A Media1 E-kereskedelem beszélgetéssorozatában ezúttal
dr. Ormós Zoltán internetes jogásszal, az Ecommerce Hungary szakmai szervezet alelnökével, az internet-ugyved.com alapítójával,
Nemes Dániel IT-biztonsági szakértővel, a Biztributor elnökével és a Barion igazgatósági tagjával,
valamint Takács Takács Borbálával, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával
beszélgettünk arról, hogy milyen informatikai és jogi kihívásokkal néznek szembe az e-kereskedők, a webshopok tulajdonosai indulás előtt és után.
Az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készülő beszélgetés audio változatban is elérhető, így például autóvezetés közben is meghallgathatja.
Az audio változatot az alábbi lejátszó segítségével éri el.
A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében
Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével
Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,
és
Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével
beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.
Néhány téma a beszélgetésből:
Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.
A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!
Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.
Palocsay Géza, a Jófogást, a Használtautót és az Autónavigátort működtető Adevinta Hungary (korábbi nevén Schibsted Media) ügyvezetője volt a Media1 legutóbbi, 2021. február elsejei műsorának vendége.
A szakemberrel, aki a mostani látogatását megelőzően, még a koronavírus világjárvány berobbanása előtt, nagyjából épp egy éve, 2020 januárjában is volt már a Media1 műsorának vendége, ezúttal arról beszélgettünk, hogy mi történt 2020-ban az internetes kereskedelemmel és mi várható 2021-ben, valamint az előttünk álló években.
A műsorban átbeszéltük a COVID-19 járvány az e-kereskedelemre gyakorolt pozitív hatásai mellett azt is, mire lehet számítani a következő időszakban, illetve milyen új technológiák és kihívások várhatók a digitális kereskedelemben.
Hosszú időt szenteltünk annak is, mit tehetnek azok, akik még csak ezután tervezik, hogy belevágnak a webshopon keresztüli értékesítésbe, hogyan érdemes hozzálátniuk, illetve mire kell figyelniük, de kiderült az is, hogy ma már nem csak a webshop jelenti az egyetlen értékesítési utat a digitális piacon, hiszen több új csatornával bővültek a lehetőségek.
Szó esett fizetési rendszerekről, online marketingről, webshop motorokról, szállítási módokról és sok más, praktikus kérdésről, illetve új piaci szereplőkről is, akik szép számban jelentek meg az e-kereskedelemben az elmúlt hónapok során.
Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 műsor 2021. február 1-jei adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A Media1 mostantól, egyelőre kísérleti jelleggel, hetente jelentkezik friss műsorral. A következő, február 8-i adás vendége lesz Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője. Az adás a Budapest FM 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu oldalon streaminggel hétfőn este 19 órakor, majd az adást követően hamarosan a vipcast.hu-n és a Media1.hu-n is elérhető lesz.
Az utóbbi évtizedben az online vásárlások forgalma megsokszorozódott. Amennyiben te is webshopot üzemeltetsz, ezt az utóbbi egy évben még inkább érzékelhetted.
Azonban nem csak a vásárlók jelentek meg tömegesen az online térben, hanem a konkurencia is. Könnyen érezheted úgy, hogy nem jön annyi vevő a felületedre, amennyit szeretnél. Esetleg ha rád is találnak a felhasználók, néhány perc nézelődés után elnavigálnak. Számos olyan módszer van azonban, amellyel forgalmat generálhatsz.
Ha egy cég szeretné növelni a profitját, akkor erre az egyik legnagyszerűbb módszer a webes jelenlét kiépítése vagy megerősítése. Mindenképpen szükség lesz egy honlapra, amihez kelleni fog egy domain, egy tárhely. Célszerű jelen lenni egyes közösségi oldalakon is a vevőkör hatékony elérése érdekében.