Online piaci kihívások

Somogyi Endre, IABMilyen kihívásokkal szembesül jelenleg az online médiaipar, fenntartja-e az internetes site-okat az átkattintás alapú hirdetési modell, vagy új típusú üzleti modellekre van szükség? Az online marketing nemzetközi szabványosítási kérdéseivel és a piac élénkítésével foglalkozó szervezet, az Interactive Advertising Bureau európai irodájának elnökségi tagját, egyben az IAB Magyarország ügyvezetőjét, Somogyi Endrét kérdeztem a Digitália 2011 rendezvény szünetében.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

(A hangzóanyag lejátszása a kis nyilacskára történő kattintással indul. Amennyiben inkább elolvasná az interjút, erre is lehetőség van a Computerworld Online-on, egészen pontosan itt)

Éhen halhatnak a site-ok?

Vértes JánosNéhány napja Rupert Murdoch ausztrál médiamágnás (többek között a „The Times”, a „Fox News” és a „The Sun” tulajdonosa) bejelentette, fizetőssé tenné a cége tulajdonában lévő jelentősebb internetes portálok tartalomszolgáltatását. Nemrég hasonló hírek érkeztek az Axel Springer médiakonszern háza tájáról is, vagyis ők is lelakatolnak néhány webes szolgáltatást, amit ezután csak fizetétség ellenében lehet elérni. Lehet, hogy mégsem lefutott meccs, hogy az internetes tartalmakhoz ingyen juthatunk hozzá, cserébe a néhány reklámbanner elviselésért?

Egy új trend hajnalán vagyunk, vagy csak a válság miatt nehéz helyzetbe került médiatulajdonosok elkeseredett és sikertelenségre ítélt próbálkozásáról van szó? Többek között erről, valamint a bannerek tiltásáról, az Adverticum hirdetéskiszolgáló nemrég publikált átkattintási statisztikáiról és a globális válság online reklámpiacra gyakorolt hatásairól beszélgettem Vértes Jánossal, az Adverticum elnökével, aki tapasztalatairól nem csak e minőségében, de mint tartalomszolgáltató (a Prim.hu főszerkesztője) is be tudott számolni.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban