Kevés az olyan vállalkozás ma, amelynek nem érdemes hirdetnie a Facebookon. Ha több látogatót szeretnél a weboldaladra, növelni szeretnéd az ismertségedet, vagy a márkád ismertségét, sokféle kiváló lehetőség áll előtted a Facebook-eszközök használatával, az egyik ilyen a Facebook-hirdetés.
A megfelelő hirdetéstípusokkal emelkedni fog a konverziós ráta, a rossz hirdetésekkel vagy rossz beállításokkal viszont csak szórod ki a pénzt az ablakon. Ezt a témát vizsgáljuk ebben a cikkben.
Miért fontos a marketingcélok meghatározása?
Másképp kell hirdetni, ha terméket vagy szolgáltatást értékesítesz, mintha csak a márkádat szeretnéd népszerűsíteni. Tehát előre meg kell határozni, mi is lesz a hirdetés célja, és a célok elérését mérni is kell. A célok feltérképezéséhez az alábbi kérdésekre kell válaszolnod:
- Miért akarsz reklámozni?
- Több látogatót szeretnél a landing oldaladra?
- Több vevőt szeretnél?
- Feliratkozókat vagy ajánlatkérőket gyűjtenél?
- Ki a célközönséged?
Ha szeretnél segítséget kapni a kérdések megválaszolásához, keresd a Klikkmarketing Facebook-szakértőit!
Hirdetéstípusok a Facebookon
- Helyi ismertség növelése – Mutasd meg a közvetlen környezetedben élő embereknek hol a boltod vagy az irodád.
- Márkaépítés – Tedd ismertebbé a márkádat, juss eszükbe a vásárlóknak egy vonzó képpel és egy frappáns szöveggel.
- Videós hirdetések – Ez az egyik legnépszerűbb tartalom ma a közösségi médiákban, egy rövid videós üzenettel sokkal közelebb kerülhetsz az emberekhez.
- Akcióhirdetések – Kuponnapok, szezonális kiárusítások, leárazások meghirdetésére a Facebook kiválóan alkalmas.
- Érdeklődőkeresés – Egy jó csalival és egy egyszerű űrlap kitöltésével új érdeklődőket gyűjthetsz.
- Animált galériahirdetések – Ezzel a hirdetéstípussal több terméket is bemutathatsz egyszerre, minden képhez kapcsolhatsz egyedi landing oldalt.
- Dinamikus termékreklám – A megfelelő célközönségnek mutatja meg az általuk keresett terméket, ezáltal új potenciális vásárlók is tudni fogják, hogy nálad megtalálják, amit kerestek.
- Gyűjteményhirdetések – A termékeidet egy teljes képernyőn mutatja meg ez a hirdetés galériaszerűen, így azonnal egy átfogó képet kaphat a látogató a vállalkozásodról.
- Azonnali látogatói élmények – A terméked egy mini weboldalként jelenik meg a hírfolyamon belül, így a látogatóknak nem kell elhagyniuk a Facebookot.
Összegzés
A megfelelő hirdetéstípus használatával a konverziók jelentősen javíthatók, csökkenthetők a Facebook hirdetési költségek, mivel a releváns közönségnek jelenik meg a nekik megfelelő tartalom, úgy, hogy közben legtöbbször el sem kell hagyniuk a Facebook-hírfolyamot.
A Facebookon sokféle célhoz van megfelelő hirdetéstípus, csak ki kell választani a leghatékonyabbat. Határozd meg a célokat, válaszd ki a legalkalmasabb típust, keress hozzá illő képet és szöveget, és kezdj el hirdetni!
(x) Hirdetői tartalom