Magyarországon jelenleg több tízezer informatikusnak lehetne munkát adni, de nincs elég informatikus – főleg azért, mert a cégek toborzási és megtartó módszerei idejétmúltak. Fazekas Barbarától, az IVSZdigitális munkaerő- és oktatási csoportvezetője arról is beszélt a PosztModeM vendégeként, hogy öt-tíz éves munkaerőpiaci változások gyűrűztek be az országba – márpedig ha az informatikai vállalkozások jól alkalmazkodnak a változásokhoz, akkor komoly lehetőségeket aknázhatnak ki, hiszen más országokban is kevés az informatikus.
Egy beszédes ábra az informatikushiány tüneteiről. Forrás: IVSZFazekas Barbara (IVSZ) és Szilágyi Árpád az élő adás közben
A podcast hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Szeptemberben ismét megrendezi konferenciáját az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ). A rendezvény előzetesében olyan kulcsszavakat láthatunk mint okosgyár, agilis vállalat vagy éppen kifizetődő digitalizáció. Ezekről beszélgettünk az IVSZ tartalomigazgatójával, Dojcsák Dániellel. Ezután pedig megismerkedhetünk a robotok pankrációjával, azaz a BattleBots című amerikai televíziós valóságshow-ba csomagolt versenyről, aminek során egy jól elkerített arénában egymást püfölik a távirányítású gépek („robotok”). A meccsnek akkor van vége, ha az egyik robot már mozgásképtelen…
Dojcsák Dániel (IVSZ) a DTM augusztus elsejei műsorában. Fotó: Nemes Cilla
A podcast hangfelvétel lejátszása a “play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád
Az asztaltársaság tagjai ezúttal: Dojcsák Dániel (IVSZ), Justin Viktor és Skype vonalon: Bódi Zoltán, netnyelvész.
Készül a Digitális Talkshow 2015. október 20-i adása
Mindössze pár nap telt el azóta, hogy publikáltuk a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) túrkevei speciális különkiadását, most pedig máris meghallgatható a legújabb, október 20-i adásunk, amiben immár szokásunknak megfelelően sok-sok témát tárgyaltunk meg. Szó esett az új Star Wars epizódról, szintetikus bőr fejlesztéséről, élőben jelentkeztünk a Marketing&Media TOP25 Digital Gálájáról, ahol interjút készíthettünk a digitális világ legmeghatározóbb női szereplővel, szó esett a Flash technológiáról, Jean-Michel Jarre legújabb albumáról, valamint a # jelről, a mesterséges intelligenciáról, testre szabott hirdetésekről és a felnőtt témájú weboldalakról is beszélgettünk. Íme a részletek és persze maga az adás!
Az erő legyen veletek! Már csak két hónapot kell kibírni, és a mozikban az év legjobban várt filmje. Addig is, itt a Star Wars 7. epizódjának utolsó előzetese: az asztaltársaság az ütős két és fél perc apropójával nyitja a műsort, és megtudhatjuk mi tetszett nekik az előzetesből. Szintetikus bőr fejlesztésén dolgoznak a Stanford Egyetem kutatói: Justin Viktor elmondja, hogyan lesz képes a mesterséges bőrfelület valódi érintés érzetét létrehozni az agyban és miért hasznos ez a fejlesztés.
Az oroszok már a Flash-ben vannak! Egy orosz hackercsoport még tavasszal használta ki a rést a rendszerben. A Flash Player gyártója, az Adobe most befoltozta a biztonsági lyukat – Keleti Arthurtól halljuk az összképet. Az elektronikus zene nagy öregje, és egyik úttörője, Jean-Michel Jarre legújabb albumán a műfaj kiemelkedő előadóival megalkotta legújabb, „Electronica 1 – The Time Machine” című albumát – Szilágyi Árpád ajánlja. Szalay Dániel élőben, a főszervező Marketing&Media stratégiai igazgatójával, Nyomárkay Kázmérral együtt jelentkezett be a TOP25 Digitális Gála helyszínéről: az este folyamán kiderült, hogy ki jelenleg Magyarország 25 legmeghatározóbb digitális arca. Kik lehetnek egyáltalán meghatározó digitális arcok? Kik lettek a nyertesek? Válaszok a műsorban. Az üzleti tartalmú szövegek 20%-át mesterséges intelligencia fogja létrehozni algoritmusok segítségével. Két-három év múlva már ez lehet a trend a Gartner jóslata szerint. Keleti Arthur avat be a részletekbe. Az online pornóoldalak nézegetésének veszélyei: bármikor nyilvánosságra kerülhet, hogy milyen „felnőtt” témájú oldalakon járt a netező.
Kirobbanóban a következő, személyiségi jogokat is érintő botrány? Justin Viktortól hallhatunk az ügyről. Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója a legújabb online felmérésükről beszél, melynek egyik eredménye, hogy a hazai netezők 80%-a szokott találkozni olyan hirdetéssel, amiről úgy érzi, hogy kifejezetten rá van szabva. Vajon mit gondolnak erről a netezők a személyre szabott reklámokról?
Az Infoszótárban pedig kiderül, hogy mi az a hashtag? Talán sosem lesz jó magyar megfelelője kifejezésnek, de Szilágyi Árpád mégis mond egy tippet: „címkés kereszt”, Bódi Zoltán, a netnyelvész reagál.
A műsor végén újra Szalay Dániel kap szót, a TOP25 Gála helyszínén pedig egy rövid spontán interjút készített a magyarországi digitális piac legmeghatározóbb női szereplőjével, Bánhegyi Zsófiával.
A hangfelvétel lejátszása a „play” ikont ábrázoló ikonra kattintva indul, de a hangfájl akár le is tölthető. A lejátszó egy külön ablakban is elindítható.
Szerkesztő-műsorvezető: Szilágyi Árpád
Résztvevők: Bódi Zoltán, Justin Viktor, Keleti Arthur, Kurucz Imre, és külső helyszínről jelentkezett a Google Hangouts rendszer segítségével Szalay Dániel
Konferálás és keverés: Czinege Levente
Szignál: LukHash zenéje, www.lukhash.com
Hangtechnikus: Soltész Levente
Utómunka feladatok: Kunovics Anita és Soltész Levente
Fotók: Igazi Violett, www.facebook.com/IGAZIZOOM