A Media1 E-kereskedelem beszélgetéssorozatában ezúttal
dr. Ormós Zoltán internetes jogásszal, az Ecommerce Hungary szakmai szervezet alelnökével, az internet-ugyved.com alapítójával,
Nemes Dániel IT-biztonsági szakértővel, a Biztributor elnökével és a Barion igazgatósági tagjával,
valamint Takács Takács Borbálával, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával
beszélgettünk arról, hogy milyen informatikai és jogi kihívásokkal néznek szembe az e-kereskedők, a webshopok tulajdonosai indulás előtt és után.
Az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készülő beszélgetés audio változatban is elérhető, így például autóvezetés közben is meghallgathatja.
Az audio változatot az alábbi lejátszó segítségével éri el.
A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.
Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?
Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.
A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.
Palocsay Géza, a Jófogást, a Használtautót és az Autónavigátort működtető Adevinta Hungary (korábbi nevén Schibsted Media) ügyvezetője volt a Media1 legutóbbi, 2021. február elsejei műsorának vendége.
A szakemberrel, aki a mostani látogatását megelőzően, még a koronavírus világjárvány berobbanása előtt, nagyjából épp egy éve, 2020 januárjában is volt már a Media1 műsorának vendége, ezúttal arról beszélgettünk, hogy mi történt 2020-ban az internetes kereskedelemmel és mi várható 2021-ben, valamint az előttünk álló években.
A műsorban átbeszéltük a COVID-19 járvány az e-kereskedelemre gyakorolt pozitív hatásai mellett azt is, mire lehet számítani a következő időszakban, illetve milyen új technológiák és kihívások várhatók a digitális kereskedelemben.
Hosszú időt szenteltünk annak is, mit tehetnek azok, akik még csak ezután tervezik, hogy belevágnak a webshopon keresztüli értékesítésbe, hogyan érdemes hozzálátniuk, illetve mire kell figyelniük, de kiderült az is, hogy ma már nem csak a webshop jelenti az egyetlen értékesítési utat a digitális piacon, hiszen több új csatornával bővültek a lehetőségek.
Szó esett fizetési rendszerekről, online marketingről, webshop motorokról, szállítási módokról és sok más, praktikus kérdésről, illetve új piaci szereplőkről is, akik szép számban jelentek meg az e-kereskedelemben az elmúlt hónapok során.
Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 műsor 2021. február 1-jei adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A Media1 mostantól, egyelőre kísérleti jelleggel, hetente jelentkezik friss műsorral. A következő, február 8-i adás vendége lesz Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője. Az adás a Budapest FM 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu oldalon streaminggel hétfőn este 19 órakor, majd az adást követően hamarosan a vipcast.hu-n és a Media1.hu-n is elérhető lesz.
A Media1 műsor első adásában Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője és főszerkesztője főleg azt próbálta kideríteni, milyen trendek várhatók 2020-ban a hazai és a nemzetközi médiapiacon, ebben főleg a tavaly már harmadik alkalommal az év legmeghatározóbb digitális szakembere címet elnyerő Palocsay Géza, a Jófogás.hu, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu oldalakat működtető, de már egy nyomtatott autós lappal is rendelkezőAdevinta Classified Media Hungary (korábbi nevén Schibsted) ügyvezetője volt a segítségére a Spirit FM stúdiójában. A műsor első fele azzal a szomorú hírrel kezdődött, hogy a Playboy és a PC Guru mellett megszűnt idén januártól a GameStar nyomtatott kiadása: telefonon kérdezte a Media1 rádióműsor Virágh Mártont, a PC World és a Computerworld mellett mostanáig a GameStar című lapot is kiadó, valamint e termékek online kiadásit működtető Project029 Kft. ügyvezető igazgatóját arról, szerinte mi vezethetett ide, és miért pont most, ezzel a különös időzítéssel alakult így a GameStar sorsa, hiszen ráadásul a konkurens PC Guru is most szűnt meg. A Media1-műsor ezenkívül telefonon kapcsolta dr. Polyák Gábor egyetemi docenst, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítóját, akit arról kérdezett, hogyan alakul a sajtószabadság helyzete Magyarországon, illetve szóba kerültek az ügyben folyamatban lévő uniós eljárások.
Az első műsor, mely 2020.01.06-án volt hallható a rádióban, az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, valamint podcastként a lenti linkre kattintva letölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges.
Palocsay Géza, az Adevinta vezetője, az első adás stúdióvendége (balra) és Szalay Dániel, a méiMedia1 műsorvezetője (jobbra)
Ahogyan azt hétfőn bejelentettük, Media1 néven rádióműsort indított a Media1.hu hírportál, a két hetente hétfőnként 19 órakor a Spirit FM frekvenciáján az FM 87,6 MHz-en Budapesten és a spiritfm.hu-n élő streaming formájában hallgatható műsorban főleg a média aktuális világáról esik szó, kiegészítve ezzel a Media1.hu tartalmait. A műsorok ezenkívül podcast formájában, néhány nappal az adást követően visszahallgathatóvá válnak, méghozzá a vipcast.hu-ról, annak podcastjáról és a media1.hu-n keresztül is.