A Viasat3-on futó Troll a konyhában új évadának indulása kapcsán beszélgettünk a Media1 podcast- és rádióműsorában Rákóczi Feri műsorvezetővel és Sárközi Ákos séffel: kulisszatitkok, égő konyharuhák, LEGO a kajában, és minden, ami kimaradt a műsorból!
Troll a Konyhában Sárközi Ákos séffel és Rákóczi Feri műsorvezetővel
A podcastban Rákóczi Feri tréfásan odamondott egyet Kolosi Péternek, az RTL programigazgató vezérigazgató-helyettesének, de szóba került az is, hogyan vált étteremtulajdonossá, mit gondol a Michelin-csillagokról, és mi a véleménye a Rádió 1 „Balázsék” című műsorára kiszabott, újabban szinte heti rendszerességgel érkező Médiatanács-bírságokról. Azt is elárulta, van-e ennek következménye rájuk nézve.
Sárközi Ákosról is számos érdekesség kiderült: hogyan vált népszerű médiaszereplővé, milyen érzés Michelin-csillagos séfként részt venni egy olyan műsorban, ahol a játékosok egy része direkt próbálja elrontani az ételt, és hogyan viszonyul mindehhez ő maga.
A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszón, vagy a Vipcast powered by Media1Spotify– és iTunes-csatornáin!
Kurucz Dániel, a Köztér című műsor alapítója volt a Media1 podcast- és rádióműsorában Szalay Dániel vendége.
Kurucz Dániel, a Köztér alapítója, a Fidelitas volt budapesti elnöke interjút ad a Media1-nek
A beszélgetés során számos izgalmas, sokakat érintő témáról esett szó, többek között:
Fideszes múlt: Kurucz Dániel korábban a Fidelitas budapesti elnöke volt, és dolgozott a Miniszterelnökségen is. Hogy került a Fidesz ifjúsági szervezetéhez, miért hagyta ott, és hogyan látja most a Fidesz működését?
Partizán vs. Köztér: A sajtó szerint a Köztér egyfajta „ellen-Partizán”, Gulyás Márton műsorának kihívója. Mit gondol erről maga Kurucz?
Média és hatalom: Beszélgettünk arról, hogy a magyar kormány miért próbálja ellehetetleníteni a kormánykritikus média külföldi finanszírozását. Oroszország felé tartunk? Helyénvaló a médiumok idegen ügynöknek való titulálása?
Néhány hét elteltével ismét a Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Zimon András újságíró, műsorvezető, aki a napokban indítja újra a Magyar Közöny című műsort, a Frisshírektől való távozása után, immár önállóan.
A Media1 ezúttal Zimon András újságírójával, a Frisshirek.hu volt munkatársával interjúzott, akivel a portál hátteréről és megszűnésének hátteréről beszélgettünk, majd a magyar médiában uralkodó állapotokról és arról is szó esett, miképp próbálnak egyes újságírók a sokszor lehetetlen helyzetből kitörni.
Zimon a Media1 podcast- és rádióműsorában mondta el először azt is, hogy milyen új projektje be fog, immáron önállóan újraindítja a Magyar Közönyt, és hogyan, miképp tudja ezt megtenni.
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője, akit ezúttal többek között annak apropóján kerestünk meg, hogy az Egyesült Államokban elérhetetlenné kellett tenni a kínai tulajdonú népszerű közösségi média platformot, a TikTokot. Majd nem sokkal később Donald Trump mégis a megmentő szerepében tetszeleghetett, és a platform újra elérhetővé vált – pedig épp Trump első elnöksége alatt vette kezdetét a TikTok betiltása.
Ráadásul a Facebook / Meta, illetve Mark Zuckerberg részéről is érdekes fejlemények történtek Trump második elnökségének kezdetekor. Mark Zuckerberg, a Meta alapítója például bejelentette, hogy megszüntetik a tényellenőrzést és elbocsátják az eddig azzal foglalkozó tényellenőrző csoportot.
Elon Musk, az X (korábbi nevén Twitter) tulajdonosa pedig náci karlendítéshez hasonlót tett, és Donald Trumppal is egyre szorosabb a viszony. Trump visszatérését „A király visszatérése” üzenettel üdvözölte, ami tovább erősíti a technológiai vezetők és a politikai vezetés közötti kapcsolatokat.
Ráadásul több nagy tech-cég vezetője Trump elnökkel együtt jelentek meg nyilvános eseményeken, ami a szektor és a kormányzat közötti szorosabb kapcsolatokra utal.
Mi történik? Mi lesz így a közösségi médiával?
Többek között erről is beszélgettünk Forgács Mariann-nal, de megkérdeztük azt is, mennyire vált be számára, hogy előfizetett az Instagramon a fizetős csomagra, és tanácsolja-e másoknak is, hogy fizessenek-e a „kék pipáért”. Beszélgettünk arról is, hogy milyen sok tartalmat cenzúráz ki a Facebook, sok olyan dolgot is, amelyet nem kellene. Ki védi meg a felhasználókat?
A portréfotó alatti lejátszó segítségével hallgatható meg a beszélgetésünk.
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a Be Social ügyvezetője
Megjelent Trunk Tamás (Dablty) legújabb, közel 150 oldalas könyve, az Alfa Guide – Minden, amit tudni akartál az alfa generációról. A könyv apropóján beszélgettünk a Media1 podcastjában a szerzővel, aki z-generációsként ásta bele magát nagyon az alfák világába és jelentette meg a könyvét, néhány nappal épp azelőtt, hogy megszülettek az elő béta generációsok.
Miben különbözik az alfa a z-generációtól? Mi határozza meg a mindennapjaikat? Milyenek a médiahasználati szokásaik? Hogyan szólíthatják meg őket a márkák? Többek között ez is kiderül a beszélgetésből, de szó esett a béta generációról és a különböző generációk közötti hasonlóságokról is.
Trunk Tamás / Dablty (a képen jobbra)
A teljes beszélgetés az alábbi lejátszó segítségével hallgató meg.
Elnökké választása utáni első interjúját a Media1-nek adta októberben Zabari István, az Ecommerce Hungary nevű e-kereskedelmi iparági szövetség elnöke, aki egyben a Lumenet webáruház résztulajdonosa is.
A beszélgetésből kiderül, miért volt váltás az e-kereskedelmi szövetség élén és milyen irányt vesz a szervezet, de szó esett egy másik e-ker szövetséggel, a Digitális Kereskedelmi Szövetséggel (DKSZ) való viszonyról is, majd az online kereskedelem aktuális kihívásairól is beszélgettünk.
Néhány további kulcsszó a beszélgetésből: TEMU, Allegro, piacterek, technológiai újítások, mesterséges intelligencia, versenyképesség, adózás, jogdíjak, vámok, Amazon, a helyzet a COVID-járvány lecsöngése után, ügyfélszolgálatok, jogi környezet, vannak-e még betöltetlen rések a magyar e-ker piacon, online marketing…
Zabari István, az Ecommerce Hungary elnöke, a Lumenet résztulajdonosa
A beszélgetés érdeklődő laikusoknak és az e-kereskedelem piac szereplőinek is érdekes! A Media1 interjúja Zabari Istvánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Ahogy arról a Media1.hu már beszámolt, december 1-jén indul a Spektrum dokucsatornán egy új műsor, amelyben Vadon Jani és dr. Sós Endre, a Budapesti Állatkert főállatorvosa útnak erednek, hogy állatoknak segítsenek. A műsor címe Dr. S.O.S – Vészhelyzet a vadonban és látható lesz benne kígyóvérvétel, orrszarú mesterséges termékenyítése, bölénymentés, elefántaltatás is. A helyszínek sem akármilyenek.
A Media1 podcastjában Vadon Janival és dr. Sós Endrével beszélgettünk, akik sok érdekes kulisszatitkot árultak el a forgatásokról.
Hogyan készültek a forgatásokra, hogyan lövik be az altatóinjekciót, milyen érzés volt civilként elefántok és bölények mellett dolgozni? Többek között ez is kiderül a beszélgetésből, de még sok minden más is. Vadon Jani például elárulta, hogy sokszor elérzékenyült a forgatásokon, vagy hogy hogyan próbálta megkülönböztetni egymástól a sok hasonló elefántot és ez mennyire sikerült…
A beszélgetés a fotó alatti lejátszó segítségével hallgatható meg, vagy akár le is tölthető.
Dr. Sós Endre állatorvos és Vadon Jani a Dr. S.O.S. – Vészhelyzet a vadonban c. műsorban
Figyelmébe ajánljuk korábbi, szintén állatokkal foglalkozó másik beszélgetésünket is, mely Bóday Pállal, a Macskaárvaház Alapítvány elnökével készítettünk.
Néhány hónappal ezelőtt hangosan bírálta a Macskaárvaház Alapítvány az egyik húsipari cég, a Master Good plakátjait és netes bannerjeit, amelyeken wellnessező baromik voltak láthatók, mielőtt levágták volna őket, és egy provokatív szlogen is olvasható volt a hirdetéseken. Az alapítvány felháborítónak találta a plakátokat és az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) fellépését sürgette. Később a Párbeszéd a fogyasztóvédelmi- és a reklámtörvény módosítását kezdeményezte, hogy ilyen reklám még egyszer ne fordulhasson elő.
Bóday Pál szerint a húsipari lobbitól tartva nem számolt be többi médium az ügyről: attól tartottak, hogy reklámbevételektől esnek el. A Media1 podcastjában arról beszélgettünk, hogyan jelenik meg az állatvédelem témaköre a magyar médiában. Szóba került az említett húsipari cég is, és feltettük azt a kérdést is, hogy kaptak-e választ az ÖRT-től vagy a vállalkozástól.
A beszélgetésben előkerült az az ügy is, amikor a Rádió 1 népszerű reggeli műsorában, a Balázsékban a műsorvezető durva kijelentést tett a szomszédja kutyájára. Szóba kerültek a horgász-vadász tematikájú médiumok és az állatok reality-kben való jelenléte is.
Állatok és állatságok a médiában – a beszélgetés Bóday Pállal, a Macskaárvaház Alapítvány elnökével teljes egészében meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető.
Szabó Stein Imre kommunikációs szakember, az RTL egykori marketing- és kommunikációs igazgatója, az ATV volt vezérigazgató-helyettese a Media1 műsorában vendégeskedett néhány nappal ezelőtt.
Szabó Stein széleskörű tapasztalattal rendelkezik a kulturális, művészeti és média vállalati felsővezetés, nemzetközi intézményi kulturális projektek és márkaépítés terén. Szakértelme kiterjed a nemzetközi kommunikációra, marketingre, pr-re és a reklámiparra. Korábban vezető műsorok műsorvezetője és szerkesztője volt, emellett közszolgálati és kereskedelmi televíziók felsővezetőjeként is tevékenykedett. Íróként és szépirodalmi fordítóként, valamint független filmesként, producerként és kreatív producerként is elismert.
Szabó Stein Imre
Karrierjét a Magyar Televíziónál (MTV) kezdte szerkesztő-riporterként. A televíziós szakma iránti elkötelezettsége végigkísérte pályafutását. Kezdetben kulturális főműsoridős programok mint a „Stúdió”, műsorvezetője és szerkesztője volt, valamint az Oscar-gálák közvetítéseiben is szerepelt a közszolgálati televízióban. Később karrierje a televíziókészítés irányába fordult.
Az RTL Klub kommunikációs és marketing Igazgatójaként dolgozott, amikor a csatorna még kereste helyét a magyar piacon. Úgy vélik, hogy az ott töltött négy év alatt jelentős szerepe volt abban, hogy az RTL (Dirk Gerkens vezetésével) Magyarország vezető televíziós márkájává vált. A csatorna programstratégiájának és kommunikációjának összehangolása révén nagy hatással volt a televíziós piacon elért sikerekre.
Később a Magyar Televízió szórakoztató műsorok és filmvásárlási alelnökeként több mint 30 új műsort indított el. Az ATV vezérigazgató-helyetteseként a csatorna teljes megújítását irányította: új esti hírműsort hozott létre, több mint egy tucat főműsoridős programot indított el, új arculatot tervezett, és részt vett a technikai háttér megtervezésében. E munkája nyomán az ATV nézettsége a főműsoridőben megháromszorozódott.
Később figyelme a nemzetközi kulturális menedzsment felé fordult. A Művészetek Palotája egyik vezetőjeként és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem média és kommunikációs igazgatójaként is tevékenykedett, ahol például a Bartók Világversenyt és Fesztivált hozta létre. E nagyszabású nemzetközi projektek során aktívan részt vett a márkaépítésben, programtervezésben és a hatékony szerkesztői, illetve reklámkommunikáció irányításában, olyan vezető médiumokkal együttműködve mint a The New York Times, The Guardian, a Le Monde, a The Strad, a Der Spiegel, a Financial Times, The Times és a CNN.
Tapasztalatait és készségeit felhasználva újra csatlakozott a televíziós iparhoz egy dinamikusan fejlődő és izgalmas tévétársaság oldalán, különösen egy olyan régióban, amelyet mélyrehatóan ismer. Legfontosabb szakértelmei közé tartozik a programming, márkaépítés, stratégiai és válságkommunikáció, valamint a produkciós munka.
Vendégünkkel a kereskedelmi televíziózás kezdeti időszakáról és mostani állapotáról beszélgettünk, valamint több érdekes ügyet (CME / TV3 per, Meglepő és Mulatságos / Friderikusz Sándor, Dosszié / Frei Tamás stb.) is felidéztünk. Szóba került az a bejelentés is, hogy 27 év után az RTL hétfőn bejelentette, átáll a 18-59-es korcsoportra 18-49-ről.
A Media1 podcast- és rádióműsorának második felében megemlékeztünk az interjú előtt másfél nappal egy szörnyű gyilkosság következtében 51 évesen elhunyt Révész Zsuzsáról is, akit annak idején még Szabó Stein Imre vett fel az RTL-hez, és aki azt követően 17 éven át dolgozott a médiavállalatnál a kommunikációs terület osztályvezetőjeként.
A teljes beszélgetés Szabó Stein Imrével elérhető az alábbi lejátszó segítségével.
Újra a Media1 vendége volt nemrégiben a műsorunkban egy évvel korábban már bemutatkozóMárky Anna és Gabnay Máté, a Kráss kontent két fiatal kreatív producere. A beszélgetés mostani apropója részben a Pitch4Kráss, ami egy új lehetőség a feltörekvő műsorkészítőknek, valamint a Sávlekötő Camp, ami egy alternatív tehetségkutató, amelynek a középpontjában a dalszerzők állnak, amelyből új évad készül. Az interjúból kiderül az is, hogy a műsorvezető a korábbi évadhoz hasonlóan Lil Frakk lesz.
De miben lesz más az új évad? Képes lehet-e megszorongatni a kereskedelmi tévéket egy youtube-os tehetségkutató? Mennyiben más egy ilyen műsor, mint mondjuk az X-Faktor vagy a Megasztár a két nagy kereskedelmi tévé kínálatában? Erre is választ ad a kreatív producerekkel készített beszélgetésünk, de a közösségi médiás műsorgyártás aktuális trendjeiről is sok szó esett.
A beszélgetés Márky Annával és Gabnay Mátéval az alábbi kép alatt található lejátszó segítségével hallgatható meg.
Márky Anna és Gabnay Máté, a Kráss kontent kreatív producerei a Media1 2024.09.16-i műsorában, Szalay Dániel vendégeként
Nem csak az új műsorokról és a roadshow-ról beszélgettünk, de Kadarkai Endréről és a műsorok kulisszatitkairól is sok érdekesség derült ki, és még néhány nagy dilemma is felvetődött.
A beszélgetés az alábbi kép alatti lejátszó segítségével hallgatható meg.
Kadarkai Endre a Media1 műsorában, Szalay Dániel vendégeként
Ahogy az elmúlt években, idén is vendégül láttuk Bakos Gábort, az ARC közérzeti plakátkiállítás szervezőjét a Media1 podcast- és rádióműsorában. A 24. alkalommal Budapesten megrendezett kiállítás alkotásai mellett arról is beszélgettünk, hogy a Mi Hazánk Mozgalom megrongálta a kiállítást, amiből rendőrségi ügy lett, méghozzá anélkül, hogy a szervezőknek kellett volna feljelentést tenniük.
Mit szólt a történtekhez Bakos Gábor, az ARC szervezője és mit gondol arról, amit egy kormányközeli családszervezet szeretne, hogy a megrongált és az eredeti plakát egymás mellett legyen látható… Milyen az idei kiállítás? Ez is kiderül a beszélgetésből.
A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi lejátszó segítségével.
Sváby András kétnapos országjáró csavargásokra a ment egy lakóautóval és ismert útitársaival, Geszti Péterrel, Alföldi Róberttel, Falusi Mariannal, Kajdi Csaba Cylával, Lakatos Lászlóval, Rubint Rékával, Szabó Győzővel és Szilágyi Liliánával.
A kalandozások október 7-től, a Viasat3-on induló Az Útközben elmeséled – Csavargások Svábyvalcímű műsorban lesznek láthatók. Az új műsorról és annak kulisszatitkairól beszélgettünk a Media1 szeptember 23-i podcastjában Sváby Andrással, de szóba került több más téma, köztük az ATV-n látható, Sváby által főszerkesztett Heti Napló jövője és egy, a közéleti műsorral kapcsolatos változás, György Gabriella távozása és utódlása is.
Sváby András lakóautós csavargása (werk fotó Az Útközben elmeséled – Csavargások Svábyval című műsorról)
Sváby András és Szilágyi Liliána
Sváby András és Falusi Mariann csavarogni indul
A Media1 interjúja Sváby Andrással az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
A Media1 augusztus 16-i különkiadásában jelentette be Borsány-Gyenes András, a Network4 vezérigazgatója és Varga Attila online fejlesztési és kommunikációs igazgató, hogy a cégcsoporthoz kerültek az olasz labdarúgó-bajnokság (Serie A Made in Italy), valamint az olasz kupa (Coppa Italia Frecciarossa) és az olasz szuperkupa (EA Sports FC Supercup) közvetítési jogai. A két vezető más bejelentéseket is tett a Network4 csatornáit és streamingjelenlétét illetően, és szó esett az őszi műsorkínálatról is.
A teljes beszélgetést meghallgathatják az alábbi lejátszó segítségével!
A Media1 Kéry Ferenccel, a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) elnökével készített beszélgetéséből kiderül, milyen kurrens témákról beszélgettek a legutóbbi „Kábelkonferencia” (az MKSZ rendezvényének) résztvevői, milyen trendek és kihívások foglalkoztatják a hírközlési szolgáltatókat, televíziós műsorterjesztőket és internetszolgáltatókat.
Kéry Ferenc, a Magyar Kommunikációs Szövetség (MKSZ) elnöke
A teljes beszélgetés meghallgatható az alábbi linken.
A Media1 vendége volt néhány nappal ezelőtt Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója és újságírója.
Több mindenről is szó esett a beszélgetésben, többek között arról, hogy míg például a kormányközeli Demokrata című lap sajtóakkreditációt kapott a Párizsi Olimpiára, a Magyar Hang számára ugyanezt nem biztosította a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB), és ez miért jelent problémát. Lukács úgy véli, politikai indíték van emögött, és van is néhány olyan dolog, ami szerinte ezt alátámasztja…
Beszélgettünk a szuverenitásvédelmi törvénycsomagról és a Szuverenitásvédelmi Hivatal által vegzált médiumokról és hogy mire számít Lukács ez ügyben.
Érintettük azt is, hogy Magyar Péternek, a Tisza Párt vezetőjének nemrég a Magyar Hanggal is konfliktusa volt és ez hogyan zajlott. (A jobboldali politikusnak már több, független médiummal is komoly összetűzése volt, lásd ezekről itt.) Szóba került az is, hogy miután a Facebook nem kegyes a Magyar Hanggal (mostanában szinte senkivel sem, aki politikát oszt meg), milyen más stratégiával próbálják elérni az olvasókat a közéleti tartalmaikkal. Beszélgettünk a Magyar Hang helyzetéről és jövőjéről is.
Lukács Csaba, a Magyar Hang lapigazgatója a Media1 2024.07.29-i műsorának nyilatkozik
A Media1 teljes beszélgetése Lukács Csabával az alábbi lejátszóval hallgatható meg.
A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Tóth Péter Benjámin, az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület üzleti transzformációs igazgatója, akivel a zeneiparról és a szerzői jogdíjakról beszélgettünk, de jutott idő az irodalmi jogdíjak kérdésére is: mekkora összeget kapnak azok, akiknek a novelláit felolvassák? A beszélgetés során kielemeztük, hogyan alakult át az elmúlt időszakban a zeneipar és ezzel együtt a jogdíjak kérdése.
Fotó: Media1 / DALL-E / AI
Vendégünk elmesélte, hogy a megváltozó világhoz hogyan igazodott az egyébként már 1906 óta, vagyis immáron közel 120 éve működő Artisjus, hogyan dolgozzák fel azt a hatalmas adatot, amelyek a zenék sok milliárd felhasználására vonatkoznak és hogyan működik a közös jogkezelés.
Tóth Péter Benjámin elárulta, mekkora bevételtől esnének el a dalszerzők, ha nem lenne mindez, illetve szó esett arról, hogy hogyan történik a különböző dalszerzők (mintegy 19 ezer ember) között a jogdíjak szétosztása. Szó esett arról, hogy az egyes előadók között milyen nagy eltérések vannak. Az Artisjus munkatársa elmondta például, hogy van körülbelül 64 dalszerző, aki kiemelt összegeket kap.
Beszélgettünk arról is, hogy a zeneipar bevételein belül mekkora szeletet tesznek ki a különböző bevételek (például fellépti díjak, merchandise stb.) mellett a jogdíjak. Tóth Péter Benjámin elmesélte, hogy hogyan számolják ki, hogy például a Spotify, az iTunes, a YouTube Music vagy egy kereskedelmi rádió, esetleg egy közösségi rádió mekkora összeget fizet a zenei lejátszások után, illetve mi alapján határozzák meg a jogdíjakat.
Az Artisjus munkatársa elmondta, hogy milyen problémát okoz a zeneipar számára, hogy a jogdíj-tarifa inflációarányos megemelésére vonatkozó javaslatukat nem fogadta el az Igazságügyi Minisztérium, ezért beragadtak a korábbi tarifák a megelőző évi szinteken.
Rákérdeztünk, hogy milyen az együttműködés a zenemegosztó szolgáltatásokkal és megtudakoltuk azt is, hogy kell-e fizetni jogdíjat akkor, ha valaki egy podcastot indít, és abban zene is elhangzik, illetve miért vonatkoznak más szabályok arra, ha valaki Spotify-ra vagy YouTube-ra teszi fel a vonatkozó tartalmait, vagy ha egy saját szerverre helyezi el azt. A beszélgetésből kiderült, mekkora összeget kell fizetnie jogdíjként azoknak, akik online rádiót üzemeltetnek.
Érintettük a beszélgetésben az úgynevezett stockzenék kérdését is, valamint a kalózkodásról, torrentről és a zenei sikerlistákról is szó esett.
A Media1 május 6-i műsora, benne a teljes, Tóth Péter Benjáminnal készült beszélgetéssel az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Nemrégiben vizsgálatot indított a pár hónappal korábban felállított Szuverenitásvédelmi Hivatal az Átlátszó ellen, az oknyomozó műhely azonban jogi magyarázatot adva megtagadta az együttműködést a Lánczi Tamás vezette hivatallal.
Bodoky Tamás, a lap főszerkesztője a Media1-ben többek között erről és a lehetséges következményekről beszélgettünk, és arról, vajon meddig mehet még el a kormány a kormánytól független médiumok vegzálásában.
A teljes beszélgetést meghallgathatják az alábbi lejátszó segítségével, a fotó alatt!
Bodoky Tamás újságíró, az Átlátszó főszerkesztője Fotó: Turós Balázs
Ahogyan azt a Media1.hu július 18-án megírta, közzétették a legfrissebb Reuters Institute Digital News Report kutatási jelentést, amiből többek között kiderül, mely médiumokat tartják a leghitelesebbnek a magyarok és a világ más országaiban élők, illetve hogyan alakulnak a médiahasználati szokások a világ különféle részein.
Az oxfordi egyetemen működő Reutsers Institute kutatásához magyar részről a CEU Demokrácia Intézetének Média-, Adat- és Társadalomkutató Központja volt a Reuters Intézet magyarországi partnere. A fejezet felelőse Bognár Éva, a Központ kutatója és programreferense. Felhívtuk Bognár Évát, hogy átbeszéljük az aktuális médiahasználati trendeket és mindazt, ami a kutatásból következik.
A Media1 műsora Bognár Évával az alábbi lejátszó segítségével hallgatható vissza, vagy akár le is tölthető.