Hasznosak és érdekesek a posztjaid, változatosak a tartalomtípusaid, de a közösségi média követőid száma és az organikus eléréseid mégis alacsonyak? Ezzel a kérdéssel mindenki, minden vállalkozás találkozik, így pár tippet most megosztunk, hogyan növelheted a posztjaid organikus elérését.
Ne ess kétségbe, ha alacsonyak a számok!
A közösségi média felületek, mint a Facebook és az Instagram egy vállalkozás életében fontos marketingeszközök, az algoritmusok és azok változásai azonban folyamatos kihívások elé állítanak mindenkit. Az organikus elérések sokszor igen alacsonyak, a reakciók egy poszton nem számottevőek, holott értékes a tartalom.

Az ilyen eredményeket látva felmerül bennünk óhatatlanul is a kérdés, mit csinálunk rosszul, mit kellene változtatnunk? Jó hír, hogy ezt mindenki átéli, mindig vannak kevésbé jól teljesítő bejegyzések akkor is, ha rendszeresen jó minőségben osztunk meg tartalmakat.
Megtanulod vagy kiszervezed?
Mivel a közösségi média világa rohamosan fejlődik, újabb és újabb trendek jelennek meg, folyamatosan változnak az algoritmusok, és a felhasználók viselkedésére is rugalmasan kell reagálni, ezért elengedhetetlen a naprakész tudás és tanulás, fejlesztés.
Egy vállalkozás marketingstratégiájának megvalósítása nem kis feladat, rengeteg időt, energiát lehet megspórolni azzal, ha a marketing kiszervezése mellett döntünk, és egy tapasztalt, profi marketing ügynökséggel dolgozunk együtt.
Aki azonban érez magában elhivatottságot és elsajátítja maga a fortélyokat, annak rendkívül jó útmutató a social media könyv egy innovatív, szakértő csapat tollából, a Follow Marketing tagjaitól.
Tippek az organikus elérések növeléséhez
A közösségnek ereje van. Építs olyan közösséget vállalkozásod köré, akik számára releváns az érték, amit rendszeresen adsz! Legyél hiteles, kelts bizalmat, és ha ezt folyamatosan azonos színvonalú tartalmakkal eléred, akkor az elköteleződést és a vásárlást is hamar el fogod.
Tereld más, már meglévő felületeidről az adott oldalra a követőket, érdeklődőket! Például van már egy Facebook-oldalad, irányítsd onnan őket a weboldaladra, vagy a hírleveledben az Instagram-oldaladra hív fel a figyelmet! Ahol csak megjelensz, add meg a közösségi média elérhetőségeidet is!
Ismerd meg a közönséged, tudd, mikor aktívak! Az elemzési adatokból kiderül így, mikor érdemes posztolnod, melyik nap és időpont a legideálisabb, hogy elérd őket. Mindemellett pedig tesztelj, elemezz és reagálj!
Az kifejezetten előny, hogy a posztok időzíthetőek, tehát könnyen meg tudsz felelni az elvárásnak, hogy rendszeresen, azonos időközökben posztolj. Nem okoz fennakadást egy váratlan helyzet sem, akár hetekre előre be tudod ütemezni a posztokat.
Még egy tipp, amely segíthet építeni a vállalkozásod ismertségét, és új követőkre tehetsz szert. Nem más ez, mint az influenszerekkel való együttműködés.
(x)