Ezekkel a kérésekkel ne sétálj be a kerékpárszerelőhöz! (x)

A pandémiát követően a szervizek szinte úsztak a munkában, a szerelők pedig elfáradtak a sok-sok túlóra miatt. Mi pedig jobban tennénk, ha inkább leegyszerűsítenénk a munkájukat, de még mindig akadnak olyan ügyfelek, akik csak a túlbonyolításhoz értenek. Hogyan bosszanthatjuk a szerelőket? Ó, ezer és egy módja van!

Lássuk, hogy milyen helyzeteket kell elkerülnöd, hogy ne te legyél a szerelők réme!

Szerelők réme esetek

Az ideális külső gumi kiválasztása sokszor elég hosszadalmas, de nagy teher kerül le rólunk, amikor végre valahára jól tapadó, kényelmes és tartós darabbal büszkélkedhetünk. A gond csak akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy nem igazán passzol a meglévő kerékhez. A Bikepro.hu kerékpár webshop gumi méret tippjeivel talán egy lépéssel közelebb kerülhetünk a megoldáshoz, hogy ne megint a szervizben verjük ki ezzel a biztosítékot.

A pressfit, avagy a bepréselt középcsapágy állítólag könnyebb, merevebb, vagyis addig, amíg meg nem unjuk a nyekergő, pattogó hajtást. Aztán láss csodát, ismét menetes a sikk! Egy biztos; nem a szerelő dolga az, hogy helyrehozza, amit a bringás ipar elrontott a gyártás során.

bicikli javítása

Amitől világgá szalad egy szerelő…

Azt már tudjuk, hogy a koszos megjelenés kellemetlen következményekkel járhat, de az ápolatlanság miatt egy bringára is rossz szemmel nézhetnek. Igen, most a kerékpárról beszéltem. Hidd el, a szerelőnek nem hiányzik egy koszos bicikli, mert ez csak nehezíti számára a körülményeket! Tegyél meg annyit, hogy legalább tisztán viszed be a bringát!

A belső kábelezés sem a szerelők szívének csücske. Habár erről nem feltétlenül te tehetsz, mégis a belül vezetett bowden és hidraulika az, amitől égnek áll a szakemberek haja. A kábelfeladatokkal te is végezhetsz, így nem is szükséges a témára nagyon rágörcsölni.

Ezt se tegyük!

Régebben a rejtett felnifék nagyon népszerű volt, azonban az aerodinamika jegyében megszületett szerkezet egyrészt gyengécske fékhatást, másrészt körülményes karbantartást eredményezett. Igen, jól sejted, ez újra nehéz feladat elé állítja a szerelőt. Egyszerűen el kell fogadni, hogy az ilyen kialakítású bringa sosem lesz teljesen súrlódásmentes és ne várjuk, hogy a szerelő majd csodát tesz.

Aztán ott vannak az ún. időfutam/triatlon kerékpárok, amelyek láttán már a rosszullét kerülgeti a szakembereket. Hogy miért? A könyöklős, rejtett féktestes aero szerkezettel igazán nehéz bánni! Ezen bicajok karbantartását érdemes inkább saját magunk megoldani.

Végül, de nem utolsósorban ne zaklassuk a szerelőt azzal, hogy szerszámokat kérünk kölcsön tőle, hogy nyitvatartási időn kívül próbálkozunk be nála, vagy hogy szívességet kérünk tőle! Remélem, hogy most már te is tudod, melyek azok a szerelőellenes merényletek, amelyek nem végződhetnek túl jól.

(x)

Media1 - Hírek a média világából
Hirdetés