A „simogatós szintire”, vagyis a ROLI kontrollerre a műsor utolsó perceiben még visszatértünk, mivel Marco Parisiperformanszát érdemes megnézni, de főleg meghallgatni. Konkrétan gitárszólót játszik egy billentyűs hangszeren, amin nem csupán nyomkodni lehet a billentyűket, hanem simogatni is. Így került a DTM műsorba Jimi Hendrixés az 1967-es Little Wing c. dal…
Marco Parisi a Little Wings c. 1967-es Jimi Hendrix dalt játssza a ROLI kontrolerrel. Forrás: ROLI/YouTubeBalról jobbra: Réz B. Gábor, Alföldi István, Szilágyi Árpád. Fotó: Nemes Ilona
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Talán a Guitar Hero nevű játékhoz hasonlít a leginkább a LIV-féle Beat Sabercímű játék. Zene ütemére kell két lézerkardhoz hasonló kontrollerrel „szeletelni” a felénk repülő kockákat. A DTM belenézett a játékmenetbe, melyben egy csinos hölgy fején VR sisakkal rendkívül rutinosan kezeli a fénykardokat – az asztaltársaság pedig kommentálta.
Kép a Beat saberből. Forrás: LIV/Beat saberSzilágyi Árpád műsorvezető és Képes Gábor IT-múzeológus kommentelik a Beat Sabert. Fotó: Nemes Ilona
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Tíz éve született meg Japánban az az énekes előadó, akinek neonkék haja van, hatalmas manga-szemei és az utóbbi években már digitális hologramként lép fel a valódi színpadokon is. Hatsune Mikuról van szó, aki a kezdeti időkben a Vocaloid énekszintetizátort hívott népszerűsíteni, de a japán fiatalok körében azóta befutott, mint popsztár… a furcsa popkulturális jelenséget Páll Zelinda segítségével mutatjuk be – képben és hangban.
Keleti Arthur, Bódi Zoltán és Szilágyi Árpád a DTM október 24-i műsorában. Fotó: Nemes Ilona
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
A Star Citizen című játékban olyan technológiát vetnek be, amelyet eddig csak látványos hollywoodi filmekben használtak – a különbség, hogy ez az arckövetéses technológia most már az otthoni számítógépen is elérhető lesz. Erről számol be a műsorban Herpai Gergely (BadSector), a PS4Pro.eu újságírója és a műsor közben látható is a mozgáskövetéses-arckövetéses (motion capture, facereading) technológia. Utána pedig belehallgathatunk az amerikai énekesnő, Taryn Southern nyolc nappal korábban megjelent dalába, a Break Free-be, ami azért érdekes, mert a dal zenéjét egy mesterséges intelligencia, név szerint Amper írta. A videotelefon vonalban pedig zenei rádiós műsorvezető kollégánkkal, a Hajdúszoboszlóról jelentkező Czinege Leventével kommentáljuk a dalt.
Czinege Levente rádiós műsorvezetőHerpai Gergely (BadSector), a PS4Pro.eu újságírója, Szalay Dániel újságíró. Fotó: Nemes Cilla
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád
Az asztaltársaság tagjai ezúttal: Herpai Gergely (BadSector) újságíró, Szalay Dániel újságíró és Google Hangouts vonalon: dr. Fehér Katalin újmédia kutató,
Hangtechnikus: Orsós József
Operatőr: Gál Marcell
Adásrendező: Jeney Erzsébet
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
A műsor a Hyp-R stúdióban készült, a Lurdy Házban, Budapesten.
Ki „menti” ki a „mamahotelból” a mostanában bumeránggyereknek vagy másképp „gyernőttnek” említett fiatalokat a szülői házból, ahol akár 30 évesen is gondoskodnak róluk?
Alpár Balázs, Kontra Műhely
Hol ismerkedhetnek manapság a fiatalok, vannak-e még igazi közösségek? Mit jelent a mai generáció számára a Facebook? Milyen értékekben hisznek az 1980-as években születettek? Alpár Balázzsal, a fiatal értelmiségieket tömörítő Kontra Műhely egyik alapítójával, a generáció egyik tagjával, az egyébként egyre ismertebb zenész-zeneszerzővel többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk, no és persze a zenészek életéről.