Mi újság az e-kereskedelemben? Vendégünk Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke

Június 4-én és 5-én Esztergomban tartja az Ecommerce Hungary e-kereskedelmi szövetség a szokásos éves online kereskedelem konferenciáját, a XXI. Ekereskedelmi konferenciát. Miről lesz szó a konferencián, mik manapság az aktuális trendek az online kereskedelem világában? Érdemes még belevágni az e-kereskedelembe? Ha igen, hogyan és milyen buktatókkal kell számolni? Mi újság a marketplace-ek kapcsán? Hogyan kezeljük a jogi, a technológiai, a logisztikai kérdéseket?

Többek között erről is beszélgettünk vendégünkkel, a téma egyik legszakavatottabb emberével, Zabari Istvánnal, az Ecommerce Hungary elnökével, a Lumenet világítástechnikai webshop vezetőjével.

Zabari István, a Lumenet vezetője, az Ecommerce Hungary elnöke a Media1 műsorában
Zabari István, a Lumenet vezetője, az Ecommerce Hungary elnöke a Media1 műsorában 2025 májusában
Fotó: Szalay Dániel / Media1

A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével meghallgatható, vagy akár le is tölthető.

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

E-kereskedelem trendek és kihívások – Interjú Zabari Istvánnal, az Ecommerce Hungary elnökével

Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta októberben Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.

A beszélgetésből kiderül, miért volt váltás az e-kereskedelmi szövetség élén és milyen irányt vesz a szervezet, de szó esett egy másik e-ker szövetséggel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel (DKSZ)  való viszonyról is, majd az online kereskedelem aktuális kihívásairól is beszélgettünk.

Néhány további kulcsszó a beszélgetésből: TEMU, Allegro, piacterek, technológiai újítások, mesterséges intelligencia, versenyképesség, adózás, jogdíjak, vámok, Amazon, a helyzet a COVID-járvány lecsöngése után, ügyfélszolgálatok, jogi környezet, vannak-e még betöltetlen rések a magyar e-ker piacon, online marketing…

Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa
Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa

A beszélgetés érdeklődő laikusoknak és az e-kereskedelem piac szereplőinek is érdekes! A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

Néhány korábbi kapcsolódó beszélgetést ajánljunk:

Mik a trendek manapság és mi várható az e-kereskedelemben? Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Hack-Handa Tünde (ENET) és Szeles Péter (Reacty Digital) a Media1 online kereskedelemről szóló beszélgetéssorozatában (VIDEÓVAL!)

A webshopok túlélése múlhat rajta – az e-kereskedelem logisztikai trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében

Webshopok a jog és az informatika szorításában! Media1 e-kereskedelem percek #S04

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával itt a Media1 e-kereskedelem sorozatának legújabb része!

(Az interjú október 14-én készült.)

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

A raktári folyamatok forradalma: elektronikus kiszedési jegyzékek (x)

Az elmúlt évek alatt az e-kereskedelem világa gyökeresen átalakult, és ezek a változások a raktározási rendszerek fejlődésében is megmutatkoznak. Az elektronikus kiszedési jegyzék olyan innováció, ami új szintre emeli a logisztikát, és sok kérdésre választ ad a hatékony és pontos rendelések összeállítására vágyó vállalkozások számára. Gondolt már arra, mennyit javíthat a cége eredményességén egy ilyen újítás?

A papír alapú világ bizony kaotikus lehet

Sokan dolgoznak még ma is papír alapú jegyzékekkel, és meglepően sok hibát eredményezhet ez a módszer, és a figyelmetlenség ára sajnos magas lehet. Lista itt, cetli ott, és természetesen néha a legfontosabb tűnik el a papírhalom közepén. Ez a káosz nemcsak az időt pazarolja, hanem a vállalkozás költségvetését is megterheli. Emlékszem, amikor egy kollégánk órákon át keresett egy eltűnt rendelést egy valóságos papírhegyről, majd kiderült, hogy az egész idő alatt a fénymásoló alatt bújt meg. A Tharanis ERP rendszere erre nyújt megoldást. 

laptop

Belépés a digitális korszakba

Az elektronikus megoldásokra való átállás mögött az a felismerés áll, hogy a belső folyamatok gördülékenysége elengedhetetlen a vállalkozások számára a mai versengő piacon. Az elektronikus kiszedési jegyzék segítségével a dolgozók könnyedén és gyorsan áttekinthetik a teljesítendő rendelések listáját anélkül, hogy a papír lenne az útjukban. 

Az automatizáció előnyei

Múltidéző történetek leperegtek előttem, amikor a szedők sorban álltak a raktáron keresztül húzódva, kézzel írott listákat forgatva, amik rendre elavultak másnapra. A digitalizáció hozta megváltás azonban kivezetett a labirintusból, hiszen kiküszöböli a felesleges köröket. 

A rendszer automatikusan végigvezeti a szedőt a raktáron, lépésenként tolva elé a feladatokat, így a hibavészhelyzetek száma a minimumra csökkenthető. Egyértelmű, hogy kevesebb stressz, nagyobb pontosság, és nem utolsósorban költségmegtakarítás vár arra, aki belevág ebbe az új korszakba.

Tharanis ERP: a jövő szoftvere

A Tharanis ERP egyike azoknak az újítóknak, akik a jövő biztos alapjait rakják le. Bár kevesebb szó esik róla a hétköznapokban, mégis a kulisszák mögött meghúzódva dolgozik, és támogatja, hogy minden gördülékenyen haladjon a webkereskedelmi vállalkozások napi életében. Ráadásul, ha közelebbről szemügyre vesszük, láthatjuk, hogy a felhasználóbarát dizájn és a könnyen értelmezhető kezelőfelület igazi szövetségesévé válik a felhasználóknak.

Költségcsökkentés mesterfokon

Számos kihívással találkozhat, aki a digitalizáció útjára lép, ám tagadhatatlan, hogy a technológia megbízható partner lehet. Az automatizált raktári megoldások nemcsak a pazarlást szüntetik meg, hanem az általános működési költségeket is képesek drasztikusan csökkenteni. 

Egy ügyfél említette, hogy amióta átálltak az elektronikus rendszerre, több mint a felére csökkent a felesleges nyomtatások száma, ami éves szinten már jelentős megtakarítást eredményezett. Ha eddig nem tette, talán érdemes lenne megvizsgálni, mennyit takaríthat meg Ön is egy átfogó rendszerbevezetés során.

A vállalkozások jövőjét formáló innováció

A technológia folyamatosan fejlődik, és ezzel együtt a vállalkozásoknak is alkalmazkodniuk kell az új trendekhez. Az elektronikus kiszedési jegyzék nem pusztán egy új eszköz, hanem egy olyan innováció, amely alapjaiban formálhatja át a raktári munka világát. Ilyen környezetben a régi módszerekhez való ragaszkodás szinte lehetetlen. Kíváncsi vagyok, hová vezet a technológiai fejlődés következő lépése – de egy biztos: izgalommal és elvárásokkal telve tekinthetünk az áhított jövő felé, ahol minden rendszer átláthatóbb és gördülékenyebb lesz.

(x) hirdetői tartalom

Webshopok a jog és az informatika szorításában! Media1 e-kereskedelem percek #S04

A Media1 E-kereskedelem beszélgetéssorozatában ezúttal

  • dr. Ormós Zoltán internetes jogásszal, az Ecommerce Hungary szakmai szervezet alelnökével, az internet-ugyved.com alapítójával,
  • Nemes Dániel IT-biztonsági szakértővel, a Biztributor elnökével és a Barion igazgatósági tagjával,
  • valamint Takács Takács Borbálával, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával

beszélgettünk arról, hogy milyen informatikai és jogi kihívásokkal néznek szembe az e-kereskedők, a webshopok tulajdonosai indulás előtt és után.

Az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készülő beszélgetés audio változatban is elérhető, így például autóvezetés közben is meghallgathatja.

Az audio változatot az alábbi lejátszó segítségével éri el.

A beszélgetéssorozat eddigi részei elérhetők itt:

Mik a trendek manapság és mi várható az e-kereskedelemben? Csereklei Zoltán (Pelenka.hu), Hack-Handa Tünde (ENET) és Szeles Péter (Reacty Digital) a Media1 online kereskedelemről szóló beszélgetéssorozatában (VIDEÓVAL!)

A webshopok túlélése múlhat rajta – az e-kereskedelem logisztikai trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával itt a Media1 e-kereskedelem sorozatának legújabb része!

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében

Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével

Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,

és

Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével

beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.

Néhány téma a beszélgetésből:

  • Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
  • Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
  • Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
  • Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
  • Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
  • Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
  • Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
  • Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
  • Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.

A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!

Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.

Érdemes feliratkozni a Media1 YouTbe csatornájára, valamint a podcastunk Spotify csatornájára, hogy ne maradjon le a beszélgetéssorozat következő részéről sem.

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Négy részes beszélgetéssorozatot indított a Media1 az online kereskedelemről az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével.

Az első részben Csereklei Zoltánnal, a Pelenka.hu alapító-tulajdonosával, Szeles Péterrel, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetőjével és Hack-Handa Tündével, az ENET online vásárlás szakértőjével beszélgettünk a hazai és a globális e-kereskedelem aktuális trendjeiről. Kiderül a beszélgetésből, mekkora a piac, mik a legnépszerűbb termékkategóriák, mik a jövővel kapcsolatos várakozások, mik a vásárlói igények, mekkora az igény a napon belüli kiszállításra és az utánvétre, milyen újdonságok vannak a területen, de például a webshopok logisztikája is szóba került, ahogy az is, érdemes-e még belevágni. Szó esik kutatási adatokról és egy gyakorló webshop tulajdonos is elmondja a személyes tapasztalatait.

A beszélgetésről ezúttal videó is készült, így a szokásos podcast felületeink és a 11 rádiós mellett az is megtekinthető.

Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

Érdemes feliratkozni a Media1 YouTbe csatornájára, valamint a podcastunk Spotify csatornájára, hogy ne maradjon le a beszélgetéssorozat következő részéről sem.

A beszélgetéssorozat következő, 2. részében főleg logisztikai témákról esik majd szó. Vendégünk lesz Zabari István, a Lumenet online lámpaáruház alapítója és az Ecommerce Hungary internetes kereskedelemmel foglalkozó szakmai szervezet alelnöke, Balázs Miklós, a Kifli.hu logisztikai trénere és Perényi András, a Webshippy nevű fullfilment szolgáltató ügyvezetője és társtulajdonosa. A beszélgetéssorozat 2. része IDE kattintva érhető el.

A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának.

Interjú Karakas Róberttel, az új budapesti DAB+ teszt megvalósítójával és Palocsay Gézával, az adathalászat elleni iparági összefogás elindítójával

A Media1 Podcast- és rádióműsor október 18-i adásának ezúttal két vendége volt: a műsor első felében Palocsay Géza, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője, míg a műsor utolsó részében Karakas Róbert, a nemrég elindult újabb budapesti DAB+ kísérlet megvalósítója.

A Karas Róbert nevével fémjelezett teszt nagyjából egy évvel az állami Antenna Hungária DAB+ sugárzásának leállítása után indult el. Mi a célja Karakas Róbertnek, és mennyire volt nehéz megvalósítani a tesztet? Ez is kiderül a beszélgetésből, ami a lejátszóval indítható.

A műsor első felében Palocsay Gézával arról beszélgettünk, hogy a rendőrség nem volt hajlandó nyomozni az adathalászat (phishing) kapcsán, amikor is az eredeti oldalakat lemásolva próbálnak meg bankkártya- és egyéb adatokhoz hozzájutni csalók. Idén is már számos oldalt támadtak így csalók, és a rendőrség nem egy esetben tagadta meg a nyomozást.  A jelenség egyre komolyabb károkat okoz a felhasználóknak és az iparág szereplőinek egyaránt, illetve alkalmas az e-kereskedelem, az online vásárlás iránti bizalom aláásására, a rendőrség mégsem tartja ezt bűncselekménynek. Emiatt az iparág szereplői összefogtak, közös ajánlást készítettek és az illetékes minisztériumokhoz fordultak.

Az iparági kezdeményezés aláírói az Adevinta (Jófogás, Használtautó.hu) mellett:

Extreme Digital-eMAG Kft.
Alza.hu Kft.
– Delivery Hero Hungary Kft. (Foodpanda)
DHL Express Magyarország Kft.
Praktiker Kft.
GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Szallas.hu Zrt.
WEBSHIPPY Magyarország Kft.
ALVEOLA Kft.
Pepita.hu Zrt.
– Weco-Travel kft. – Repjegy.hu
Media1 Online Tartalom Kft.
Agroinform Média Kft.
DIMSZ
Growww Digital Kft.
GKI Digital Kft.
kallaidesign.com (Vipcast Media Bt.)
Euronics (Vöröskő Kft.)
Árukereső.hu (Online Comparison Shopping Kft.)

A Media1 podcast az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

Érdemes feliratkozni a podcastra, hogy ne maradj le a következő epizódról sem, melynek ezúttal Litkai Gergely a vendége!

Elérhető a podcastunk a Spotify-on, az Apple iTunes-ban és RSS segítségével is. Érdemes feliratkozni a Media1 napi hírlevelére is!

A Media1.hu podcastja már mintegy 10 rádióban is hallható! Hallható a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül.

További, több évnyi podcast epizód található a vipcast.hu-n!

Elkészült a Digiméter kutatás – A Media1 vendége volt Donáth Fruzsina és Kis Ervin Egon

A Media1.hu hírportál 2021.július 19-i podcast- és rádióműsorának vendége volt Kis Ervin Egon, a Digiméter kutatássorozat ötletadója és Donáth Fruzsina, a Digiméter kutatás felelőse.

Kis Ervin Egon és Donáth Fruzsina, a Digiméter kutatatás szakértői
Kis Ervin Egon és Donáth Fruzsina, a Digiméter kutatatás szakértői

A Digiméter kutatássorozatból sok minden kiderült a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációjáról, vagyis arról, hogy áll a kkv-s digitális átállása, mik a főbb problémák, hogyan viszonyulnak a marketinghez, és arról is beszélgettünk, kihez fordulhatnak segítségért a felmerülő problémák kapcsán a vállalkozók.

A teljes beszélgetés visszahallgatható az alábbi lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!

Media1 2021.02.01: Palocsay Gézával az e-kereskedelem aktuális trendjeiről és arról, hogyan érdemes belevágni a webshop működtetésbe

Palocsay Géza, a Jófogást, a Használtautót és az Autónavigátort működtető Adevinta Hungary (korábbi nevén Schibsted Media) ügyvezetője volt a Media1 legutóbbi, 2021. február elsejei műsorának vendége.

A szakemberrel, aki a mostani látogatását megelőzően, még a koronavírus világjárvány berobbanása előtt, nagyjából épp egy éve, 2020 januárjában is volt már a Media1 műsorának vendége, ezúttal arról beszélgettünk, hogy mi történt 2020-ban az internetes kereskedelemmel és mi várható 2021-ben, valamint az előttünk álló években.

A műsorban átbeszéltük a COVID-19 járvány az e-kereskedelemre gyakorolt pozitív hatásai mellett azt is, mire lehet számítani a következő időszakban, illetve milyen új technológiák és kihívások várhatók a digitális kereskedelemben.

Hosszú időt szenteltünk annak is, mit tehetnek azok, akik még csak ezután tervezik, hogy belevágnak a webshopon keresztüli értékesítésbe, hogyan érdemes hozzálátniuk, illetve mire kell figyelniük, de kiderült az is, hogy ma már nem csak a webshop jelenti az egyetlen értékesítési utat a digitális piacon, hiszen több új csatornával bővültek a lehetőségek.

Szó esett fizetési rendszerekről, online marketingről, webshop motorokról, szállítási módokról és sok más, praktikus kérdésről, illetve új piaci szereplőkről is, akik szép számban jelentek meg az e-kereskedelemben az elmúlt hónapok során.

Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője

A Media1 műsor 2021. február 1-jei adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

A Media1 mostantól, egyelőre kísérleti jelleggel, hetente jelentkezik friss műsorral. A következő, február 8-i adás vendége lesz Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője. Az adás a Budapest FM 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu oldalon streaminggel hétfőn este 19 órakor, majd az adást követően hamarosan a vipcast.hu-n és a Media1.hu-n is elérhető lesz.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Egyre többen vásárolunk a neten, mind többen okoseszközön – DTM extra, 2018.03.23.

Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként határozták meg az Ecommerce Expo 2018 nevű rendezvényt a szervezői. A konferenciával egybekötött eseményt csütörtökön, a budapesti Lurdy Házban rendezték meg. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója ott volt a fő előadók között és a hazai online vásárlási trendekről számolt be a friss adatok tükrében. Mi pedig élőben kapcsoltuk őt, hogy beszámoljon a konferencia legérdekesebb pillanatairól.

Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít
Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Alább pedig Kurucz Imre prezentációjának néhány érdekes diája is látható nagyítható formában.

Az online vásárláshoz használt eszközök megoszlása
A fizetési mód megoszlása

Videónk is van a műsor ezen részletéről: 

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

Pokémonozás vásárláskor és Hegylakó az e-kereskedelemben – DTM extra, 2018.02.15.

Hogyan használhatod a marketingben a kiterjesztett valóságot, a mesterséges intelligenciát vagy akár a robotokat? Milyen digitális fejlesztéseket terveznek a kereskedelmi láncokat? Ilyen hívószavakat találtunk a Trade Marketing Klub konferenciájának beharangozójában. Pintér Róbert szociológus, az eNET kutatásvezetője nem csak részt vett a rendezvényen, hanem elő is adott február 15-én. A gyors Skype-interjúban saját témáiról és a továbbiakról, főleg a vásárlási élményekről beszélt a DTM-nek.

dr. Pintér Róbert szociológus, kutatásvezető és Szilágyi Árpád műsorvezető
dr. Pintér Róbert szociológus, kutatásvezető és Szilágyi Árpád műsorvezető

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Videó a műsor ezen részletéről:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

 

Karácsonykor megint gond volt a webes rendelésekkel – DTM, 2018.01.23./1.

Tavaly 900 ezer interneten megrendelt karácsonyi ajándék nem érkezett meg, idén már csak 800 ezer, de azért ez is igen magas szám. Viszont a háttérben egészen más felkészülés volt megfigyelhető – tudtuk meg a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) január 23-i adásában dr. Pintér Róberttől, az eNET kutatásvezetőjétől. A beszélgetésből kiderül még az is, hogy több év óta folyamatosan növekszik a hazai e-kereskedelem nagyságrendje, előretört a bankkártyás fizetés és továbbra is népszerű a hírlevél a webáruházak gyakorlatában.

dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona
dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Videó a műsor ezen részletéről:

Az eNET kutatásai az e-kereskedelem kapcsán:
http://www.enet.hu/hirek/meg-mindig-k…

http://www.enet.hu/hirek/e-kereskedel…

http://www.enet.hu/hirek/magasabb-seb…

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

 

Olcsóbb rendelés a neten

Kis Ervin Egon, a Szek.org elnöke
Kis Ervin Egon, a Szek.org elnöke

Bevásárlás olcsóbban, sorban állás és idegeskedés nélkül. És mindezt biztonságosan, ráadásul tudatosan, megfontoltan, a legjobb ár-érték arányú terméket kiválasztva.

Az elmúlt 18 évben, amióta internetezem, kevés olyan termékkategória volt, amit még nem vásároltam a net segítségével: repülőjegy, CD, DVD, merevlemez, étel, számlázóprogram, utazási kuponok, fodrász kuponok, videókamera külföldről, kontaktlencse, mobiltelefon stb. Egyetlen alkalmat leszámítva, amikor egy webshop csak nagy nehézségek árán volt hajlandó utólag egy magyar nyelvű termékleírást küldeni, nem volt sohasem gond, a vásárlás olcsóbb volt, és kényelmesebb is. Most viszont mindezt ráadásul még inkább kedvezőbb áron tehetem meg, mert a nagy internetes kereskedők összefogtak. Hogy miről van szó? Erről és az internetes vásárlás tudnivalóiról Kis Ervin Egonnal, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnökével beszélgettünk, de megtudtam azt is, hogy milyen módszerekkel próbálják kiszűrni a szélhámos boltokat, ahol nem tartják be a jogszabályi előírásokat. A beszélgetésnek fontos aktualitást ad a közelgő karácsony is, hiszen ilyenkor különösen sokan rendelnek a netről. Nem árt viszont sietni, hogy még megérkezzen az ajándék – máskülönben könnyen hoppon maradhatunk.

A hangfelvétel a “play gombot” ábrázoló ikonra kattintva indul, illetve akár le is tölthető!

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagról se!