Elkészült a Magyar Tinik a neten 2025 felmérés, amelyből kiderül: a magyar tinédzserek többsége már a ChatGPT-t használja a házi feladatok elkészítéséhez, és az Instagramot tekinti elsődleges hírforrásnak. A felmérés több mint 1500 fiatalt kérdezett meg a digitális szokásairól – az eredményekből pedig sok más meglepő és tanulságos trend is kirajzolódik.
A témáról beszélgettünk a Media1 podcastjában Forgács Mariannal, a felmérést készítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetőjével és szakértőjével.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg:
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akit ezúttal többek között annak apropóján kerestünk meg, hogy az Egyesült Államokban elérhetetlenné kellett tenni a kínai tulajdonú népszerű közösségi média platformot, a TikTokot. Majd nem sokkal később Donald Trump mégis a megmentő szerepében tetszeleghetett, és a platform újra elérhetővé vált – pedig épp Trump első elnöksége alatt vette kezdetét a TikTok betiltása.
Ráadásul a Facebook / Meta, illetve Mark Zuckerberg részéről is érdekes fejlemények történtek Trump második elnökségének kezdetekor. Mark Zuckerberg, a Meta alapítója például bejelentette, hogy megszüntetik a tényellenőrzést és elbocsátják az eddig azzal foglalkozó tényellenőrző csoportot.
Elon Musk, az X (korábbi nevén Twitter) tulajdonosa pedig náci karlendítéshez hasonlót tett, és Donald Trumppal is egyre szorosabb a viszony. Trump visszatérését „A király visszatérése” üzenettel üdvözölte, ami tovább erősíti a technológiai vezetők és a politikai vezetés közötti kapcsolatokat.
Ráadásul több nagy tech-cég vezetője Trump elnökkel együtt jelentek meg nyilvános eseményeken, ami a szektor és a kormányzat közötti szorosabb kapcsolatokra utal.
Mi történik? Mi lesz így a közösségi médiával?
Többek között erről is beszélgettünk Forgács Mariann-nal, de megkérdeztük azt is, mennyire vált be számára, hogy előfizetett az Instagramon a fizetős csomagra, és tanácsolja-e másoknak is, hogy fizessenek-e a „kék pipáért”. Beszélgettünk arról is, hogy milyen sok tartalmat cenzúráz ki a Facebook, sok olyan dolgot is, amelyet nem kellene. Ki védi meg a felhasználókat?
A portréfotó alatti lejátszó segítségével hallgatható meg a beszélgetésünk.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
Néhány héttel ezelőtt publikálta a Be Social a magyar szeniorokra, azaz az 55 év felettiekre vonatkozó felmérését arról, hogyan viselkednek az interneten, milyen szolgáltatásokat használnak és mit nem, illetve milyen kihívásokkal kell megküzdeniük. A felmérésből kiderül, mennyi időt töltenek a közösségi médiában, mik a félelmeik és hogyan próbálnak megküzdeni ezekkel.
A kutatás eredményeiről beszélgettünk a Media1 podcast- és rádióműsorában Forgács Mariann közösségi média szakértővel, a Be Social ügyvezetőjével.
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője
A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével.
A Tinik a neten felmérés eredményeiről beszélgettünk a Media1 2023. április 17-i műsorában Forgács Mariann közösségimédia-szakértővel, a Be Social ügyvezetőjével, aki több riasztó trendre is felhívta a figyelmet a műsorban. Ilyen például az is, hogy nagyon sok tinédzsertől kértek már erotikus képeket.
Milyen a fiatalok médiahasználata? A felmérésben szó esett a nagyon megugrott TikTok-használatról és több más digitális platform népszerűségéről is. Hogyan lehet elérni a fiatalokat? Mi a helyzet a játékokkal? Mire mennyi időt fordítanak? Hogyan változtatja meg a fiatalok személyiségét, viselkedését az online tér? Ez is kiderült a beszélgetésből, ami az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza.
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője
A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Mi folyik a Twitter körül és jó döntés volt-e átnevezni X-re?
Hirdetői mintegy felét elvesztette a Twitter a tulajdonosváltás után. Mi okozta ezt?
Ideiglenes olvasási korlátozásokat vezettek be Elon Muskék a nyáron.
Milyen jövő elé néz a Twitter / X?
Elindult a Meta, a Facebook üzemeltetőjének újdonsága, a Twitter megszorongatására hivatott Threads.
Mi lesz a Facebookkal?
Újdonságok a Tiktokon: a legújabb, hogy már szöveges posztok is elérhetők
Több országban eközben tiltás alá került a TikTok, például Ausztráliában. Az Európai Parlamentben is megtiltották a használatát, Magyarországon azonban nincs ilyen terv.
Tényleg van előnye a kék pipáknak? Személyes tapasztalatok
Életveszélyes kihívások a Tiktokon: ki védi meg a gyerekeket és a fiatal felnőtteket?
Mastadon: egy újabb lehetőség?
Többek között ezekről is beszélgettünk Forgács Mariann közösségimédia-szakértővel, a Be Social socialmedia ügynökség ügyvezetőjével a Media1 2023.07.31-i műsorában.
A beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Megérkezett a Twitter Blue, amiről olyan sokat lehetett hallani mostanában – de miért jó mindez konkrétan? Hová tartanak a közösségi médiás platformok, mik a trendek manapság? Van-e még esélye annak, aki manapság szeretne influenszerré válni? Hogyan hat a mesterséges intelligencia, például a ChatGPT? Többek között erről is beszélgettünk a Media1 podcast- és rádióműsorában Forgács Mariann közösségi média szakértővel, a Be Social ügyvezetőjével.
Forgács Mariann közösségi média szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.
Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?
Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.
A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.
A Media1 legutóbbi, 2021. május 31-i podcast és rádióműsorának vendége Trunk Tomi, vagy ahogy véleményvezérként sokan ismerik, Dablty volt. A fiatalember, aki még csak július végén lesz 18 éves, és 16 éves volt, amikor médiatulajdonos lett. Valójában pedig már ennél is hamarabb ismert lett a közösségi médiában, majd az egyik nagy médiakonferencia, a Media Hungary előadójaként is találkozhattak vele a jelenlévők.
Van már saját klipje is, ami óriásit ment a YouTube-on, és jelentős követőtábora van a közösségi médiában. Ismert mint versenysportoló (rendszeresen veszt részt rangos külföldi síbajnokságokon, ahol kiváló eredményeket ér el), de ismert mint műsorvezető a (Spirit FM-en van műsora Corporation Z néven), ezenkívül sneakerguru, kommunikációs tanácsadó egy osztrák cégnél, és nem mellesleg mindemellett még középiskolás is. És még mielőtt elfelejtenénk: írt több könyvet is.
A beszélgetés során azt próbáltuk kideríteni, mi Dablty számára a legfontosabb e sok minden között, hogyan osztja be az idejét, és ha választania kellene e sok feladat között, melyiket hagyná meg, és mit tudna elengedni belőle. De szóba került az is, érdekli-e a politikai pálya, és nekünk árulta el elsőként azt is, hogy újabb klipet készít egy stúdióban, hogy megint felforgassa vele a YouTube-ot. Trunk Tomival beszélgettünk arról is, mennyire érzi helytállónak a nemrég megjelent A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás eredményeit (amiről a Media1 előző műsorában részletesen is beszéltünk Forgács Mariann közösségi média szakértővel), mennyire felelnek meg a megállapítások vele és generációs társaival kapcsolatban. A Trunk Tomival folytatott beszélgetésbe egyébként bekapcsolódott egy héttel korábbi vendégünk, Forgács Mariann is, aki újra itt volt a műsorban.
Beszéltünk Tamás fiataloknak szóló médiumának működéséről is.
Trunk Tomi (Dablty) jobbra, középen Forgács Mariann közösségimédia-szakértő (Be Social) és balra Szalay Dániel (Media1)
A Media1.hu podcast- és rádióműsora az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.
Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora
A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.
A Media1 2021.05.24-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, elkészült ugyanis a magyar tinik online életéről szóló felmérés, A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás. A kutatás eredményeiből sok érdekesség kiderült, ezeket elemeztük ki jobban Forgács Mariannal a műsorban.
Vendégünk azt is elmondta, mennyire térnek el az eredmények az előzetes várakozásaitól.
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője
A műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.
A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.
A Media1 tegnapi, március 8-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akivel aktuális social media ügyekről beszélgettünk.
Például arról, hogy a napokban Magyarországon is elindította a Facebook a tényellenőrző programját az álhírek kiszűrése érdekében. Kitárgyaltuk azt is, hogy jól érzékeljük-e, hogy egyre inkább elüzletiesedik a közösségi média, hiszen például aki nem fizet a Facebooknak, az egyre kevésbé jut el még a saját oldalának követőihez is. Nem vezet-e ez oda, hogy a gazdagok előnybe kerülnek az üzeneteik célba juttatásában?
Beszélgettünk a Facebook algoritmusáról és a „beauty filterek” etikájáról is. Kitárgyaltuk a mostanában egyre felkapottabb legújabb közösségi médiás szolgáltatást, a Clubhouse-t is, és megbeszéltük azt is, szakértő vendégünk milyen eredményekre számít a most zajló közösségi médiás tinikutatás kapcsán, illetve milyen változásokat észlel a tavalyi évhez képest.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
A Media1 március 8-i adása, benne Forgács Mariannal teljes egészében visszahallgatható a lenti lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető, illetve elindítható a hangfelvétel akár különálló ablakban is.