Kész az új webshop, de hogyan lesz rajta látogató? Forgács Mariannal és Takács Borbálával folytatódik a Media1 e-kereskedelem beszélgetéssorozata

A Media1 többrészes e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozatának legújabb epizódjában ezúttal Forgács Mariannal, a Be Social ügyvezetőjével és Takács Borbálával, a Jófogást és a Használtautó.hu-t működtető Adevinta Hungary marketingigazgatójával beszélgettünk arról, hogy milyen kommunikációs- és marketing stratégiákat érdemes használni az online kereskedelemben. Hiszen nem elég jól összerakni a webshopot, de folyamatos kommunikációra is szükség van a sikerhez, vagyis ahhoz, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert egy e-kereskedő.

  • Mely közösségi médiás platformok kihagyhatatlanok a kommunikációs mixből?
  • Mikor kell ügynökség és mikor elég, ha mi magunk vesszük kezünkbe a kommunikációs feladatokat?
  • Mekkora büdzsét érdemes szánni a kommunikációra?
  • Milyen gyakran és hogyan, miről posztoljunk?
  • Hogyan érdemes hozzálátni az influenszermarketinghez?
  • Vannak-e ingyenes lehetőségek, vagy mindenképp a pénztárcánkba kell nyúlnunk?
  • Online piacterek – hogyan, mikor, mire használjuk őket?

Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatias kérdésekre is választ kerestünk szakértő vendégeinkkel az Adevinta közreműködésével készülő beszélgetéssorozatunk legújabb részében.

A beszélgetés audio változatban is elérhető, így vezetés közben is meghallgathatja a beszélgetést.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A korábbi e-kereskedelem témájú epizódokból:

Mik a trendek manapság és mi várható az online kereskedelemben? A Media1 e-kereskedelmi beszélgetéssorozata #s01e01

Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

Hamarosan érkezik az e-kereskedelem témájú sorozatunk következő része is! Érdemes feliratkozni a vipcast powered by Media1 Podcastra! Elérhető a podcast Spotify-on, iTunes-on, Google Podcastben és más podcast platformokon keresztül is.

Nincs még 18, de már médiatulajdonos, műsorvezető, infuenszer, könyvíró, tanácsadó, versenysportoló, zenész, sneakerguru és konferenciák rendszeres előadója (Media1 2021.05.31.)

A Media1 legutóbbi, 2021. május 31-i podcast és rádióműsorának vendége Trunk Tomi, vagy ahogy véleményvezérként sokan ismerik, Dablty volt. A fiatalember, aki még csak július végén lesz 18 éves, és 16 éves volt, amikor médiatulajdonos lett. Valójában pedig már ennél is hamarabb ismert lett a közösségi médiában, majd az egyik nagy médiakonferencia, a Media Hungary előadójaként is találkozhattak vele a jelenlévők.

Van már saját klipje is, ami óriásit ment a YouTube-on, és jelentős követőtábora van a közösségi médiában. Ismert mint versenysportoló (rendszeresen veszt részt rangos külföldi síbajnokságokon, ahol kiváló eredményeket ér el), de ismert mint műsorvezető a (Spirit FM-en van műsora Corporation Z néven), ezenkívül sneakerguru, kommunikációs tanácsadó egy osztrák cégnél, és nem mellesleg mindemellett még középiskolás is. És még mielőtt elfelejtenénk: írt több könyvet is.

A beszélgetés során azt próbáltuk kideríteni, mi Dablty számára a legfontosabb e sok minden között, hogyan osztja be az idejét, és ha választania kellene e sok feladat között, melyiket hagyná meg, és mit tudna elengedni belőle. De szóba került az is, érdekli-e a politikai pálya, és nekünk árulta el elsőként azt is, hogy újabb klipet készít egy stúdióban, hogy megint felforgassa vele a YouTube-ot. Trunk Tomival beszélgettünk arról is, mennyire érzi helytállónak a nemrég megjelent A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás eredményeit (amiről a Media1 előző műsorában részletesen is beszéltünk Forgács Mariann közösségi média szakértővel), mennyire felelnek meg a megállapítások vele és generációs társaival kapcsolatban. A Trunk Tomival folytatott beszélgetésbe egyébként bekapcsolódott egy héttel korábbi vendégünk, Forgács Mariann is, aki újra itt volt a műsorban.

Beszéltünk Tamás fiataloknak szóló médiumának működéséről is.

Trunk Tomi (Dablty) jobbra, középen Forgács Mariann közösségimédia-szakértő (Be Social) és balra Szalay Dániel (Media1)
Trunk Tomi (Dablty) jobbra, középen Forgács Mariann közösségimédia-szakértő (Be Social) és balra Szalay Dániel (Media1)

A Media1.hu podcast- és rádióműsora az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Elkészült a Magyar Tinik a neten 2021 kutatás, a Media1 vendége Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (2021.05.24.)

A Media1 2021.05.24-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, elkészült ugyanis a magyar tinik online életéről szóló felmérés, A Magyar Tinik a neten 2021 kutatás. A kutatás eredményeiből sok érdekesség kiderült, ezeket elemeztük ki jobban Forgács Mariannal a műsorban.

Vendégünk azt is elmondta, mennyire térnek el az eredmények az előzetes várakozásaitól.

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője, a podcast műsorvezetője

A műsor az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető a hangállomány.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A témát egy héttel később Trunk Tomival (dablty) folytattuk, ez itt hallgatható vissza.

A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban vagy a TuneIn-en is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2021.03.08: Forgács Mariann közösségimédia-szakértő

A Media1 tegnapi, március 8-i adásának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akivel aktuális social media ügyekről beszélgettünk.

Például arról, hogy a napokban Magyarországon is elindította a Facebook a tényellenőrző programját az álhírek kiszűrése érdekében. Kitárgyaltuk azt is, hogy jól érzékeljük-e, hogy egyre inkább elüzletiesedik a közösségi média, hiszen például aki nem fizet a Facebooknak, az egyre kevésbé jut el még a saját oldalának követőihez is. Nem vezet-e ez oda, hogy a gazdagok előnybe kerülnek az üzeneteik célba juttatásában?

Beszélgettünk a Facebook algoritmusáról és a „beauty filterek” etikájáról is. Kitárgyaltuk a mostanában egyre felkapottabb legújabb közösségi médiás szolgáltatást, a Clubhouse-t is, és megbeszéltük azt is, szakértő vendégünk milyen eredményekre számít a most zajló közösségi médiás tinikutatás kapcsán, illetve milyen változásokat észlel a tavalyi évhez képest.

Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

A Media1 március 8-i adása, benne Forgács Mariannal teljes egészében visszahallgatható a lenti lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető, illetve elindítható a hangfelvétel akár különálló ablakban is.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban is.

Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.

Media1 2020.07.20: Melyek a leghitelesebb médiumok, hajlandók-e fizetni a magyarok hírekért, és mi a helyzet a közösségi médiában? Forgács Mariann (Be Social) és Bognár Éva volt a Media1 műsorának vendége

A Media1 legutóbbi, 2020. július 20-i műsorának vendége volt Forgács Mariann, a Nagy Facebook Körkép 2020 című kutatást elkészítő Be Social közösségimédia-ügynökség ügyvezetője, akivel mindenféle közösségi médiás témáról beszélgettünk a kutatás kapcsán,beleértve a TikTokot, a Facebookot, a YouTube-ot, a Snapchatet és sok más platformot…

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője
Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője és Szalay Dániel, a Media1 műsorvezetője

Majd Bognár Éva, a nemrég megjelent Reuters Institute Digital News Report 2020 című kiadványához kapcsolódó kutatás magyarországi felelőse, a CEU-n működő Center for Media, Data and Society kutatója számolt be a felmérésük eredményéről.

Ez utóbbi kutatás 40 országban Magyarországon felvett adatok alapján készült. Az idei jelentés többek között azt találta, hogy egyre nő a különböző kiadók előfizetésekből származó bevétele, amelyet a koronavírus fel is erősített, miközben a média iráni általános bizalmat is növelte, legalábbis ideiglenesen. Ugyanakkor rendkívül magas azok aránya, akik a dezinformáció miatt aggódnak, de ezért elsősorban a politikusokat tartják felelősnek.

A Magyarországgal foglalkozó fejezet kiemeli, hogy a média iránti különösen alacsony bizalom továbbra is megfigyelhető: a 27 százalékos eredmény a vizsgált 40 ország között a 35. helyre elég. Gyakran hangoztak el olyan vádak, miszerint a média „torzít” és „félretájékoztat”, a kormány pedig gyakran címkézi „fake news”-ként a kritikus orgánumokat. Ennek ellenére a legmagasabb bizalmi indexe a HVG-nek, az RTL Klubnak és az Indexnek van, míg

a kormányhoz közelálló médiában, ideértve a közszolgálatit is, jellemzően kevesebben bíznak.

Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport
Reuters Institute Digital News Report 2020 c. riport

(A kutatás még az Index.hu körüli helyzet kirobbanása előtt készült.)

Bognár Évával és Forgács Mariannal átbeszéltük a műsorban a kutatások tanulságait, és néhány aktualitásról is szó esett a műsorban, mely az alábbi lejátszó segítségével visszahallgatható, illetve podcastként a lenti linkre kattintva le is tölthető. A lejátszás akár külön ablakban is lehetséges!

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Olvasóink figyelmébe ajánljuk az eggyel korábbi Media1-műsort is, melynek vendége volt Gerényi Gábor, az Index átalakítására vonatkozó, elhíresült Gerényi-terv kitalálója és Munk Veronika, az Index főszerkesztő-helyettese.

Ha még nem tetted meg, gyorsan lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról! Feliratkozhatsz a podcastra a Spotify-on és az Apple iTunes-on is, de megtalálod a főbb podcast programokban, például a Google Podcastsban és a TuneIn-ban. Iratkozz fel a Media1.hu hírlevelére a hírportál főoldalán, és lájkold vagy kövesd a Media1 Facebook-oldalát is.