Media1 2020.06.22: Hírolvasó robottal váltottuk le egy időre az MTI-t, majd a médiaszabadságról beszélgettünk a MÚOSZ elnökével

Kísérletképpen az MTI munkatársai helyett egy mesterséges intelligenciával felvértezett női robot válogatta össze és olvasta fel az aktuális híreket június 22-én (hétfőn) este az FM 87,6 MHz-en, a Spirit FM-en a Media1 műsora előtt. Magyarországon most először szerkesztette és olvasta fel a híreket egy hírszerkesztő-robot FM-rádióban.

Ezután Virág Attilával, a Hírstart munkatársával, a robot „szülőapjával” ezután átbeszéltük, mit tud a Media1.hu hírportálon korábban már korábban megemlített robot, és milyen lehetőségek vannak ebben.

A műsor második felében pedig Hargitai Miklós, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke volt a Media1 vendége. A műsor ezúttal is teljes egészében visszahallgatható podcastként a folytatásban.

Olvass továbbMedia1 2020.06.22: Hírolvasó robottal váltottuk le egy időre az MTI-t, majd a médiaszabadságról beszélgettünk a MÚOSZ elnökével

Media1 2020.06.08.: Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójával és Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség elnökével beszélgettünk

A Media1 2020. június 8-án sugárzott rádióműsorának vendége volt Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója, valamint Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke. Az adásból készült egy hosszabb verzió is, ami kizárólag a podcast hallgatói számára érhető el.

Grósz Juditot a Media1 műsorában legelőször is arról kérdeztük, hogy hogyan hatott a COVID-19 az RTL Magyarország és azon belül főleg annak digitális üzletágára, illetve a lakosság médiahasználatára.

Műsorunknak árulta el elsőként a vállalat digitális- és üzletfejlesztési igazgatója, hogy miután a koronavírus járvány kitörését követően az RTL Magyarország újratervezést hajtott végre idei tévés programstratégiájában, és egyes saját gyártású tévésorozatait (Apatigris, A Tanár harmadik évada) egyelőre csak az RTL Most+ nevű netes felületen mutatta be (egy harmadik tartalom, a magyar fejlesztésű Mellékhatás című szériájuk pedig a tévés premier előtt a neten már előbb elérhető volt), nagyon jelentős mértékben megnőtt a prémium internetes platformjuk népszerűsége:

2 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma.

A prémium felület egyébként tavaly novemberben indult és folyamatosan kötnek megállapodásokat műsorterjesztő szolgáltatókkal arról, hogy elérhetővé teszik a szolgáltatást. Áprilisban is bővült, hogy mely szolgáltatóknál érhető el, de a regisztrált felhasználók számának gyors növekedése elsősorban a saját gyártású tartalmak digital-first, azaz elsőként digitális térben történő premierjének tulajdonítható – mondta az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója a műsorba az interneten keresztül bejelentkezve.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója
Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális- és üzletfejlesztési igazgatója. Fotó: RTL sajtószoba

Grósz Judittól megkérdeztük, hogyan készülnek arra, hogy versenytársuk,TV2Play néven tervez ingyenes netes videóplatformot, mire Grósz Judit elmondta, kit tekintenek a valódi konkurensüknek. Ebből már sejteni lehet, hogy nem a TV2-t.

Szóba került, hogy tervezik-e az RTL-nél, hogy a jelentős költséggel előállított saját gyártású sorozataikat a későbbiekben is először az interneten teszik elérhetővé, vagy akár kizárólag neten mutatják be, hiszen a nagyobb pénz ma még nyilvánvalóan a tévében van, de a digitális fejlődéshez láthatóan hozzájárul, ha vannak ilyen jellegű exkluzív anyagok.

Érintettük azt is, hogy nem tartottak-e a netes kalózkodástól, amikor az Apatigrist és a Tanárt először a netre tették fel, illetve beszélgettünk arról is, mit tudnak tenni ez ellen.

A Media1 műsora rákérdezett, hogy melyek a legnépszerűbb RTL-es videós tartalmak a digitális térben, és miután Grósz Judit elárult ezzel kapcsolatban néhány trendet, azt is elmondta, milyen eszközökről néznek az emberek efféle tartalmakat.

Érdeklődtünk arról is, hogy mi az oka annak, hogy az RTL Most+ szolgáltatást csak valamelyik műsorterjesztő szolgáltatón keresztül lehet igénybe venni (és egyelőre azt sem minden szolgáltatón keresztül), vagyis az HBO GO működési elvével ellentétben ezt nem rendelhetjük meg közvetlenül az RTL-től.

A válaszból többek között megtudhattuk azt is, hogy hamarosan meglehet az 1 milliomodik háztartás, ahol elérhető lesz a szolgáltatás.

Arról is érdeklődtünk, van-e arra terv, hogy az RTL Magyarországon is megerősítse online hírszolgáltatását, illetve indítanak-e esetleg netes tévécsatornát (például digitális hírcsatornát). Azt is kitárgyaltuk, hogy tervezik-e esetleg, hogy teljesen reklámmentesítve is igénybe vehessük az RTL Most+ szolgáltatást egy magasabb csomag (akár fizetség) keretében, illetve beszélgettünk arról is, hogyan vélekednek a felhasználók a reklámokról.

Végül szóba került az úgynevezett cord-cutting jelenség is, vagyis az, hogy egyes országokban sok felhasználó lemondja a tévé előfizetését. Grósz Judit elmondta, érzékelnek-e ilyesmit hazánkban.

(A műsor visszahallgatásához a link lent.)

Hogyan érintette a járvány a PR-t?

A műsor második felében Sztaniszláv Andrással, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tavaly megválasztott új elnökével (és egyben a CIPR International, a CIPR / Chartered Institute of Public Relations nevű szakmai szervezet egyik legnagyobb tagozatának elnökével arról beszélgettünk, hogyan érintette a koronavírus a PR-szakmát, mekkorát nőhetett körükben a munkanélküliség.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke

Szóba került, hogyan próbál segíteni az MPRSZ, illetve hogyan változott meg a vállalati kommunikáció a COVID-19 hatására. Beszélgettünk arról is, hogy számítanak-e arra, hogy a járvány gazdasági következményei miatt felgyorsul az a folyamat, hogy egyre több újságíró megy át a pr-szakmába, de megbeszéltük azt is, hogy a magyar pr-szakmát mennyiben érintette másképp a járvány, mint más országok pr-osait. Az is előkerült, hogy miért pont idén került be először a public relations a reklámtortába.

A Media1 műsor 2020. június 8-i adásának hosszabb változata (benne Grósz Judittal majd Sztaniszláv Andrással) az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint tíz évre visszamenőleg!

A Media1 legközelebb június 22-én 19 órakor jelentkezik a Budapest 87,6 MHz-en, a Spirit FM frekvenciáján és a spiritfm.hu-n streaming segítségével, majd nem sokkal az adás után a vipcast.hu és a Media1 podcast felületén.

Media1 2020.05.11.: Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével beszélgettünk a 2019-es reklámtortáról és arról, hogyan hat a koronavírus a magyar kommunikációs piacra

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n. A Media1 műsorban Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője mellett Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke is vendégünk volt, akivel a 2019-es reklámtorta (médiatorta, kommunikációs torta) eredményekről és arról beszélgettünk, milyen kilátások elé néz a magyar reklámpiac, illetve kommunikációs piac, beleértve a médiát is, a koronavírus (COVID-19) miatt, azaz milyen kilátásokra lehet számítani 2020-ban.

A Media1 2020. május 11-i műsorának Gulyás Jánost interjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Mivel Zoomon beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A műsor másik felében Libor Anita, a Nőklapja.hu főszerkesztője volt a vendégünk, ez a műsorrész IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.05.11.: Karanténból kapcsoltuk Libor Anitát, az egy hete indult Nőklapja.hu főszerkesztőjét

A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n.

A Media1 műsor egyik vendége volt Libor Anita, a napokban indult Nőklapja.hu digitális termék főszerkesztője, akivel arról beszélgettünk, miért gondolták azt, hogy lehet létjogosultsága egy fizetőkapus (freemium) internetes sajtóterméknek, mennyiben más az új lap, mint a nyomtatott kiadás, de a beszélgetésből kiderül az is,  hogyan működik a szerkesztőség most.

Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője
Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője

A Media1 műsor 2020. május 11-i, Libor Anitát meginterjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Mivel Skype-on beszélgettünk, ezért ezúttal videófelvétel is van a beszélgetésről.

A témával kapcsolatban ajánljuk a Media1 hírportál cikkét is.

A műsor másik részének vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, akivel a járvány gazdasági hatásairól és a tavalyi médiatortáról beszélgettünk. A Gulyás Jánossal készült beszélgetés IDE kattintva érhető el.

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 műsor, 2020.01.20: Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezetője, valamint Pethő Áron és Halász Henrietta médiatanár szakos hallgatók

A Media1 műsor 2020. január 20-i adásának első stúdióvendége Kovács Tibor, a legnagyobb példányszámú hazai napilap, a Blikk, valamint a Kiskegyed, a Glamour és a Kiskegyed  című lapok kiadója, a Ringier Axel Springer Magyarország tavaly kinevezett új ügyvezetője, egyben a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke volt, akivel a nyomtatott sajtó jelenlegi helyzetéről és jövőjéről beszélgettünk, de szó esett a sajtószabadság kapcsán például arról, hogy 2 éve ölték meg a Ringier-csoport oknyomozó újságíróját, Ján Kuciakot. Szóba került az is, hogy az Axel Springer részvényeinek jelentős részét tavaly megvásárolta a KKR befektetési csoport. Kovács Tibor a Media1 műsorban mondta el elsőként azt is, hogy egy új online médiumot indít a RAS Magyarország, méghozzá egy online tesztklubot. A Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezetője említést tett arról is, hogy 2020 a női egészség éve lesz, amikor a Ringier lapjai azért kampányolnak, hogy mindenki menjen el néhány orvosi kontrollvizsgálatra.

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója (a képen jobbra) a Media1 műsorban, Szalay Dániel vendégeként
Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója (a képen jobbra) a Media1 műsorban, Szalay Dániel vendégeként

A műsor második felében a stúdióban Pethő Áronnal és Halász Henriettával, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) ötödéves médiatanár szakos hallgatóival beszélgettünk a nem sokkal a műsor előtt napvilágot látott hírekről, hogy a Nemzeti Alaptanterv (NAT) tervezett változása miatt megszűnhet a médiaértés / médiatudatosság / mozgóképkultúra és médiaismeret néven is emlegetett tantárgy a középiskolákban, pedig a tantárgyra sokak szerint nagyon nagy szükség lenne. A beszélgetésből kiderül, mit is tanulnak a középiskolások ezeken az órákon, miért fontos ez a tantárgy, vagy hogy mit szólnak hozzá az ötödéves hallgatók, hogy miután elvégezték a tanítási gyakorlatukat, egyszer csak azt olvasták a sajtóban, hogy a tanítani kívánt tárgy legalábbis a jelen formájában megszűnhet.

Halász Henrietta és Pethő Áron médiatanár szakos hallgatók a Media1 műsorban
Halász Henrietta és Pethő Áron médiatanár szakos hallgatók a Media1 műsorban

A Media1 műsor az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ahogyan azt korábban bejelentettük, Media1 néven rádióműsort indított a Media1.hu hírportál, a kéthetente hétfőnként 19 órakor és szombat délelőttönként 11 órakor a Spirit FM frekvenciáján az FM 87,6 MHz-en Budapesten és a spiritfm.hu-n élő streaming formájában hallgatható műsorban főleg a média aktuális világáról esik szó, kiegészítve ezzel a Media1.hu tartalmait. A műsorok ezenkívül podcast formájában, néhány nappal az adást követően visszahallgathatóvá válnak, méghozzá a vipcast.hu-ról, annak podcastjáról és a media1.hu-n keresztül is.

A következő műsor február 3-án, 19 órakor kezdődik.

media1.hu logo

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1-műsor, 2020.01.06: Íme az első adás, benne Palocsay Gézával, Polyák Gáborral és Virágh Mártonnal

Készül a Media1 adása

A Media1 műsor első adásában Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője és főszerkesztője főleg azt próbálta kideríteni, milyen trendek várhatók 2020-ban a hazai és a nemzetközi médiapiacon, ebben főleg a tavaly már harmadik alkalommal az év legmeghatározóbb digitális szakembere címet elnyerő Palocsay Géza, a Jófogás.hu, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu oldalakat működtető, de már egy nyomtatott autós lappal is rendelkező Adevinta Classified Media Hungary (korábbi nevén Schibsted) ügyvezetője volt a segítségére a Spirit FM stúdiójában. A műsor első fele azzal a szomorú hírrel kezdődött, hogy a Playboy és a PC Guru mellett megszűnt idén januártól a GameStar nyomtatott kiadása: telefonon kérdezte a Media1 rádióműsor Virágh Mártont, a PC World és a Computerworld mellett mostanáig a GameStar című lapot is kiadó, valamint e termékek online kiadásit működtető Project029 Kft. ügyvezető igazgatóját arról, szerinte mi vezethetett ide, és miért pont most, ezzel a különös időzítéssel alakult így a GameStar sorsa, hiszen ráadásul a konkurens PC Guru is most szűnt meg. A Media1-műsor ezenkívül telefonon kapcsolta dr. Polyák Gábor egyetemi docenst, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítóját, akit arról kérdezett, hogyan alakul a sajtószabadság helyzete Magyarországon, illetve szóba kerültek az ügyben folyamatban lévő uniós eljárások.

Az első műsor, mely 2020.01.06-án volt hallható a rádióban, az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, valamint podcastként a lenti linkre kattintva letölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Palocsay Géza, az Adevinta vezetője, az első adás stúdióvendége (balra) és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője (jobbra)
Palocsay Géza, az Adevinta vezetője, az első adás stúdióvendége (balra) és Szalay Dániel, a méiMedia1 műsorvezetője (jobbra)

Ahogyan azt hétfőn bejelentettük, Media1 néven rádióműsort indított a Media1.hu hírportál, a két hetente hétfőnként 19 órakor a Spirit FM frekvenciáján az FM 87,6 MHz-en Budapesten és a spiritfm.hu-n élő streaming formájában hallgatható műsorban főleg a média aktuális világáról esik szó, kiegészítve ezzel a Media1.hu tartalmait. A műsorok ezenkívül podcast formájában, néhány nappal az adást követően visszahallgathatóvá válnak, méghozzá a vipcast.hu-ról, annak podcastjáról és a media1.hu-n keresztül is.

media1.hu logo

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Elindult a Vipcast testvéroldala, a Media1.hu

Media1 néven új híroldalt indított Szalay Dániel médiapiaci újságíró és a 18 éve megalapított saját médiavállalkozása, a Vipcast Media – azaz a vipcast.hu podcast és a jelen oldal  működtetője.

media1.hu logo

Olvass továbbElindult a Vipcast testvéroldala, a Media1.hu

„Édes istenem” – írta a Pestisrácok cikke kapcsán a német államminiszter

Akkorát ment péntek este a kormányközeli Pestisrácok, hogy ezt Michael Roth német államminiszter sem hagyta szó nélkül. Mi pedig röviden meginterjúvoltuk Stumpf Andrást, a jobboldali, a Fidesz által létrehozott, majd a Fidesz által tönkretett Heti Válasz munkatársát, milyen az, amikor a jobboldali sajtó támad egy jobboldali, konzervatív újságírót.

Olvass tovább„Édes istenem” – írta a Pestisrácok cikke kapcsán a német államminiszter

Milyen egyedi ajándékot adhatsz szülinapra?

Amikor egy olyan ismerősödnek van születésnapja, akinek már nem tudsz mit kitalálni, akkor érdemes egyedi, személyes ajándékban gondolkodni. Az emberek jelentős része nem az anyagi részét nézi az ajándéknak, hanem az a fontos számukra, hogy mennyi időt és energiát fektettél az elkészítésébe vagy a beszerzésébe. Mutasd meg, hogy tudsz igazán személyre szabott ajándékot adni!

Olvass továbbMilyen egyedi ajándékot adhatsz szülinapra?

Internet alapú rádiózás internet nélkül – DTM 2017.11.21./4.

Magyarországon a média fejlődése más utat jár be, mint a nyugati országokban. A rádiózásban például valójában eddig valójában nem valósult meg  a digitális átállás, pedig a DAB (Digital Audio Broadcast) nevű digitális rádiórendszerrel már több mint 22 éve fogható a kísérleti adás hazánkban, ráadásul a DAB-nak is megvannak a maga korlátai. Szalay Dániel a műsorban bemutatott egy olyan okostelefonos rádiós alkalmazást, amihez nem kell sem analóg FM-hálózat, sem pedig DAB adórendszer és vevőkészülék, csak internetelérés , sőt az sem folyamatosan, és több különleges képessége is van a megoldásnak.

Szalay Dániel újságíró okostelefonján mutatja be a digitális rádiózás applikációt (fotó: Nemes Ilona)
Szalay Dániel újságíró okostelefonján mutatja be a digitális rádiózás applikációt (fotó: Nemes Ilona)

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videót is láthatunk erről:

A rádiós digitális át nem állás problematikájával egyébként már 2010-ben is foglalkoztunk a vipcasten. Akkor a hírközlési hatóság, az NHH (a mai NMHH egyik elődjének) akkori elnöke, Rozgonyi Krisztina számolt be az ezzel kapcsolatos helyzetről Szalay Dániel interjújában.

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!