Kapitány Iván filmrendező, a rendkívül népszerű A mi kis falunk és a néhány nap múlva az RTL-re megérkezőGólkirályság című RTL-es saját gyártású sorozat, valamint a tervezett HA-LCI alkotója volt a Media1 e heti vendége.
Kapitány Iván filmrendező, A mi kis falunk, a Gólkirályság és a HA-LCI című malévos sorozat alkotója a Televíziós Újságírók Díja Gálán korábban
Kapitány Iván beavatta a Media1-et egy csomó érdekes, eddig nem ismert kulisszatitokba az új focis sorozattal kapcsolatban.
Az RTL Gólkirályság címmel érkező saját gyártású sorozata
Megkérdeztük Kapitány Ivánt arról is, mikor jön már végre a már korábban beharangozott, a MALÉV bejrúti légijáratának katasztrófáját feldolgozó HA-LCI sorozat, hiszen úgy volt, hogy az még 2022-ben képernyőre kerülhet.
Beszélgettünk a mostani gazdasági körülményekről is, Kapitány Iván ezenkívül figyelmünkbe ajánlott több értékes (tőle független, általa látott) filmes tartalmat is, melyet érdemes megnézni.
Beszélgetésünk Kapitány Ivánnal az alábbi lejátszó segítségével hallgatható meg.
Mint a napokban a hírekből már kiderült, új felelős szerkesztő veszi át a HVG hetilap irányítását Jakus Ibolyától. Gergely Márton, a HVG új vezetője a kinevezésével összefüggésben első interjúját a Media1 műsorának adta.
A Media1 2021.06.21-i adásában nem csak arról beszéltünk, miért kerül sor a vezetőváltásra, és hogy hogy áll most a HVG, illetve mik a tervei Gergely Mártonnak a hetilap élén, de szó esett a HVG legendás címlapjairól, valamint a kiadó a MAHIR Cityposterrel való pereskedéséről és a lapban megjelenő portréinterjúkról, de a magyar sajtó helyzetét is kitárgyaltuk több aspektusból. Gergely Márton azt is elárulta, miben különbözik a HVG az egykori munkahelyétől, a bezárt Népszabadságtól, de például még az Index Mészáros Lőrinccel készített, napokban megjelent interjúja is szóba került.
Gergely Márton, a HVG új felelős szerkesztője
A Media1 műsor első felében volt egy meglepetésvendégünk is, Kapitány Iván rendező személyében, akit jól ismerhetnek már a Media1 hallgatói, hiszen volt már a vendégünk korábban. Kapitány Ivánt ezúttal abból az alkalomból hívtuk fel, hogy most lett 60 éves: épp egy tévés forgatás napi munkálatai után hívtuk fel a mit sem sejtő rendezőt, akit sikerült meglepnünk a hívással, majd elárulta, milyen tervei vannak, meddig lesz például aktív. Megemlítette A mi kis falunk című sorozat most befejeződő évadának eredményeit és elmondta a pár perces telefonhívás során, mekkora „kraft” van még a szériában, valamint a Malév bejrúti katasztrófáját feldolgozó tervezett mini sorozattal (HA-LCI) kapcsolatos fejleményekről is beszélt. Kapitány Iván elmondta azt is, amikor fiatal volt, így képzelte-e a saját jövőjét…
Kapitány-Diószegi Judit és Kapitány Iván a Media1 egy korábbi műsorában válaszol Szalay Dániel kérdéseire (archív)
A Gergely Mártonnal és Kapitány Ivánnal készült beszélgetések a Media1 legutóbbi adásában hangzottak el, mely elérhető a lejátszó segítségével, vagy akár le is tölthető.
Ezekben a rádiókban és podcast felületeken hallható a Media1 műsora
A Media1 hírportál háttérműsora, mely a Székesfehérvár FM 88,9 MHz-en az Alpha Rádióban; az Orosháza FM 90,2 MHz-en a Mega Rádióban, a Gyula FM 90,5 MHz-en a Gyula Rádióban, a Békéscsaba FM 88,9 MHz-en a Csaba Rádióban, a Békéscsaba FM 98,4 MHz-en a Mega Rádióban; a Budapest FM 92,9 MHz-en a Spirit FM-en és Gyöngyösön a Maxirádióban az FM 92,4-en, továbbá a Hobby Rádióban és a jelenleg csak neten elérhető Pannónia Rádióban is adásba kerül, elérhető a Spotify-on, az iTunes-on, és több más platformon.
Közkívánatra újra elérhető az a hangzóinterjú, amelyet még 2009 őszén volt lehetőségem elkészíteni az azóta sajnálatos módon becsődölt MALÉV pilótájával, Viczián Istvánnal, ám az sajnos egy technikai hiba miatt – több más régebbi hanganyaggal – az elmúlt időszakban elérhetetlen volt.
Jó hír azoknak, akik annak idején nem hallották, vagy több év távlatában újra szeretnék azt megtenni, hogy ennek immáron semmi akadálya.
Egyébként a következő időszakban több más, jelenleg épp nem elérhető – jellemzően régi (több évvel ezelőtti) hangfájl is újra elérhetővé válik.
Hogyan lesz valakiből egy 180 fős utasszállító repülőgép pilótája, és ezzel emberi életek és egy óriási jármű ura? Hogyan változott meg a repülés az elmúlt évtizedekben? Mikor volt könnyebb repülőgépet vezetni, a ’80-as években, vagy manapság? Miért utaznak mindig más és más városba a pilóták? Hogyan dolgozzák fel, ha légi katasztrófákról hallanak? Kérdések, melyeket nem mertél, vagy nem volt még alkalmad megkérdezni, de a vipcast most a MALÉV pilótájának, Viczián Istvánnak szegezett. A Japán legnagyobb légitársaságánál, a JAL-nál tett 5 éves kitérőjét nem számolva, a ’80-as évek óta folyamatosan a magyar légi vállalatnál dolgozó, eleinte TU-134-eseken, jelenleg Boeing 737-eseken repülő pilótával a repülés legérdekesebb kulisszatitkairól beszélgettünk.