A Media1 E-kereskedelem beszélgetéssorozatában ezúttal
dr. Ormós Zoltán internetes jogásszal, az Ecommerce Hungary szakmai szervezet alelnökével, az internet-ugyved.com alapítójával,
Nemes Dániel IT-biztonsági szakértővel, a Biztributor elnökével és a Barion igazgatósági tagjával,
valamint Takács Takács Borbálával, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával
beszélgettünk arról, hogy milyen informatikai és jogi kihívásokkal néznek szembe az e-kereskedők, a webshopok tulajdonosai indulás előtt és után.
Az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készülő beszélgetés audio változatban is elérhető, így például autóvezetés közben is meghallgathatja.
Az audio változatot az alábbi lejátszó segítségével éri el.
A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.
Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?
Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.
A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.
A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében
Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével
Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,
és
Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével
beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.
Néhány téma a beszélgetésből:
Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.
A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!
Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.
Négy részes beszélgetéssorozatot indított a Media1 az online kereskedelemről az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével.
Az első részben Csereklei Zoltánnal, a Pelenka.hu alapító-tulajdonosával, Szeles Péterrel, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetőjével és Hack-Handa Tündével, az ENET online vásárlás szakértőjével beszélgettünk a hazai és a globális e-kereskedelem aktuális trendjeiről. Kiderül a beszélgetésből, mekkora a piac, mik a legnépszerűbb termékkategóriák, mik a jövővel kapcsolatos várakozások, mik a vásárlói igények, mekkora az igény a napon belüli kiszállításra és az utánvétre, milyen újdonságok vannak a területen, de például a webshopok logisztikája is szóba került, ahogy az is, érdemes-e még belevágni. Szó esik kutatási adatokról és egy gyakorló webshop tulajdonos is elmondja a személyes tapasztalatait.
A beszélgetésről ezúttal videó is készült, így a szokásos podcast felületeink és a 11 rádiós mellett az is megtekinthető.
Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A beszélgetéssorozat következő, 2. részében főleg logisztikai témákról esik majd szó. Vendégünk lesz Zabari István, a Lumenet online lámpaáruház alapítója és az Ecommerce Hungary internetes kereskedelemmel foglalkozó szakmai szervezet alelnöke, Balázs Miklós, a Kifli.hu logisztikai trénere és Perényi András, a Webshippy nevű fullfilment szolgáltató ügyvezetője és társtulajdonosa. A beszélgetéssorozat 2. része IDE kattintva érhető el.
A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának.
A Media1 Podcast- és rádióműsor október 18-i adásának ezúttal két vendége volt: a műsor első felében Palocsay Géza, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője, míg a műsor utolsó részében Karakas Róbert, a nemrég elindult újabb budapesti DAB+ kísérlet megvalósítója.
A Karas Róbert nevével fémjelezett teszt nagyjából egy évvel az állami Antenna Hungária DAB+ sugárzásának leállítása után indult el. Mi a célja Karakas Róbertnek, és mennyire volt nehéz megvalósítani a tesztet? Ez is kiderül a beszélgetésből, ami a lejátszóval indítható.
A műsor első felében Palocsay Gézával arról beszélgettünk, hogy a rendőrség nem volt hajlandó nyomozni az adathalászat (phishing) kapcsán, amikor is az eredeti oldalakat lemásolva próbálnak meg bankkártya- és egyéb adatokhoz hozzájutni csalók. Idén is már számos oldalt támadtak így csalók, és a rendőrség nem egy esetben tagadta meg a nyomozást. A jelenség egyre komolyabb károkat okoz a felhasználóknak és az iparág szereplőinek egyaránt, illetve alkalmas az e-kereskedelem, az online vásárlás iránti bizalom aláásására, a rendőrség mégsem tartja ezt bűncselekménynek. Emiatt az iparág szereplői összefogtak, közös ajánlást készítettek és az illetékes minisztériumokhoz fordultak.
A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.
További, több évnyi podcast epizód található a vipcast.hu-n!
A Media1.hu hírportál 2021.július 19-i podcast- és rádióműsorának vendége volt Kis Ervin Egon, a Digiméter kutatássorozat ötletadója és Donáth Fruzsina, a Digiméter kutatás felelőse.
Kis Ervin Egon és Donáth Fruzsina, a Digiméter kutatatás szakértői
A Digiméter kutatássorozatból sok minden kiderült a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációjáról, vagyis arról, hogy áll a kkv-s digitális átállása, mik a főbb problémák, hogyan viszonyulnak a marketinghez, és arról is beszélgettünk, kihez fordulhatnak segítségért a felmerülő problémák kapcsán a vállalkozók.
A teljes beszélgetés visszahallgatható az alábbi lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető.
Palocsay Géza, a Jófogást, a Használtautót és az Autónavigátort működtető Adevinta Hungary (korábbi nevén Schibsted Media) ügyvezetője volt a Media1 legutóbbi, 2021. február elsejei műsorának vendége.
A szakemberrel, aki a mostani látogatását megelőzően, még a koronavírus világjárvány berobbanása előtt, nagyjából épp egy éve, 2020 januárjában is volt már a Media1 műsorának vendége, ezúttal arról beszélgettünk, hogy mi történt 2020-ban az internetes kereskedelemmel és mi várható 2021-ben, valamint az előttünk álló években.
A műsorban átbeszéltük a COVID-19 járvány az e-kereskedelemre gyakorolt pozitív hatásai mellett azt is, mire lehet számítani a következő időszakban, illetve milyen új technológiák és kihívások várhatók a digitális kereskedelemben.
Hosszú időt szenteltünk annak is, mit tehetnek azok, akik még csak ezután tervezik, hogy belevágnak a webshopon keresztüli értékesítésbe, hogyan érdemes hozzálátniuk, illetve mire kell figyelniük, de kiderült az is, hogy ma már nem csak a webshop jelenti az egyetlen értékesítési utat a digitális piacon, hiszen több új csatornával bővültek a lehetőségek.
Szó esett fizetési rendszerekről, online marketingről, webshop motorokról, szállítási módokról és sok más, praktikus kérdésről, illetve új piaci szereplőkről is, akik szép számban jelentek meg az e-kereskedelemben az elmúlt hónapok során.
Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 műsor 2021. február 1-jei adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A Media1 mostantól, egyelőre kísérleti jelleggel, hetente jelentkezik friss műsorral. A következő, február 8-i adás vendége lesz Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője. Az adás a Budapest FM 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu oldalon streaminggel hétfőn este 19 órakor, majd az adást követően hamarosan a vipcast.hu-n és a Media1.hu-n is elérhető lesz.
Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként határozták meg az Ecommerce Expo 2018 nevű rendezvényt a szervezői. A konferenciával egybekötött eseményt csütörtökön, a budapesti Lurdy Házban rendezték meg. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatójaott volt a fő előadók között és a hazai online vásárlási trendekről számolt be a friss adatok tükrében. Mi pedig élőben kapcsoltuk őt, hogy beszámoljon a konferencia legérdekesebb pillanatairól.
Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Hogyan használhatod a marketingben a kiterjesztett valóságot, a mesterséges intelligenciát vagy akár a robotokat? Milyen digitális fejlesztéseket terveznek a kereskedelmi láncokat? Ilyen hívószavakat találtunk a Trade Marketing Klub konferenciájának beharangozójában. Pintér Róbert szociológus, az eNET kutatásvezetője nem csak részt vett a rendezvényen, hanem elő is adott február 15-én. A gyors Skype-interjúban saját témáiról és a továbbiakról, főleg a vásárlási élményekről beszélt a DTM-nek.
dr. Pintér Róbert szociológus, kutatásvezető és Szilágyi Árpád műsorvezető
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Tavaly 900 ezer interneten megrendelt karácsonyi ajándék nem érkezett meg, idén már csak 800 ezer, de azért ez is igen magas szám. Viszont a háttérben egészen más felkészülés volt megfigyelhető – tudtuk meg a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) január 23-i adásában dr. Pintér Róberttől, az eNETkutatásvezetőjétől. A beszélgetésből kiderül még az is, hogy több év óta folyamatosan növekszik a hazai e-kereskedelem nagyságrendje, előretört a bankkártyás fizetés és továbbra is népszerű a hírlevél a webáruházak gyakorlatában.
dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.