Ezekben a napokban lesz 4 éve, hogy Palik László társaival elindította a Palikék Világa című YouTube-csatornát, ami mostanra már több mint 140 ezer követővel rendelkezik.
A Media1 Podcastban Palik Lászlóval, a Palikék Világa műsorvezetőjével beszélgettünk a műsor kulisszatitkairól.
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt nemrégiben Osváth Zsolt, a népszerű ZSHOW time nevű YouTube-csatorna youtubere, a Viasat3 műsorán jelentkező Őszinte leszek című talkshow műsorvezetője.
Osváth Zsolt, a ZSHOW Time youtbere, az Őszinte leszek műsorvezetője. fotó: Antenna Entertainment Group
Azzal indítottunk, hogy egyáltalán mi szüksége van egy népszerű youtubernek ilyen sok követővel tévéműsorra. Osváth Zsolt elmondta, miért mondott igent a Viasat3 felkérésére, és néhány kulisszatitkot is elárult az új tévéműsorral, az „Őszinte leszek”-kel kapcsolatban.
Szó esett Osváth Zsolt RTL-es korábbi konfliktusairól és arról is, amikor még a ValóVilág (VV) című reality-ben szerepelt. Osváth elmondta, milyen most a viszonya az RTL-es vezetőkkel. Beszélgettünk arról is, hogy milyen jogi problémákkal kellett Osváth Zsoltnak szembenéznie az éttermének nevével kapcsolatban, és hogy áll most a védjegyvita – úgy tűnik, fordulat történt az ügyben.
Osváth Zsolt nemrég pereket nyert kormánypárti médiumok ellen – beszélgetésünkből kiderült, hogy élte meg, amikor súlyos dolgokkal vádolták és szerinte miért volt mindez kontraproduktív.
A teljes beszélgetés elérhető az alábbi lejátszó segítségével.
Újra a Media1 vendége volt nemrégiben a műsorunkban egy évvel korábban már bemutatkozóMárky Anna és Gabnay Máté, a Kráss kontent két fiatal kreatív producere. A beszélgetés mostani apropója részben a Pitch4Kráss, ami egy új lehetőség a feltörekvő műsorkészítőknek, valamint a Sávlekötő Camp, ami egy alternatív tehetségkutató, amelynek a középpontjában a dalszerzők állnak, amelyből új évad készül. Az interjúból kiderül az is, hogy a műsorvezető a korábbi évadhoz hasonlóan Lil Frakk lesz.
De miben lesz más az új évad? Képes lehet-e megszorongatni a kereskedelmi tévéket egy youtube-os tehetségkutató? Mennyiben más egy ilyen műsor, mint mondjuk az X-Faktor vagy a Megasztár a két nagy kereskedelmi tévé kínálatában? Erre is választ ad a kreatív producerekkel készített beszélgetésünk, de a közösségi médiás műsorgyártás aktuális trendjeiről is sok szó esett.
A beszélgetés Márky Annával és Gabnay Mátéval az alábbi kép alatt található lejátszó segítségével hallgatható meg.
Márky Anna és Gabnay Máté, a Kráss kontent kreatív producerei a Media1 2024.09.16-i műsorában, Szalay Dániel vendégeként
Tatár Csilla elsők között volt Magyarországon, aki a hagyományos tévés műsorvezetés után YouTube csatornát indított. Hat évvel ezelőtt kezdte a Tatár Csilla 34 című videósorozattal. Tartalmai mind valamilyen üzenetet hordoznak, a sztárinterjúk után ma már főként edukációs tartalmakat készít. Néha egy-egy televíziós műsort is szívesen elvállal, legutóbb az ATV-n volt látható a Mondd el Tatár Csillának, amely rendre bekerült a TOP50 legnézettebb műsor közé. Tatár Csilla a saját műsorainak producere, kreatívja és sokszor szerkesztője is.
Tatár Csilla az elmúlt hat évben komoly tapasztalatra tett szert online és televíziós műsorgyártásban is. A YouTube csatornája mellett több mint 88 ezer követője van az Instagramon és rendszeresen nyilvánosan kiáll számára fontos társadalmi ügyek mellett is. Tavasszal debütált a Vágó Rékával közös Kirakós podcastja is, ami üzletileg is unikális megoldás volt, hiszen Vágó Réka X Tatár Csilla közös cipőkollekciójuk időpontjában került ki a netre.
Tatár Csilla idén ősszel szintén nem megszokott módon egyszerre három egészségedukációs sorozatot indított. A Ne vegyél be mindent! című sorozatban szakemberek járnak körül egy-egy egészséggel kapcsolatos témát, az Ízekre szedjük című műsorában pedig ismert emberek beszélnek az étkezési szokásaikról, a gasztronómiához fűződő viszonyukról.
Tatár Csilla novemberben indult Dokihoz megyek című sorozatában pedig a Wáberer Medical Center orvosai válaszolnak a leggyakoribb kérdésekre.
Vendégünk a Media1 podcast- és rádióműsorában elmesélte, hogyan és miért váltott a tévézésről a YouTube-ra, és sok kulisszatitokba avatott be bennünket.
Tatár Csilla és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője
A Media1 interjúja Tatár Csillával az alábbi lejátszó segítségével indítható.
A Media1 október 16-i műsorának vendége volt Márky Anna és Gabnay Máté.
Két nagyon tehetséges fiatal, akik óriási lelkesedéssel működtetik saját alapítású cégüket, a Kráss Kontentet, mely a Sávlekötő és az Egy asztalnál című YouTube-műsorok gyártója, sőt mint a beszélgetésből kiderült, hamarosan további műsorokat is készítenek. (A cégnek van egy harmadik, a beszélgetésből szervezési okok miatt sajnos kimaradó alapítója is Babaitisz Jorgosz Andreasz, aki Lil Frakk néven ismert: ő egyben a Sávlekötő műsorvezetője.)
Az Egy asztalnál (Kráss kontent) stábja. Fotó: Instagram
Vendégeink a műsorunkban elmesélték, hogy az egész cég és a YouTube-csatornáik egy egyetemi projektből nőtte ki magát (az alapítók a Színművészeti Egyetemen ismerték meg egymást televíziós műsorkészítő szakon). Hogy mennyire komoly, amit csinálnak, azt jól mutatja, hogy például forgatásonként 20-25 fő kapcsolódik be a munkába – elárulták a Media1-ben azt a kulisszatitkot is, hogyan tudják egy ekkora stáb költségeit kitermelni.
Szó esett a két YouTube-csatorna profiljáról, az egyedi koncepcióról, valamint Márky Anna és Gabnay Máté elmesélt egy csomó érdekességet a forgatásokról. A Sávlekötő nevű YouTube csatornát egyébként már közel 24 ezren követik, míg az Egy asztalnál ennél is sikeresebb e téren: közel 43 ezer ember követője van a YouTube-on. A beszélgetésben szó esett például a tévézés jövőjéről és a személyes ambíciókról is.
Okvetlenül érdemes meghallgatni az interjút Márky Annával és Gabnay Mátéval az alábbi lejátszó segítségével!
A PosztmodeM asztaltársaságba rendszeresen visszatérő Fülöp Hajnalka csatlakozott az Élményműhely csapatához, mely egy mozgalom az élményközpontú matematika-oktatásért. Az élményekre építő módszer a lényeges most (nem a matematika): Hajnival pedig arról beszélgetett az asztaltársaság, hogy a mai tinédzserek számára a sztárok a vloggerek köréből kerülnek ki, ők állítják elő a napi élményt és ők lehetnek azok is, akiktől élményközpontúan lehet tanulni sok mindent, még életvezetési módszereket, életstratégiákat, megoldóképleteket is.
Fülöp Hajnalka, digitális intelligencia szakértő szerint a vloggerek mintaadó, tanító szereppel is rendelkeznek. Fotó: Nemes Ilona
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.