Az elmúlt években nagyon megszaporodtak Magyarországon az úgynevezett DDoS-kibertámadások, amelyek sokszor nemzetközi példákat idéző intenzitással bénítottak le hírportálokat és más online szolgáltatásokat. A Media1 legújabb podcast epizódjában részletesen bemutatjuk, hogyan zajlottak ezek a DDoS (Distributed Denial of Service) támadások, amelyek során több ezer, akár több tízezer eszköz összehangoltan árasztja el forgalommal a célpont szervereit.
A műsorban nemcsak a technikai hátteret magyarázzuk el közérthetően, hanem a konkrét magyar esetekről is sok szó esett: hogyan bénította le a Hano nevű magyar bűnöző a több tucat hazai és külföldi hírportált, köztük a Media1-et is, egyes médiumok működését akár hetekre is lebénítva. Kiderül, milyen eszközöket foglaltak le a hatóságok nemrégiben, miért számítanak ezek egyértelműen bűncselekménynek. A beszélgetésből, amelyet László József újságíró készített Szalay Dániellel, a Media1 főszerkesztőjével, megtudhatják, hogy a Media1 a Hano nevű 23 éves budapesti fiatalember rendőrségi elfogása előtt mintegy másfél évvel, még 2024 elején csapdát állított a bűnözőnek, és átadta a támadó IP címének és szolgáltatójának adatait a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) munkatársainak – végül mégis 2025 nyaráig kellett várni Hano elfogására.
Hallgassák meg a teljes epizódot, ha érdeklik a kibertámadások kulisszatitkai és a magyar médiapiac elleni akciók, illetve Hano elfogásának háttere!
Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
Radio-B (online rádió)
Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
Radio N Café (online)
Pannónia Rádió (online)
Menő Rádió (online)
Ez a podcast epizód az Európai Unió finanszírozásával készült. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA) hivatalos álláspontjával. Sem az Európai Unió, sem az EACEA nem vonható felelősségre miattuk.
A Media1 podcast legfrissebb adásában ismét a hazai médiavilág legizgalmasabb történéseit vesszük górcső alá. Ezúttal Zimon András, a Magyar Közöny youtubere volt a vendégem, akivel többek között a következő ügyeket beszéltük át:
Az RTL és a NER kapcsolata – újabb és újabb részletek kerülnek napvilágra arról, hogyan fonódik össze az RTL Magyarország kormányközeli szereplőkkel. A reklámadó körüli állítólagos alkuktól Vidus Gabriella vezérigazgató kinevezésén át a Szijjártó család cégével kötött szponzori szerződésen át az Index / Indamedia partnerségen át egy hamarosan megrendezendő konferenciáig, amelynek egyik helyszíne az RTL által bérelt Dózsa Györgyi úti székház lesz, rengeteg fontos NER-es szponzorral. De szóba került az is, hogy hogyan kerülhetett egy Fidesz-közeli cég érzékeny adatokhoz az RTL belső működéséről.
444 vs. Kutyapárt – mi áll a hegyvidéki cikk és a 444 szokatlan „bocsánatkérése” mögött? Zimon András szerint ez egy nagyon furcsa ügy.
Közmédia smink- és fodrász-ügy – félmilliárd forint közpénzt költenek hajra és sminkre az MTVA-ban. Megéri?
Búcsú a Spirit FM-től – ez volt az utolsó olyan Media1-adás, amit a Spirit FM hallgatói is hallhattak. De természetesen továbbra is elérhetők vagyunk több mint egy tucatnyi rádióban, valamint online, és hamarosan újabb rádiókkal is bővülünk.
Emellett beszélgettünk még a sajtószabadság hazai helyzetéről, a BBC magyar nyelvű hírszolgáltatásának indulásáról, és Pachmann Péter, a TV2 Napló műsorvezetőjének távozásának furcsa körülményeiről is beszélgettünk.
A teljes beszélgetés már meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével.
vipcast.hu powered by Media1
RTL és NER, 444 és Kutyapárt, közmédia és félmilliárdos smink – Vendégünk Zimon András (Media1, 2025.08.25.)
Kihívások sokasága nehezedik a független médiára Magyarországon – erről beszélt a Media1 podcast- és rádióműsorának adott exkluzív interjúban Kocsi Ilona, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke.
Kocsi Ilona, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) elnöke
A beszélgetésben sok szó esett a politikai nyomásról, a gazdasági nehézségekről és a közösségi támogatás fontosságáról. Hogyan küzdenek a független újságírók a sajtószabadság megőrzéséért, és milyen lépések szükségesek a jövő biztosításához? A beszélgetés során Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetőjének azon kijelentései is terítékre kerültek, amelyek tovább fokozzák a politikai nyomást a független újságírókon.
A beszélgetést Kocsi Ilonával az alábbi lejátszó segítségével érik el:
A Media1 podcast június 2-i epizódjában a szövetség leköszönő elnöke (képünkön jobbra) és Pintér Zoltán, az új elnök (a képen balra) volt a vendégünk, akiket a váltásról, múltról, jelenről és jövőről kérdezgettünk.
Kéry Ferenc (jobbra), a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) leköszönő elnöke és Pintér Zoltán, az MKSZ új elnöke Fotó: Media1.hu / Szalay Dániel
A beszélgetés során több fontos téma is előkerült:
(00:00) A szövetség múltja és a változások háttere, motivációja
(03:26) Pintér Zoltán bemutatkozása, tervei
(09:57) Kéry Ferenc visszatekintése az elmúlt 26 év kihívásaira és eredményeire
(16:12) A jövő kihívásai és lehetőségei
(23:04) A kkv-k alkalmazkodóképessége
(25:02) Konfliktusok a médiaszolgáltatókkal
(30:31) A kkv-k helyzete a hírközlési piacon
(34:40) Innováció és együttműködés a kisvállalkozások között
(37:34) A jogalkotás hatása és a kkv-k támogatása
(45:25) A kisvállalkozások életképessége és a jogszabályi terhek
Érdemes meghallgatni a beszélgetést, amiből kiderül, hogyan folytatódik a kis és közepes méretű hazai kábeltelevíziós cégeket, internetszolgáltatókat és más hírközlési vállalatokat tömörítő szakmai szervezet története a stafétabot átadását követően!
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében elkészült az első átfogó magyar AI-kézikönyv, jelentette be Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke a Media1 műsorában.
Mit érdemes tudni az új, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos útmutatóról és milyen dilemmák merültek fel az AI-guide készítésekor? Hogyan érdemes és hogyan nem érdemes használni az AI-t? Erről is beszélgettünk Kovács Tiborral, az MLE elnökével, aki emellett a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója is.
Kovács Tibor, az MLE elnöke, a Ringier Hungary ügyvezetője
A beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével!
Június 4-én és 5-én Esztergomban tartja az Ecommerce Hungary e-kereskedelmi szövetség a szokásos éves online kereskedelem konferenciáját, aXXI. Ekereskedelmi konferenciát. Miről lesz szó a konferencián, mik manapság az aktuális trendek az online kereskedelem világában? Érdemes még belevágni az e-kereskedelembe? Ha igen, hogyan és milyen buktatókkal kell számolni? Mi újság a marketplace-ek kapcsán? Hogyan kezeljük a jogi, a technológiai, a logisztikai kérdéseket?
Többek között erről is beszélgettünk vendégünkkel, a téma egyik legszakavatottabb emberével, Zabari Istvánnal, az Ecommerce Hungary elnökével, a Lumenet világítástechnikai webshop vezetőjével.
Zabari István, a Lumenet vezetője, az Ecommerce Hungary elnöke a Media1 műsorában 2025 májusában Fotó: Szalay Dániel / Media1
A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével meghallgatható, vagy akár le is tölthető.
A Media1 podcast és rádióműsor epizódjában vendégünk volt Litresits András ügyvéd, a Hírklikk és a Pécsi Stop jogásza, akivel Orbán Viktor és a magyar sajtótermékek közötti sajtóperek fejleményeit, a Kúria határozatait, valamint a sajtószabadság és a közéleti szereplők véleménynyilvánításának határait jártuk körül.
Az adásban részletesen beszéltünk:
– a Kúria által hozott ítéletekről, amelyek átfordították az ellenkezőjére Orbán Viktor a SPAR-üggyel foglalkozó médiumok ellen indított pereiben született korábbi, még Orbán számára kedvezőtlen ítéleteket a kormányfő számára ideálisra: sajtó-helyreigazításra és a perköltség viselésére kötelezték azon lapokat, amelyek szemlézték az osztrák Lebensmittel Zeitung élelmiszeri lapban a Spar vezérigazgatójával, Hans Reisch-szel megjelent interjút; – arról, hogy Litresits szerint a Kúria milyen következetlen a hasonló ügyek megítélésében; – arról is, miért érezhető kettős mérce a közszereplők sajtóval szembeni perei kapcsán.
️Litresits András ügyvéd azt is elmondta, miért nem tartja kielégítőnek a Kúria érvelését, és hogy készek az általa képviselt médiumok az Alkotmánybíróságon, majd akár Strasbourgban, az Emberi Jogok Európai Bíróságán (EJEB) is folytatni az ügyet. A beszélgetésből kiderült, miért érzi úgy, hogy a Kúria ítélete gyakorlatilag ellehetetleníti, hogy a sajtó külföldi lapokat szemlézve számoljon be bizonyos ügyekről, ezzel korlátozva a sajtó szabadságát és az olvasók információhoz jutásának jogát.
Litresits András ügyvéd
A beszélgetés során érintettük a közéleti véleménynyilvánítás szabadságát, a politikai nyomásgyakorlás kérdését és a sajtó felelősségét is. Szóba került az is, hogy egyes ítéletek vajon mennyire befolyásolják a sajtó és az olvasók viszonyát a közügyekhez.
Meghallgathatják a Media1 podcast beszélgetését Litresits Andrással a lejátszó segítségével, de megtalálják a Media1 Spotify és Apple iTunes Podcast felületein is!
(A felvételt még április 28-án készítettük és a Media1 műsorait terjesztő rádiókban már közzétettük. Az interjú elkészítése óta a magyar Alkotmánybíróság is a Kúria által képviselt álláspontra helyezkedett – ezért most már biztos, hogy Litresitsék Strasbourghoz fordulnak, amiért Magyarország nem biztosítja számukra a sajtószabadsághoz fűződő jogokat, nem szemlézhetnek le egy külföldi lapban megjelent állítást Orbán Viktorról, mivel a magyar lapnak kellene igazolnia a szemlézett állításokat, ami teljesen életszerűtlen.)
Halász János (Fidesz) neve alatt terjesztették be az Országgyűlés elé nemrégiben a hivatalos nevén a „közélet átláthatóságáról szóló” törvény tervezetét, majd azóta több más fideszes politikus, köztük Orbán Viktor miniszterelnök, a párt elnöke is csatlakozott a beterjesztők közé. A jogszabály óriási felhördülést okozott, nemzetközi és hazai szervezetek tucatjai tiltakoztak ellene. A jogszabályt Oroszország-törvényként, jegyzéktörvényként, bosszútörvényként, cenzúratörvényként, mások ellehetetlenítési törvényként vagy tavaszi nagytakarítási törvényként emlegetik.
A jogszabálytervezet ellen szólalt fel a magyar ellenzéken kívül több száz civil szervezet, rengeteg szerkesztőség, valamint a Magyar Ügyvédi Kamara, a Magyar Bírói Egyesület, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ), a Nemzetközi Sajtóintézet (IPI), a Riporterek Határok Nélkül (RSF), vagy például az Európa Tanács monitoringbizottsága és nemrég már az Európai Bizottság is jelezte aggályait.
A tiltakozó szervezetek között volt a CPJ – Committee to Protect Journalists (Újságírókat Védő Bizottság) – nevű nemzetközi újságírói szervezet is. A Media1 podcast- és rádióműsorában ennek a szervezetnek az európai képviselőjével, Mong Attila újságíróval beszélgettünk a jogszabálytervezetről.
Mong Attila újságíró, a CPJ európai képviselője. Fotó: Media1.hu / archív
Mong Attila a Media1 podcast- és rádióműsorában kijelentette, hogy egy orosz típusú idegen ügynök törvényről van szó, amely – elfogadása esetén – felszámolná a még néhány, mostanra még megmaradt független médiumot is.
Mong emlékeztetett rá, hogy már eddig is sok aggályos dolog történt Magyarországon a médiával és újságírókkal szemben: Orbánék már maguk alá gyűrték a közszolgálati médiát (Mong annak idején egy perces csenddel tiltakozott ez ellen az állami rádióban – megj. a szerk), ezzel párhuzamosan pedig egy hatalmas propagandagépezetet építettek ki, újságírókat megfigyelés alá helyeztek, lehallgatták őket kémszoftverrel, de még ilyen környezetben is életben maradhatott mostanáig több szerkesztőség, ahol kiváló újságírók remek munkát végeznek, korrupciós ügyeket és közéleti botrányokat lelepleznek le, folyamatosan megpróbálják elszámoltatni a regnáló hatalmat.
Még ha ezek az anyagok sokszor nehezen is jutnak el a teljes lakossághoz, hiszen nagyon sok médium kormányzati befolyás alá került, de mégis, mostanáig lehetőség volt arra, hogy nyilvánosságra kerüljenek bizonyos ügyek. Mong szerint a magyar újságírók elvégezték az elmúlt 15 évben azt a munkát, amit el kellett végezni, ezért is áll sokaknál össze mostanában az a kép, hogy mi is történt az elmúlt másfél évtizedben Magyarországon.
Mong szerint viszont ha életbe lép az „átláthatósági” törvény, az már nem csupán korlátozná a szabad sajtót, hanem annak maradékát lényegében fel is számolná. A törvény valójában nem a közélet átláthatóságát, hanem annak felszámolását célozza – figyelmeztetett Mong Attila, hozzátéve, hogy szabad média nélkül nincs demokrácia. A szerkesztőségek vagy kénytelenek lesznek beszüntetni működésüket, vagy kiszorulnak az országból, illetve illegalitásba kényszerülnek.
„Látjuk, hogy ez hová vezetett Oroszországban. Oroszország kirekesztette magát. Ez a törvényjavaslat ráadásul nem csak orosz mintát követ, de annál is veszélyesebb, mert az első olyan kísérlet, hogy az Európai Unión belül létrehozzon egy külföldi ügynök törvényt. Ez példátlan az EU-ban, ezért az a szervezet, ahol dolgozom, azt a nyilatkozatot tette, hogy az Európai Unió vezetőinek és politikusoknak egyértelmű nyilatkozatokat kell tennie, hogy ez elfogadható-e. Szerintem nem elfogadható.
A törvény elfogadásával korlátlanná válna a Fidesz hatalma Magyarországon, nem maradna olyan médium, amely elszámoltatásra kényszerítené a hatalmat és megírhatná azt, hogy mi történt. Magyarország egy az egyben elfordulna az Európai Unióban vállalt kötelezettségeitől.”
Mong azt mondta: az Európai Unió vezetőinek gyorsan kell cselekedniük, politikai nyilatkozatokra van szükség, amelyben kinyilvánítják, hogy ilyen törvénnyel lehet-e működni az EU-ban. Mong Attila azt mondta, ha megvan az akarat, az EU igenis tud gyorsan cselekedni, erre láttunk példákat az elmúlt években is.
Mong azt mondta, a CPJ is aktívan tesz azért, hogy a világ közvéleménye értesüljön ügyről és megértse, mi ennek a jelentősége.
A Media1 teljes, Mong Attilával készült beszélgetése meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével.
Elkészült a Magyar Tinik a neten 2025 felmérés, amelyből kiderül: a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatok elkészítéséhez, és az Instagramot tekinti elsődleges hírforrásnak. A felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg a digitális szokásairól – az eredményekből pedig sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.
A témáról beszélgettünk a Media1 podcastjában Forgács Mariannal, a felmérést készítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetőjével és szakértőjével.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg:
Idén már 30. alkalommal rendezik meg a jövő héten a Digital-Media Hungary konferenciát, amelynek ezúttal is Siófok ad otthont. A médiaipari konferenciára mintegy két és fél ezer embert vár a főszervező, Csermely Ákos.
Milyen témák, aktualitások várhatók idén? Merrefelé tart a média?
Erről is beszélgettünk Csermely Ákossal a Media1 podcastban, amelyet hétfőn rögzítettünk.
Csermely Ákos, a Media Hungary alapítója. Fotó: LinkedIn
Az interjú az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
A Viasat3-on futó Troll a konyhában új évadának indulása kapcsán beszélgettünk a Media1 podcast- és rádióműsorában Rákóczi Feri műsorvezetővel és Sárközi Ákos séffel: kulisszatitkok, égő konyharuhák, LEGO a kajában, és minden, ami kimaradt a műsorból!
Troll a Konyhában Sárközi Ákos séffel és Rákóczi Feri műsorvezetővel
A podcastban Rákóczi Feri tréfásan odamondott egyet Kolosi Péternek, az RTL programigazgató vezérigazgató-helyettesének, de szóba került az is, hogyan vált étteremtulajdonossá, mit gondol a Michelin-csillagokról, és mi a véleménye a Rádió 1 „Balázsék” című műsorára kiszabott, újabban szinte heti rendszerességgel érkező Médiatanács-bírságokról. Azt is elárulta, van-e ennek következménye rájuk nézve.
Sárközi Ákosról is számos érdekesség kiderült: hogyan vált népszerű médiaszereplővé, milyen érzés Michelin-csillagos séfként részt venni egy olyan műsorban, ahol a játékosok egy része direkt próbálja elrontani az ételt, és hogyan viszonyul mindehhez ő maga.
A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszón, vagy a Vipcast powered by Media1Spotify– és iTunes-csatornáin!
Kurucz Dániel, a Köztér című műsor alapítója volt a Media1 podcast- és rádióműsorában Szalay Dániel vendége.
Kurucz Dániel, a Köztér alapítója, a Fidelitas volt budapesti elnöke interjút ad a Media1-nek
A beszélgetés során számos izgalmas, sokakat érintő témáról esett szó, többek között:
Fideszes múlt: Kurucz Dániel korábban a Fidelitas budapesti elnöke volt, és dolgozott a Miniszterelnökségen is. Hogy került a Fidesz ifjúsági szervezetéhez, miért hagyta ott, és hogyan látja most a Fidesz működését?
Partizán vs. Köztér: A sajtó szerint a Köztér egyfajta „ellen-Partizán”, Gulyás Márton műsorának kihívója. Mit gondol erről maga Kurucz?
Média és hatalom: Beszélgettünk arról, hogy a magyar kormány miért próbálja ellehetetleníteni a kormánykritikus média külföldi finanszírozását. Oroszország felé tartunk? Helyénvaló a médiumok idegen ügynöknek való titulálása?
Néhány hét elteltével ismét a Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Zimon András újságíró, műsorvezető, aki a napokban indítja újra a Magyar Közöny című műsort, a Frisshírektől való távozása után, immár önállóan.
A Media1 ezúttal Zimon András újságírójával, a Frisshirek.hu volt munkatársával interjúzott, akivel a portál hátteréről és megszűnésének hátteréről beszélgettünk, majd a magyar médiában uralkodó állapotokról és arról is szó esett, miképp próbálnak egyes újságírók a sokszor lehetetlen helyzetből kitörni.
Zimon a Media1 podcast- és rádióműsorában mondta el először azt is, hogy milyen új projektje be fog, immáron önállóan újraindítja a Magyar Közönyt, és hogyan, miképp tudja ezt megtenni.
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akit ezúttal többek között annak apropóján kerestünk meg, hogy az Egyesült Államokban elérhetetlenné kellett tenni a kínai tulajdonú népszerű közösségi média platformot, a TikTokot. Majd nem sokkal később Donald Trump mégis a megmentő szerepében tetszeleghetett, és a platform újra elérhetővé vált – pedig épp Trump első elnöksége alatt vette kezdetét a TikTok betiltása.
Ráadásul a Facebook / Meta, illetve Mark Zuckerberg részéről is érdekes fejlemények történtek Trump második elnökségének kezdetekor. Mark Zuckerberg, a Meta alapítója például bejelentette, hogy megszüntetik a tényellenőrzést és elbocsátják az eddig azzal foglalkozó tényellenőrző csoportot.
Elon Musk, az X (korábbi nevén Twitter) tulajdonosa pedig náci karlendítéshez hasonlót tett, és Donald Trumppal is egyre szorosabb a viszony. Trump visszatérését „A király visszatérése” üzenettel üdvözölte, ami tovább erősíti a technológiai vezetők és a politikai vezetés közötti kapcsolatokat.
Ráadásul több nagy tech-cég vezetője Trump elnökkel együtt jelentek meg nyilvános eseményeken, ami a szektor és a kormányzat közötti szorosabb kapcsolatokra utal.
Mi történik? Mi lesz így a közösségi médiával?
Többek között erről is beszélgettünk Forgács Mariann-nal, de megkérdeztük azt is, mennyire vált be számára, hogy előfizetett az Instagramon a fizetős csomagra, és tanácsolja-e másoknak is, hogy fizessenek-e a „kék pipáért”. Beszélgettünk arról is, hogy milyen sok tartalmat cenzúráz ki a Facebook, sok olyan dolgot is, amelyet nem kellene. Ki védi meg a felhasználókat?
A portréfotó alatti lejátszó segítségével hallgatható meg a beszélgetésünk.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
Megjelent Trunk Tamás (Dablty) legújabb, közel 150 oldalas könyve, az Alfa Guide – Minden, amit tudni akartál az alfa generációról. A könyv apropóján beszélgettünk a Media1 podcastjában a szerzővel, aki z-generációsként ásta bele magát nagyon az alfák világába és jelentette meg a könyvét, néhány nappal épp azelőtt, hogy megszülettek az elő béta generációsok.
Miben különbözik az alfa a z-generációtól? Mi határozza meg a mindennapjaikat? Milyenek a médiahasználati szokásaik? Hogyan szólíthatják meg őket a márkák? Többek között ez is kiderül a beszélgetésből, de szó esett a béta generációról és a különböző generációk közötti hasonlóságokról is.
Trunk Tamás / Dablty (a képen jobbra)
A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgató meg.
Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta októberben Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.
A beszélgetésből kiderül, miért volt váltás az e-kereskedelmi szövetség élén és milyen irányt vesz a szervezet, de szó esett egy másik e-ker szövetséggel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel (DKSZ) való viszonyról is, majd az online kereskedelem aktuális kihívásairól is beszélgettünk.
Néhány további kulcsszó a beszélgetésből: TEMU, Allegro, piacterek, technológiai újítások, mesterséges intelligencia, versenyképesség, adózás, jogdíjak, vámok, Amazon, a helyzet a COVID-járvány lecsöngése után, ügyfélszolgálatok, jogi környezet, vannak-e még betöltetlen rések a magyar e-ker piacon, online marketing…
Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa
A beszélgetés érdeklődő laikusoknak és az e-kereskedelem piac szereplőinek is érdekes! A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Ahogy arról a Media1.hu már beszámolt, december 1-jén indul a Spektrum dokucsatornán egy új műsor, amelyben Vadon Jani és dr. Sós Endre, a Budapesti Állatkert főállatorvosa útnak erednek, hogy állatoknak segítsenek. A műsor címe Dr. S.O.S – Vészhelyzet a vadonban és látható lesz benne kígyóvérvétel, orrszarú mesterséges termékenyítése, bölénymentés, elefántaltatás is. A helyszínek sem akármilyenek.
A Media1 podcastjában Vadon Janival és dr. Sós Endrével beszélgettünk, akik sok érdekes kulisszatitkot árultak el a forgatásokról.
Hogyan készültek a forgatásokra, hogyan lövik be az altatóinjekciót, milyen érzés volt civilként elefántok és bölények mellett dolgozni? Többek között ez is kiderül a beszélgetésből, de még sok minden más is. Vadon Jani például elárulta, hogy sokszor elérzékenyült a forgatásokon, vagy hogy hogyan próbálta megkülönböztetni egymástól a sok hasonló elefántot és ez mennyire sikerült…
A beszélgetés a fotó alatti lejátszó segítségével hallgatható meg, vagy akár le is tölthető.
Dr. Sós Endre állatorvos és Vadon Jani a Dr. S.O.S. – Vészhelyzet a vadonban c. műsorban
Figyelmébe ajánljuk korábbi, szintén állatokkal foglalkozó másik beszélgetésünket is, mely Bóday Pállal, a Macskaárvaház Alapítvány elnökével készítettünk.
Néhány hónappal ezelőtt hangosan bírálta a Macskaárvaház Alapítvány az egyik húsipari cég, a Master Good plakátjait és netes bannerjeit, amelyeken wellnessező baromik voltak láthatók, mielőtt levágták volna őket, és egy provokatív szlogen is olvasható volt a hirdetéseken. Az alapítvány felháborítónak találta a plakátokat és az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) fellépését sürgette. Később a Párbeszéd a fogyasztóvédelmi- és a reklámtörvény módosítását kezdeményezte, hogy ilyen reklám még egyszer ne fordulhasson elő.
Bóday Pál szerint a húsipari lobbitól tartva nem számolt be többi médium az ügyről: attól tartottak, hogy reklámbevételektől esnek el. A Media1 podcastjában arról beszélgettünk, hogyan jelenik meg az állatvédelem témaköre a magyar médiában. Szóba került az említett húsipari cég is, és feltettük azt a kérdést is, hogy kaptak-e választ az ÖRT-től vagy a vállalkozástól.
A beszélgetésben előkerült az az ügy is, amikor a Rádió 1 népszerű reggeli műsorában, a Balázsékban a műsorvezető durva kijelentést tett a szomszédja kutyájára. Szóba kerültek a horgász-vadász tematikájú médiumok és az állatok reality-kben való jelenléte is.
Állatok és állatságok a médiában – a beszélgetés Bóday Pállal, a Macskaárvaház Alapítvány elnökével teljes egészében meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető.
Szabó Stein Imre kommunikációs szakember, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója, az ATV volt vezérigazgató-helyettese a Media1 műsorában vendégeskedett néhány nappal ezelőtt.
Szabó Stein széleskörű tapasztalattal rendelkezik a kulturális, művészeti és média vállalati felsővezetés, nemzetközi intézményi kulturális projektek és márkaépítés terén. Szakértelme kiterjed a nemzetközi kommunikációra, marketingre, pr-re és a reklámiparra. Korábban vezető műsorok műsorvezetője és szerkesztője volt, emellett közszolgálati és kereskedelmi televíziók felsővezetőjeként is tevékenykedett. Íróként és szépirodalmi fordítóként, valamint független filmesként, producerként és kreatív producerként is elismert.
Szabó Stein Imre
Karrierjét a Magyar Televíziónál (MTV) kezdte szerkesztő-riporterként. A televíziós szakma iránti elkötelezettsége végigkísérte pályafutását. Kezdetben kulturális főműsoridős programok mint a „Stúdió”, műsorvezetője és szerkesztője volt, valamint az Oscar-gálák közvetítéseiben is szerepelt a közszolgálati televízióban. Később karrierje a televíziókészítés irányába fordult.
Az RTL Klub kommunikációs és marketing Igazgatójaként dolgozott, amikor a csatorna még kereste helyét a magyar piacon. Úgy vélik, hogy az ott töltött négy év alatt jelentős szerepe volt abban, hogy az RTL (Dirk Gerkens vezetésével) Magyarország vezető televíziós márkájává vált. A csatorna programstratégiájának és kommunikációjának összehangolása révén nagy hatással volt a televíziós piacon elért sikerekre.
Később a Magyar Televízió szórakoztató műsorok és filmvásárlási alelnökeként több mint 30 új műsort indított el. Az ATV vezérigazgató-helyetteseként a csatorna teljes megújítását irányította: új esti hírműsort hozott létre, több mint egy tucat főműsoridős programot indított el, új arculatot tervezett, és részt vett a technikai háttér megtervezésében. E munkája nyomán az ATV nézettsége a főműsoridőben megháromszorozódott.
Később figyelme a nemzetközi kulturális menedzsment felé fordult. A Művészetek Palotája egyik vezetőjeként és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem média és kommunikációs igazgatójaként is tevékenykedett, ahol például a Bartók Világversenyt és Fesztivált hozta létre. E nagyszabású nemzetközi projektek során aktívan részt vett a márkaépítésben, programtervezésben és a hatékony szerkesztői, illetve reklámkommunikáció irányításában, olyan vezető médiumokkal együttműködve mint a The New York Times, The Guardian, a Le Monde, a The Strad, a Der Spiegel, a Financial Times, The Times és a CNN.
Tapasztalatait és készségeit felhasználva újra csatlakozott a televíziós iparhoz egy dinamikusan fejlődő és izgalmas tévétársaság oldalán, különösen egy olyan régióban, amelyet mélyrehatóan ismer. Legfontosabb szakértelmei közé tartozik a programming, márkaépítés, stratégiai és válságkommunikáció, valamint a produkciós munka.
Vendégünkkel a kereskedelmi televíziózás kezdeti időszakáról és mostani állapotáról beszélgettünk, valamint több érdekes ügyet (CME / TV3 per, Meglepő és Mulatságos / Friderikusz Sándor, Dosszié / Frei Tamás stb.) is felidéztünk. Szóba került az a bejelentés is, hogy 27 év után az RTL hétfőn bejelentette, átáll a 18-59-es korcsoportra 18-49-ről.
A Media1 podcast- és rádióműsorának második felében megemlékeztünk az interjú előtt másfél nappal egy szörnyű gyilkosság következtében 51 évesen elhunyt Révész Zsuzsáról is, akit annak idején még Szabó Stein Imre vett fel az RTL-hez, és aki azt követően 17 éven át dolgozott a médiavállalatnál a kommunikációs terület osztályvezetőjeként.
A teljes beszélgetés Szabó Stein Imrével elérhető az alábbi lejátszó segítségével.