készült beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy ne maradjon le a következő epizódokról! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Növekedésnek látszó csökkenés – A Media1 vendége Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke (2022.04.11.)

Ahogy a korábbi években is, amikor megjelentek a reklámtorta adatok, úgy idén is felhívtuk Gulyás Jánost, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökét a nemrég megjelent, friss, 2021-es médiatorta (reklámtorta) és kommunikációs torta adatok kapcsán.

Azt elemezgettük, milyen helyzetben is van most a kommunikációs ipar, illetve azon belül a média számára bevételeket biztosító reklámipar, de szó esett a beszélgetésben az iparág előtt álló időszak komoly kihívásairól is.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

Ha még nem tetted, érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 hírportál napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja jelenleg már 11 rádióban is hallható hétről-hétre.

A sípszó után visszajövünk?!

A kapcsolódó hanganyag a lejátszó ikonjára kattintva indul!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

reklámadó, médiaadó tiltakozás
Tiltakozás a reklámadó ellen, melynek célja a magyarországi sajtószabadság felszámolása!

Tiltakozunk a reklámadó bevezetése ellen!

A Magyar Reklámszövetség a tegnapi napon arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz. A tegnapi felhívásra eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar, a felhíváshoz csatlakozó médiafelületek száma jelenleg meghaladja a 60-at.

A tiltakozáshoz eddig csatlakozott a TV-csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a HírTV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3, a Viasat6, a rádiók közül a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió, és a Music FM, a nyomtatott sajtótermékek közül a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a, gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu, és a 444.hu.

Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu.

A tiltakozás megkezdése előtt további csatlakozók is jelezték részvételüket:

  • TV-csatornák közül az ATV,
  • a rádiók közül az ISIS Rádió Körmend, az ISIS Rádió Sárvár, a Luxfunk Rádió, és a Nyugat Rádió Szombathely,
  • a nyomtatott sajtótermékek közül a Magyar Narancs és a SZÍNES ÁSZ,
  • az online felületek közül az audiblog.hu, az av-online.hu, a bitport.hu, a cink.hu, a digitalhungary.hu, az emasa.hu, az estihirlap.hu, a femcafe.hu, a figyelo.hu, a fototv.hu, a hocipo.hu, az Indafotó, az Indavideó, az Index Fórum, a mozgasvilag.hu, a magyarnarancs.hu, a nyest.hu, a pecsma.hu, a penzcentrum.hu, a privatbankar.hu, a sat.hu, a tozsdeforum.hu, a tuzoltosag.info, a 2424.hu és a 7ora7.hu,

Támogatóként csatlakozott továbbá a tiltakozáshoz a Hét Olajfa Egyesület és a Magyar Marketing Szövetség.

A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. A tiltakozással egyetértők az MRSZ honlapjáról letölthető template segítségével fejezhetik ki álláspontjukat a Facebook-oldalukon és honlapjukon egyaránt. Bővebben: http://facebook.com/noreklamado

A kapcsolódó hanganyag a lejátszó ikonjára kattintva indul!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban