A Media1 E-kereskedelem beszélgetéssorozatában ezúttal
dr. Ormós Zoltán internetes jogásszal, az Ecommerce Hungary szakmai szervezet alelnökével, az internet-ugyved.com alapítójával,
Nemes Dániel IT-biztonsági szakértővel, a Biztributor elnökével és a Barion igazgatósági tagjával,
valamint Takács Takács Borbálával, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakat működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával
beszélgettünk arról, hogy milyen informatikai és jogi kihívásokkal néznek szembe az e-kereskedők, a webshopok tulajdonosai indulás előtt és után.
Az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készülő beszélgetés audio változatban is elérhető, így például autóvezetés közben is meghallgathatja.
Az audio változatot az alábbi lejátszó segítségével éri el.
A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében
Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével
Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,
és
Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével
beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.
Néhány téma a beszélgetésből:
Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.
A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!
Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.
Négy részes beszélgetéssorozatot indított a Media1 az online kereskedelemről az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével.
Az első részben Csereklei Zoltánnal, a Pelenka.hu alapító-tulajdonosával, Szeles Péterrel, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetőjével és Hack-Handa Tündével, az ENET online vásárlás szakértőjével beszélgettünk a hazai és a globális e-kereskedelem aktuális trendjeiről. Kiderül a beszélgetésből, mekkora a piac, mik a legnépszerűbb termékkategóriák, mik a jövővel kapcsolatos várakozások, mik a vásárlói igények, mekkora az igény a napon belüli kiszállításra és az utánvétre, milyen újdonságok vannak a területen, de például a webshopok logisztikája is szóba került, ahogy az is, érdemes-e még belevágni. Szó esik kutatási adatokról és egy gyakorló webshop tulajdonos is elmondja a személyes tapasztalatait.
A beszélgetésről ezúttal videó is készült, így a szokásos podcast felületeink és a 11 rádiós mellett az is megtekinthető.
Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A beszélgetéssorozat következő, 2. részében főleg logisztikai témákról esik majd szó. Vendégünk lesz Zabari István, a Lumenet online lámpaáruház alapítója és az Ecommerce Hungary internetes kereskedelemmel foglalkozó szakmai szervezet alelnöke, Balázs Miklós, a Kifli.hu logisztikai trénere és Perényi András, a Webshippy nevű fullfilment szolgáltató ügyvezetője és társtulajdonosa. A beszélgetéssorozat 2. része IDE kattintva érhető el.
A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának.
Palocsay Géza, a Jófogást, a Használtautót és az Autónavigátort működtető Adevinta Hungary (korábbi nevén Schibsted Media) ügyvezetője volt a Media1 legutóbbi, 2021. február elsejei műsorának vendége.
A szakemberrel, aki a mostani látogatását megelőzően, még a koronavírus világjárvány berobbanása előtt, nagyjából épp egy éve, 2020 januárjában is volt már a Media1 műsorának vendége, ezúttal arról beszélgettünk, hogy mi történt 2020-ban az internetes kereskedelemmel és mi várható 2021-ben, valamint az előttünk álló években.
A műsorban átbeszéltük a COVID-19 járvány az e-kereskedelemre gyakorolt pozitív hatásai mellett azt is, mire lehet számítani a következő időszakban, illetve milyen új technológiák és kihívások várhatók a digitális kereskedelemben.
Hosszú időt szenteltünk annak is, mit tehetnek azok, akik még csak ezután tervezik, hogy belevágnak a webshopon keresztüli értékesítésbe, hogyan érdemes hozzálátniuk, illetve mire kell figyelniük, de kiderült az is, hogy ma már nem csak a webshop jelenti az egyetlen értékesítési utat a digitális piacon, hiszen több új csatornával bővültek a lehetőségek.
Szó esett fizetési rendszerekről, online marketingről, webshop motorokról, szállítási módokról és sok más, praktikus kérdésről, illetve új piaci szereplőkről is, akik szép számban jelentek meg az e-kereskedelemben az elmúlt hónapok során.
Palocsay Géza, az Adevinta Hungary ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 műsor 2021. február 1-jei adása az alábbi lejátszón lévő play ikonra kattintva visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!
A Media1 mostantól, egyelőre kísérleti jelleggel, hetente jelentkezik friss műsorral. A következő, február 8-i adás vendége lesz Munk Veronika és Dull Szabolcs, a Telex két főszerkesztője. Az adás a Budapest FM 87,6 MHz-en és a spiritfm.hu oldalon streaminggel hétfőn este 19 órakor, majd az adást követően hamarosan a vipcast.hu-n és a Media1.hu-n is elérhető lesz.
Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként határozták meg az Ecommerce Expo 2018 nevű rendezvényt a szervezői. A konferenciával egybekötött eseményt csütörtökön, a budapesti Lurdy Házban rendezték meg. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatójaott volt a fő előadók között és a hazai online vásárlási trendekről számolt be a friss adatok tükrében. Mi pedig élőben kapcsoltuk őt, hogy beszámoljon a konferencia legérdekesebb pillanatairól.
Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Bevásárlás olcsóbban, sorban állás és idegeskedés nélkül. És mindezt biztonságosan, ráadásul tudatosan, megfontoltan, a legjobb ár-érték arányú terméket kiválasztva.
Az elmúlt 18 évben, amióta internetezem, kevés olyan termékkategória volt, amit még nem vásároltam a net segítségével: repülőjegy, CD, DVD, merevlemez, étel, számlázóprogram, utazási kuponok, fodrász kuponok, videókamera külföldről, kontaktlencse, mobiltelefon stb. Egyetlen alkalmat leszámítva, amikor egy webshop csak nagy nehézségek árán volt hajlandó utólag egy magyar nyelvű termékleírást küldeni, nem volt sohasem gond, a vásárlás olcsóbb volt, és kényelmesebb is. Most viszont mindezt ráadásul még inkább kedvezőbb áron tehetem meg, mert a nagy internetes kereskedők összefogtak. Hogy miről van szó? Erről és az internetes vásárlás tudnivalóiról Kis Ervin Egonnal, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnökével beszélgettünk, de megtudtam azt is, hogy milyen módszerekkel próbálják kiszűrni a szélhámos boltokat, ahol nem tartják be a jogszabályi előírásokat. A beszélgetésnek fontos aktualitást ad a közelgő karácsony is, hiszen ilyenkor különösen sokan rendelnek a netről. Nem árt viszont sietni, hogy még megérkezzen az ajándék – máskülönben könnyen hoppon maradhatunk.
A hangfelvétel a “play gombot” ábrázoló ikonra kattintva indul, illetve akár le is tölthető!