A zöldségek, a gyümölcsök és a tápanyagok háromszöge (x)

A zöldségek és a gyümölcsök szerepe táplálkozásunkban rendkívül jelentős, mivel nagy mennyiségű vitamint és értékes tápanyagot tartalmaznak. Az egészség megőrzésében, sok esetben annak helyreállításában is segíthetnek.

Érdemes minden egyes nap beiktatni az étrendünkbe különféle zöldségféléket és friss gyümölcsöket. Legjobb azt figyelembe venni, hogy minek van éppen szezonja, és azokat a fajtákat fogyasztani elsősorban.

Célszerű megbízható, garantáltan magas minőséget adó termelőktől megvásárolni az egészséges finomságokat. Ez volt a fő szempont a Zöldlevelecske Salátaműhely választékának kialakításában és a beszállítók kiválasztásánál is.

saláta

Hasznos tanácsok a mindennapi zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz

  • Együnk naponta többször zöldségeket és gyümölcsöt. A zöldséget fogyaszthatjuk főzelék vagy leves formájában is, de főételek mellé is kiváló.
  • Ügyeljünk a kifogástalan minőségre, friss, idénynek megfelelő zöldséget és gyümölcsöt együnk.
  • Édesség és egészségtelen sós nasik helyett fogyasszunk friss gyümölcsöket, a gyerekek pedig különösen jó, ha már korán rászoknak az egészséges falatozásra két étkezés között.
  • Mindig alaposan mossuk meg a gyümölcsöket és a zöldségeket felhasználás előtt, amelyiknek nem problémás a héja, javasolt azt is elfogyasztani a magas pektintartalom miatt.
  • Amennyiben nem nyersen fogyasztjuk a zöldséget vagy a gyümölcsöt, alkalmazzunk kíméletes konyhatechnológiai eljárásokat, hogy lehetőség szerint minél több értékes tápanyagot tartsanak magukban.

Az antioxidáns hatású, immunerősítő C-vitamin

A zöldségekben és gyümölcsökben magas számban található antioxidánsok nélkülözhetetlenek egészségünk megőrzése érdekében. Az antioxidánsok támogatják az immunrendszert, semlegesítik a szabadgyököket, pusztítják a rákos sejteket, és kiváló gyulladáscsökkentő hatásuk is ismert.

Az egyik legnevezetesebb tulajdonságuk az, hogy nagyon sok C-vitamint tartalmaznak, ami kiemelten fontos szervezetünk számára. A C-vitamin egy kiváló antioxidáns, annak minden remek hatásával bír.

A szem egészsége szempontjából is fontos a C-vitamin, illetve védelmet biztosít az UV-sugárzás ellen. Dohányzó embereknél különösen javasolt nagy mennyiségű C-vitamin fogyasztása, mivel a nikotin csökkenti a szervezetben a C-vitamin jelenlétét.

A C-vitamin élelmiszerekből történő bevitele a legjobb megoldás, fogyasszunk minél több C-vitaminban gazdag zöldséget és gyümölcsöt. Ilyenek többek között a csipkebogyó, a homoktövis bogyó, a paprika, a fekete ribizli, az eper, a kivi és a citrusfélék is.

Gyümölcsök és zöldségek szerepe betegségek esetén

A zöldségek és gyümölcsök alacsony nátriumtartalmának és magas káliumszintjének eredményeképp fontos szerepük van a magas vérnyomás kialakulásának megelőzésében. Emellett jelentős hatékonyságuk bizonyított a daganatos megbetegedések kialakulásának megelőzésében is.

Számos jótékony hatásuk miatt javasolt naponta háromszor beiktatni étrendünkbe zöldséget és háromszor gyümölcsöt is.

(x) hirdetői tartalom

Media1 - Hírek a média világából
Hirdetés