Vendégünk volt Szabó Stein Imre, az RTL egykori kommunikációs igazgatója (Media1, 2024.11.04.)

Szabó Stein Imre kommunikációs szakember, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója, az ATV volt vezérigazgató-helyettese a Media1 műsorában vendégeskedett néhány nappal ezelőtt.

Szabó Stein széleskörű tapasztalattal rendelkezik a kulturális, művészeti és média vállalati felsővezetés, nemzetközi intézményi kulturális projektek és márkaépítés terén. Szakértelme kiterjed a nemzetközi kommunikációra, marketingre, pr-re és a reklámiparra. Korábban vezető műsorok műsorvezetője és szerkesztője volt, emellett közszolgálati és kereskedelmi televíziók felsővezetőjeként is tevékenykedett. Íróként és szépirodalmi fordítóként, valamint független filmesként, producerként és kreatív producerként is elismert.

Szabó Stein Imre
Szabó Stein Imre

Karrierjét a Magyar Televíziónál (MTV) kezdte szerkesztő-riporterként. A televíziós szakma iránti elkötelezettsége végigkísérte pályafutását. Kezdetben kulturális főműsoridős programok mint a „Stúdió”, műsorvezetője és szerkesztője volt, valamint az Oscar-gálák közvetítéseiben is szerepelt a közszolgálati televízióban. Később karrierje a televíziókészítés irányába fordult.

Az RTL Klub kommunikációs és marketing Igazgatójaként dolgozott, amikor a csatorna még kereste helyét a magyar piacon. Úgy vélik, hogy az ott töltött négy év alatt jelentős szerepe volt abban, hogy az RTL (Dirk Gerkens vezetésével) Magyarország vezető televíziós márkájává vált. A csatorna programstratégiájának és kommunikációjának összehangolása révén nagy hatással volt a televíziós piacon elért sikerekre.

Később a Magyar Televízió szórakoztató műsorok és filmvásárlási alelnökeként több mint 30 új műsort indított el. Az ATV vezérigazgató-helyetteseként a csatorna teljes megújítását irányította: új esti hírműsort hozott létre, több mint egy tucat főműsoridős programot indított el, új arculatot tervezett, és részt vett a technikai háttér megtervezésében. E munkája nyomán az ATV nézettsége a főműsoridőben megháromszorozódott.

Később figyelme a nemzetközi kulturális menedzsment felé fordult. A Művészetek Palotája egyik vezetőjeként és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem média és kommunikációs igazgatójaként is tevékenykedett, ahol például a Bartók Világversenyt és Fesztivált hozta létre. E nagyszabású nemzetközi projektek során aktívan részt vett a márkaépítésben, programtervezésben és a hatékony szerkesztői, illetve reklámkommunikáció irányításában, olyan vezető médiumokkal együttműködve mint a The New York Times, The Guardian, a Le Monde, a The Strad, a Der Spiegel, a Financial Times, The Times és a CNN.

Tapasztalatait és készségeit felhasználva újra csatlakozott a televíziós iparhoz egy dinamikusan fejlődő és izgalmas tévétársaság oldalán, különösen egy olyan régióban, amelyet mélyrehatóan ismer. Legfontosabb szakértelmei közé tartozik a programming, márkaépítés, stratégiai és válságkommunikáció, valamint a produkciós munka.

Vendégünkkel a kereskedelmi televíziózás kezdeti időszakáról és mostani állapotáról beszélgettünk, valamint több érdekes ügyet (CME / TV3 per, Meglepő és Mulatságos / Friderikusz Sándor, Dosszié / Frei Tamás stb.) is felidéztünk. Szóba került az a bejelentés is, hogy 27 év után az RTL hétfőn bejelentette, átáll a 18-59-es korcsoportra 18-49-ről.

A Media1 podcast- és rádióműsorának második felében megemlékeztünk az interjú előtt másfél nappal egy szörnyű gyilkosság következtében 51 évesen elhunyt Révész Zsuzsáról is, akit annak idején még Szabó Stein Imre vett fel az RTL-hez, és aki azt követően 17 éven át dolgozott a médiavállalatnál a kommunikációs terület osztályvezetőjeként.

A teljes beszélgetés Szabó Stein Imrével elérhető az alábbi lejátszó segítségével.

Meggyilkolták szombaton Révész Zsuzsát, az RTL egykori kommunikációs vezetőjét

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

 

Exkluzív nagy bejelentések a Network4 vezetőitől a Media1-ben az olasz kupáról, az olasz labdarúgó-bajnokságról, az olasz szuperkupáról és más témákról

A Media1 augusztus 16-i különkiadásában jelentette be Borsány-Gyenes András, a Network4 vezérigazgatója és Varga Attila online fejlesztési és kommunikációs igazgató, hogy a cégcsoporthoz kerültek az olasz labdarúgó-bajnokság (Serie A Made in Italy), valamint az olasz kupa (Coppa Italia Frecciarossa) és az olasz szuperkupa (EA Sports FC Supercup) közvetítési jogai. A két vezető más bejelentéseket is tett a Network4 csatornáit és streamingjelenlétét illetően, és szó esett az őszi műsorkínálatról is.

A teljes beszélgetést meghallgathatják az alábbi lejátszó segítségével!

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Vendégünk volt Benda Gergely, az Antenna Entertainment televíziós médiacsoport regionális ügyvezetője (Media1, 2022.10.10.)

A Media1 Podcast vendége volt a napokban Benda Gergely, az Antenna Entertainment regionális ügyvezetője. Az Antenna Group vásárolta meg tavaly a régióból, így Magyarországról is kivonuló Sony Pictures Televison Networkstől (SPTN) a Viasat3, a Viasat6, az AXN, illetve a Sony Movie Channel és a Sony Max csatornákat – utóbbiakból Viasat2 és Viasat FILM lett azóta.

Az ügyvezetővel beszélgettünk a tulajdonosváltásról és az azt követő „újrahangolásról”, a különféle televíziós csatornák zsáneréről és sok minden másról. Szóba került, milyen a tévés piac a közepes méretű médiaszolgáltatók szemszögéből nézve, beszélgettünk a tévézés jövőjéről, a streamingháborúról és a tartalomfogyasztási szokások változásáról, a magyar tévés piac sajátosságairól, a saját gyártású műsorok készítéséről, az október 17-től jelentkező Brigi és Brúnó című sorozatról (Oroszlán Szonja és Szabó Győző főszereplésével, akik 20 éve a Szeret, nem szeret c. sorozatot folytatják Herendi Gábor rendező közreműködésével), szóba kerül az Észbontók című „műveletlenségi vetélkedő” (mely újabb évaddal tér vissza) és annak néhány kulisszatitka, illetve több más műsor is.

Benda Gergely, az Antenna Entertainment regionális ügyvezető igazgatója
Benda Gergely, az Antenna Entertainment regionális ügyvezető igazgatója

A Media1 beszélgetése Benda Gergellyel az alábbi lejátszóval indítható!

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

 

Vendégünk Wisinger János rendező, producer, forgatókönyvíró (Media1, 2022.05.09.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának e heti vendége Wisinger János televíziós producer, rendező, forgatókönyvíró, aki mostanában a nagy sikerű Géniusz és az 500 című vetélkedőkért felel, de korábban éveken át dolgozott a Magyar Televíziónak, az RTL-nek, később pedig a TV2 gyártópartnerével vett részt számos ismert műsor készítésében. Sok érdekességet említett a tévés világból, a vetélkedők mellett dokumentumfilmekről, reality-kről, a streamingszolgáltatók generálta verseny állásáról és sok minden másról.
A rádiókban adásba kerülő változathoz képest a Media1 podcastján extra tartalommal érhető el a beszélgetés.
Wisinger János a Televíziós Újságírók Díja átadóján
Wisinger János a Televíziós Újságírók Díja átadóján
(A képen középen Wisinger János, amint az ATV nevében megköszöni a Géniusz című vetélkedőért a Televíziós Újságírók Díja Gálán megítélt elismerést, mely egyben az ATV első díja lett a televíziós újságíróktól. A háttérben hátul Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója és jobbra Károlyi Anikó, a Géniusz főszerkesztője látható.)

Interjú Guttengéber Csabával, az Atmedia tévés-rádiós-online és podcast reklámértékesítő ház vezetőjével (Media1, 2022. 05. 02.)

Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai televíziós, rádiós és online reklámértékesítő ház, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Media1 podcast e heti exkluzív vendége.

45 tévécsatorna tartozik hozzájuk, köztük olyanok mint például a TV2 Csoport valamint az MTVA csatornái, a Discovery Networks, a Disney, a Viasat World, de számos rádió és online portál reklámértékesítését is ők végzik. A cég éves árbevétele meghaladja a 40 milliárd forintot.

Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója
Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója

Guttengéber Csabával sok mindenről beszéltünk, így a hazai tévés, a rádiós és online piac mellett beszélgettünk a podcastokról is, ugyanis egy ideje már podcastok reklámértékesítésével is foglalkoznak. Szó esett arról is, hogy az Atmedia épp külföldi terjeszkedésbe kezdett. (A beszélgetés felvétele után érkezett egy újabb hír is ezzel kapcsolatban, amiről a Media1 oldalán olvasatnak.)

A beszélgetés már meghallgatható a lenti lejátszó segítségével.

Ha még nem tetted, érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 hírportál napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja jelenleg már 11 rádióban is hallható hétről-hétre.

Növekedésnek látszó csökkenés – A Media1 vendége Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke (2022.04.11.)

Ahogy a korábbi években is, amikor megjelentek a reklámtorta adatok, úgy idén is felhívtuk Gulyás Jánost, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnökét a nemrég megjelent, friss, 2021-es médiatorta (reklámtorta) és kommunikációs torta adatok kapcsán.

Azt elemezgettük, milyen helyzetben is van most a kommunikációs ipar, illetve azon belül a média számára bevételeket biztosító reklámipar, de szó esett a beszélgetésben az iparág előtt álló időszak komoly kihívásairól is.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

Ha még nem tetted, érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 hírportál napi hírlevelére is! A Media1.hu podcastja jelenleg már 11 rádióban is hallható hétről-hétre.

Interjú Hámori Barbarával, a Hotel Margaret, a Drága örökösök és a Kuhnya showrunnerével, a Scripted Productions tulajdonosával (2021.11.08.)

A Media1 2021. november 8-i, tíz rádióban is sugárzott podcastjának vendége volt Hámori Barbara, aki a nagysikerű Keresztanyu című napi sorozat és a hamarosan érkező Hotel Margaret című napi krimisorozat producere és showrunnere, aki a tavaly végéhez ért nagy nézettségű tévészéria, a Drága Örökösök showrunnere is volt.

Hámori Barbara, a Scripted Productions tulajdonosa, a Drága örökösök, a Keresztanyu, a Hotel Margaret és a Kuhnya showrunnere
Hámori Barbara, a Scripted Productions tulajdonosa, a Drága örökösök, a Keresztanyu, a Hotel Margaret és a Kuhnya showrunnere

Hámori Barbara a beszélgetésben sok érdekesség mellett elárulta azt is, hogy saját gyártócége, a Scripted Productions még egy másik újdonságon is dolgozik a Hotel Margaret mellett – a beszélgetésből kiderült az is, hogy ez nem más, mint a Kuhnya (Konyha) című sorozat magyar adaptációja, amelyről a Media1.hu idén júniusban már közölt néhány információt. Hámori Barbarával beszélgettünk a sorozatgyártás és a televíziózás világáról, elárult néhány kulisszatitkot, beszélgettünk a castingról és sok egyébről, valamint szóba került az önállósodása is a ContentLab&Factory gyártócégtől, mely annak idején a Drága örökösöket készítette .

A beszélgetésünk Hámori Barbarával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem!  Elérhető a podcastunk a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en, Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizód található a vipcast.hu-n!

Interjú Horvát János televíziós újságíróval, a Sport TV volt elnökével, Magyarország volt kubai nagykövetével a Media1 műsorában (2021.10.11.)

Közvetlenül a Hégető Honorka díjak átadása után láttuk vendégül a Media1 podcast- és rádióműsorában Horvát János televíziós újságírót, a Sport TV volt elnökét, a Hégető Honorka díj zsűrielnökét, volt kubai nagykövetet, az 1964-es Riporter kerestetik egykori győztesét, aki 77 éves korában is rendkívül friss és aktív: napjainkban is hallhatjuk őt Korda György mellett pókermeccseket közvetíteni.

Horvát János televíziós újságíró, a Hégető Honorka díj zsűrielnöke a 2021.10.08-i díjátadóján Budapesten
Horvát János televíziós újságíró, a Hégető Honorka-díj zsűrielnöke a 2021.10.08-i díjátadón Budapesten. A képet Labancz Viktória készítette

Horvát János elmesélte, milyen volt Fidel Castróval interjúzni, miket tart élete legfontosabb interjúinak (spoiler: nem a Castro-interjút!), beszélgettünk Horvát János a kubai nagyköveti, 2010-ben befejeződő munkájáról, de szóba került az is, hogyan telnek manapság a hétköznapjai, hogyan tartja magát karban, hogy friss maradjon, de beszélgettünk közmédiáról, valamint régi és mostani dolgokról, televíziózásról.

A sztorizásban gazdag beszélgetés a lejátszó segítségével meghallgatható.

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem! Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1 előző podcast epizódjának vendége Incze Kinga, a Whitereport alapítója volt, a beszélgetés itt érhető el.

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizódot található a vipcast.hu-n!

Merre tovább média? A Media1 vendége volt Incze Kinga, a Whitereport alapítója (2021.10.04.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának e heti vendége Incze Kinga, a Whitereport vezetője és a Mediaspace.global alapítója volt. A Whitereport rendszeres jelentéseiből sok érdekes adat kiderül a magyar médiapiac aktuális helyzetével kapcsolatban, amiből sok trendet lehet kiolvasni, és értékes adatai alapján sokszor jövőbeli prognózist is felállítanak.

Többek között e trendekről beszélgettünk vendégünkkel. Szó esett a rádiók, a tévék, a digitális médiumok, a nyomtatott sajtó és azon belül a helyi (megyei) lapok helyzetéről, de még a Népszabadság 5 évvel ezelőtti bezárása és a mozik helyzete is szóba került – utóbbi a koronavírus kapcsán különösen nagy ütést kapott. Beszélgettünk a COVID-19 a médiapiacra gyakorolt hatásairól és az úgynevezett K-alakú válságról is, a műsor végén emellett a podcastok helyzete is téma volt.

Incze Kinga, a Whitereport alapítója a Media1 műsorában Szalay Dániel vendégeként
Incze Kinga, a Whitereport alapítója a Media1 műsorában Szalay Dániel vendégeként

A beszélgetés Incze Kingával az alábbi lejátszó segítségével meghallgatható, de akár le is tölthető.

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem! Elérhető a podcast a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1 előző podcast epizódjának Pál Zsombor, a Kreatív volt főszerkesztője, a 24.hu új vezető szerkesztője volt a vendége. Az a beszélgetés itt érhető el. A következő adás vendége Horvát János televíziós műsorvezető, a Sport TV volt elnöke!

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizódot talál a vipcast.hu-n!

Interjú Kert Attilával, az Euronews magyarországi igazgatójával (Media1, 2021.09.13.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Kert Attila, az Euronews magyarországi vezetője, aki mielőtt évekkel ezelőtt elfogadta az európai hírtelevízió hazai vezetői felkérését, olyan vállalatoknál dolgozott fontos pozíciókban mint a TV2, az MTV vagy épp az ATV. Kert Attilával a hírtelevíziózásról, az Euronews működéséről és arról is beszélgettünk, van-e szükség közmédiára, de érintettük azt is, hogy nemrég a Deutsche Welle bejött a magyar médiapiacra ezt azonban nem hagyományos lineáris televízióval tette, hanem a YouTube-on. (A Deutsche Welle főigazgatója, Peter Limbourg is adott már interjút a Media1-nek, ami elérhető itt)

Kert Attila, az Euronews magyarországi igazgatója
Kert Attila, az Euronews magyarországi igazgatója

Beszélgetésünk Kert Attilával az alábbi lejátszóval hallgatható meg!

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem! Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1.hu háttérműsora már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

Mit nézünk idén ősszel és azután a tévében? És mi várható az idei Televíziós Újságírók Díja Gálán? Media1, 2021.08.23.

Izgalmas őszre számíthatunk idén a televíziós piacon, de mik lesznek a tévézés csúcsszezonjának nagy durranásai, illetve mit tartogat a nézők számára a jövő?

A Media1 hírportál augusztus 23-i podcast- és rádióműsorában Szalay Dániel vendége volt Kenderessy Szabolcs, a SorozatWiki alapítója, a Televíziós Újságírók Díja Gála főszervezője. Átbeszéltük, hogy milyen műsorokkal indítják az őszt a tévécsatornák, illetve milyen más műsorokon dolgoznak a stábok a háttérben.  A beszélgetés végén pedig a Televíziós Újságírók Díjáról és a közelgő gáláról beszélgettünk.

Szalay Dániel (Media1) balra és Kenderessy Szabolcs (SorozatWiki) jobbra
Szalay Dániel (Media1) balra és Kenderessy Szabolcs (SorozatWiki) jobbra

A Media1 tévés témájú beszélgetése az alábbi lejátszó segítségével indítható, vagy akár le is tölthető.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!  Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1.hu háttérműsora már mintegy 10 rádióban is hallható. Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül,

A Media1 vendége volt Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese (2021.06.14.)

Újabb epizódjához érkezett a Media1 podcast- és rádióműsorának tévézéssel kapcsolatos sorozata, amelynek előző részében László Lillával különböző tévéműsorokról, vagy amelynek egy korábbi adásában Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés ügyvezetőjével beszélgettünk, vagy például Peter Limbourggal, a Deutsche Welle (DW) főigazgatójával.

Ezúttal a műsorban az egyik legismertebb magyar televíziós vezetővel, Kolosi Péterrel, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettesével beszélgettünk a tévézéssel kapcsolatban.

László Lilla, Kolosi Péter, Szalay Dániel
Kolosi Péter középen, balra a beszélgetésbe ugyancsak bekapcsolódó László Lilla, jobbra Szalay Dániel

Kolosi Péter többek között elmondta, hogy a különböző internetes platformok mellett aranykorát éli a televíziózás, majd kifejtette, hogy miért gondolja így.

Szó esett arról, mennyi időre kell, illetve lehet előre tervezni a különböző tévés programokat, illetve milyen arányban és mi alapján lehet megjósolni egy majdani produkció, illetve formátum sikerét.

A hamarosan a képernyőről végleg eltűnő Barátok közt című sorozatról is beszéltünk, mely a kereskedelmi televíziózás kezdetétől volt képernyőn napjainkig. Erről Kolosi Péter azt mondta, hogy sok nézőt veszített a sorozat azután, hogy Kalamár Tamás, a sorozat producerének 2015-ös távozása után lényegében visszafordíthatatlan tartalmi törés következett be a sorozatban, mivel egy idő után más lett a történet az eredetihez képest, mert Kalamáron kívül többen is távoztak a produkciótól, és ez magával hozta a változást, illetve többször rossz irányba mentek a dolgok. Négy-öt éve tartó hosszú folyamat vezetett el oda, hogy végül meghozták a döntést a sorozat leállásáról. Kolosi azt mondta, a Barátok közt nézettségének az sem tett jót, hogy konkurenciát kapott. A fiatalabb közönséghez közelebb állt az Éjjel-Nappal Budapest, így emiatt sok néző választási helyzetbe került, hogy melyik sorozatot nézi inkább. Az elmúlt három-négy évben korábban elképzelhetetlen mennyiségű fikciós sorozat jelent meg a képernyőn, például idén év eleje óta fut a Keresztanyu, de korábban például a Bátrak földje, a Drága örökösök, és így tovább. Kolosi szavai szerint mostanában már a Keresztanyu tölti be a Barátok közt korábbi funkcióját az RTL Klubon, előtte pedig a Drága örökösök.

Szó esett arról is a beszélgetésben, hogy milyen tartalmak várhatóak az őszi tévés szezonban. Lesz Házasodna a gazda és Nyerő Páros is. Nem kérdés az sem, hogy Keresztanyu is, de több más műsor is érkezik… A Kuhnya (Konyha) című formátum megvásárlásáról is szó esett a Media1 műsorában – Kolosi Péter elmondta, miből gondolja, hogy sikeres lesz.

Bár tavaly elmaradt a COVID-helyzet miatt az X-Faktor és a Survivor is, ezúttal mindkét műsor képernyőn lesz. Mindkét műsor esetében több újítás is lesz, például új műsorvezetője lesz a tehetségkutatónak, a reality-ben pedig most először mérkőznek meg egymással a civilek és a hírességek, de más újítások is érkeznek. Kolosi Péter azt is elmondta, hogy miért nem tartja rizikósnak, hogy egy kevésbé ismert műsorvezetőre, Miller Dávidra bízzák az X-Faktort.

Szó esett a Mestercukrászról, a Konyhafőnök édesszájú változatáról. Kolosi elmondta, hogy a Mestercukrász egy saját fejlesztés, melyet azért csináltak meg, mert A Konyhafőnök elképesztően sikeres, és ki akarták próbálni, hogy a sikert meg lehet-e ismételni a cukrászat, a sütik világában is. A premierre nem kell őszig várni…

A szakember beszélt arról is, hogy mi minden befolyásolja leginkább a tévénézési szokásokat, valamint Kolosi Péter elmondta azt is, mire a legbüszkébb az elmúlt időszakból.

A szakember a világban mostanában sikeres vagy sikervárományos tévés formátumokról is beszélt, és arról, hogy Magyarországnak milyen esélyei vannak sikeres formátumfejlesztővé válni.

A Media1 2021.06.14-i műsora további kérdésekkel és a részletesebb válaszokkal a lenti lejátszóval hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Leporolt legendás sorozatok, érdekes új tévéműsorok – Media1, 2021.06.07

Elkészült a Jóbarátok: Újra Együtt című különkiadás – többek között ennek kivesézésével kezdtük a Media1 június 7-i podcast- és rádióműsorában László Lilla műsorvezetővel, aki nem csak műsorvezető, de lelkes tartalomfogyasztó is: olyannyira, hogy elsők között nézte meg a legendás sorozat napokban bemutatott különkiadását az HBO GO-ról. Lilla elmondta, mik voltak a benyomásai a különkiadás kapcsán: mondott pozitívakat és néhány negatívumot is.  Ennek kapcsán azután beszélgettünk különböző egyéb régi sorozatok leporolásáról, például a Dallasról, vagy épp a csajos Szex és New Yorkról is. Érintettük a Dallast, a Szomszédokat, valamint különböző egyéb sorozatokról, például a heteken belül végleg befejeződő Barátok köztről és az HBO-s Aranyéletről is beszéltünk. Sőt még egy régebbi német tévésorozat, az 1987-ben bemutatott Die glückliche Familie, azaz A boldog család is szóba került. Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője is elárulta, ő mit keres a sorozatokban.

A múltba révedés és az újdonságként érkezett Jóbarátok speciális különkiadás után László Lillával arról is beszélgettünk, hogy milyen érdekes, újszerű, sokszor extrém új tévés formátumok vannak manapság külföldön, például szó esett a válásokról szóló új reality-ről, majd kiveséztük, vajon ezeknek mekkora esélye lehetne Magyarországon…de szó esett például egy nyomozó reality-ről is. És érintettük azt is, milyen műsorok lesznek láthatók az ősszel a tévében, lehet-e például esélye a TV2-s TOTEM című új műsornak az RTL-en képernyőre kerülő Survivorral szemben, vagy hogy például érkezik az ATV-re a Géniusz című tudásalapú vetélkedő Gundel Takács Gáborral.

A Media1 2021.06.07-i műsora a lenti lejátszóval hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető. Egyébként a Media1 következő, június 14-i adásának vendége lesz Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese, aki több érdekességet is elárul majd…vagyis a témát még tovább folytatjuk!

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetőjével a nézettségmérésről és a tévénézési szokásokról (Media1, 2021.05.10.)

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője adott interjút a Media1 legutóbbi podcast- és rádióműsorának.  Régóta várt beszélgetésről van szó, hiszen sok kérdés érkezett az olvasóktól és hallgatóktól azzal kapcsolatban, hogyan is történik pontosan a tévés nézettségmérés.

Vörös Csilla (aki hosszú ideje, az 1990-es évek eleje óta vezeti a műszeres nézettségméréssel foglalkozó, kezdetben AGB néven ismert céget) segített benézni a kulisszák mögé, részletesen is beavatott bennünket a nézettségmérés „misztériumába”.

tévé, tv
Fotó: jeshoots / Pexels

A beszélgetés végén még arra is jutott idő, hogy átbeszéljük a napokban megjelent Nielsen Közönségmérés gyorsjelentésének tanulságait, így például azt, hogy mennyit és milyen típusú tartalmakat néznek a magyarok leginkább a tévében, de szó esett a generációk közötti különbségekről is. A Nielsen Közönségmérés Kft. vezetőjével a nézettségmérés jövőjéről is beszélgettünk.

A Media1 műsora (mely a podcastos felületek mellett a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül) az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, vagy akár le is tölthető egyben.

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője
Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője

Vörös Csilla 1993 óta látja el a magyarországi Nielsen Közönségmérés (korábban AGB Hungary ill. AGB Nielsen) ügyvezetői feladatait. A Nielsen előtt a Tömegkommunikációs Kutatóközpontban és a Társadalomtudományi Intézetben dolgozott. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát. Master of Arts fokozatot szerzett 1986-ban a University of Connecticut Storrs, CT Politikatudomány és Közvéleménykutatás területén, 1989-ben Master of Arts fokozatot szerzett Kommunikáció területén az Annenberg School of Communications, University of Pennsylvania, 1991-93 között University of Massachusetts, Amherst, MA – Posztgraduális kommmunikációs tanulmányok ( Ph.D. program) hallgatója.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Médiatorta, reklámok, podcastok, médiatrendek – Vendégünk volt Gulyás János, az MRSZ elnöke (Media1, 2021.04.26.)

A Media1 tegnapi, április 26-i műsorának vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Gulyás Jánossal átbeszéltük a nemrég megjelent médiatortával kapcsolatos adatokat. Kiderült, hogy a média egyes területeit hogyan érintette a világjárvány, hol voltak nagyobb és hol kisebb csökkenések.

Szó esett a tévés, a rádiós, a digitális, a nyomtatott médiapiacról, és több más területről is. Van-e már pénz a podcastokban? Ezt a kérdést is átbeszéltük az MRSZ elnökével, ahogy azt is, mire lehet számítani a következő időszakban.

A beszélgetés a fotó alatt lévő lejátszóval indítható.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

A Media1-nek hamarosan vendége lesz Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője. Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Hová tovább tévézés? – Vendégünk volt Berecz Péter, a Tévézz Petivel vloggere (Media1, 2021.04.19.)

A Media1 hétfői, 2021.04.19-i adásának vendége volt egy feltörekvő fiatal, Berecz Péter, a Tévézz Petivel című videoblog alapítója, akivel átbeszéltük, hová tart szerinte a tévés világ, és tévéznek-e még a fiatalok.

A témát egyébként hamarosan (a május 3-i adásban) Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetőjével folytatja a Media1.

A Media1 Berecz Péterrel készített interjúja a kép alatt lévő lejátszó segítségével visszahallgatható, vagy akár le is tölthető.

Berecz Péter vlogger, a Tévézz Petivel gazdája
Berecz Péter vlogger, a Tévézz Petivel gazdája
Fotó: Farkas András

 

A Media1 2021.04.26-i műsorának vendége lesz Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Május 3-án érkezik Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője.

Hamarosan újra jelentkezik a Media1! Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2021.02.22: Kapitány Iván filmrendező és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezető, producer

A Media1 2021. február 22-i podcast- és rádióműsorának vendége volt Kapitány Iván filmrendező-producer és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezető, producer, a ContentLab & Factory gyártócég társtulajdonosa, ismert tévés sorozat alkotók.

Kapitányék cégének nevéhez a teljesség igénye nélkül olyan sorozatok elkészítése fűződik mint például A mi kis falunk, a Drága örökösök, a Korhatáros szerelem, a Jófiúk, a tavaly a COVID alkalmából speciális körülmények között elkészített a Segítség! Itthon vagyok című karanténsorozat vagy a Doktor Balaton.

A műsor elején arról esett szó, hogyan befolyásolta a sorozatgyárosok életét és a gyártási folyamatokat a koronavírus, vagy hogy mennyire vitte el a bevételeket a járvány, beszélgettünk arról, mi lesz a mozikkal, lesz-e tartalom, ha a járvány miatti korlátozások után újra kinyithatnak, de szó esett arról is, mikor lesz látható a tavaly ősszel beharangozott malévos sorozatuk, a HA-LCI. Ennek kapcsán elárulták, hogy van egy nagy tervük, hogy a tévé mellett Netflixen is bemutatják a szériát, amelyről a media1.hu korábban már mutatott be előzetest. Elbeszélgettünk a különféle streaming szolgáltatásokról is, így például arról, mennyiben kell másnak lennie egy streaminges tartalomnak mint amit tévében vetítenek.

Kapitányék a beszélgetés második felében betekintést engedtek idei produkciós terveikbe is, és sok más filmes és tévés témáról is beszélgettünk, érdemes visszahallgatni a teljes beszélgetést.

Kapitány-Diószegi Judit (balra, elől), Kapitány Iván (jobbra), és Szalay Dániel műsorvezető (hátul)
Kapitány-Diószegi Judit (balra, elől), Kapitány Iván (jobbra), és Szalay Dániel műsorvezető (hátul)

A Media1 műsor teljes 2021. február 22-i adása, benne a Kapitány Iván filmrendezővel és Kapitány-Diószegi Judit kreatív vezetővel, producerrel készült interjúval az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.06.08.: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójával és Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség elnökével beszélgettünk

A Media1 2020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.

Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.

Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.

Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.

A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.

(A műsor visszahallgatásához a link lent.)

Hogyan érintette a járvány a PR-t?

A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.

A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!

A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.

Media1 2020.03.02. A magyar sorozatgyártás kulisszatitkai és a sajtószabadság aktuális helyzete – vendégünk volt Kapitány Iván, A mi kis falunk rendezője és Diószegi Judit producer, valamint Döbrentey Dániel a TASZ-tól

A Media1 műsorának 2020. március 2-i adásában több mint fél órán át két tévés nagyágyú, Diószegi Judit producer és Kapitány Iván, számos sikersorozat – köztük a legsikeresebb, A mi kis falunk – rendezője mesélt a magyar sorozatgyártás kulisszatitkairól.

Diószegi Judit és Kapitány Iván a Media1 műsorában válaszol Szalay Dániel kérdéseire
Diószegi Judit és Kapitány Iván a Media1 műsorában válaszol Szalay Dániel kérdéseire

A Media1 műsorának második felében pedig folytattuk a nem sokkal a műsor előtt megjelent, a magyarországi sajtószabadság rendszerszintű akadályozásával foglalkozó, konkrét példákat is bemutató kutatási jelentés témáját. A jelentés megállapításairól és hogy mit tehetnek az érintett újságírók, Döbrentey Dániel, a TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) jogásza beszélt a Media1 műsorban.

A Media1 március 2-i műsora az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Ha teheted, a járványügyi helyzet javulásáig, hallgasd vissza a vipcast.hu 2009 óta bővülő podcast kínálatát, ezzel is könnyebben űzheted el azt az időt, amíg felelősen eljárva te is bizonyára igyekszel minimalizálni a más emberekkel való találkozást! Bízunk benne, hogy hamarosan visszatérhet az élet a megszokott kerékvágásba.

 

Ezt műveli a TV az elméddel (x)

Szeretsz filmeket, sorozatokat vagy meccseket nézni a TV-n? Sokan vannak ezzel így. Egy brit kutatás szerint átlagosan egy nap 3,5 órán keresztül nézi az ember a televízió képernyőjét.

Természetesen a TV előtt töltött idő nem feltétlenül kell, hogy haszontalanul teljen, hiszen sok csatorna sugároz ismeretterjesztő műsort tele hasznos információkkal. Van azonban káros hatása is a TV-zésnek, ezeket gyűjtöttük össze.

Olvass tovább