Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai televíziós, rádiós és online reklámértékesítő ház, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Media1 podcast e heti exkluzív vendége.
45 tévécsatorna tartozik hozzájuk, köztük olyanok mint például a TV2 Csoport valamint az MTVA csatornái, a Discovery Networks, a Disney, a Viasat World, de számos rádió és online portál reklámértékesítését is ők végzik. A cég éves árbevétele meghaladja a 40 milliárd forintot.
Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója
Guttengéber Csabával sok mindenről beszéltünk, így a hazai tévés, a rádiós és online piac mellett beszélgettünk a podcastokról is, ugyanis egy ideje már podcastok reklámértékesítésével is foglalkoznak. Szó esett arról is, hogy az Atmedia épp külföldi terjeszkedésbe kezdett. (A beszélgetés felvétele után érkezett egy újabb hír is ezzel kapcsolatban, amiről a Media1 oldalán olvasatnak.)
A beszélgetés már meghallgatható a lenti lejátszó segítségével.
Azt elemezgettük, milyen helyzetben is van most a kommunikációs ipar, illetve azon belül a média számára bevételeket biztosító reklámipar, de szó esett a beszélgetésben az iparág előtt álló időszak komoly kihívásairól is.
A Media1 podcast- és rádióműsorának e heti vendége Incze Kinga, a Whitereport vezetője és a Mediaspace.global alapítója volt. A Whitereport rendszeres jelentéseiből sok érdekes adat kiderül a magyar médiapiac aktuális helyzetével kapcsolatban, amiből sok trendet lehet kiolvasni, és értékes adatai alapján sokszor jövőbeli prognózist is felállítanak.
Többek között e trendekről beszélgettünk vendégünkkel. Szó esett a rádiók, a tévék, a digitális médiumok, a nyomtatott sajtó és azon belül a helyi (megyei) lapok helyzetéről, de még a Népszabadság 5 évvel ezelőtti bezárása és a mozik helyzete is szóba került – utóbbi a koronavírus kapcsán különösen nagy ütést kapott. Beszélgettünk a COVID-19 a médiapiacra gyakorolt hatásairól és az úgynevezett K-alakú válságról is, a műsor végén emellett a podcastok helyzete is téma volt.
Incze Kinga, a Whitereport alapítója a Media1 műsorában Szalay Dániel vendégeként
A beszélgetés Incze Kingával az alábbi lejátszó segítségével meghallgatható, de akár le is tölthető.
A Media1 előző podcast epizódjának Pál Zsombor, a Kreatív volt főszerkesztője, a 24.hu új vezető szerkesztője volt a vendége. Az a beszélgetés itt érhető el. A következő adás vendége Horvát János televíziós műsorvezető, a Sport TV volt elnöke!
A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.
További, több évnyi podcast epizódot talál a vipcast.hu-n!
A Media1 tegnapi, április 26-i műsorának vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Gulyás Jánossal átbeszéltük a nemrég megjelent médiatortával kapcsolatos adatokat. Kiderült, hogy a média egyes területeit hogyan érintette a világjárvány, hol voltak nagyobb és hol kisebb csökkenések.
Szó esett a tévés, a rádiós, a digitális, a nyomtatott médiapiacról, és több más területről is. Van-e már pénz a podcastokban? Ezt a kérdést is átbeszéltük az MRSZ elnökével, ahogy azt is, mire lehet számítani a következő időszakban.
A beszélgetés a fotó alatt lévő lejátszóval indítható.
A Media1 hétfői, november 23-i esti műsorában jelentette be elsőként Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának igazgatója, hogy megújul a 24.hu. A hírportál – melyet jelentősen megerősített egyedi látogatószám tekintetében az Index nyáron lezajlott drámája – most keddre virradó éjjel újul meg, és nem is csak látványvilágában.
Fizetőkaput és támogatási programot is bevezet mostani megújulásakor a 24.hu. A fizetőkapu (paywall) lényege, hogy ha valakit zavar, hogy hirdetések vannak az oldalon, akkor egy bizonyos előfizetési díjért reklámok nélkül is igénybe veheti az oldal szolgáltatásait.
A támogatási program esetén a felhasználó hozzájárulhat, hogy több vidéki tudósítás, kézműves prémium tartalom készüljön, ezek előállítása ugyanis plusz erőforrásokat igényel.
Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója
A műsorban sok más téma mellett szó esett arról is, hogy a koronavírus hogyan érintette a Central Médiacsoport digitális termékeit, miért szűnik meg a Caféblog blogszolgáltatás, lesz-e bércsökkentés az első hullámhoz hasonlóan, vagy hogy mi van az olyan régi termékekkel mint például a Startlap és a Lap.hu, de szóba került a Nosaltynemrég történt megújulása és az is, hogy lesz-e fizetőkapu a portfólió más termékeinél is.
A műsor másik részében Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke beszélt arról, hogyan érinti a koronavírus a médiaszektort, mekkora a bezuhanás, kik az áldozatok és nyertesek, és szó esett arról is, hogy gyors, közepes vagy lassú felépülésre számít-e a COVID-19 miatti gazdasági válságból.
Gulyás János, az MRSZ elnöke
A Media1 műsor 2020. november 23-i adása, benne a Bognár Bálinttal, a Central Médiacsoport digitális igazgatójával és Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével készült interjú az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!