A héten, május 27-én már a 4. évfordulója lesz annak, hogy a magyar kreatívipar, a reklámipar egyik legnagyobb koponyája, Sas István, a Balázs Béla-díjas magyar filmrendező, reklámpszichológus, műsorvezető, érdemes művész, nyolcszoros cannes-i díjnyertes, címzetes egyetemi tanár, akivel 2011-ben közölt portrébeszélgetést a Vipcast, 2018. május 27-én sajnos váratlanul távozott az élők sorából.
Azonban ha léteznek halhatatlanok, ő egyértelműen közéjük tartozik. Így a Media1 e heti teljes adását Sas István emlékének és szellemi örökségének szenteltük.
Sas István reklámszakember (Budapest, 1946. augusztus 16. – 2018. május 27.)
Papp-Váry Árpáddal, a Budapesti Metropolitan Egyetem Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karának dékánjával, Magyar Marketing Szövetség alelnökével, Sas István egyik barátjával mintegy 40 percen át beszélgettünk Sas Istvánról, valamint néhány régi reklámját is felidéztük, és egy néhány perces részlet is elhangzott abból a mintegy 40 perces portrébeszélgetésből, amelyet 11 évvel ezelőtt éppen a Vipcast podcast közölt Sas Istvánnal.
A magyar reklámgurura emlékező műsorunk az alábbi lejátszóval meghallgatható, vagy akár le is tölthető.
Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai televíziós, rádiós és online reklámértékesítő ház, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Media1 podcast e heti exkluzív vendége.
45 tévécsatorna tartozik hozzájuk, köztük olyanok mint például a TV2 Csoport valamint az MTVA csatornái, a Discovery Networks, a Disney, a Viasat World, de számos rádió és online portál reklámértékesítését is ők végzik. A cég éves árbevétele meghaladja a 40 milliárd forintot.
Guttengéber Csaba, az Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója
Guttengéber Csabával sok mindenről beszéltünk, így a hazai tévés, a rádiós és online piac mellett beszélgettünk a podcastokról is, ugyanis egy ideje már podcastok reklámértékesítésével is foglalkoznak. Szó esett arról is, hogy az Atmedia épp külföldi terjeszkedésbe kezdett. (A beszélgetés felvétele után érkezett egy újabb hír is ezzel kapcsolatban, amiről a Media1 oldalán olvasatnak.)
A beszélgetés már meghallgatható a lenti lejátszó segítségével.
A Media1 tegnapi, április 26-i műsorának vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke. Gulyás Jánossal átbeszéltük a nemrég megjelent médiatortával kapcsolatos adatokat. Kiderült, hogy a média egyes területeit hogyan érintette a világjárvány, hol voltak nagyobb és hol kisebb csökkenések.
Szó esett a tévés, a rádiós, a digitális, a nyomtatott médiapiacról, és több más területről is. Van-e már pénz a podcastokban? Ezt a kérdést is átbeszéltük az MRSZ elnökével, ahogy azt is, mire lehet számítani a következő időszakban.
A beszélgetés a fotó alatt lévő lejátszóval indítható.
A Media1 hétfői, november 23-i esti műsorában jelentette be elsőként Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divíziójának igazgatója, hogy megújul a 24.hu. A hírportál – melyet jelentősen megerősített egyedi látogatószám tekintetében az Index nyáron lezajlott drámája – most keddre virradó éjjel újul meg, és nem is csak látványvilágában.
Fizetőkaput és támogatási programot is bevezet mostani megújulásakor a 24.hu. A fizetőkapu (paywall) lényege, hogy ha valakit zavar, hogy hirdetések vannak az oldalon, akkor egy bizonyos előfizetési díjért reklámok nélkül is igénybe veheti az oldal szolgáltatásait.
A támogatási program esetén a felhasználó hozzájárulhat, hogy több vidéki tudósítás, kézműves prémium tartalom készüljön, ezek előállítása ugyanis plusz erőforrásokat igényel.
Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitális divízióigazgatója
A műsorban sok más téma mellett szó esett arról is, hogy a koronavírus hogyan érintette a Central Médiacsoport digitális termékeit, miért szűnik meg a Caféblog blogszolgáltatás, lesz-e bércsökkentés az első hullámhoz hasonlóan, vagy hogy mi van az olyan régi termékekkel mint például a Startlap és a Lap.hu, de szóba került a Nosaltynemrég történt megújulása és az is, hogy lesz-e fizetőkapu a portfólió más termékeinél is.
A műsor másik részében Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke beszélt arról, hogyan érinti a koronavírus a médiaszektort, mekkora a bezuhanás, kik az áldozatok és nyertesek, és szó esett arról is, hogy gyors, közepes vagy lassú felépülésre számít-e a COVID-19 miatti gazdasági válságból.
Gulyás János, az MRSZ elnöke
A Media1 műsor 2020. november 23-i adása, benne a Bognár Bálinttal, a Central Médiacsoport digitális igazgatójával és Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével készült interjú az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n. A Media1 műsorban Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője mellett Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke is vendégünk volt, akivel a 2019-es reklámtorta (médiatorta, kommunikációs torta) eredményekrőlés arról beszélgettünk, milyen kilátások elé néz a magyar reklámpiac, illetve kommunikációs piac, beleértve a médiát is, a koronavírus (COVID-19) miatt, azaz milyen kilátásokra lehet számítani 2020-ban.
A Media1 2020. május 11-i műsorának Gulyás Jánost interjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A koronavírus-járvány miatti kényszerű leállás után, ezúttal speciális módon, házi karanténokba kapcsolva folytatódik a Media1 című műsor, mely május 11-én már hallható is volt a Spirit FM 87,6 MHz-es frekvenciáján Budapesten, valamint a spiritfm.hu-n.
A Media1 műsor egyik vendége volt Libor Anita, a napokban indult Nőklapja.hu digitális termék főszerkesztője, akivel arról beszélgettünk, miért gondolták azt, hogy lehet létjogosultsága egy fizetőkapus (freemium) internetes sajtóterméknek, mennyiben más az új lap, mint a nyomtatott kiadás, de a beszélgetésből kiderül az is, hogyan működik a szerkesztőség most.
Libor Anita, a nőklapja.hu főszerkesztője
A Media1 műsor 2020. május 11-i, Libor Anitát meginterjúvoló része az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A műsor másik részének vendége volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke, akivel a járvány gazdasági hatásairól és a tavalyi médiatortáról beszélgettünk. A Gulyás Jánossal készült beszélgetés IDE kattintva érhető el.