Szól még a rádió?

A vipcast ugyan hallgatott mostanában, de csak egy ideig. Nem úgy a Danubius és a Sláger Rádió, amelyek elnémulása (a frekvenciaháborúvá fajult pályázat miatt) most már tényleg véglegesnek mondható. De nem ez utóbbi az egyetlen változás a rádiós piacon: nem sokkal a Danubius és a Sláger eltűnése és a helyükre lépő Neo FM és ClassFM megjelenése után szinte teljesen megváltozott a rádiós hallgatottságmérés technikája. Ez azért fontos, mert ezen a mérésen illetve ennek eredményén múlik az egyes adók kereskedelmi sikere vagy kudarca. A mostanáig sokak szerint „ósdi”, úgynevezett naplós mérési technikát rég óta szerették volna lecserélni, mégsem sikerült. Eddig.

Ezt az alkalmat felhasználva Kovács Barnát, az Ipsos (régi nevén Szonda Ipsos) kutatásvezetőjét a hallgatottságmérés kulisszái mellett arról is kérdeztem, hogy kik az új viszonyok nyertesei, illetve egyáltalán hogy áll most a piac? Tényleg érdemes-e temetni a rádiózást, ahogy azt az elmúlt években sokan megtették már? De a piac- és közvéleménykutató cég munkatársával a digitális átállás rádiós vetületéről és az internetes rádiózás népszerűségéről is beszélgettünk.

Katt a lejátszó gombjára és már indul is a hangzóanyag a témáról…

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban