Melyek a leghitelesebbnek tartott médiumok Magyarországon? Bognár Éva kutató volt a Media1 vendége – megbeszéltük a friss Reuters Institute Digital News Report tanulságait (2021.07.05.)

Ahogyan arról a Media1.hu hírportál már beszámolt, elkészült a Digital News Report, melyből kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok, és a világ más országaiban élők, illetve hogyan alakulnak a médiahasználati szokások a világ különféle részein.

Az oxfordi egyetemen működő Reuters Institute idén immár tizedszerre készítette el a jelentését, amely 46 ország 92 ezer lakosának felmérésén alapulva vizsgálta a médiatrendeket. Magyar részről a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat​- és Társadalomkutató Központja volt a Reuters Intézet magyarországi partnere, a fejezet felelőse Bognár Éva, a Központ kutatója és programreferense. Bognár Évát azért hívtuk be a Media1 podcast- és rádióműsorába, hogy átbeszéljük az adatokat, a főbb megállapításokat és azokat a tanulságokat, amelyek az eredményekből következnek.

Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója
Bognár Éva

A Media1 legutóbbi műsora Bognár Évával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Bognár Évával egy évvel ezelőtt is beszélgettünk, akkori eredményeikről szóló interjúnk itt hallgatható vissza.

A Media1 következő műsorának vendége lesz Radó András, a Wizz Air szóvivője.

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és a Media1 Facebook-oldalát, valamint iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére is!

Elkészült a Magyar Tinik a neten 2021 kutatás, a Media1 vendége Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (2021.05.24.)

A Media1 2021.05.24-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, elkészült ugyanis a magyar tinik online életéről szóló felmérés, A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás. A kutatás eredményeiből sok érdekesség kiderült, ezeket elemeztük ki jobban Forgács Mariannal a műsorban.

Vendégünk azt is elmondta, mennyire térnek el az eredmények az előzetes várakozásaitól.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője

A műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A témát egy héttel később Trunk Tomival (dablty) folytattuk, ez itt hallgatható vissza.

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetőjével a nézettségmérésről és a tévénézési szokásokról (Media1, 2021.05.10.)

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője adott interjút a Media1 legutóbbi podcast- és rádióműsorának.  Régóta várt beszélgetésről van szó, hiszen sok kérdés érkezett az olvasóktól és hallgatóktól azzal kapcsolatban, hogyan is történik pontosan a tévés nézettségmérés.

Vörös Csilla (aki hosszú ideje, az 1990-es évek eleje óta vezeti a műszeres nézettségméréssel foglalkozó, kezdetben AGB néven ismert céget) segített benézni a kulisszák mögé, részletesen is beavatott bennünket a nézettségmérés „misztériumába”.

tévé, tv
Fotó: jeshoots / Pexels

A beszélgetés végén még arra is jutott idő, hogy átbeszéljük a napokban megjelent Nielsen Közönségmérés gyorsjelentésének tanulságait, így például azt, hogy mennyit és milyen típusú tartalmakat néznek a magyarok leginkább a tévében, de szó esett a generációk közötti különbségekről is. A Nielsen Közönségmérés Kft. vezetőjével a nézettségmérés jövőjéről is beszélgettünk.

A Media1 műsora (mely a podcastos felületek mellett a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül) az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg, vagy akár le is tölthető egyben.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője
Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője

Vörös Csilla 1993 óta látja el a magyarországi Nielsen Közönségmérés (korábban AGB Hungary ill. AGB Nielsen) ügyvezetői feladatait. A Nielsen előtt a Tömegkommunikációs Kutatóközpontban és a Társadalomtudományi Intézetben dolgozott. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát. Master of Arts fokozatot szerzett 1986-ban a University of Connecticut Storrs, CT Politikatudomány és Közvéleménykutatás területén, 1989-ben Master of Arts fokozatot szerzett Kommunikáció területén az Annenberg School of Communications, University of Pennsylvania, 1991-93 között University of Massachusetts, Amherst, MA – Posztgraduális kommmunikációs tanulmányok ( Ph.D. program) hallgatója.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.07.20: Melyek a leghitelesebb médiumok, hajlandók-e fizetni a magyarok hírekért, és mi a helyzet a közösségi médiában? Forgács Mariann (Be Social) és Bognár Éva volt a Media1 műsorának vendége

A Media1 legutóbbi, 2020. július 20-i műsorának vendége volt Forgács Mariann, a Nagy Facebook Körkép 2020 című kutatást elkészítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetője, akivel mindenféle közösségi médiás témáról beszélgettünk a kutatás kapcsán,beleértve a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot, a Snapchatet és sok más platformot…

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

Majd Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report 2020 című kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója számolt be a felmérésük eredményéről.

Ez utóbbi kutatás 40 országban Magyarországon felvett adatok alapján készült. Az idei jelentés többek között azt találta, hogy egyre nő a különböző kiadók előfizetésekből származó bevétele, amelyet a koronavírus fel is erősített, miközben a média iráni általános bizalmat is növelte, legalábbis ideiglenesen. Ugyanakkor rendkívül magas azok aránya, akik a dezinformáció miatt aggódnak, de ezért elsősorban a politikusokat tartják felelősnek.

A Magyarországgal foglalkozó fejezet kiemeli, hogy a média iránti különösen alacsony bizalom továbbra is megfigyelhető: a 27 százalékos eredmény a vizsgált 40 ország között a 35. helyre elég. Gyakran hangoztak el olyan vádak, miszerint a média „torzít” és „félretájékoztat”, a kormány pedig gyakran címkézi „fake news”-ként a kritikus orgánumokat. Ennek ellenére a legmagasabb bizalmi indexe a HVG-nek, az RTL Klubnak és az Indexnek van, míg

a kormányhoz közelálló médiában, ideértve a közszolgálatit is, jellemzően kevesebben bíznak.

Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport
Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport

(A kutatás még az Index.hu körüli helyzet kirobbanása előtt készült.)

Bognár Évával és Forgács Mariannal átbeszéltük a műsorban a kutatások tanulságait, és néhány aktualitásról is szó esett a műsorban, mely az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Olvasóink figyelmébe ajánljuk az eggyel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.