Mi a webshopok sikerét egyik legjobban meghatározó kérdés? Logisztikai folyamatokról és ezek aktuális trendjeiről beszélgettünk a Media1 e-kereskedelem sorozatának 2. részében szakértő vendégeinkkel

A Media1 e-kereskedelem témájú négy részből álló beszélgetéssorozatának legújabb, 2. részében

Zabari Istvánnal, a Lumenet világítástechnikai webshop alapítójával, tulajdonosával, az Ecommerce Hungary szakmai szövetség alelnökével

Perényi Andrással, a Webshippy ügyvezetőjével és társtulajdonosával,

és

Balázs Miklóssal, a Kifli.hu logisztikai trénerével

beszélgetett Szalay Dániel a webshopok logisztikai folyamatairól. Azért kiemelten fontos téma ez, hiszen a webáruházak sikerét nagyban meghatározza, hogy ezek a folyamatok mennyire működnek flottul.

Néhány téma a beszélgetésből:

  • Mik az aktuális trendek az e-kereskedelem terén?
  • Érdemes-e kiszervezni a logisztikai, szállítási feladatokat egy úgynevezett fulfillment céghez, mik ennek az előnyei és mik azok az esetek, amikor ezt nem érdemes megtenni, netán nincs is lehetőség rá? Hogyan lehet megtenni az átállást, mik az ezzel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok?
  • Érdemes ma még fenntartani hagyományos boltot is? Miért döntött úgy nemrégiben a Lumenet, hogy bezárja a hagyományos, offline üzletét, és hogyan oldotta meg mindezt egy olyan webáruház, ahol törékeny termékekről van szó?
  • Fenntartható-e a napon belüli kiszállítás?
  • Mi a helyzet jelenleg a futárhiánnyal a piacon?
  • Mit érdemes tudni a csomagolásmentes szállításról?
  • Tényleg a csomagautomatáké a jövő? Milyen nehézségek vannak e területen?
  • Hogyan érdemes egy webshoppal a külföldi szállítást megoldani, ha valaki terjeszkedni készül?
  • Speciális igények a kiszállítás kapcsán? Hogyan oldják meg a túlméretes vagy törékeny termékek szállítását, vagy akár az élelmiszerekét, amelyekre nagyon szigorú követelmények vonatkoznak.

A Media1 e-kereskedelem témájú beszélgetéssorozata az Adevinta Hungary, a Jófogás és a Használtautó.hu oldalak üzemeltetőjének közreműködésével készül. Köszönjük továbbá a helyszínt a Yettel Magyarország Astorián található közösségi irodájának!

Az audio podcast változat az alábbi lejátszóval hallgatható meg.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

A beszélgetéssorozat 1. része, melynek Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója, Hackhanda Tünde, az ENET online kereskedelem szakértője és Szeles Péter, a Reacty Digital üzletfejlesztési vezetője volt a vendége, IDE kattintva érhető el videós és audio változatban egyaránt.

Érdemes feliratkozni a Media1 YouTbe csatornájára, valamint a podcastunk Spotify csatornájára, hogy ne maradjon le a beszélgetéssorozat következő részéről sem.

Egyre többen vásárolunk a neten, mind többen okoseszközön – DTM extra, 2018.03.23.

Az év legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényeként határozták meg az Ecommerce Expo 2018 nevű rendezvényt a szervezői. A konferenciával egybekötött eseményt csütörtökön, a budapesti Lurdy Házban rendezték meg. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója ott volt a fő előadók között és a hazai online vásárlási trendekről számolt be a friss adatok tükrében. Mi pedig élőben kapcsoltuk őt, hogy beszámoljon a konferencia legérdekesebb pillanatairól.

Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít
Kurucz Imre, az Ecommerce Expo 2018 rendezvényről tudósít

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Alább pedig Kurucz Imre prezentációjának néhány érdekes diája is látható nagyítható formában.

Az online vásárláshoz használt eszközök megoszlása
A fizetési mód megoszlása

Videónk is van a műsor ezen részletéről: 

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag

Karácsonykor megint gond volt a webes rendelésekkel – DTM, 2018.01.23./1.

Tavaly 900 ezer interneten megrendelt karácsonyi ajándék nem érkezett meg, idén már csak 800 ezer, de azért ez is igen magas szám. Viszont a háttérben egészen más felkészülés volt megfigyelhető – tudtuk meg a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) január 23-i adásában dr. Pintér Róberttől, az eNET kutatásvezetőjétől. A beszélgetésből kiderül még az is, hogy több év óta folyamatosan növekszik a hazai e-kereskedelem nagyságrendje, előretört a bankkártyás fizetés és továbbra is népszerű a hírlevél a webáruházak gyakorlatában.

dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona
dr. Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője Fotó: Nemes Ilona

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Videó a műsor ezen részletéről:

Az eNET kutatásai az e-kereskedelem kapcsán:
http://www.enet.hu/hirek/meg-mindig-k…

http://www.enet.hu/hirek/e-kereskedel…

http://www.enet.hu/hirek/magasabb-seb…

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

A DTM asztaltársasággal közvetlenül itt lehet kapcsolatba lépni: www.facebook.com/DTMasztaltarsasag