DTM, 2016.02.23.

Készül a DTM 2016. február 23-i adása. Balról-jobbra: Szilágyi Árpád, Szalay Dániel, Pintér Róbert, Kovács Tücsi Mihály. Fotó: Igazi Violett
Szilágyi Árpád, Szalay Dániel, Pintér Róbert, Kovács Tücsi Mihály. Fotó: Igazi Violett

Immár olyan dobos is létezik, aki három karral dobol! A neten is megnézhető videón látható, hogy a harmadik kar természetesen nem kinövés, hanem egy robotikus fejlesztése a dobos testének – erről beszélget az asztaltársaság a műsor elején és ötletelnek is azon, hogy ki mire használna ötödik vagy hatodik végtagot. A hírösszeállításban szó esik az arcra vetítő Face Hacking technikáról (Justin Viktor), valamint a Star Wars VIII. epizódjának forgatása közben megvalósult drón-háborúról (Kovács Tücsi Mihály). Amerikában jelentősen többen hallgatnak podcast műsorokat, feltámadóban a podcastok világa – tudjuk meg Szalay Dánieltől, aki a témáról nemrégiben cikket is írt, és szó esik arról is, hogy a reklámtortából is kiveszi már a maga részét ez a médiaszegmens.

Egy Los Angeles-i kórház számítógépes rendszerét tíz napon át blokkolta egy zsarolóprogram, de halálos áldozat szerencsére nem volt – Keleti Arthurtól hallhatunk az ügy részleteiről, a veszély nagyságáról és a lehetséges megoldásokról. Húsz napig viszont életképes volt az emberi fül, amit élő sejtekből nyomtattak, majd patkányok szervezetébe beültették – Justin Viktor ezenkívül a jövő otthoni gyógyszernyomtatását is szóba hozza. Vajon miért tagadta meg az Apple – a Google-lel és a Microsofttal egyetértésben – az FBI számára, hogy egy terrorista okostelefonját feltörjék? – erről már Pintér Róberttől hallhatunk. Végül Kovács Tücsi Mihály számol be a bankkártya-leolvasók és az okostelefonok keresztezéséről, amivel a tavaszi réten vagy bármely külső helyszínen lebonyolíthatjuk a fizetést mondjuk a vattacukorért vagy a mustáros kolbászért…

DTM – A digitális világ érdekes!

A hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

A DTM hangtechnikája. Fotó: Igazi Violett
A DTM hangtechnikája. Fotó: Igazi Violett

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Észrevételed van a műsorral kapcsolatban? Megírhatod hozzászólásként.

A DTM Facebook oldala: https://www.facebook.com/netidok/

Az asztaltársaság tagjai ezúttal:

Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád

Justin Viktor – innovátor és a technológiai fejlesztések megszállottja
Keleti Arthur – az ITBN főszervezője és flippertudós
Kovács Tücsi Mihály – író, újságíró és a Nagy Testvér szakértő
Pintér Róbert – információs társadalomkutató
Szalay Dániel – újságíró és applikációkutató

Konferálás és keverés: Czinege Levente
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
Hangtechnikus és utómunka: Orsós József és Kanalas Lajos
Utómunka: Soltész Levente és Neogrády Attila
Fotók: Igazi Violett, www.facebook.com/IGAZIZOOM
vipcast.hu és Facebook oldal frissítés: Szalay Dániel, Giró-Szász Roland

A sípszó után visszajövünk?!

A kapcsolódó hanganyag a lejátszó ikonjára kattintva indul!

reklámadó, médiaadó tiltakozás
Tiltakozás a reklámadó ellen, melynek célja a magyarországi sajtószabadság felszámolása!

Tiltakozunk a reklámadó bevezetése ellen!

A Magyar Reklámszövetség a tegnapi napon arra kérte a médiavállalkozásokat és a szakmai szervezeteket, hogy csatlakozzanak a tervezett reklámadó bevezetése elleni június 5-i tiltakozáshoz. A tegnapi felhívásra eddig példa nélküli módon mozdult meg az egész kommunikációs ipar, a felhíváshoz csatlakozó médiafelületek száma jelenleg meghaladja a 60-at.

A tiltakozáshoz eddig csatlakozott a TV-csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a HírTV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3, a Viasat6, a rádiók közül a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió, és a Music FM, a nyomtatott sajtótermékek közül a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport, a TVR-7, az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a, gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu, és a 444.hu.

Csatlakozott a felhíváshoz három kommunikációs szakmai lap online felülete, a kreativ.hu, a mediapiac.com és az mmonline.hu.

A tiltakozás megkezdése előtt további csatlakozók is jelezték részvételüket:

  • TV-csatornák közül az ATV,
  • a rádiók közül az ISIS Rádió Körmend, az ISIS Rádió Sárvár, a Luxfunk Rádió, és a Nyugat Rádió Szombathely,
  • a nyomtatott sajtótermékek közül a Magyar Narancs és a SZÍNES ÁSZ,
  • az online felületek közül az audiblog.hu, az av-online.hu, a bitport.hu, a cink.hu, a digitalhungary.hu, az emasa.hu, az estihirlap.hu, a femcafe.hu, a figyelo.hu, a fototv.hu, a hocipo.hu, az Indafotó, az Indavideó, az Index Fórum, a mozgasvilag.hu, a magyarnarancs.hu, a nyest.hu, a pecsma.hu, a penzcentrum.hu, a privatbankar.hu, a sat.hu, a tozsdeforum.hu, a tuzoltosag.info, a 2424.hu és a 7ora7.hu,

Támogatóként csatlakozott továbbá a tiltakozáshoz a Hét Olajfa Egyesület és a Magyar Marketing Szövetség.

A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezik ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. A tiltakozással egyetértők az MRSZ honlapjáról letölthető template segítségével fejezhetik ki álláspontjukat a Facebook-oldalukon és honlapjukon egyaránt. Bővebben: http://facebook.com/noreklamado

A kapcsolódó hanganyag a lejátszó ikonjára kattintva indul!

Élet a Facebook után

Stefanek LászlóHajlítható képernyő; ultra HD felbontású, a felhasználókat felismerő televízió; irányított hangsugárzás, áramtovábbítás a levegőben, négyszer nagyobb kapacitású akkumulátorok, személyes asszisztenssé váló okostelefonok, melyek ha kell, lefoglalják nekünk az asztalt az étterembe, vagy megválaszolják a kérdéseinket; kiterjesztett valóság; f-commerce; közösségi keresés… Izgalmas előadást hallottam nemrégiben a Médiapiac újság nemrégiben megrendezett tapolcai médiakonferenciáján Stefanek Lászlótól, a PHD Network account director-ától. Van-e élet a Facebook után? Kitárgyaltuk, milyen innovációkon dolgoznak épp a k+f boszorkánykonyhákban, és mire kell készülnie a médiaiparnak…

 Az interjú a nyilacskás lejátszóra kattintva már indul is!

Végül pedig az előadás, ami a beszélgetés során többször is szóba került:
Mi jön a Facebook után?

Aki átírta a Kommunista Kiáltványt

A vipcast.hu vendége ezúttal egy élő legenda, a magyarországi reklámfilmes szakma egyik megteremtője.

Következik a Hurka Gyurka, a Skála Kópé, a Traubi, a Nem lehet megunni tejreklámok és még számtalan más legendás hírű magyar reklám kitalálója, aki 2500 reklámfilmjével még a Guiness Rekordok könyvébe is bekerült.

De vajon miért nem rendez már Sas István? Megkérdeztem ezt is.

Klikk a nyilacskás lejátszóra, és már indul is a hangfelvétel lejátszása…

Végül egy kis hangulat a régi reklámokból:

 

Online piaci kihívások

Somogyi Endre, IABMilyen kihívásokkal szembesül jelenleg az online médiaipar, fenntartja-e az internetes site-okat az átkattintás alapú hirdetési modell, vagy új típusú üzleti modellekre van szükség? Az online marketing nemzetközi szabványosítási kérdéseivel és a piac élénkítésével foglalkozó szervezet, az Interactive Advertising Bureau európai irodájának elnökségi tagját, egyben az IAB Magyarország ügyvezetőjét, Somogyi Endrét kérdeztem a Digitália 2011 rendezvény szünetében.

(A hangzóanyag lejátszása a kis nyilacskára történő kattintással indul. Amennyiben inkább elolvasná az interjút, erre is lehetőség van a Computerworld Online-on, egészen pontosan itt)

Testre szabott magazinok

Innovációval mentenék meg a válság és a megváltozó olvasási szokások, az internet egyre erőteljesebb dominanciája miatt hanyatló nyomtatott lapok piacát. A digitális nyomdatechnika ugyanis nem csak lerövidíti az újságok nyomtatásának előállítási és terjesztési idejét, de akár arra is lehetőség van, hogy minden egyes olvasó más és más újságot kapjon minden reggel a postaládájába. Jönnek a testre szabott napi- és hetilapok – erről beszélgettünk Németh Györggyel, az Océ-Hungária Kft. ügyvezetőjével a Médiapiac havilap Digitália 2011 című konferenciáján.

Figyelő szemetek a Figyelőre vessétek!

Meglehetősen sok mostanában a rossz hír a hazai médiapiacon,  fizetésmegvonások, létszámleépítések, megszűnő régi kedvelt márkák, elhallgató rádió(k), végelszámolás alá került üzleti alapon működő hírügynökség…

Talán ezért is ijedtek meg sokan, és az említett trendbe illeszkedőnek vélték, amikor a Sanoma bejelentette, hogy megválik magas szakmai presztízzsel rendelkező szeriőz lapjától, a Figyelőtől.

Az új tulajdonos, az IPM és a Családi lap kiadójaként ismert Word Communications a Sanomától még tavaly nyáron távozó Ruszkai Nóra vezérigazgató-helyettest kérte fel szakmai tanácsadóként, hogy menedzselje a Figyelő lapcsaládot. Szerinte az aggályok alaptalanok voltak, a Figyelő nyereséges az új működés mellett, és vannak jelek, hogy a példányszám növelésére tett kísérletek is sikeresek lehetnek.

Ruszkai Nórával a hazai médiapiaci helyzet mellett természetesen a Figyelő jövőjéről beszélgettünk.

Klikk a lejátszó gombra, és már indul is a hanganyag!

Természetesen várjuk a véleményeket, kommenteket, alább erre most is lehetőség van.

Netidők-interjú a podcastok világáról

vipcast.hu logóA podcastok világáról közölt cikksorozatot nemrégiben a Petőfi Rádió Netidők című műsorának blogjában Szilágyi Árpád.

A sorozat legutóbbi részében a témáról nyilatkozott Szalay Dániel, a vipcast.hu alapítója is. A beszélgetésben szó esett arról is, hogy vajon jelentheti-e a rádiózás jövőjét a podcast. Az interjú itt érhető el: http://netidok.postr.hu/post-001

(A témával korábban a Magyar Televízió Médiaguru c. műsora is foglalkozott. A videóinterjú elérhető itt: http://www.vipcast.hu/2010/10/07/vendegsegben-mediagurueknal/746)

Rádiós digitális át(nem?)állás

A televízióval ellentétben szinte egyáltalán nem hallani a rádiós digitális átállásról Magyarországon, és az emberek sem indultak meg tömegével, hogy lecseréljék rádióikat az új fajtára. Pedig a jogszabály elvben a rádióval kapcsolatban is megfogalmaz kikapcsolási dátumot, amikor már nem lesznek hallhatók a régi analóg adások. Mi lesz a nagymama jó öreg Sokol rádiójával?

A témával kapcsolatban Rozgonyi Krisztinánál, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnökénél és Márton Györgynél, az NHH szóvivőjénél tájékozódtam.

Szól még a rádió?

A vipcast ugyan hallgatott mostanában, de csak egy ideig. Nem úgy a Danubius és a Sláger Rádió, amelyek elnémulása (a frekvenciaháborúvá fajult pályázat miatt) most már tényleg véglegesnek mondható. De nem ez utóbbi az egyetlen változás a rádiós piacon: nem sokkal a Danubius és a Sláger eltűnése és a helyükre lépő Neo FM és ClassFM megjelenése után szinte teljesen megváltozott a rádiós hallgatottságmérés technikája. Ez azért fontos, mert ezen a mérésen illetve ennek eredményén múlik az egyes adók kereskedelmi sikere vagy kudarca. A mostanáig sokak szerint „ósdi”, úgynevezett naplós mérési technikát rég óta szerették volna lecserélni, mégsem sikerült. Eddig.

Ezt az alkalmat felhasználva Kovács Barnát, az Ipsos (régi nevén Szonda Ipsos) kutatásvezetőjét a hallgatottságmérés kulisszái mellett arról is kérdeztem, hogy kik az új viszonyok nyertesei, illetve egyáltalán hogy áll most a piac? Tényleg érdemes-e temetni a rádiózást, ahogy azt az elmúlt években sokan megtették már? De a piac- és közvéleménykutató cég munkatársával a digitális átállás rádiós vetületéről és az internetes rádiózás népszerűségéről is beszélgettünk.

Katt a lejátszó gombjára és már indul is a hangzóanyag a témáról…

Éhen halhatnak a site-ok?

Vértes JánosNéhány napja Rupert Murdoch ausztrál médiamágnás (többek között a „The Times”, a „Fox News” és a „The Sun” tulajdonosa) bejelentette, fizetőssé tenné a cége tulajdonában lévő jelentősebb internetes portálok tartalomszolgáltatását. Nemrég hasonló hírek érkeztek az Axel Springer médiakonszern háza tájáról is, vagyis ők is lelakatolnak néhány webes szolgáltatást, amit ezután csak fizetétség ellenében lehet elérni. Lehet, hogy mégsem lefutott meccs, hogy az internetes tartalmakhoz ingyen juthatunk hozzá, cserébe a néhány reklámbanner elviselésért?

Egy új trend hajnalán vagyunk, vagy csak a válság miatt nehéz helyzetbe került médiatulajdonosok elkeseredett és sikertelenségre ítélt próbálkozásáról van szó? Többek között erről, valamint a bannerek tiltásáról, az Adverticum hirdetéskiszolgáló nemrég publikált átkattintási statisztikáiról és a globális válság online reklámpiacra gyakorolt hatásairól beszélgettem Vértes Jánossal, az Adverticum elnökével, aki tapasztalatairól nem csak e minőségében, de mint tartalomszolgáltató (a Prim.hu főszerkesztője) is be tudott számolni.

Az Internet Hungary tíz éve

Több mint 500 előadás, közel 10 ezer résztvevő – ez a mérlege az elmúlt tíz év Internet Hungary-jainak számokban. Merthogy kedden és szerdán rendezték Tihanyban az ideit, méghozzá már a tizediket. Csermely Ákos főszervezőt a konferencia aktuális témái mellett arról kérdeztem, hogy hogyan változott meg az elmúlt években a rendezvény. Szó esett arról is, hogy keresik Magyarország első netminiszterelnökét.

Krecz

Krecz Tibor, a Figyelő főszerkesztőjeEz alkalommal a Figyelő hetilap régi-új munkatársánál, Krecz Tibor főszerkesztőnél jártam, aki 12 éves online tartalomszolgáltatói, tévés és tanácsadói irányba tett kitérője után tavasszal visszatért a lappiacra, illetve a Figyelő élére. Vajon miért nem inkább az internetes médiapiacot választotta és mik a tervei a hetilappal? Egyáltalán milyen a helyzete a Figyelőnek? Többek között ezekről a témákról beszélgettünk.

Vendégségben Médiaguruéknál

Tegnap délután egy közel 5 perces riportból ismerhették meg a Magyar Televízió Médiaguru című műsorának nézői a podcastok és konkrétan a Vipcast készítését. Érdekel a beszélgetés?
Az MTV-s kollégák feltöltötték Youtube-ra is a két kapcsolódó videót.

Ha a teljes adásra kíváncsi vagy, azt is megnézheted. (Ez a téma körülbelül 20:20-nál kezdődik.)

A videó elérhető itt is: http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/10/06/19/Mediaguru_2010_oktober_6_.aspx

A Netidők 16 éve

A vipcast.hu témája ezúttal egy rádióműsor, mely 1995-ben – akkor még MODEM IDŐK néven indult el a Petőfi Adón, és a mai napig hallható Netidők címmel. Szilágyi Árpád csapatának tagjaként 2001-től körülbelül 6 éven át különböző szerepkörökben magam is részt vehettem a produkció készítésében, mégsem személyes érintettségem miatt kerestem fel őt. Arra voltam kíváncsi, hogyan lehetséges túlélni ennyi változást, ami az elmúlt 16 évben is jellemezte a média világát. Hisz a produkció mostanra a legendás Szabó Család 48 éves életciklusának harmadán is túl van.

Árpáddal egy budapesti étterem teraszán beszélgettünk a műsor múltjáról, jelenéről és jövőjéről, de mivel kollégám a Petőfi Rádió programszerkesztőjeként is tevékenykedik egy ideje, az adó átalakításáról is kérdezősködtem nála, ő pedig tényleg mindenre válaszolt.  Elárulta azt is, hogy hamarosan ismét lesz élő műsor a Petőfi Rádióban.

Az Árpáddal készült interjú szerkesztett változata a Médiapiac című havilap következő számában, valamint a mediapiac.com oldalon hamarosan írásban is megjelenik, de most akkor következzék egy sztorizgatósabb hanganyag.

Klikk a nyilacskás gombra, és már indul is a lejátszás.