Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Elkészült a Magyar Tinik a neten 2021 kutatás, a Media1 vendége Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (2021.05.24.)

A Media1 2021.05.24-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, elkészült ugyanis a magyar tinik online életéről szóló felmérés, A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás. A kutatás eredményeiből sok érdekesség kiderült, ezeket elemeztük ki jobban Forgács Mariannal a műsorban.

Vendégünk azt is elmondta, mennyire térnek el az eredmények az előzetes várakozásaitól.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője

A műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A témát egy héttel később Trunk Tomival (dablty) folytattuk, ez itt hallgatható vissza.

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Ellenség vagy barát? A Google és a Facebook viszonya a médiához újságírói szemmel – interjú Baka F. Zoltánnal és Pásztor Andrással (Media1 2021.03.29)

A Media1 múlt heti, 2021. 03.29-i műsorának újból vendége volt Baka F. Zoltán, a Privátbankár lapcsalád főszerkesztője és Pásztor András, az Mfor ügyvezetője. Ezúttal arról beszélgettünk vendégeinkkel, hogy milyen is a Facebook és a Google, illetve a többi techóriás viszonya a magyar médiához, amit egyes cikkekben frenemy-ként jellemeznek. (A szó a friend, azaz barát és az ellenség, azaz az enemy összevonásából keletkezett.)

Mi a probléma és mi lenne a megoldás?

A Media1 műsora, benne az interjúval az alábbi linkre kattintva hallgatható vissza.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2021.03.08: Forgács Mariann közösségimédia-szakértő

A Media1 tegnapi, március 8-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akivel aktuális social media ügyekről beszélgettünk.

Például arról, hogy a napokban Magyarországon is elindította a Facebook a tényellenőrző programját az álhírek kiszűrése érdekében. Kitárgyaltuk azt is, hogy jól érzékeljük-e, hogy egyre inkább elüzletiesedik a közösségi média, hiszen például aki nem fizet a Facebooknak, az egyre kevésbé jut el még a saját oldalának követőihez is. Nem vezet-e ez oda, hogy a gazdagok előnybe kerülnek az üzeneteik célba juttatásában?

Beszélgettünk a Facebook algoritmusáról és a „beauty filterek” etikájáról is. Kitárgyaltuk a mostanában egyre felkapottabb legújabb közösségi médiás szolgáltatást, a Clubhouse-t is, és megbeszéltük azt is, szakértő vendégünk milyen eredményekre számít a most zajló közösségi médiás tinikutatás kapcsán, illetve milyen változásokat észlel a tavalyi évhez képest.

Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

A Media1 március 8-i adása, benne Forgács Mariannal teljes egészében visszahallgatható a lenti lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető, illetve elindítható a hangfelvétel akár különálló ablakban is.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.07.20: Melyek a leghitelesebb médiumok, hajlandók-e fizetni a magyarok hírekért, és mi a helyzet a közösségi médiában? Forgács Mariann (Be Social) és Bognár Éva volt a Media1 műsorának vendége

A Media1 legutóbbi, 2020. július 20-i műsorának vendége volt Forgács Mariann, a Nagy Facebook Körkép 2020 című kutatást elkészítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetője, akivel mindenféle közösségi médiás témáról beszélgettünk a kutatás kapcsán,beleértve a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot, a Snapchatet és sok más platformot…

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

Majd Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report 2020 című kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója számolt be a felmérésük eredményéről.

Ez utóbbi kutatás 40 országban Magyarországon felvett adatok alapján készült. Az idei jelentés többek között azt találta, hogy egyre nő a különböző kiadók előfizetésekből származó bevétele, amelyet a koronavírus fel is erősített, miközben a média iráni általános bizalmat is növelte, legalábbis ideiglenesen. Ugyanakkor rendkívül magas azok aránya, akik a dezinformáció miatt aggódnak, de ezért elsősorban a politikusokat tartják felelősnek.

A Magyarországgal foglalkozó fejezet kiemeli, hogy a média iránti különösen alacsony bizalom továbbra is megfigyelhető: a 27 százalékos eredmény a vizsgált 40 ország között a 35. helyre elég. Gyakran hangoztak el olyan vádak, miszerint a média „torzít” és „félretájékoztat”, a kormány pedig gyakran címkézi „fake news”-ként a kritikus orgánumokat. Ennek ellenére a legmagasabb bizalmi indexe a HVG-nek, az RTL Klubnak és az Indexnek van, míg

a kormányhoz közelálló médiában, ideértve a közszolgálatit is, jellemzően kevesebben bíznak.

Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport
Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport

(A kutatás még az Index.hu körüli helyzet kirobbanása előtt készült.)

Bognár Évával és Forgács Mariannal átbeszéltük a műsorban a kutatások tanulságait, és néhány aktualitásról is szó esett a műsorban, mely az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Olvasóink figyelmébe ajánljuk az eggyel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

A Facebook-botrány hatása a magyar netezőkre – NRC-kutatás, DTM extra

Az Amerikai Egyesült Államokban kipattant Facebook-ügynek hazánkban is van visszhangja. A Mark Zuckerberg meghallgatásáról szóló hírekből azt is tudjuk, hogy az április 8-i, magyarországi választások előtt például kamuprofilokat töröltek a Facebook rendszerben, hogy azokkal ne befolyásolhassák a voksolás eredményét. Az elmúlt időszakban legtöbbet emlegetett Facebook-problémák voltak az álhírek, a kamuprofilok és az adatok biztonsága. Vajon érzik-e a magyar netezők az ezekkel kapcsolatos veszélyeket? Kik osztják meg az álhíreket? Bevallják-e a magyar netezők, hogy álhíreket osztottak meg? Elolvassák-e a Facebookon megosztott híreket vagy csak a címek alapján vitatkoznak? Van-e felelőssége a Facebooknak e jelenségek kezelésében? Interjúnkban Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója ismerteti a friss kutatás eredményeit.

Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója
Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó a műsor ezen részletéről:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Magyarok fejlesztik a Facebook2-t? Jön a Prevaat? – DTM, 2018.04.03./4.

Egy magyar cég, a Tresorit vezetése úgy látja, hogy esélye lehet egy új Facebook (-hoz hasonló) rendszernek, ami a személyes adatok biztonságát sokkal komolyabb mértékben garantálja, mint Mark Zuckerberg Facebook-ja. A megoldásuk neve Prevaat (ejtsd: ‘privát’) és az Indiegogo nevű közösségi pénzgyűjtő oldalon szeretnének a fejlesztésre egymillió dollárt összekalapozni. Minderről Réz ‘Betyár’ Gábor számolt be a DTM vendégeként.

A magyar Tresorit szeretné kifejleszteni a Prevaat nevű oldalt, ami a Facebook riválisa lehet.
A magyar Tresorit szeretné kifejleszteni a Prevaat nevű oldalt, ami a Facebook riválisa lehet.
Réz B. Gábor a Tresoritról és a Prevaatról beszél. Fotó: Nemes Ilona
Réz B. Gábor a Tresoritról és a Prevaatról beszél. Fotó: Nemes Ilona

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó a műsor ezen részletéről:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

A nagy Facebook-balhé DTM – 2018.04.03./3.

50 millió felhasználó adatai kerültek ki a Facebook eddigi legbotrányosabb esete során a Cambridge Analytica nevű céghez úgy, hogy Donald Trump elnökválasztási kampányát akarták az adatok segítségével befolyásolni. A Facebook alapító-vezetője, Mark Zuckerberg elismerte a saját felelősségüket az ügyben – erről beszélgetünk a műsorban Keleti Arthur IT biztonsági szakemberrel, és a vége felé még a piroshajú Christopher Wylie-t is láthatjuk pár másodpercig, amint szintén elismeri a saját felelősségét.

Mark Zuckerberg , a Facebook alapítója - vezérigazgatója a CNN hírcsatornán elismeri a felelősségét a botrányért.
Mark Zuckerberg , a Facebook alapítója – vezérigazgatója a CNN hírcsatornán elismeri a felelősségét a botrányért.
Keleti Arthur IT biztonsági szakértő a Cambridge Analytica botrányt elemzi. Fotó: Nemes Ilona
Keleti Arthur IT biztonsági szakértő a Cambridge Analytica botrányt elemzi. Fotó: Nemes Ilona

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó a műsor ezen részletéről:

 

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

 

DTM 2016.01.05.

mikrofon

Az újév első műsorának elején a Facebookot vezető Mark Zuckerberg új projektjét beszéli meg az asztaltársaság: ki mire használna egy olyan mesterséges intelligenciát, ami az otthonunkban működik? A hírösszeállításból kiderül, hogy már 3,3 millió okostelefon-használó van hazánkban (eNET-kutatás), a Hitachi dolgozik a 300 millió évig adatokat tároló eszközön, illetve új módszert vezet be a hajnali ébresztgetésre a vonalkódok beolvasásával egy okostelefon applikáció. Thaiföldről, Bangkokból jelentkezik be (a Google Hangouts segítségével) Keleti Arthur, aki az ott már megtapasztalható jövőről (2016 helyett ott már 2559 van) tudósítja a műsort. Kovács Tücsi Mihály beszámol arról, hogy a svédek rövidesen leszoknak a készpénz használatáról. Mégiscsak megvalósítható az időutazás? Az ausztrál tudósok legalábbis a fotonokkal nem tartják lehetetlennek – erről számol be Justin Viktor. Az eNET egy másik kutatásából, amelyről Pintér Róbert számolt be, pedig az derül ki, hogy magyar netezők körében a családi internetezés is jellemző program és nem feltétlenül magányos tevékenység. Szalay Dániel pedig elmesélte a kellemetlen élményeit, amiket Londonban élt át egy Airbnb-s utazás során.

DTM – A digitális világ érdekes!

A hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A DTM Facebook oldala: https://www.facebook.com/netidok/

Az asztaltársaság tagjai ezúttal:

Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád

Justin Viktor – innovátor és a technológiai fejlesztések megszállottja
Keleti Arthur – az ITBN főszervezője és flippertudós (Thaiföld fővárosából, Bangkokból jelentkezik – Google Hangouts)
Kovács Tücsi Mihály – író, újságíró és a Nagy Testvérünk
Pintér Róbert – információs társadalomkutató
Szalay Dániel – újságíró és applikáció-kutató

Konferálás és keverés: Czinege Levente
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
Hangtechnikus és utómunka feladatok: Soltész Levente és Orsós József
Fotók: Igazi Violett, www.facebook.com/IGAZIZOOM
vipcast.hu és Facebook oldal frissítés: Giró-Szász Roland

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Észrevételed van a műsorral kapcsolatban? Megírhatod hozzászólásként.

Így növelheted a közösségi média posztjaid organikus eléréseit! (x)

Hasznosak és érdekesek a posztjaid, változatosak a tartalomtípusaid, de a közösségi média követőid száma és az organikus eléréseid mégis alacsonyak? Ezzel a kérdéssel mindenki, minden vállalkozás találkozik, így pár tippet most megosztunk, hogyan növelheted a posztjaid organikus elérését.

Ne ess kétségbe, ha alacsonyak a számok!

A közösségi média felületek, mint a Facebook és az Instagram egy vállalkozás életében fontos marketingeszközök, az algoritmusok és azok változásai azonban folyamatos kihívások elé állítanak mindenkit. Az organikus elérések sokszor igen alacsonyak, a reakciók egy poszton nem számottevőek, holott értékes a tartalom.

social media

Az ilyen eredményeket látva felmerül bennünk óhatatlanul is a kérdés, mit csinálunk rosszul, mit kellene változtatnunk? Jó hír, hogy ezt mindenki átéli, mindig vannak kevésbé jól teljesítő bejegyzések akkor is, ha rendszeresen jó minőségben osztunk meg tartalmakat.

Megtanulod vagy kiszervezed?

Mivel a közösségi média világa rohamosan fejlődik, újabb és újabb trendek jelennek meg, folyamatosan változnak az algoritmusok, és a felhasználók viselkedésére is rugalmasan kell reagálni, ezért elengedhetetlen a naprakész tudás és tanulás, fejlesztés.

Egy vállalkozás marketingstratégiájának megvalósítása nem kis feladat, rengeteg időt, energiát lehet megspórolni azzal, ha a marketing kiszervezése mellett döntünk, és egy tapasztalt, profi marketing ügynökséggel dolgozunk együtt.

Aki azonban érez magában elhivatottságot és elsajátítja maga a fortélyokat, annak rendkívül jó útmutató a social media könyv egy innovatív, szakértő csapat tollából, a Follow Marketing tagjaitól.

Tippek az organikus elérések növeléséhez

A közösségnek ereje van. Építs olyan közösséget vállalkozásod köré, akik számára releváns az érték, amit rendszeresen adsz! Legyél hiteles, kelts bizalmat, és ha ezt folyamatosan azonos színvonalú tartalmakkal eléred, akkor az elköteleződést és a vásárlást is hamar el fogod.

Tereld más, már meglévő felületeidről az adott oldalra a követőket, érdeklődőket! Például van már egy Facebook-oldalad, irányítsd onnan őket a weboldaladra, vagy a hírleveledben az Instagram-oldaladra hív fel a figyelmet! Ahol csak megjelensz, add meg a közösségi média elérhetőségeidet is!

Ismerd meg a közönséged, tudd, mikor aktívak! Az elemzési adatokból kiderül így, mikor érdemes posztolnod, melyik nap és időpont a legideálisabb, hogy elérd őket. Mindemellett pedig tesztelj, elemezz és reagálj!

Az kifejezetten előny, hogy a posztok időzíthetőek, tehát könnyen meg tudsz felelni az elvárásnak, hogy rendszeresen, azonos időközökben posztolj. Nem okoz fennakadást egy váratlan helyzet sem, akár hetekre előre be tudod ütemezni a posztokat.

Még egy tipp, amely segíthet építeni a vállalkozásod ismertségét, és új követőkre tehetsz szert. Nem más ez, mint az influenszerekkel való együttműködés.

(x)