Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében

Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével

Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,

és

Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével

beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.

Néhány téma a beszélgetésből:

  • Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
  • Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
  • Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
  • Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
  • Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
  • Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
  • Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
  • Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
  • Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.

A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!

Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.

Érdemes feliratkozni a Media1 YouTbe csatornájára, valamint a podcastunk Spotify csatornájára, hogy ne maradjon le a beszélgetéssorozat következő részéről sem.

A lipóciai jótevő

Ádler Péter bácsi - a karitatív taxis
Ádler Péter bácsi – a karitatív taxis

A XIII. kerület idős, sokszor mozgásában is korlátozott lakóinak életét egy különleges ember teszi nap mint nap szebbé! A jótevő, Adler Péter bácsi most már 3 éve egy olyan elektromos járgánnyal járja a városrész útjait, mint amiből például a Margitszigeten is látni néhányat. A legfeljebb 20-30 km/órás sebességgel haladni képes ponyvás konflisával ingyen, karitatív alapon viszi el a rászorulókat a kórházba, a gyógyfürdőbe vagy a patikába, sőt néha még a csöpögő csapokat és az ajtózárakat is segít megjavítani. Amikor Péter bácsival és utasaival tartottam, útközben megállás nélkül integettek az őt kedvelő kerületiek, akik közül volt, akit csak néhány sarokra kellett elvinni, míg másokat több kilométerre is elfurikázott a mosolygós és végtelenül türelmes Péter bácsi az elektromos konflisával. Eközben telefonon érkeztek az újabb igények a következő napra is.

Péter bácsiból útközben csak úgy dőlt a szó, mesélt a 4 rákjáról, a 16 műtétjéről és arról, hogy miért ül minden nap a volán mögé úgy, hogy az autó fenntartásának költségeit ráadásul neki kell fizetnie. A XIII. kerületiek nagyon is igénylik, amit csinál, még akár a téli hidegben is vele utaznak, hogy ne kelljen hagyományos taxit hívniuk, mert azt nem tudnák megfizetni. És bár sokan segítenek neki, például pénzt gyűjtenek neki egy harisnyaboltban a járgány javítására, azért akadnak rosszakarói is. Az egyik taxis például feljelentette őt, attól tartva, hogy elveszi a kenyerét. Hogy mi történt ezután? Kiderül a riportból, amelyben Péter bácsi utasai is hallhatóak.

A riport a lejátszóra kattintva indítható, vagy akár le is tölhető, vagy külön ablakban is megnyitható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Adakozás itt, valamint a Jászai Mari tér közelében, a Hollán Ernő utcai harisnyaboltban lehetséges.

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!