Media1 2020.11.23., Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának vezetője és Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke

A Media1 hétfői, november 23-i esti műsorában jelentette be elsőként Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának igazgatója, hogy megújul a 24.hu. A hírportál – melyet jelentősen megerősített egyedi látogatószám tekintetében az Index nyáron lezajlott drámája – most keddre virradó éjjel újul meg, és nem is csak látványvilágában.

Fizetőkaput és támogatási programot is bevezet mostani megújulásakor a 24.hu. A fizetőkapu (paywall) lényege, hogy ha valakit zavar, hogy hirdetések vannak az oldalon, akkor egy bizonyos előfizetési díjért reklámok nélkül is igénybe veheti az oldal szolgáltatásait.

A támogatási program esetén a felhasználó hozzájárulhat, hogy több vidéki tudósítás, kézműves prémium tartalom készüljön, ezek előállítása ugyanis plusz erőforrásokat igényel.

Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója
Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója

A műsorban sok más téma mellett szó esett arról is, hogy a koronavírus hogyan érintette a Central Médiacsoport digitális termékeit, miért szűnik meg a Caféblog blogszolgáltatás, lesz-e bércsökkentés az első hullámhoz hasonlóan, vagy hogy mi van az olyan régi termékekkel mint például a Startlap és a Lap.hu, de szóba került a Nosalty nemrég történt megújulása és az is, hogy lesz-e fizetőkapu a portfólió más termékeinél is.

A műsor másik részében Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke beszélt arról, hogyan érinti a koronavírus a médiaszektort, mekkora a bezuhanás, kik az áldozatok és nyertesek, és szó esett arról is, hogy gyors, közepes vagy lassú felépülésre számít-e a COVID-19 miatti gazdasági válságból.

Gulyás János, az MRSZ elnöke
Gulyás János, az MRSZ elnöke

A Media1 műsor 2020. november 23-i adása, benne a Bognár Bálinttal, a Central Médiacsoport digitális igazgatójával és Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével készült interjú az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint 11 évre visszamenőleg!

Media1 2020.11.09.: Dezső András oknyomozó újságíró

A Media1 2020. november 9-i rádió- és podcast műsorának vendége volt Dezső András, az ország egyik legismertebb oknyomozó újságírója, aki idén nyáron, a tömeges távozások során hagyta el az Index.hu szerkesztőségét, ahol előzőleg nem kevés nagy jelentőségű oknyomozó írás jelent meg tőle.

Dezső András az Indextől történő távozását követően nem sokkal a HVG-nél helyezkedett el újságíróként, de nevével egyre többször találkozhatunk könyvek (például Maffiózók mackónadrágban, Magyar kóla –  A magyar kokain útja Magyarországon) szerzőjeként is.

Dezső Andrással a műsorbeli beszélgetést ezzel, a könyvkiadás terén szerzett tapasztalataival kezdtük, de szó esett a hazai tényfeltáró újságírás helyzetéről, az Indextől való távozásáról, és arról, ő hogyan látta a szerkesztőséggel történteket, de megtudtuk azt is, miért nem a volt indexesek által létrehozott Telex stábjához igazolt, és a cikkei elkészítésével összefüggésben ellene folyó bírósági ügyekről is beszélgettünk.

Dezső András író, újságíró
Dezső András író, újságíró

A Media1 műsor 2020. november 9-i adása és benne a Dezső Andrással készült interjú az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint 11 évre visszamenőleg!

Media1 2020.10.26: Bakos Gábor, az ARC főszervezője, Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítója és Krasznay Csaba IT-biztonsági szakértő

A Media1 2020. október 26-i  adásának első részében Polyák Gábor, a Mérték Médiaelemző Műhely alapítójával, a Pécsi Tudományegyetem docensével átbeszéltük a Közmédia tovább növekvő állami támogatását, vagyis azt, mire költhet jövőre 118 milliárd forintot.

Ezt követően kapcsoltuk Krasznay Csaba IT-biztonsági szakértőt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Kiberbiztonsági Intézetének vezetőjét, akit arról kérdeztünk: hogyan értékeli a napokban megjelent hírt, mely szerint sebezhetők az IP alapú biztonsági kamerák, lekérhetők azok képe. Megtudakoltuk, mennyire reális a veszély, hogy belesnek az otthonunkba.

A műsor következő részében Bakos Gábor, az ARC közérzeti kiállítás főszervezőjével beszélgettünk az idei kiállításról, ami november 1-jén, most vasárnap még szabadon és ingyenesen látogatható Budapesten, az újbudai Bikás Parkban.

A Media1 műsor 2020. október 26-i adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Nézz szét a Vipcast.hu-n alaposabban, mert ott további podcastokat is találsz, immáron több mint 11 évre visszamenőleg!

Media1 2020.10.12.: Pataki Gábor, a Klubrádió főszerkesztője, Kárpáti Márton, a 10 napos Telex ügyvezetője és Ecsenyi Áron, az Indexbe beépülő pártelnök-újságíró volt a műsorunk vendége

A Media1 2020.10.12-i műsorának első vendége Pataki Gábor, a Klubrádió főszerkesztője volt, akit a 92,9 MHz-es frekvenciájuk jövő év február 14-i visszavétele kapcsán kérdeztünk a rádió jövőbeni kilátásairól, és arról, milyen „B” tervük vannak arra az esetre nézve, ha 2021. február 14. után nem tudják tovább használni a megszokott FM-frekvenciájukat. A főszerkesztő elmondta azt is, milyen hangulatban vannak a munkatársaik most, hogy újra a médiahatóság bizonytalan helyzetbe sodorta a munkahelyüket.

A Klubrádió 92,9 MHz-es frekvenciáját népszerűsítő tábla a Bokor utcában Budapesten
A Klubrádió 92,9 MHz-es frekvenciáját népszerűsítő tábla a Bokor utcában Budapesten
Fotó: Ladányi András / Media1

Szóba került Köves Slomó (a Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség vezető rabbija) is, akiről azt mondta, az EMIH-hez közelálló Brit Media Kft. eddig is csak kisebbségi, körülbelül 14 százalékos tulajdonos volt, ezért nem volt érdemi befolyása a rádió működésére, de Pataki elismerte, hogy a Brit Media mentette meg a Klubrádiót, amikor pár éve a médiaszolgáltató már fizetést sem tudott adni a munkatársaknak. Winkler szavait a főszerkesztő érthetetlennek nevezte…

A műsor második részében felhívtuk Kárpáti Mártont, a Telex hírportál tulajdonosát és ügyvezetőjét, aki elárulta, hogy állnak 10 nappal az indulás után a látogatottság terén. Kiderült, hogy nem hivatalos mérési adataik szerint már napi 400 ezer egyedi látogató körül járnak. (Ezzel nagyjából a Freemail és 444 tegnapi látogatottsági adata körül voltak, lásd erről a Media1.hu különálló hírében.)

Kárpáti Márton, a Telex tulajdonosa
Kárpáti Márton, a Telex tulajdonosa

A műsor néhány percben felhívta Ecsenyi Áront, az LA75 Párt elnökét, aki pártelnöki funkciója ellenére (vagy talán épp azért?) jelentkezett az Indexbe újságírónak, majd minden további akadály nélkül, a külső szemlélőnek összeférhetetlenségnek tűnő helyzet ellenére felvették az internetes laphoz, és ott heteken át újságíró lehetett. Megkérdeztük, hogy ezt médiahacknek szánta-e, és elmondta azt is, mihez kezd most, hogy elbocsátották.

Ecsenyi Áron, az LA75 pártelnöke, az Index volt újságírója
Ecsenyi Áron, az LA75 pártelnöke, az Index volt újságírója. Fotó: LA Párt / Facebook

A Media1 műsora az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.09.28.: Kovács Tiborral a RAS Magyarország ügyvezetőjével, az MLE elnökével a lappiacról és Ürge Dezsővel, a HEROE új elnökével, a Sláger FM vezérigazgatójával a rádiós piacról

Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke, a Ringier Axel Springer Magyarország (RAS Magyarország) ügyvezetője és Ürge Dezső, a Sláger FM vezérigazgatója, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) újonnan megválasztott elnöke volt a Media1 2020.09.28-i műsorának két vendége.

A műsor felében Ürge Dezsővel a HEROE élén szeptember végén, épp a műsort megelőzően történt személyi változásokkal kezdtünk, majd szóba kerültek olyan témák is mint például a rádiós piac aktuális helyzete, a rádiós piac szabályozásának anomáliái, és ennek nyomán természetesen érintettük a Klubrádió helyzetét is. Beszéltünk arról is, hogy nemrég leállította a médiahatóság és az Antenna Hungária műsorszóró vállalat a digitális rádiózást (DAB+), és ennek nyomán a rádiózás jövőjéről is beszélgettünk.

Ürge Dezső, a Sláger FM vezérigazgatója, a HEROE elnöke
Ürge Dezső, a Sláger FM vezérigazgatója, a HEROE elnöke

A műsor második felében Kovács Tiborral, a Blikk, a Noizz.hu, a Kiskegyed és több más nyomtatott és online médiumot kiadó RAS Magyarország egy évvel ezelőtt kinevezett ügyvezetőjével áttekintettük az elmúlt viharos év különös fejleményeit, így például megbeszéltük, hogyan hatott a koronavírus a hazai sajtópiacra, de érintettük az induló Telex.hu hírportál ügyét, és a sajtószabadság kapcsán is kapott kérdést a médiavállalat vezetője.

Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a Media1 műsorban, Szalay Dániel kérdésére válaszol
Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója a Media1 műsorában korábban

A Media1 műsora az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.09.14.: Interjú Kárpáti Mártonnal, a Telex tulajdonosával és Sztankóczy Andrással, az Index.hu vezető szerkesztőjével és stratégiai igazgatójával

A Media1 2020.09.14-i adásának elején szó esett a Klubrádióval kapcsolatos médiatanácsi döntésről, majd Sztankóczy Andrást, az Index nemrég kinevezett vezető szerkesztőjét és az Index.hu Zrt. stratégiai igazgatóját, azután pedig Kárpáti Mártont, a Telex.hu néven tervezett új lapot kiadó Van Másik Kft. tulajdonosát és ügyvezetőjét, az Index volt főszerkesztő-helyettesét kérdeztem.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Az Index vezető szerkesztőjével szó esett arról, mit gondolt a távozó indexesek által készített korábbi Indexről, milyen Indexet képzel el a következő időszakra, reagált a személyét és munkáját ért bírálatokra, például arra, hogy az ő ügyeleti napján nemrég komoly szakértőként hivatkozott az Index arra a Nógrádi Györgyre, akiről az Index pár éve még szélhámosként hivatkozott. Szó esett Sztankóczy szakmai múltjáról, Bodolai Lászlóhoz (az Index.hu Zrt. elnöke) és Szombathy Pálhoz (az Index vezérigazgatója és főszerkesztője) fűződő viszonyáról, és arról is, hogy a lapnál dolgozik most Balogh Ákos Gergely, a Mandiner egykori alapító főszerkesztője, akinek cége üzemeltette az orbanviktor.hu-t. Sztankóczy elmondta, szerinte miért nem érdemes ebből még következtetéseket levonni az Index tartalmával kapcsolatban.

Az Index és az Indamedia irodájának homlokzata
Az Index és az Indamedia budapesti irodájának homlokzata. Fotó: Ladányi András / Media1

Az Index vezető szerkesztője elmondta, hogyan akarnak egy nagyjából 60 fős tervezett stábbal olyan piacvezető pozíciót elérni, mint amit eddig egy több mint 90 fős stábbal tudott felmutatni az Index, de szó esett arról is, hogy milyen érzés volt beülni a távozó indexesek megüresedett székébe. Sztankóczy bírálta a sajtó baloldali szárnyát, amiért egyes tényeket elhallgatott a távozó indexesek kapcsán, például azt a fontos körülményt, amiről a Media1 számolt be a telex.hu domén kapcsán. (Lásd itt.) Szerinte ez az információ nem illett bele egyes lapok narratívájába, azért elhallgatták.

A műsor második felében Kárpáti Márton, a Telex.hu néven tervezett új lapot kiadó Van Másik Kft. tulajdonosa és ügyvezetője, az Index volt főszerkesztő-helyettese elmondta, hogy ő már Dull Szabolcs, az Index főszerkesztőjének elbocsátása előtt felmondott az Indexnél családi okokra hivatkozva. Szavaiból kiderült, hogy ő már ekkor úgy érezte, hogy az Index történetében hamarosan sötét időszak közeledik – elmondta, miből következtetett erre.

telex.hu

Szólt a telex.hu domén megszerzésének körülményeiről és a már júliusban, Dull Szabolcs elbocsátása előtt Kárpáti Márton testvére által megalapított Kárpátok Kommunikációs Ügynökség Kft.-ről, amely a domént először megszerezte a Van Másik Kft. számára. Kárpáti azt magyarázta, hogy a telex.hu domén már létezett, és azért nem a Van Másik Kft. vette meg azt augusztusban, a főszerkesztő elbocsátása után, amikor élesedett a helyzet, mert addigra már híre ment, hogy a Van Másik Kft. áll a távozó indexesek mögött, ami felhajthatta volna az árat a domén megvásárlásakor.

Kárpáti Márton elmondta, hogy a Telexet eddig több mint 30 ezren támogatták, és bár az így összejött pénz nagyságáról nem tudott felvilágosítást adni, szerinte ez néhány hónapnyi működést lehetővé tesz egy nagyjából 50 fős új szerkesztőség számára, a későbbi időszakra pedig előfizetéses modellben gondolkodnak. Hozzátette, hogy hamarosan el fogják árulni az összeg nagyságát és be fogják mutatni, pontosan mire költik a pénzt.

A Van Másik Kft. tulajdonosa szólt arról is, hogy hogyan lett ő a tervezett új lapot működtető vállalkozás egyedüli tulajdonosa, tervezik-e, hogy üzletrészt adnak az újságíróknak is, hogy az szerkesztőségi tulajdonba kerüljön, és hasonlóképp rákérdeztünk arra is, hogy a telex.hu főszerkesztője hogyan lett Munk Veronika, az Index volt főszerkesztő-helyettese. Egy hozzánk beérkezett olvasói levél tartalmára is rákérdeztünk, amelynek írója sérelmezte, hogy a távozó indexesek facebook-oldalát nevezték át Telexre, holott közel sem minden távozó indexes csatlakozott a Van Másik Kft. által tervezett új lap stábjához. Kárpáti Márton reagált az ezzel kapcsolatos kritikára a műsorban.

Kárpáti Márton elmesélte, mi alapján döntik el, hogy a távozó indexesek közül kiket vesz át a Van Másik Kft., és válaszolt arra is, miért költenek pénzt irodabérletre, amikor az Index a koronavírus alatt távmunkában is működni tudott. Elmesélte azt is, hogy milyen lesz a Telex, és bejelentette azt is hogy egy-két héten belül szeretnék is élesíteni az új médiumot.

A Media1 műsora az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.08.31.: Csák Gyulával, a startoló Szabad Európa Magyarország igazgatójával és Fábián Tamással, az Index volt munkatársával beszélgettünk

A Media1 2020. augusztus 31-i adásának egyik részében arról beszélgettünk, hogy szeptemberben megkezdi tevékenységét a Szabad Európa Magyarországon, ami nem egy rádió, hanem egy multimédiás oldal lesz, rádiós-videós bejegyzésekkel és cikkekkel, hírekkel. A műsorban Csák Gyulát, a Szabad Európa Magyarország igazgatóját kérdezgettük a részletekről. Szóba került,  hogy miért nem rádióként tér vissza a Szabad Európa Magyarországra, elhangzott, hogy milyen módszerekkel dolgoznak majd, megkérdeztük, hogy milyen témákra fókuszálnak, és az is felmerült, vajon újabb 40 évig kell-e működniük, mint annak idején, amikor az 1950-es évektől az 1993-ig rádióként üzemeltek.

A Media1 műsorának vendége volt Fábián Tamás, az Index volt politikai újságírója, akinek épp a műsort megelőzően járt le a felmondási ideje, így mint volt munkatárs szabadon beszélhetett. Beszámolt a távozás körülményeiről, és elmondta, hogy milyen érzések vannak most benne, illetve szó esett a hogyan tovább?-ról is. Az Index volt munkatársa szólt arról a vádról is, amivel Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke illette korábban Dull Szabolcsot, nevezetesen, hogy a volt főszerkesztő szivárogtathatta ki a versenytárs 24.hu-nak az Index igazgatósági ülésén elhangzott belső információkat. Fábián Tamás ennek kapcsán azt állította a hétfői műsorban, hogy mielőtt az információ kiszivárgott, Bodolai László maga is beszélt a Gerényi Gábor által javasolt kiszervezési ötletről a szerkesztőségnek, ezért az információ bárki mástól is kiszivároghatott a 24.hu-hoz, nem csak Dull Szabolcstól…

Készül a Media1 műsora
Készül a Media1 műsora 2020.08.31-én

A Media1 műsora az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

  

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

 

Media1 2020.08.17: Hogyan tovább az Index szétesése után? Pásztor Andrással és Baka F. Zoltánnal (Mfor), valamint Uj Péterrel, a 444.hu főszerkesztőjével beszélgettünk

Az Index és az Indamedia irodájának homlokzata

A Media1 legutóbbi, 2020. augusztus 17-i, mintegy 50 perces műsorában Baka F. Zoltánnal, az Mfor-Privátbankár lapcsoport nemrégiben kinevezett főszerkesztőjével, továbbá Pásztor Andrással, az Mfor ügyvezetőjével és Uj Péterrel, a 444.hu alapító-főszerkesztőjével beszélgetünk az Index körül kirobbant botrányról, illetve a lap jelenéről, jövőjéről, és a távozó indexesek tervezett lapjáról, de hosszan beszélgettünk az előfizetéses alapú tartalomszolgáltatás, a paywallok jövőjéről is.

Egy hónappal ezelőtt zajlottak ezek a forradalmi változások az Indexnél, arra számítottam, hogy ha tényleg olyan komolyan gondolták, hogy szakítani kell azzal a vezetéssel, akkor mostanra valamit látni fogunk abból, hogy mi a koncepció – mondta el a beszélgetésben Baka Zoltán, akit aggodalommal tölt el, hogy az új Index főnixmadárszerű újjáalakulása hosszú ideig tart.

Pásztor András szerint ebből az aspektusból nézve az idő egy kényszerítő tényező, mert ilyen esetekben – például a Népszabadság vagy a régi Origo esetében is – van egy olyan felfutó közhangulat, amit meg kell lovagolni.

„Ez a közhangulat egy idő után elapad vagy megváltozik. Vagy az olvasók kezdenek más témák iránt fogékonyak lenni, más kezdi el őket foglalkoztatni. Ilyen értelemben minden egyes hét egy elvesztegetett hét”

– mondta Pásztor András, aki ugyanakkor megértően hozzátette: tudja, hogy ilyenkor nem könnyű újraszerveződni és egy új projektbe belefogni. Baka Zoltán a korrektség kedvéért elismételte, hogy sok indexes még a felmondási idejét tölti, ami nagyban megnehezíti, hogy rögtön belevágjanak az új oldal létrehozásába.

Szeptemberben azonban mindenképpen történnie kell valaminek, ha át akarják menteni a tudást – tette hozzá.

A műsorban többször is szóba került a szlovák Dennik N, mely némiképp hasonló helyzetből jött létre mint amibe most a távozó indexesek kerültek. Az oldal fizetős tartalmakat kínál, és egyre nagyobb siker. Megbeszéltük azt is, milyen tanulságai vannak a szlovák példának és hogy az ő sikerük mennyiben lehet átültethető a magyar helyzetre.

A Media1 műsorának második felében Uj Péter, a 444 alapító-főszerkesztője megerősítette azt a  hírt, hogy több a blog.hu-n publikáló szerző, szervezet is náluk folytatja. (A blog.hu az Indamediához tartozik, mely fele részben Vaszily Miklós kormányközeli médiavállalkozóé.) Mint Uj Péter elmondta: többen is megkeresték őket, de technikailag nincsenek felkészülve nagyon sok blog átvételére, egyelőre 3-4 blog landol náluk. A Helsinki Bizottság blogja pénteken már élesedett is.

Az utóbbi időben szóba került, hogy a 444 valamiféle együttműködést ajánlott fel az egykori indexeseknek. Uj Péter a mentőhajó méretével – azaz azzal kapcsolatban, hogy hány újságírót tudnának felvenni – elmondta: egyelőre nincsenek ilyen keretek, igyekeznek tojáshéjon járva kommunikálni, nehogy valaki túl offenzívnak érezze a kommunikációjukat. Együtt kellene kigyúrniuk a kereteket, de az egykori indexeseknek kell eldönteniük, merre szeretnének tartani – mondta a 444 főszerkesztője a Media1 műsorának kérdésére. Uj Péter szavai szerint ha van elvi nyitottság, akkor lehet azon elgondolkodni, milyen keretek között lehet elindítani egy új projektet.

„Egy ilyen projektet nem úgy kell felépíteni, hogy a most létező 444-be berakunk öt indexest vagy tízet vagy tizenötöt, mert ez nem bírna el nagyon sok embert a mai formájában. Akkor össze kell rakni egy nagyobb projektet, ami akár negyven embert is elbír. Annál nagyobbat szerintem nagyon nehéz lenne vagy szinte lehetetlen”

– fogalmazott Uj Péter, aki korábban hosszú éveken át volt az Index főszerkesztője. Hozzátette: egyelőre szigorúan elvi felvetésről van szó.

Megkérdeztük azt is, milyen helyzetben van most a 444, hiszen korábban úgy tűnt, ott sem túl jó a helyzet, komoly pénzügyi veszteségeik voltak. Uj Péter optimistán nyilatkozott. Hogy pontosan mit, az az a műsor hangfelvételéből szintén kiderül.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A Media1 korábbi műsorainak vendége volt Gerényi Gábor, a Gerényi-terv kidolgozója, Munk Veronika, az Index azóta távozó főszerkesztő-helyettese, valamint Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnökének másfél órás interjúja is a Media1 műsorában került adásba. A Gerényi és a Munk interjúk ITT, a Bodolai-interjú ITT hallgatható vissza.

Sajnos Dull Szabolcsot, az elbocsátott főszerkesztőt egyelőre hiába próbáltuk többször is meginvitálni a műsorba, mert azzal hárította megkereséseinket, hogy jelenleg nem akar interjút adni.

A Media1 következő műsora augusztus 31-én, 19 órakor jelentkezik a Spirit FM frekvenciáján a budapesti 87,7 MHz-en, valamint a spiritfm.hu-n streaminggel, majd az adás felkerül a podcastra.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 Különkiadás, 2020.07.28.: Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke másfél órán át válaszolt az Indexszel kapcsolatos történésekre

Bodolai László ügyvéd, az Index.hu Zrt. és az azt tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítvány (MFA) elnöke volt a Media1 rendhagyó, tegnap esti, 2020.07.28-i adásának vendége.

A műsorban Bodolai közel másfél órán át válaszolt a Media1 az Index.hu-val kapcsolatos legfontosabb kérdéseire a lap körül kialakult helyzet és saját szerepének tisztázása érdekében.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke (archív)
Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke (archív)

Bodolai részletesen is ismertette a maga narratíváját arról, hogyan emlékszik a vezető online médium körüli történésekre, a főszerkesztő múlt heti elbocsátásához vezető folyamatokra és arra, hogy végül szinte a teljes Index-stáb jelezte távozási szándékát a napokban, másrészt szóba került, hogyan került egyáltalán az Index a Magyar Fejlődésért Alapítványhoz Spéder Zoltántól, Lázár János barátjától, és miért esett a választás Bodolai Lászlóra, az Index.hu sajtójogászára, amikor a mostani struktúra létrejött.

A műsorban előkerültek Spéder Zoltán neve mellett olyanok is mint Simicska Lajos, akinek az érintésével került az Index az MFA-hoz Spédertől, szóba került, hogy hogyan zajlik egy ilyen átadás, de Bodolai személye kapcsán még Hadházy Ákos, Juhász Péter és Deutsch Tamás neve is előkerült.

Szó esett a KDNP-s kötődésű volt Indamedia-tulajdonosról, Oltyán Józsefről, valamint Zieger Gáborról (Vaszily mellett az Indamedia másik tulajdonosa) és hosszabban is szó esett az Indamedia mostani társtulajdonosáról, Vaszily Miklósról is.

Bodolai a műsorban elmesélte, milyen a viszonya Vaszily Miklóssal, az Indamedia márciusban érkező társtulajdonosával, a TV2 elnökével, és válaszolt arra is, hogy van-e a múlt héten az Indexnél történtekhez köze a Fidesznek.

Elhangzott, hogy ha Bodolai komolyan gondolja, hogy Dull Szabolcs üzleti titkokat szivárogtatott a legnagyobb  versenytársnak, akkor miért nem tett ellene feljelentést, és a lap újraépítéséről is elhangzottak információk.

A műsor rákérdezett, hogyan lehetséges az, hogy a Media1 több olyan újságíróval is beszélt, akiket már megkerestek, hogy legyenek a távozások után munkatársai az Indexnek, míg Bodolai azt állította, hogy még nem kezdődött toborzás, de felmerült az is, hogy ha Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese a Media1 néhány héttel ezelőtti műsorában nyilvánosan jelezte, hogy ha Dull Szabolcshoz hozzányúlnak, akkor az felkorbácsolhatja a kedélyeket, hiszen a stáb nagyon lojális iránt, akkor miért lepődtek meg azután, amikor ez bekövetkezett.

A Media1 rákérdezett arra is, hogy pontosan ki kérte fel Gerényi Gábort, az Index egykori egyik alapítóját, az Azonnali.hu társtulajdonosát arra, hogy készítsen el egy koncepciót az Index működésének átszervezésére, mire Bodolai azt mondta,

Bodolai maga is ellenezte a Gerényi-tervet, majd arról kezdett beszélni, hogyan próbálta megakadályozni annak megvalósulását.

Jelezte: Dull Szabolcsot tájékoztatta arról, hogy a terv nem fog megvalósulni, majd abban maradtak, hogy leülnek egyet sörözni, azonban végül Bodolait nem hívták a sörözésre, hanem egyszer csak megjelent a feldarabolásról szóló cikk a 24.hu-n, ami nagyon felbőszítette Bodolait, háthaszúrásnak és felelőtlenségnek tartotta.

A műsorban kitárgyaltuk, milyen kitettsége van az Indexnek a fele részben NER-kötődésű, Vaszily Miklós tulajdonolta Indamedia felé azáltal, hogy az Indamedia szállítja az Index hirdetési bevételeit, eközben viszont hitelezője is jelenleg 179 millió forinttal az Indexet tulajdonló Magyar Fejlődésért Alapítványnak. Bodolai László, az Index.hu Zrt. elnöke elmondta azt is, milyen jogon lehettek ott az Indamediától többen az Index.hu Zrt. igazgatóságában, és azt is, hogy nem tartja-e aggályosnak a kitettséget Vaszilyék cégének.

Bodolai a műsorban többször is bírálta Dull Szabolcsot, amiért Bodolai szerint a főszerkesztő és volt igazgatósági tag felhergelte Bodolai ellen a szerkesztőséget, illetve a versenytárs 24.hu-t és a média nyilvánosságát használta fel az ügy során.

Rákérdeztünk arra is, hogy feloldják-e a távozó munkatársak titoktartási kötelezettségét, ahogyan azt Dull Szabolcs kérte a minap, de felmerült az is, hogy miért nem akkor váltották le a főszerkesztői posztról, amikor az igazgatóságból pár hete szivárogtatásra hivatkozva elbocsátották.

Felmerült a műsorban az is, hogy az elmúlt hetekben rekord számban buktak el az Index vezérigazgatói. Felmerült az is, ki most akkor a vezérigazgatója a cégnek…

A Media1 szeretett volna interjút készíteni Dull Szabolccsal, és őt is szívesen vendégül láttuk volna a műsorban, ám a leváltott főszerkesztőt hiába kerestük többször is, mivel azt mondta, úgy érzi, nincs most ideje interjúnak (ennek ellenére más műsorokba elment), de azt mondta, talán a Media1 egy következő műsorában szívesen válaszol majd a kérdésekre.

A Media1 rendhagyó, 2020.07.28-i adása az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Olvasóink figyelmébe ajánljuk a kettővel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese. Ez még akkor történt, mielőtt a főszerkesztő kirúgására sor került volna, de az Index.hu igazgatóságából már visszahívták Dull Szabolcsot üzleti titkok szivárogtatása miatt.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.07.20: Melyek a leghitelesebb médiumok, hajlandók-e fizetni a magyarok hírekért, és mi a helyzet a közösségi médiában? Forgács Mariann (Be Social) és Bognár Éva volt a Media1 műsorának vendége

A Media1 legutóbbi, 2020. július 20-i műsorának vendége volt Forgács Mariann, a Nagy Facebook Körkép 2020 című kutatást elkészítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetője, akivel mindenféle közösségi médiás témáról beszélgettünk a kutatás kapcsán,beleértve a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot, a Snapchatet és sok más platformot…

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

Majd Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report 2020 című kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója számolt be a felmérésük eredményéről.

Ez utóbbi kutatás 40 országban Magyarországon felvett adatok alapján készült. Az idei jelentés többek között azt találta, hogy egyre nő a különböző kiadók előfizetésekből származó bevétele, amelyet a koronavírus fel is erősített, miközben a média iráni általános bizalmat is növelte, legalábbis ideiglenesen. Ugyanakkor rendkívül magas azok aránya, akik a dezinformáció miatt aggódnak, de ezért elsősorban a politikusokat tartják felelősnek.

A Magyarországgal foglalkozó fejezet kiemeli, hogy a média iránti különösen alacsony bizalom továbbra is megfigyelhető: a 27 százalékos eredmény a vizsgált 40 ország között a 35. helyre elég. Gyakran hangoztak el olyan vádak, miszerint a média „torzít” és „félretájékoztat”, a kormány pedig gyakran címkézi „fake news”-ként a kritikus orgánumokat. Ennek ellenére a legmagasabb bizalmi indexe a HVG-nek, az RTL Klubnak és az Indexnek van, míg

a kormányhoz közelálló médiában, ideértve a közszolgálatit is, jellemzően kevesebben bíznak.

Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport
Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport

(A kutatás még az Index.hu körüli helyzet kirobbanása előtt készült.)

Bognár Évával és Forgács Mariannal átbeszéltük a műsorban a kutatások tanulságait, és néhány aktualitásról is szó esett a műsorban, mely az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Olvasóink figyelmébe ajánljuk az eggyel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.