A vipcast.hu vendége ezúttal egy élő legenda, a magyarországi reklámfilmes szakma egyik megteremtője.
Következik a Hurka Gyurka, a Skála Kópé, a Traubi, a Nem lehet megunni tejreklámok és még számtalan más legendás hírű magyar reklám kitalálója, aki 2500 reklámfilmjével még a Guiness Rekordok könyvébe is bekerült.
De vajon miért nem rendez már Sas István? Megkérdeztem ezt is.
Klikk a nyilacskás lejátszóra, és már indul is a hangfelvétel lejátszása…
A sorozat legutóbbi részében a témáról nyilatkozott Szalay Dániel, a vipcast.hu alapítója is. A beszélgetésben szó esett arról is, hogy vajon jelentheti-e a rádiózás jövőjét a podcast. Az interjú itt érhető el: http://netidok.postr.hu/post-001
Megalakulása után fél évvel majdnem csődbe ment az első hazai mobilszolgáltató. A bankok ugyanis nem hittek a majdani Westel, a később piacvezetővé vált rádiótelefonos cég, a mai T-Mobile Magyarország egyik elődcégének sikerében, a pénz pedig vészesen fogyott.
1990. október 15-én, vagyis 20 évvel ezelőtt ezekben a napokban kezdődött meg a kereskedelmi mobiltelefon-szolgáltatás Magyarországon. Ebből az alkalomból a hazai távközlés igazi nagyágyúi, Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, Sugár András, a Westel900 alapító vezérigazgatója, Winkler János, az egykori vezérigazgató-helyettes és Maradi István, a Westel üzemeltetési igazgatója, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese idézték fel a mobiltávközlés kezdeti, (h)őskorszakának kulisszáit. Mint hallható, a sikerhez vezető út néha igencsak rögös és vérrel van kiközve, és nem csak a szkeptikus bankok miatt.
( A beszélgetés moderátora Geszti Péter, a híres Westel reklámfilmek kreatívja. Köszönet a közreműködésért az Origo.hu-nak.)
Tegnap délután egy közel 5 perces riportból ismerhették meg a Magyar Televízió Médiaguru című műsorának nézői a podcastok és konkrétan a Vipcast készítését. Érdekel a beszélgetés?
Az MTV-s kollégák feltöltötték Youtube-ra is a két kapcsolódó videót.
Ha a teljes adásra kíváncsi vagy, azt is megnézheted. (Ez a téma körülbelül 20:20-nál kezdődik.)
Hogyan lesz valakiből egy 180 fős utasszállító repülőgép pilótája, és ezzel emberi életek és egy óriási jármű ura? Hogyan változott meg a repülés az elmúlt évtizedekben? Mikor volt könnyebb repülőgépet vezetni, a ’80-as években, vagy manapság? Miért utaznak mindig más és más városba a pilóták? Hogyan dolgozzák fel, ha légi katasztrófákról hallanak? Kérdések, melyeket nem mertél, vagy nem volt még alkalmad megkérdezni, de a vipcast most a MALÉV pilótájának, Viczián Istvánnak szegezett. A Japán legnagyobb légitársaságánál, a JAL-nál tett 5 éves kitérőjét nem számolva, a ’80-as évek óta folyamatosan a magyar légi vállalatnál dolgozó, eleinte TU-134-eseken, jelenleg Boeing 737-eseken repülő pilótával a repülés legérdekesebb kulisszatitkairól beszélgettünk.