A Netidők 16 éve

A vipcast.hu témája ezúttal egy rádióműsor, mely 1995-ben – akkor még MODEM IDŐK néven indult el a Petőfi Adón, és a mai napig hallható Netidők címmel. Szilágyi Árpád csapatának tagjaként 2001-től körülbelül 6 éven át különböző szerepkörökben magam is részt vehettem a produkció készítésében, mégsem személyes érintettségem miatt kerestem fel őt. Arra voltam kíváncsi, hogyan lehetséges túlélni ennyi változást, ami az elmúlt 16 évben is jellemezte a média világát. Hisz a produkció mostanra a legendás Szabó Család 48 éves életciklusának harmadán is túl van.

Árpáddal egy budapesti étterem teraszán beszélgettünk a műsor múltjáról, jelenéről és jövőjéről, de mivel kollégám a Petőfi Rádió programszerkesztőjeként is tevékenykedik egy ideje, az adó átalakításáról is kérdezősködtem nála, ő pedig tényleg mindenre válaszolt.  Elárulta azt is, hogy hamarosan ismét lesz élő műsor a Petőfi Rádióban.

Az Árpáddal készült interjú szerkesztett változata a Médiapiac című havilap következő számában, valamint a mediapiac.com oldalon hamarosan írásban is megjelenik, de most akkor következzék egy sztorizgatósabb hanganyag.

Klikk a nyilacskás gombra, és már indul is a lejátszás.

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban

Szól még a rádió?

A vipcast ugyan hallgatott mostanában, de csak egy ideig. Nem úgy a Danubius és a Sláger Rádió, amelyek elnémulása (a frekvenciaháborúvá fajult pályázat miatt) most már tényleg véglegesnek mondható. De nem ez utóbbi az egyetlen változás a rádiós piacon: nem sokkal a Danubius és a Sláger eltűnése és a helyükre lépő Neo FM és ClassFM megjelenése után szinte teljesen megváltozott a rádiós hallgatottságmérés technikája. Ez azért fontos, mert ezen a mérésen illetve ennek eredményén múlik az egyes adók kereskedelmi sikere vagy kudarca. A mostanáig sokak szerint „ósdi”, úgynevezett naplós mérési technikát rég óta szerették volna lecserélni, mégsem sikerült. Eddig.

Ezt az alkalmat felhasználva Kovács Barnát, az Ipsos (régi nevén Szonda Ipsos) kutatásvezetőjét a hallgatottságmérés kulisszái mellett arról is kérdeztem, hogy kik az új viszonyok nyertesei, illetve egyáltalán hogy áll most a piac? Tényleg érdemes-e temetni a rádiózást, ahogy azt az elmúlt években sokan megtették már? De a piac- és közvéleménykutató cég munkatársával a digitális átállás rádiós vetületéről és az internetes rádiózás népszerűségéről is beszélgettünk.

Katt a lejátszó gombjára és már indul is a hangzóanyag a témáról…

 

A hanganyag letöltése | Lejátszó megnyitása új ablakban