Instagram a hírforrás, ChatGPT a házihoz, mobil a vécén is – Mit csinálnak a magyar tinik online? Interjú Forgács Mariannal

Elkészült a Magyar Tinik a neten 2025 felmérés, amelyből kiderül: a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatok elkészítéséhez, és az Instagramot tekinti elsődleges hírforrásnak. A felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg a digitális szokásairól – az eredményekből pedig sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.

A témáról beszélgettünk a Media1 podcastjában Forgács Mariannal, a felmérést készítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetőjével és szakértőjével.

Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője

A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg:

ChatGPT-vel írnak házit, az Instagramról tájékozódnak – itt a 2025-ös Tinik a neten-felmérés

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

 

Melyek a leghitelesebb magyar médiumok, hogyan alakulnak a magyarok médiahasználati szokásai? (Media1, 2024.07.01.)

Ahogyan azt a Media1.hu július 18-án megírta, közzétették a legfrissebb Reuters Institute Digital News Report kutatási jelentést, amiből többek között kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok és a világ más országaiban élők, illetve hogyan alakulnak a médiahasználati szokások a világ különféle részein.

Az oxfordi egyetemen működő Reutsers Institute kutatásához magyar részről a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat​- és Társadalomkutató Központja volt a Reuters Intézet magyarországi partnere. A fejezet felelőse Bognár Éva, a Központ kutatója és programreferense. Felhívtuk Bognár Évát, hogy átbeszéljük az aktuális médiahasználati trendeket és mindazt, ami a kutatásból következik.

Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója
A Media1 műsora Bognár Évával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.

 

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

Szeniorok az online világban – beszélgetés Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével

Néhány héttel ezelőtt publikálta a Be Social a magyar szeniorokra, azaz az 55 év felettiekre vonatkozó felmérését arról, hogyan viselkednek az interneten, milyen szolgáltatásokat használnak és mit nem, illetve milyen kihívásokkal kell megküzdeniük. A felmérésből kiderül, mennyi időt töltenek a közösségi médiában, mik a félelmeik és hogyan próbálnak megküzdeni ezekkel.

Be Social - Szeniorok (55+) a neten kutatás

 

A kutatás eredményeiről beszélgettünk a Media1 podcast- és rádióműsorában Forgács Mariann közösségi média szakértővel, a Be Social ügyvezetőjével.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője

A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével.

  Feliratkozhat a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-oniTunes-on, és más podcast platformokon keresztül is. A podcasthoz kapcsolódóan ajánljuk a Media1 hírportált is, mely a www.media1.hu oldalon érhető el. A Media1 RSS csatornájára feliratkozva mindig elsőként értesülhet a média világának híreiről! Kérheti a Media1 híreit Telegram applikációval is. A Media1 műsorával többek között az alábbi rádiókban is találkozhat:
  • Budaörs Rádió (Budapest FM 104,8 MHz)
  • Balaton Rádió (Siófok FM 88,7 MHz)
  • Alpha Rádió (Székesfehérvár FM 88,9 MHz)
  • Maxi Rádió (Gyöngyös FM 92,4 MHz)
  • Mega Rádió (Békéscsaba FM 98,4 MHz, Orosháza FM 90,2 MHz, Gyula FM 90,5 MHz)
  • Csaba Rádió (Békéscsaba FM 88,9 MHz)
  • Radio-B (online rádió)
  • Hobby Rádió (online rádió és egyes kábelszolgáltatók set-top-boxain)
  • Radio N Café (online)
  • Pannónia Rádió (online)
  • Menő Rádió (online)

 

Melyek a leghitelesebbnek tartott médiumok Magyarországon? Bognár Éva kutató volt a Media1 vendége – megbeszéltük a friss Reuters Institute Digital News Report tanulságait (2021.07.05.)

Ahogyan arról a Media1.hu hírportál már beszámolt, elkészült a Digital News Report, melyből kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok, és a világ más országaiban élők, illetve hogyan alakulnak a médiahasználati szokások a világ különféle részein.

Az oxfordi egyetemen működő Reuters Institute idén immár tizedszerre készítette el a jelentését, amely 46 ország 92 ezer lakosának felmérésén alapulva vizsgálta a médiatrendeket. Magyar részről a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat​- és Társadalomkutató Központja volt a Reuters Intézet magyarországi partnere, a fejezet felelőse Bognár Éva, a Központ kutatója és programreferense. Bognár Évát azért hívtuk be a Media1 podcast- és rádióműsorába, hogy átbeszéljük az adatokat, a főbb megállapításokat és azokat a tanulságokat, amelyek az eredményekből következnek.

Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója
Bognár Éva

A Media1 legutóbbi műsora Bognár Évával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.

Bognár Évával egy évvel ezelőtt is beszélgettünk, akkori eredményeikről szóló interjúnk itt hallgatható vissza.

A Media1 következő műsorának vendége lesz Radó András, a Wizz Air szóvivője.

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!

Elkészült a Magyar Tinik a neten 2021 kutatás, a Media1 vendége Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (2021.05.24.)

A Media1 2021.05.24-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, elkészült ugyanis a magyar tinik online életéről szóló felmérés, A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás. A kutatás eredményeiből sok érdekesség kiderült, ezeket elemeztük ki jobban Forgács Mariannal a műsorban.

Vendégünk azt is elmondta, mennyire térnek el az eredmények az előzetes várakozásaitól.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője

A műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.

A témát egy héttel később Trunk Tomival (dablty) folytattuk, ez itt hallgatható vissza.

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.07.20: Melyek a leghitelesebb médiumok, hajlandók-e fizetni a magyarok hírekért, és mi a helyzet a közösségi médiában? Forgács Mariann (Be Social) és Bognár Éva volt a Media1 műsorának vendége

A Media1 legutóbbi, 2020. július 20-i műsorának vendége volt Forgács Mariann, a Nagy Facebook Körkép 2020 című kutatást elkészítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetője, akivel mindenféle közösségi médiás témáról beszélgettünk a kutatás kapcsán,beleértve a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot, a Snapchatet és sok más platformot…

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

Majd Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report 2020 című kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója számolt be a felmérésük eredményéről.

Ez utóbbi kutatás 40 országban Magyarországon felvett adatok alapján készült. Az idei jelentés többek között azt találta, hogy egyre nő a különböző kiadók előfizetésekből származó bevétele, amelyet a koronavírus fel is erősített, miközben a média iráni általános bizalmat is növelte, legalábbis ideiglenesen. Ugyanakkor rendkívül magas azok aránya, akik a dezinformáció miatt aggódnak, de ezért elsősorban a politikusokat tartják felelősnek.

A Magyarországgal foglalkozó fejezet kiemeli, hogy a média iránti különösen alacsony bizalom továbbra is megfigyelhető: a 27 százalékos eredmény a vizsgált 40 ország között a 35. helyre elég. Gyakran hangoztak el olyan vádak, miszerint a média „torzít” és „félretájékoztat”, a kormány pedig gyakran címkézi „fake news”-ként a kritikus orgánumokat. Ennek ellenére a legmagasabb bizalmi indexe a HVG-nek, az RTL Klubnak és az Indexnek van, míg

a kormányhoz közelálló médiában, ideértve a közszolgálatit is, jellemzően kevesebben bíznak.

Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport
Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport

(A kutatás még az Index.hu körüli helyzet kirobbanása előtt készült.)

Bognár Évával és Forgács Mariannal átbeszéltük a műsorban a kutatások tanulságait, és néhány aktualitásról is szó esett a műsorban, mely az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

Olvasóink figyelmébe ajánljuk az eggyel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Egyre többen vásárolunk a neten, mind többen okoseszközön – DTM extra, 2018.03.23.

Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként határozták meg az Ecommerce Expo 2018 nevű rendezvényt a szervezői. A konferenciával egybekötött eseményt csütörtökön, a budapesti Lurdy Házban rendezték meg. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója ott volt a fő előadók között és a hazai online vásárlási trendekről számolt be a friss adatok tükrében. Mi pedig élőben kapcsoltuk őt, hogy beszámoljon a konferencia legérdekesebb pillanatairól.

Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít
Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Alább pedig Kurucz Imre prezentációjának néhány érdekes diája is látható nagyítható formában.

Az online vásárláshoz használt eszközök megoszlása
A fizetési mód megoszlása

Videónk is van a műsor ezen részletéről: 

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

Karácsonykor megint gond volt a webes rendelésekkel – DTM, 2018.01.23./1.

Tavaly 900 ezer interneten megrendelt karácsonyi ajándék nem érkezett meg, idén már csak 800 ezer, de azért ez is igen magas szám. Viszont a háttérben egészen más felkészülés volt megfigyelhető – tudtuk meg a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) január 23-i adásában dr. Pintér Róberttől, az eNET kutatásvezetőjétől. A beszélgetésből kiderül még az is, hogy több év óta folyamatosan növekszik a hazai e-kereskedelem nagyságrendje, előretört a bankkártyás fizetés és továbbra is népszerű a hírlevél a webáruházak gyakorlatában.

dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona
dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Videó a műsor ezen részletéről:

Az eNET kutatásai az e-kereskedelem kapcsán:
http://www.enet.hu/hirek/meg-mindig-k…

http://www.enet.hu/hirek/e-kereskedel…

http://www.enet.hu/hirek/magasabb-seb…

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

 

A mamahotel lakói

Ki „menti” ki a „mamahotelból” a mostanában bumeránggyereknek vagy másképp „gyernőttnek” említett fiatalokat a szülői házból, ahol akár 30 évesen is gondoskodnak róluk?

Alpár Balázs, Kontra Műhely
Alpár Balázs, Kontra Műhely

Hol ismerkedhetnek manapság a fiatalok, vannak-e még igazi közösségek? Mit jelent a mai generáció számára a Facebook?  Milyen értékekben hisznek az 1980-as években születettek? Alpár Balázzsal, a fiatal értelmiségieket tömörítő Kontra Műhely egyik alapítójával, a generáció egyik tagjával, az egyébként egyre ismertebb zenész-zeneszerzővel többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk, no és persze a zenészek életéről.