Hová tűnt a béke? Vendégünk volt Palik László, a HelpU Radio ötletgazdája (Media1, 2022.09.17.)

Palik László műsorvezető, a háborús menekülteket segítő HelpU Radio ötletgazdája volt a Media1 podcastjának stúdióvendége. Palik Lászlóval a beszélgetés első felében a nemrég indult rádió létrejöttének körülményeiről és működéséről, valamint az ukrajnai háborúról beszélgettünk, és a beszélgetés több pontján is nagyon megindító dolgok hangzottak el vendégünktől.

Palik, aki egy ideje a Manna FM-nél és podcasterként dolgozik, néhány személyes dolgot is elmondott magáról és az Exatlon Hungary című sportvetélkedő is szóba került, amelynek műsorvezetői státuszából tavaly távozott. Egészen régi műsorok is szóba kerültek mint például az Ötödölő az MTV-n.

Palik László, a HelpU Radio ötletgazdája
Palik László, a HelpU Radio ötletgazdája

A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, vagy akár le is tölthető.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Több éven át törvénytelenül némán tartották őket, most hosszú pereskedés után visszatérhettek, interjú a Budaörs Rádió ügyvezetőjével (Media1, 2022.09.12.)

A Media1 podcast- és rádióműsora ezúttal Budaörsön járt, ahol Roczó-Nagy Zoltánnal, a Budaörs Rádió ügyvezető igazgatójával beszélgettünk. Beszélgetésünk apropóját az adta, hogy a Médiatanács egy törvénytelenül lefolytatott frekvenciapályázaton még 2019-ben jogsértő módon kizárta a rádiót az általa korábban használt Budaörs FM 104,8 MHz frekvencia pályázatából, így a frekvencia több éven át néma volt, a Budaörs Rádió pedig elnémult, majd miután a Kúria kimondta, hogy a Budaörs Rádiónak van igaza, újabb hosszú várakoztatás után végül idén nyár végén visszakapcsolhatta adását a Budaörs Rádió.

A rádió most önálló stúdió nélkül, a műsorvezetők otthonaiba való kapcsolással folytatja műsorát. Roczó-Nagy Zoltán a Media1 podcastban elmesélte, hogyan élték meg az elmúlt éveket, mi is történt pontosan, és beszélt a mostani visszakapcsolás utáni műsorokról és arról a technikáról is, amivel stúdió nélkül is képesek működtetni a Budaörs Rádiót.

Roczó-Nagy Zoltán, a Budaörs Rádió ügyvezetője
Roczó-Nagy Zoltán, a Budaörs Rádió ügyvezetője

A Media1 beszélgetése Roczó-Nagy Zoltánnal az alábbi lejátszó segítségével indítható!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Milyen lesz az oktatás a jövőben? – vendégünk volt dr. Tóth Ágnes oktatási szakértő, a METU elnök-vezérigazgatója (Media1, 2022.09.05.)

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt dr. Tóth Ágnes oktatatási szakértő, a METU (Budapesti Metropolitan Egyetem) elnök-vezérigazgatója, akivel azzel kezdtük a beszélgetést, hogy továbbra is olyan divatos-e még a médiaoktatás Magyarországon, mint régen, majd beszélgettünk az oktatás és azon belül a médiaoktatás aktuális és jövőbeni kihívásairól, de szóba került az is, hogy milyen hatása volt a COVID-19 világjárványnak a felsőoktatás és az egyetemek helyzetére.

Dr. Tóth Ágnes, a METU (Budapesti Metropolitan Egyetem) vezérigazgatója és Szalay Dániel (Media1) beszélget 2022. szeptember 2-án, a Media1 műsorának felvételén
Dr. Tóth Ágnes, a METU (Budapesti Metropolitan Egyetem) vezérigazgatója és Szalay Dániel (Media1) beszélget 2022. szeptember 2-án, a Media1 podcast- és rádióműsorának felvételén. Fotó: Révész Zsuzsa

Szóba került a tudomány megítélése és az, hogy az utóbbi években sokan megkérdőjelezik a tudományok hitelességét, álhírt emlegetnek egyes tudományok eredményei kapcsán – érzik-e mindezt az oktatási szférában is, és kell-e ez ellen tenni, illetve hogyan? Szóba kerültek a felsőoktatási rangsorok és az, hogy Magyarország nem áll jól a globális rangsorokban, de beszélgettünk arról is, hogy például az elméleti, lexikális tudás oktatására milyen hatása van/volt az internetes keresőrendszereknek mint amilyen például a Google. Az interjúban az is felmerült, hogy az oktatás mennyiben tud igazodni ahhoz, hogy számos szakma a jövőben valószínűleg eltűnik, egyes munkakörökben robotok váltják a munkaerőt. Milyen hozzáadott értékeket tud nyújtani az állami képzéshez képest egy magánegyetem?

A beszélgetés az alábbi lejátszóval indítható!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Pintér Bence szerint nem politikai döntés az Azonnali bezárása (Media1, 2022.08.29.)

Folytatjuk az Azonnali bezárásával kapcsolatos múltkori beszélgetésünket.

A Media1 előző heti epizódjára (amelyben Bakó Beáta, az Azonnali.hu volt társfőszerkesztője politikai döntésnek nevezte Ungár Péter döntését az Azonnali bezárásáról) reagálva ezúttal Pintér Bence, a szintén Ungár Péter érdekeltségébe tartozó Ugytudjuk.hu győri főmunkatársa, az Azonnali volt ideiglenes főszerkesztője és egykori főszerkesztő-helyettese is megszólalt, aki elmondta, hogy szerinte nem úgy van, ahogy Bakó Beáta mondja, majd kifejtette, hogy miért…

Pintér Bence egyúttal bírálta Bakó Beátát és Bukovics Martint egykori vezetői stílusa miatt.

Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu győri főmunkatársa, az Azonnali volt ideiglenes főszerkesztője és egykori főszerkesztő-helyettese
Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu győri főmunkatársa, az Azonnali volt ideiglenes főszerkesztője és egykori főszerkesztő-helyettese. Fotó: Vágvölgyi Bálint (Ugytudjuk.hu)

Pintér Bencével ezenkívül szó esett arról, hogy ő miért döntött úgy, hogy az Azonnali főszerkesztését csak ideiglenesen vállalja Bukovics Martin leváltása után és miért döntött úgy, hogy inkább továbbra is a győri hírekkel foglalkozik az Ugytudjuk.hu-n. Beszélgettünk a győri helyi újságírás helyzetéről, például arról, hogy a polgármester hogyan próbál keresztbe tenni Pintér Bencének és a lapnak, és miről beszélgettek a polgármesterrel egy mellékhelyiségben…

Ezenkívül szó esett az Egri Ügyek portál helyzetéről is, amelyről Pintér Bence azt mondta, úgy tudja, nem zárják be, hanem átkerül a Gerényi Gábor és Ungár Péter közös érdekeltségében lévő (végelszámolás alá kerülő) Azonnali Médiától Ungár Péter nonprofit cégéhez, a Kő a Mezőn Nonprofit Kft.-hez.

És végül beszélgettünk a 168 Óra hetilap felfüggesztéséről és a magyar médiahelyzetről is.

A beszélgetés az alábbi lejátszóval indítható!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Ungár Péter politikai döntést hozott az Azonnali bezárása kapcsán? Vendégünk volt Bakó Beáta, a megszűnő lap szülési szabadságon lévő társfőszerkesztője (Media1, 2022.08.22.)

Nemrég a Media1.hu írta meg elsőként, hogy megszűnik az Azonnali, akkor ezt Gerényi Gábor társtulajdonos erősítette meg, mivel Ungár Péter LMP-s politikus, a lap többségi tulajdonosa azt mondta, nem kíván nyilatkozni ilyen ügyről, és Kósa András főszerkesztő is csak annyit reagált, szabadságon van, így ő sem tud nyilatkozni a témáról.

Gerényi Gábor a megszűnést gazdasági okokkal, az évek óta veszteséges működéssel magyarázta, és azzal, hogy ezt a tulajdonosoknak nem áll módjában finanszírozni. A bezárást azután nagyjából egy hétre rá megerősítette az érintett szerkesztőség is, hozzátéve, hogy erről a Media1-ről értesültek. Ungár azóta sem szólalt meg a lapjával kapcsolatban, pedig kerestük újból, amikor felmerült, hogy az Azonnali Média Kft. végelszámolása után mi lesz az Egriügyek.hu-val, az is megszűnik-e.  Azt mondta, ne keressük többé a céges ügyeivel kapcsolatban.

A Media1 Podcast most Bakó Beátával interjúzott, aki a tavaly leváltott Bukovics Martinnal közösen volt a lap társfőszerkesztője, és akit formálisan, papíron csak azért nem bocsátották még el, mert szülési szabadsága alatt erre nem talált jogi lehetőséget az Azonnali Média Kft., a gyakorlatban viszont már egy ideje nem vett részt a közös munkában.

Bakó Bea a Media1 Podcastban azt mondta, szerinte Ungár Péter döntése a lap bezárásáról alapvetően politikai természetű… A teljes beszélgetés az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Frissítés:

A témát egy héttel később más megközelítésben is feldolgoztuk. Akkor Pintér Bence, a lap volt ideiglenes főszerkesztője, a szintén Ungár Péter érdekeltségű Ugytudjuk.hu győri főmunkatársa mondta el a véleményét az ügyről, aki merőben másképp látja, mint Bakó Beáta. Érdemes meghallgatni azt a beszélgetést is!

Pintér Bence szerint nem politikai döntés az Azonnali bezárása (Media1, 2022.08.29.)

 

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

 

„Szerintem értelmes ember most a magyar médiapiacra nem jön be” – Vendégünk volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatok igazgatója (Media1, 2022.08.15.)

A Media1 vendége volt Szabó György, a Sanoma Media Budapest volt vezérigazgatója, aki 22 év után azután távozott a rendkívül sikeres vállalat éléről 2014-ben, hogy a Sanoma csoport kivonult Magyarországról és itteni érdekeltségét és termékeit (például a Nők Lapját, a ma már 24.hu néven ismert Hír24-et, a Story magazint) megvásárolta a Varga Zoltán nevével fémjelzett Central Médiacsoport.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója
Szabó György, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgatója, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója

Egyáltalán miért vonult ki a Sanoma Magyarországról?

Hogy lesz valakiből az ország egyik legnagyobb médiavállalatának vezérigazgatója, és hogyan tud ennek élén maradni 22 éven át? Miért hagyta el a tulajdonosváltás után Szabó György a céget?

Mi történik azután, ha vége szakad ennek a periódusnak egy tulajdonosváltás kapcsán?

Lát-e még fantáziát jelenleg a magyar médiapiacban?

Egy időben azt lehetett hallani, hogy Szabó György érdeklődik a politika is, és esetleg elvállalna valamilyen ezzel kapcsolatos, akár miniszterelnöki pozíciót is. Igaz-e ez, vagy csak kacsa? Milyennek látja a mai helyzetet, és vállalna-e valahol ezzel kapcsolatos pozíciót?

Szabó György neve a 2010-es évek közepén a legelőször akkoriban bevezetett reklámadó elleni „szervezkedés” kapcsán is bekerült a hírekbe, néhány Fidesz-közeli lapban emiatt támadni kezdték. Mit gondol az akkori történésekről, az őt akkoriban támadó sajtócikkekről és mit szól hozzá, hogy a kormány nemrég újra bejelentette, hogy 2023-tól ismét reklámadót vet ki a médiavállalatokra?

A Sanoma Media Budapest vezérigazgatójaként Szabó György még tagja volt a Budapesti Olimpiáért Mozgalomnak. Ma is támogatja-e még a budapesti olimpiai gondolatát?

Mik a tervei új pozíciójában, az ENET nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatójaként?

Többek között ez is kiderül a Szabó Györggyel készült beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy ne maradjon le a következő epizódokról! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

A Media1 vendége volt V. Kulcsár Ildikó, a Nők Lapja legendás újságírója (2022.08.08.)

Kisebb-nagyobb szünetekkel már több évtizede dolgozik a Nők Lapja újságírójaként V. Kulcsár Ildikó, akinek neve szinte összeforrt a magazinnal.

A Media1 Podcastjában így aztán sokat tudott mesélni a munkájáról, az elmúlt évtizedekről, elárulta azt is, hogyhogy nem unta még meg mindazt, amit ennyi ideje csinál, és mi jelent számára még most is örömöt, motivációt. Beszélt a jövőbeli terveiről is, az olaszok iránti rajongásáról, de háborúról és oly sok minden másról is beszélgettünk.

A beszélgetés a V. Kulcsár Ildikó portréfotója alatt található lejátszó segítségével hallgatható meg.

V. Kulcsár Ildikó, a Nők Lapja újságírója
V. Kulcsár Ildikó, a Nők Lapja újságírója
 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy ne maradjon le a következő epizódokról! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Miért szűnik meg az Érd TV lineáris adása? Létezhet-e független média? Interjú Kövesdi Péterrel, az Érd Médiacentrum ügyvezetőjével (Media1, 2022.08.01.)

A napokban írta meg a Media1, hogy megszűnik az Érd TV lineáris adása, és ezután csak YouTube-ra és más netes platformokra gyártanak műsort. Miért dönt így egy Érd méretű város, hogy nem üzemelteti tovább a csatornáját, és egyáltalán milyen a helyi médiumok helyzete? Többek között erről esett szó a Media1 Podcast Kövesdi Péterrel, az Érd Médiacentrum ügyvezetőjével készített beszélgetésében, de a közmédiáról és több más aktuális témáról is beszélgettünk.

A beszélgetés a Kövesdi Péterről készült fénykép alatt található lejátszóval indítható.

Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy a következő epizódokról ne maradjon le! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Kövesdi Péter, az Érd Médiacentrum ügyvezetője.
Kövesdi Péter, az Érd Médiacentrum ügyvezetője. Fotó: Népszava
 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Kata-módosítás, kép- és hangcenzúra, kommunistázás, kitiltás, megfigyelt személy elleni vizsgálat – interjú Kocsi Ilonával, a MÚOSZ elnökével (Media1, 2022. 07.25.)

Ezúttal Kocsi Ilona, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke a Media1 e heti vendége, akivel számos aktuális, főleg médiához kapcsolódó ügyről beszélgettünk.

Kocsi Ilona, a MÚOSZ új elnöke
Kocsi Ilona, a MÚOSZ új elnöke

Kocsi Ilona elmondta a véleményét, mit gondol a nemrég villámtempóban elfogadott új KATA törvényről és azt miért tartja alaptörvény-ellenesnek, kifejtette a véleményét, mit gondol arról, hogy az Origo külföldről vásárolt mosolygós családokat ábrázoló stock fotókkal illusztrálta a rezsivel kapcsolatos híreket (azaz a rezsi árának növekedését), kritikával illette a MÚOSZ-elnök Varga Endrét, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) elnökét, a Totalcar.hu ügyvezetőjét és az Index.hu lapigazgatóját, aki félmillió forint sérelemdíjat, plusz még 53 ezer forint egyéb költségeket követel, amiért a Media1 az MTE élére történő megválasztásakor leközölt Vargáról egy általa már szakmai körökben publikált öltönyös portéfotót.

Szó esett Kocsi Ilonával a Magyar Hang elleni kormányzati kitiltásokról, és arról is megkérdeztük a MÚOSZ elnökét, mit szól, hogy a Bálványosi Nyári Szabadegyetemen résztvevő Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője, a Magyar Nemzeti Médiaszövetség elnöke és Huth Gergely, a PestiSrácok főszerkesztője felváltva kommunistázta és KGB-sezte a MÚOSZ-t.

Szó esett továbbá az interjúban arról, hogy  Rogán Antal hivatala is feltűnik a fideszes politikus ex-feleségének kiugróan sikeres médiavállalkozása, a Top World News (TWN) nevű bulvárportál anyagi sikerei mögött és arról is, hogy Rogán Antal 75 milliárd forint kommunikációs szerződést kötött Balásy Gyula cégeivel állami propagandára. A MÚOSZ-elnök elmondta azt is, mit gondol arról, hogy a Pegasus kémszoftverrel megfigyelt Panyi Szabolcs újságíró ellen az adatvédelmi hatóság 4 hónapon át vizsgálódott.

A beszélgetésről készült hangfelvétel az alább lejátszóval indítható! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy a következő epizódokról ne maradjon le! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

 

 

Exkluzív interjú Szombathy Pállal, a 168 Óra új főszerkesztőjével, aki 2020-ban néhány hónapig az Indexet is vezette a tömeges távozások után (Media1, 2022.07.11.)

Mint arról elsőként a Media1 beszámolt, nemrég Szombathy Pál lett a Michaeli, Schwartz & Brit Zrt.-hez tartozó 168 Óra című hetilap új főszerkesztője, aki 2020-ban, Dull Szabolcs elbocsátása és a szerkesztőség tömeges távozása után néhány hónapon át az Index.hu vezérigazgatója és főszerkesztője volt. Szombathy Pál helyettese a 168 Óránál ugyanaz a Sztankóczy András lett, aki az Indexnél is helyettese volt, és aki e minőségében interjút is adott annak idején a Media1-nek.

A néhány hete (még Szombathy az új munkahelyén való munkába állását megelőző napokban) rögzített interúban Szombathy Pállal beszélgettünk a rövidre sikerült indexes korszakáról és arról is, hogy miért vállalta el most a rendkívül nehéz helyzetben lévő  lap, a 168 Óra főszerkesztését, hiszen a hetilap példányszáma rendkívül alacsony lett (nemrég a példányszám mérése meg is szűnt a MATESZ-nél), a lap kiadója hosszú ideje súlyosan veszteséges, a kiadó nemrég megvált a szerkesztőség szinte teljes belsős állományától, és sokan nagyon pesszimisták az újság fennmaradását illetően is. Szombathy elmondta, mik a várakozásai a lappal kapcsolatban, és nem tagadta, hogy tényleg nehéz a helyzet.

Szombathy Pál, a 168 Óra főszerkesztője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője az interjú kezdetén (2022 július, Velencefürdő)
Szombathy Pál, a 168 Óra főszerkesztője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője az interjú kezdetén (2022 július, Gárdony)

Szóba került az interjú során az egykoron liberális, majd az elmúlt időszakban kormánypárti Magyar Hírlap is, melynek korábbi korszakában, évekkel ezelőtt Szombathy volt főszerkesztője, mielőtt Széles Gábor nagyvállalkozó propagandalappá züllesztette az újságot – Szombathyék akkor távoztak és hozták létre Zóna néven internetes újságjukat, ami azonban nem bizonyult hosszútávon is életképesnek. Utóbbi témákról is beszélgettünk – beszélgetésünk érdekessége, hogy miután felvettük az interjút, alig néhány óra múlva érkezett a hír, hogy a kiadója felfüggeszti a Magyar Hírlap megjelentetését.

Szombathy Pál elmondta, mik a tervei a 168 Óránál, lesz-e kevesebb politika, illetve baloldali vagy középen álló lapként képzeli-e el a lapot, de elárulta azt is, hogyan töltötte az idejét 2020 vége, az Indextől való távozása után, illetve több más téma is szóba került. Szó esett arról is, miért lett az indexes korszaka ilyen rövid.

A beszélgetés az alábbi lejátszóval hallgatható meg. Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 podcastra, hogy a következő epizódokról sem maradjon le! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A 168 Óra borítója
A 168 Óra borítója egy újságosnál. Fotó: Szalay Dániel (mobiltelefonos felvétel)