A Whitereport idén nyáron publikált jelentése szerint a magyar médiapiac hivatalos statisztikákból kimaradó, úgynevezett „szürke zónája” legalább 40 milliárd forintos nagyságrendet ért el 2024-ben – és ez a szegmens növekszik a leggyorsabban. A teljes médiapiac volumene a platformokkal és új szegmensekkel együtt 619 milliárd forintot tett ki. A Media1 szerkesztőségéhez eljuttatott adatok képet adnak a hazai médiapiaci erőviszonyokról és átalakulásokról. A Whitereport for Directors 2025 című, több mint 100 oldalas stratégiai tanulmány részletes elemzést nyújt a médiapiac, a hirdetési szektor és a digitális platformgazdaság mozgásairól. A 2024-es adatok alapján a Magyarországon működő top100 médiacég – beleértve a televíziókat, rádiókat, lap- és online kiadókat, köztéri cégeket és mozikat – összesen 421 milliárd forintos árbevételt ért el, 5,1%-os növekedéssel az előző évhez képest.
A magyar médiapiac sajátosságairól beszélgettünk a Media1 műsorában Incze Kingával, a Whitereport ügyvezetőjével.

Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
- Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
- Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
- Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
- Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
- Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
- Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
- Radio-B (online rádió)
- Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
- Radio N Café (online)
- Pannónia Rádió (online)
- Menő Rádió (online)