Tippek és ötletek webshopok árainak kialakításához (x)

Ha elakadtál az árképzés dzsungelében, ne aggódj, nem vagy egyedül! Az online vásárlók ma már minden fillérre figyelnek: a statisztikák szerint a vevők többsége mindig utánanéz, mennyire reális egy webshopban látott ár. 

A megfelelő ár meghatározása az online üzleted sikerének kulcsa lehet, de szerencsére van néhány könnyen betartható szabály, aminek a segítségével te is ki tudod alakítani a megfelelő összegeket. 

Hogy versenyképes maradhass a piacon, érdemes megfontolni a Complexpress fulfillment szolgáltatás igénybevételét, hiszen általa jelentősen csökkenthetők a felmerülő logisztikai költségek, ezt pedig az árak kialakításánál is bekalkulálhatod. Mindezt teljesen online megoldásokkal, papír és ceruza használata nélkül.

nyugta

Az árképzés alapjai: az alacsony ár sem mindig célravezető

Az árazás alapvető célja, hogy fedezd a költségeket, és nyereséget termelj, ami fenntartja és gyarapítja a webshopod. Emiatt felesleges harcokba bonyolódni, mert a túl alacsony árakkal a vevő bizalma is megrendülhet. 

Ha ugyanis valami túl olcsó, a vásárlóban is felmerül a kérdés: „Vajon tényleg megbízható ez a termék?” Mindemellett, ha nem jön be elég bevétel, a vállalkozásod is veszélybe kerülhet – pont úgy, mint a Kincsvadászok című filmben, ahol az idő szorításában minden lépés kritikus volt. Ugyanígy, az árképzésben is fontos az arany középút.

Piackutatás: ismerd meg a versenytársakat!

Az okos árazáshoz elengedhetetlen, hogy felmérd a piacot, ahol jelen vagy. Nézd meg, hol, milyen áron kaphatók hasonló termékek, és hol van hiánycikk, amit te magasabb összegért is eladhatsz! 

Érdemes figyelni az időszakos akciókat is, például ünnepek, szezonális leárazások alkalmával, hiszen ebből is sok információ leszűrhető. Sőt, akár kisebb, ismerősöknek szóló felmérést is végezhetsz, így valós visszajelzéseket kaphatsz, amelyek alapján kalkulálhatod az árakat.

Árképzési módszerek: Feláras és kiskereskedelmi árazás

A leggyakrabban használt fortély a feláras árazás. Ez úgy működik, hogy a termék előállításának minden költségét (beleértve a logisztikát, szállítást, és a munkát) összeszámoljuk, és ehhez hozzáadunk egy százalékos felárat, ami 20-50% között szokott mozogni. 

A kiskereskedelmi árazás ezzel szemben gyakran egyszerűbb; a nagykereskedelmi árat akár meg is duplázhatod, hogy megkapd az eladási árat.

Vásárlói pszichológia: apró trükk, meglepő eredmények

A vásárlók sokszor érzelmi alapon döntenek, ezért az apró árképzési taktikák meglepően hatásosak lehetnek. Egy termék 6016 forintos cédulája helyett például válaszd a 5999 forintot! Ez a különbség szinte észrevétlen, de a vásárlók számára mégis szimpatikusabb a kisebb összeg, még ha csak néhány forintról is van szó.

Talán meglepő lehet, de a drágább és olcsóbb termékek egymás melletti szerepeltetése ösztönzi a vásárlókat a magasabb árú termékek választására. Ez a módszer egy jól bevált kereskedelmi fogás, hiszen a vevők az ár-érték arányt is figyelembe veszik. 

Az árképzés fontos eszköz egy webshop sikerében – ezek a tippek segítenek abban, hogy egyensúlyban tartsd a bevételeidet és a vásárlók is elégedettek legyenek.

(x) hirdetői tartalom

A Facebook-botrány hatása a magyar netezőkre – NRC-kutatás, DTM extra

Az Amerikai Egyesült Államokban kipattant Facebook-ügynek hazánkban is van visszhangja. A Mark Zuckerberg meghallgatásáról szóló hírekből azt is tudjuk, hogy az április 8-i, magyarországi választások előtt például kamuprofilokat töröltek a Facebook rendszerben, hogy azokkal ne befolyásolhassák a voksolás eredményét. Az elmúlt időszakban legtöbbet emlegetett Facebook-problémák voltak az álhírek, a kamuprofilok és az adatok biztonsága. Vajon érzik-e a magyar netezők az ezekkel kapcsolatos veszélyeket? Kik osztják meg az álhíreket? Bevallják-e a magyar netezők, hogy álhíreket osztottak meg? Elolvassák-e a Facebookon megosztott híreket vagy csak a címek alapján vitatkoznak? Van-e felelőssége a Facebooknak e jelenségek kezelésében? Interjúnkban Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója ismerteti a friss kutatás eredményeit.

Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója
Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója

A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.

Videó a műsor ezen részletéről:

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a vipcast.hu Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!

Digitális Talkshow – 2015.03.24.

Folytatódik a Digitális Talkshow sorozat!

rádióstúdió mikrofonjaAz újabb okos eszközök (bögrék, lepedők, párnák, tányérok, gyógyszeres fiolák) meghosszabbíthatják az életünket – erről beszélget az asztaltársaság a podcast műsor elején. Szilágyi Árpád beszélgetőtársai ezúttal: Justin Viktor, Keleti Arthur, Kurucz Imre, Pintér Róbert és Szalay Dániel.

Változnak a televíziózási szokások az okostévék hatására (is) – a kutatás eredményeiről Pintér Róbert információs társadalomkutató beszél. Aztán Kurucz Imrével, az NRC kutatási igazgatójával a piackutatás újdonságairól, azon belül pedig az okostelefonok felhasználási lehetőségeiről folyik az eszmecsere.

Keleti Arthur, az ITBN főszervezője az NSA és a Cisco közötti macska-egér harcot foglalja össze. Justin Viktor innovátor a néhány hónappal ezelőtti analóg adatmentésről, az UVATERV tűz miatt majdnem teljesen elpusztuló fotóanyagának mentéséről beszél. Szalay Dánieltől pedig a Happn nevű okostelefonos társkereső appról (szolgáltatásról) hallhatunk, de szó esett arról is, hogy már okmányirodai ügyeket is intézhetünk mobilról.

A szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád
Hangtechnikus: Soltész Levente

 A felvétel – melyet 2015. 03.24-én rögzítettünk – a „play gombot” ábrázoló ikonra kattintva indul, illetve akár le is tölthető, vagy megnyitható egy különálló ablakban is.

Tetszenek a vipcast.hu tartalmai? Ha még nem tetted meg, lájkold a Facebook-oldalát és iratkozz fel teljesen ingyenesen a podcastra is, hogy ne maradj le a következő hanganyagokról!