Hogyan teheted hatékonyabbá az ügyfélkezelést a cégednél? (x)

Az egyre jobban digitalizálódó világban az ügyféladatok értékes információk a vállalkozások számára, hiszen ezek segítségével érhetik el az ügyfeleket. Ezek rendszerezésére ma már nem elég egy Excel táblázat, hiszen nagyon sok adatról van szó, amivel a cég alkalmazottai, leginkább az értékesítők nap mint nap dolgoznak. 

Olvass tovább

A CRM rendszer lényege, funkciója és hasznossága (x)

Mi az a CRM rendszer, illetve mit jelent a CRM szoftver kifejezés? Miért számít egyre gyakoribbnak a modern vállalkozásoknál a CRM rendszerek bevezetése és használata, illetve milyen előnyök származhatnak az ilyen jellegű implementációból?

Ezekkel a kérdésekkel foglalkozunk kiemelten a bejegyzés keretei között. Vagyis megnézzük a CRM rendszerek lényegét, emellett pedig a használatukból fakadó kiemelt előnyökre is igyekszünk minél inkább rávilágítani.

A CRM rendszer, illetve a CRM szoftver fogalma és jelentése

Ha a CRM jelentését vesszük alapul, akkor az ügyfélkapcsolat-menedzsment kifejezés adja vissza leginkább a lényegét. A CRM rendszer némileg összetettebb, hiszen valamennyi adat és munkafolyamat is ide értendő, ami hozzá kapcsolható az ügyfeleinkkel vagy a potenciális ügyfeleinkkel történő interakcióhoz.

Ami pedig a CRM szoftvert illeti, ez rendszerint egy felhasználóbarát kezelőfelülettel ellátott alkalmazás, aminek a rendszeres használatával az ügyfélkapcsolatok kezeléséhez szükséges valamennyi információ rendelkezésre állhat, a folyamatok pedig hatékonyan menedzselhetők.

CRM

Milyen hozzáadott érték származhat egy korszerű CRM rendszer használatából?

A CRM rendszer segítségével valamennyi ügyfélkezeléssel kapcsolatos probléma eredményesen orvosolható. Vagyis a leendő és már meglévő ügyfelek kiszolgálása időveszteség nélkül, duplikált feladatkiosztással oldható meg.

Valamennyi felhasználó testre szabható platformon keresztül láthatja a rá aktuálisan váró feladatokat, emellett pedig a csapatszintű kooperáció menedzselése is magas szinten kivitelezhető. Mivel a CRM rendszer segítségével a kliensek kiszolgálása hibátlan lehet, ezért közvetett módon nemcsak időt segít megtakarítani, de még a bevételek maximalizálásában is fontos szerepe lehet.

Mindezen felül a szükséges kapacitás tervezésében, illetve az erőforrások elosztásában is komoly hozzáadott értéke lehet egy korszerű CRM rendszernek. Egészen más szinten kezelhetők a feladatok, mint azt a hagyományos és elavult metódusok bármikor is lehetővé tennék.

Kiknek lehet igazán racionális döntés CRM rendszert alkalmazni

Iparágtól és cégmérettől függetlenül is egészen széles azoknak a vállalkozásoknak a köre, ahol a CRM rendszer és a CRM szoftver hozzáadott értéke érvényesülni tud. Ez nagyban köszönhető persze a testreszabhatóságnak, ami a korszerű CRM rendszerek egyértelmű sajátja.

Talán az egyszemélyes vállalkozások és a mikro cégek azok, ahol a minimális létszám miatt kevésbé érhető tetten a CRM hasznossága. Viszont a növekedési fázisban kiemelten sokat hozhat a konyhára időben és kapacitásban, ha már a kezdetektől fogva fejlett CRM rendszer segítségével történik meg valamennyi meglévő és potenciális ügyfél kiszolgálása.

(x)