Az egyre jobban digitalizálódó világban az ügyféladatok értékes információk a vállalkozások számára, hiszen ezek segítségével érhetik el az ügyfeleket. Ezek rendszerezésére ma már nem elég egy Excel táblázat, hiszen nagyon sok adatról van szó, amivel a cég alkalmazottai, leginkább az értékesítők nap mint nap dolgoznak.
CRM, az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer
A CRM jelentése az angol Customer Relationship Management kifejezésből származik, s a gazdasági világban az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert jelöli. Ez a rendszer lehetőséget nyújt a vállalkozásodnak az ügyféladatok gyűjtésére, rendszerezésére, tárolására, elemzésére.
A CRM rendszer bevezetése
A CRM rendszerek sikeres bevezetése egy vállalkozásnál tudatos tervezést igényel, és több részből álló folyamat. A bevezetés előtt meg kell határozni, hogy milyen célt szeretnénk elérni a az innovációval. Ennek meghatározása segít a megfelelő rendszer kiválasztásában.
A piacon elérhető CRM rendszerek – Hubspot, Pipedrive, Salesforce, Zoho, Monday.com, Keap, Insightly stb. – alapos ismerete is elengedhetetlen ahhoz, hogy megtaláld a céged számára megfelelő, a meglévő technológiákhoz integrálódó, költséghatékony és könnyen kezelhető rendszert. Ez az a kritérium, ami miatt a vállalkozások igénybe szokták venni a 7Blog néven is ismert 7Digits online marketing ügynökség szakembereinek a segítségét.
A bevezetéshez profi projektmenedzsmentre van szükség, hiszen meg kell határozni a projekt csapatát, az ütemtervet, a feladatokat és a büdzsét. A meglévő ügyféladatokat át kell vezetni az új CRM rendszerbe, ellenőrizve azok minőségét. Ezzel párhuzamosan érdemes elkezdeni a felhasználók képzését, hogy kellő ismerettel rendelkezzenek az új CRM rendszer használatával kapcsolatban, s az átállás gördülékenyen történjen.
Mire használhatod a CRM rendszert a cégednél?
- A rendszer legfőbb funkciója az ügyféladatok kezelése, hiszen lehetőséget nyújt az információk centralizált tárolására és előhívására. Ez segít az ügyfelekkel történő kommunikációban.
- Támogatja az értékesítést, hiszen az így nyomon tudják követni a vevői érdeklődéseket, az aktuális értékesítési folyamatokat.
- A CRM rendszer segíti a célzottabb és személyreszabottabb marketingkampányok kialakítását, hiszen a vásárlási előzmények alapján könnyebben ki lehet választani a célcsoportnak megfelelő üzeneteket és ajánlatokat.
- Az ügyfélszolgálati munkatársak könnyebben hozzáférhetnek az adatokhoz, így gyorsabban nyújthatnak segítséget az ügyfeleknek.
- A HR osztály tevékenységét is elősegítheti, hiszen vannak olyan rendszerek amelyek automatizálni tudják a jelentkezők kezelésének folyamatát, képesek szűrni bizonyos feltételek szerint, felgyorsítva ezáltal a toborzást.
A CRM rendszer akkor hatékony, ha a vállalat összes részlege használja, vagyis ha minden adat hasznos információvá válik a cég egésze számára. A megfelelően kiválasztott és bevezetett CRM rendszer tehát a vállalkozás minden folyamatára pozitív hatással van.
(x) hirdetői tartalom